|
על-מנת שתהיה בעירה אופטימלית במנוע, התערובת של הדלק והאוויר צריכה להיות ביחס של 1 חלקיק דלק על 14.7 חלקיקי אוויר.
מחשב ניהול המנוע מקבל נתונים מהחיישנים השונים במנוע (תלוי בסוג הרכב) ושומר על היחס הזה בכל עת , בירידה או בעלייה, בסל"ד סרק או בסל"ד גבוה.
*ישנם מצבים (לדוגמה כאשר המנוע קר) בהם מחשב הרכב נותן הוראה למערכת הזרקת הדלק להזריק למנוע יחס תערובת עשיר יותר, וזאת ע"מ לאפשר למנוע התנעה קלה יותר ולזרז (בפרק זמן קצר) את הגעת המנוע לטמפרטורת עבודה (כמו צ'וק שהיה נפוץ במנועים אחרים).
לאחר שהבנת שבנסיעה ברכב (עם מנוע הזרקה תקין) והמנוע הגיע לטמפ' עבודה, יחס התערובת נשאר במצב אופטימלי.
דבר נוסף שצריך לדעת הוא שברגע שלוחצים על המצערת, מערכת ההזרקה מזריקה דלק בפולסים של רסס דלק ולא "משפריצה" דלק בלי הכרה.
בכל פעם שהבוכנה מגיעה לתחילת מהלך היניקה מחשב נהול המנוע נותן הוראה והמזרקים מקבלים פולס חשמלי ונותנים רסס דלק קצוב ורגעי (כמו שיש ניצוץ רגעי רק בסוף מהלך הדחיסה).
מה שנותר הוא להבין את צריכת הדלק בזמן נתון:
נניח שאתה מבצע בדיקה ונוסע עם הרכב במישור לזמן של דקה בכל פעם.
לצורך העניין, בנסיעה הראשונה והשנייה המצערת נמצאת בדיוק באותו המצב והמזרקים משחררים בכל סיבוב של המנוע פולס של 10סמ"ק לדוגמה.
בנסיעה הראשונה נסעת בהילוך גבוה ומהירות המנוע היתה 2000 סל"ד.
בנסיעה השנייה נסעת בהילוך נמוך ומהירות המנוע היתה 4000 סל"ד.
כעת תכפיל את כמות הדלק בכל סיבוב של המנוע (10 סמ"ק) במס' סיבובי המנוע (סל"ד) באותה דקה של נסיעה ותקבל את צריכת הדלק.
כמובן שזהו רק חישוב תאורטי ויש משתנים רבים, אך זה מסכם את התשובה לשאלתך.
אם המצערת נמצאת תמיד באותה הפוזיציה, אך סל"ד המנוע משתנה/ים אז גם צריכת הדלק תשתנה.
מקווה שההסבר מובן ולא בילבלתי עוד יותר, נסה לקרוא את זה מס' פעמים.
|