צטט:
במקור פורסם על ידי matansab
אני מבין שלדעתך נגרם נזק, האם תוכל יותר לפרט ?
הרי שאם המנוע היה מרגיש בחוסר לחץ שמן, הייתה נדלקת נורה. והמדיד סך הכל מודד את הכמות הנמצאת באגן השמן, שבמילא לא נעשה שימוש בכולו.
ההיגיון שלי כרגע אומר שהמנוע לא הרגיש מחסור בשמן.
תקנו אותי אם אני טועה.
|
ככל הנראה אתה צודק בדברים שכתבת ולא נגרם שום נזק.
זה שראית במדיד השמן שהמפלס במינימום, זה לא אומר שמשאבת השמן לא שימנה את חלקי המנוע. ממש בחלקו התחתון של אגן השמן ישנה מסננת שדרכה נשאב השמן אל פילטר השמן, אל המשאבה והלאה אל חלקי המנוע.
מצב מסוכן, זה כשממשיכים לנסוע כאשר נורית לחץ השמן דולקת ואצלך היא לא דלקה (רק תבדוק שבחצי סיבוב של הסוויץ' מבלי להניע היא כן דולקת ולא שרופה).
מצד שני, מפלס שמן מתחת לקו המינימום לא כל-כך בריא למנוע, מכיוון שמלבד שימון חלקי המנוע תפקידו של השמן הוא גם לקרר חלקי מנוע שונים. דבר נוסף הוא, שע"מ שהשמן לא יאבד מתכונותיו ויוכל לשמור על חלקי המנוע כנדרש, הוא צריך להיות בקיבולת מסוימת בהתאמה לצרכי המנוע.
בקיצור.. סע לשלום, המפתחות בפנים!