צפה בהודעה יחידה
ישן 28-08-12, 21:29   #3
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
אם עדיין רלוונטי ואתה מעוניין לבצע מס' בדיקות...


לדעתי, לא כדאי להמשיך לנסוע עם הרכב במצב הזה לפני שמתקנים את הליקויים במע' הקירור.
נזק עלול להיגרם למנוע בגלל התחממות יתר. ראש המנוע רגיש מאד לחום וגם עולה לא מעט כסף וחבל, לכן רצוי להקדים תרופה למכה.

אין פלא שהרכב מאבד נוזל קירור אם מאוורר הרדיאטור לא עובד והמנוע מתחמם יתר על המידה. המים עוברים את טמפ' הרתיחה וזה גורם לאידוי שלהם ולפריקה דרך הפקק החוצה.
האם מלכתחילה היה מספיק נוזל קירור במערכת? חוסר נוזל או אוויר במערכת יכולים לשבש את המדידה של החיישן. גם רדיאטור שבו יש משקעים או סתימה באיזור של החיישן עלול לשבש קריאה.
לפעמים לאחר מס' מכות על החיישן בעזרת ידית מברג, החיישן חוזר לפעולה, אך רצוי לרוקן את הנוזל, לבצע לפחות מחזור שטיפה אחד של המע' ובפרט הרדיאטור.
שטיפה נעשית ע"י מילוי מים רגילים, הפעלה של המנוע למשך חצי דקה ע"מ שתהיה סירקולציה של המים לשטיפת המשקעים, כיבוי, המתנה של מס' דקות ע"מ שהמנוע יתקרר וריקון המים.
למי שמתאפשר אפשר גם לשטוף עם צינור גינה. במצב של מערכת מזוהמת ממש, אפשר להוסיף חומר לניקוי רדיאטורים, אך צריך לקחת בחשבון שזה עלול לפתוח לנו סתימות "טובות" וליצור נזילה.
לאחר שהמערכת נקייה, יש למלא בנוזל קירור ייעודי ולנקז אוויר על מנוע דומם וקר.

*בזמן הבדיקות, צריך להימנע מגרימת קצר חשמלי (בגלל הזרם הגבוה) ולהיזהר בהתעסקות עם המאוורר (הוא עלול לפעול גם כשהסוויץ' כבוי).

ראשית בדוק היטב את הפיוזים F3 (שלושים אמפר) ו- F4 (חמישים אמפר) שבתיבת הפיוזים בתא המנוע, רצוי להוציא אותם, לבדוק ולודא גם תקינות המגעים, לנקות ולהחזיר.
עבור על כל החוטים, צמות קונקטורים ומגעים ובדוק שאין נתק, קצר, בידוד או פלסטיק מותך, חיבורים פרוביזורים וכדומה.
בדוק את מנוע המאוורר ע"י חיבור מתח ישיר מהמצבר אל שני החוטים האדום (פלוס) והשחור (מינוס) שבמאוורר (בזהירות שלא יהיה קצר ולא להשתמש בחוטים דקים מדי).
אם המנוע עובד תמשיך בבדיקות.
אם הוא לא עובד וודא שחיברת הכל כראוי. בדוק שהקונקטור של המאוורר נקי מקורוזיה, תקין ולא מותך, שהמגעים אינם רופפים/מפוייחים.
בדוק בזהירות (לאחר ניתוק מהחשמל) שהמדחף אינו תקוע, אחרת החלף במאוורר חדש.
אם המנוע אכן עובד בחיבור ישיר למקור מתח, יש לבדוק את חיישן הטמפ' ברדיאטור, אך תחילה יש לנתק את כל האילתורים שביצענו קודם.
בחיישן יש 3 חוטים (בהנחה שבדגם הנ"ל יש מאוורר עם שתי מהירויות), בצע גישור של אחד משני החוטים הקיצוניים שבחיישן אל החוט המרכזי בחיישן (חוט למהירות נמוכה וחוט שני למהירות גבוהה).
בדוק את שתי המהירויות ע"מ לבדוק האם נגד המהירויות שברדיאטור תקול.
יש לבצע זאת כשהסוויץ' פתוח. אם המאוורר אינו עובד, כנראה שהחיישן תקין והבעיה במקום אחר ולכן המשך בבדיקות. אם המאוורר עובד, החיישן כנראה תקול ויש להחליפו בחדש.
בדוק בעזרת מנורת ביקורת או רב-מודד (40ש"ח) האם מגיע מינוס אל מנוע המאוורר (אפשר לחבר חוט מינוס ישירות מהמצבר), בדוק האם חיבור ההארקה איכותי ואינו עטוף בשכבת קורוזיה הגורמת להתנגדות ומפל מתח.

בדוק ממסרים:
יש להוציא את הממסר ממקומו ולחבר לשתי רגליו מקור מתח 12V, כאשר המינוס מחובר לרגל 85 והפלוס לרגל 86.
לבדוק שיש רציפות בין רגל 30 לרגל 87, כאשר מחברים מקור מתח.
רצוי לבדוק גם שאין רציפות בין רגל 30 לרגל 87, כאשר מנתקים את מקור המתח.
אם הממסרים תקינים, יש להמשיך בבדיקות. אחרת יש להחליפם.
בדוק ויזואלית את תקינות החוטים היוצאים מהממסרים אל מחשב ניהול המנוע (חוט לבן/ירוק וחוט אפור).
אפשר לבדוק גם האם מגיע מתח לשקעי הממסרים.

לאחר ש"עולים" על הבעיה והמאוורר תקין, אפשר לבדוק האם בנוסף לבעית המאוורר שנפתרה, יש גם בעיה של נזילה, תרמוסטט או משאבת מים תקולים וכו'.
ייבש בעזרת סמרטוט את כל הצנרת, תן למנוע לעבוד עד שיגיע לטמפ' עבודה (מד על החצי) ודומם אותו לשעתיים.
בדוק שאין נזילות בצנרת כולל צינוריות באזור בית המצערת, מהבנדים, ממשאבת המים, מפקק רדיאטור, מיחידת החימום הפנימית (השטיח נרטב), מאטם התרמוסטט, פקקים בבלוק ובראש המנוע, מהרדיאטור וכו'.

תיבת נתיכים בתא המנוע.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  rad_fan_fuse_relay.jpg
צפיות: 2934
גודל:  67.1 KB

נערך לאחרונה על ידי mechtech : 31-08-12 ב 10:30.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט