צפה בהודעה יחידה
ישן 22-06-12, 17:30   #15
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
לפני הטסט תנסה לעבור על מס' דברים:
לודא שהרכב עבר טיפול ולפי הצורך יש להחליף פלגים, מסנן אוויר/דלק ושמן.
לעבור על כל מע' הפליטה ולבדוק שאין חור, ריקבון, לבדוק גם שאין דליפה מהחיבורים, הלחמות, תושבות ומהאטמים.

לבדוק שאין חוסר אטימה (דליפה) בסעפת היניקה (באטם בית המצערת ואטם ושבין הסעפת לראש המנוע). ניתן לרסס עם WD-40 או ספריי קרבורטורים סביב הסעפת ולשים לב לשינוי בסל"ד, היכן שיש שינוי ישנה דליפה (זהירות! עם ספריי קרבורטורים, יש לרסס "בקטנה", נקודתית כי החומר דליק מאד ואפשר להעלות את הרכב באש, אז מי שמוכן לקחת את הסיכון חובה להצטייד במטף כיבוי [לא סתם מים]).
לבדוק האם יש שינוי משמעותי בסל"ד כאשר מחזיקים את דוושת המצערת ב- 2000 סל"ד וב- 3000 סלד". אם צריך לשחק עם הדוושה ע"מ לשמור על סל"ד קבוע זו אינדיקציה לאפשרות של חיישן למבדה תקול או "גוסס" וכדאי לבדוק את תקינותו.
קיים מצב בו חיישן הלמבדה מזייף ולא תדלוק נורית התראה, אך ניתן לראות את הרישם בעזרת סורק. במצב כזה המחשב לא יקבל "פידבק" מהחיישן ופשוט יעשיר את התערובת עד למקסימום.

יש לבדוק תקינות חיישן טמפ' הכחול הממוקם בסעפת היניקה (לא חיישן טמפ' מנוע ליד מדיד השמן), חיישן תקול יכול לגרום למחשב להעשיר את התערובת כדי לחמם את המנוע.
רצוי לבצע ניקוי בית מצערת, אך יש להיזהר בניקוי החיישנים שם. חיישן טמפ' אוויר רצוי לנקות עם מטלית יבשה בלבד ובעדינות.
ניתן להוסיף תוסף לדלק לפי ההוראות ע"ג הפחית לפני מועד הטסט ע"מ לנקות את מע' הדלק.

נערך לאחרונה על ידי mechtech : 22-06-12 ב 17:57.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט