צפה בהודעה יחידה
ישן 16-04-12, 22:48   #8
mechtech
Senior Member
 
האווטאר של mechtech
 
תאריך הצטרפות: Dec 2011
מיקום: בת-ים
הגלגלים שלי: פונטו S60
הודעות: 276
אלי, לשאלתך: "איך בכלל הלך הראש??? האוטו לא התחמם!! ואין מעבר של שמן ומים !!" - אטם ראש לא הולך רק אם טמפ' המנוע מגיעה לתחום המסוכן, קיים בלאי נורמלי לאטם ראש המנוע המביא בסופו של דבר לכשל באטם בחייו של המנוע.
במיוחד ברכבים בעלי ראש מנוע העשוי יציקת אלומיניום כמו בפיאט, האטם כושל בפרק זמן קצר יותר מראש מנוע העשוי יציקת ברזל (באותם התנאים).
משקעים של אבנית וחלודה במער' הקירור רק יאיצו את התהליך, אך גם ברכב מטופל אטם הראש עלול להכשל.
כמו שכתבתי קודם, גם אם אין את סימנים של מים בשמן או סימנים של שמן במים, עדיין יש מצב שאטם הראש נפרץ רק ממעבר המים אל תא השריפה מה שגורם לעשן של אדי מים מהאגזוז עקב כניסת מים לצילינדר מאחד המעברים שבין האטם,
ובנוסף עלול לגרום ללחץ אוויר במער' הקירור ולפליטת נוזל קירור מהפקק עקב האוויר הדחוס שחודר אל מערכת הקירור מתא השריפה.
זה מאד קשה ובכלל אולי לא ניתן לביצוע לעבוד על הרכב כשהוא נמצא רחוק מהבית כשכל כלי או חלק שתצטרך יתזז אותך בריצות הלוך ושוב, חבל שלא גררת הביתה מלכתחילה וגרירה נוספת כרוכה בתשלום, אבל לא מסתכלים לאחור, זה לא משנה.

לגבי עלויות מינימליות באמת, אם אתה מבצע אז זה כך פחות או יותר:
- ידית מומנט - 260ש"ח (חובה!)
- ידית כח - 45ש"ח
- בוקסה 13מ"מ איכותית עשוייה כרום ואנאדיום - 20ש"ח
- סט מפתחות רינג 10,12,13מ"מ - 60ש"ח, ורצוי סט בוקסות 1/4 עם מאריך לפירוק נוח של סעפת היניקה- 140ש"ח (לא חובה).
- מפתח פלגים עם מאריך - 40ש"ח (לא חובה, אתה יכול למסור את הפלגים למכון המשפץ ולבקש שיחליפו).
- מפתח פילטר שמן - 40ש"ח (אין צורך להחליף מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן).
- מפתח הלן 12מ"מ לריקון השמן - 45ש"ח (אין צורך מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן).
- סט מברשות פלסטיק, פלדה, פליז - 25ש"ח
- ספריי ניקוי קרבורטורים - 20ש"ח
- להב סכין יפני - 5ש"ח
- סט אטמים - 150-180ש"ח (איכותי), אפשר להשיג זול יותר.
- סט מצתים - 65ש"ח (אין צורך להחליף במיידי, אפשר לבדוק את מצב האלקטרודות ולנקות עם מברשת פלדה וספריי).
- תרמוסטט - 95ש"ח (אין צורך להחליף מאחר והוא יחסית חדש, אמרת שהוחלף לפני שנה, ואפשר גם לבדוק תקינותו).
- שמן מנוע - 80ש"ח (אין צורך להחליף מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן).
- פילטר שמן - 50ש"ח (אין צורך להחליף מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן).
- 2 פחיות נוזל קירור פאראפלו - 75ש"ח
- גלון מים מזוקקים - 20ש"ח

*אחרי שתתקן את הרכב בהוצאה התחלתית נמוכה יחסית ותחזיר אותו הביתה, תוכל לבצע טיפול שמנים, פילטרים ופלגים בלי לחץ כספי גדול.
- תפרק וקח את ראש המנוע לשיפוץ במכון כ-450ש"ח שם יבדקו אם הוא ניתן לתיקון, אם הראש אינו בר תיקון עקב סדקים או מעברים אכולים שלא ניתן למלאם בריתוך,
חפש מכון שמוכן למכור לך ראש מנוע משופץ (תתמקח על מחיר- רוצים 900ש"ח, אבל תתמקח, אפשר להגיע ל-600ש"ח. אם לא מצאת מכון שיש לו, אז חפש בפירוקיות ראש שלא עבר יישור ונראה טוב (תתמקח 500ש"ח) וקח אותו לבדיקה ושיפוץ לפי הצורך במכון.

לגבי "האם עלי לדרוש/ לשאול לגבי איכות החלקים שהמוסך משתמש בהם??? חברות מסויימות?? ."
עלות ממוצעת של שיפוץ ראש מנוע במוסכים כ-2500ש"ח
שאל מהי העבודה שתבוצע ברכב בפירוט ומהם החלפים שהמוסך יחליף- האם הראש נמסר לשיפוץ כללי במכון ראשים או שרק נמסר ליישור במכון והם מבצעים את שאר השיפוץ מוסך.
האם הם מחליפים אטם, תרמוסטט, פילטר, פלגים מקוריים של פיאט או תחליפיים.
האם הם בודקים את מער' הקירור כולל תרמוסטט, משאבת מים, רדיאטור וכו'.
האם הם ממלאים נוזל קירור ייעודי (פאראפלו) לפיאט או נוזל ירוק רגיל.
צריך לבקש הצעת מחיר רצוי בכתב, לבדוק ולהשוות מחיר פלוס מע"מ ולבדוק מהי תקופת האחריות ומה היא כוללת.
במוסך בו אין גישה לראות את הרכב או שאין לכל הפחות חלון מהקבלה שניתן להשגיח ולראות איך הרכב מטופל, לבקש לראות את פני ראש המנוע לפני ההרכבה.

במוסך מפרקים את רכיבי ראש המנוע, בודקים שאין דליפה, סדקים או נזקים שאינם ברי תיקון ושולחים למכון לשיפוץ ראשים. שם עושים מילוי למעברים אכולים וכו' ואח"כ יישור פני הראש בכרסומת (מכונה לעיבוד שבבי) וחזרה למוסך.
במוסך בודקים ומשחיזים שסתומים עם משחת קרבורנדום, מחליפים את גומיות השסתומים ומכוונים שסתומים (החלפת שימסים), מחליפים מחזיר שמן בקאמשפט וביחידת סלילי ההצתה. אם יש חופשים במובילים או הפרשים במידות השסתומים או השימסים, מחליפים בהתאם.
בנוסף לשיפוץ ראש המנוע, מבצעים בדיקה מקיפה למנוע עצמו- לבלוק ולצילינדרים ודגש מיוחד ניתן לרכיבי מערכת הקירור (הסיבה לכשל)- בדיקת משאבת המים, תרמוסטט, הרדיאטור והצינורות. המער' עוברת שטיפה וניקוי והחלפת רכיבים לפי צורך (לרוב תרמוסטט מחליפים בכל מקרה).
מרכיבים את ראש המנוע כולל סט אטמים חדש, מחליפים פלגים, שמן ופילטר ונוזל קירור מתאים. מבצעים בדיקה לפני מסירת הרכב.
כל הנכתב לעיל עלול להיות שונה מן הסתם ותלוי במוסך המטפל, אך זה בגדול.
mechtech מנותק   הגב עם ציטוט