מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט פונטו היפיפייה שלי!!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שבוע מכירות בצפון, סוכות 2007
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלסטלינה+ואקס לפיאט בראבה


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 26-05-10, 13:21   #1
fugazi
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: ת"א
הגלגלים שלי: פונטו SX
הודעות: 20
פונטו 2001 SX טורים משתוללים

שלום רב,

לפני שבועיים באמצע נסיעה, הטורים אצלי התחילו לעלות ולרדת בצורה עצמאית, התופעה הופיעה גם בנסיעה וגם בסרק ונעלמה לאחר כמה דקות תוך כדי נסיעה.(משחק בייו 1000 ל-2000 סל"ד)
היום בבוקר התופעה חזרה (משחק ביין 800 ל-1200 סל"ד) וניגשתי מייד למוסך - הבחור מייד הסיר את הפילטר אוויר וביצע ניקוי פרווויזורי של ביית המצערת ונאמר לי שכנראה יש להחליף את בית המצערת.
בנסיעה מהמוסך לעבודה - עניין של כמה דקות, נראה היה שחל שיפור אבל הטורים עדיין לא יציבים.
שאלה-האם ניקוי יסודי יותר של בית המצערת או בדיקה שלו, יכולים לפתור את הבעייה?
יש לציין שאני סומך על המכונאי שלי, אבל אולי הוא מפספס משהו....
fugazi מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 26-05-10, 15:07   #2
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
סבובי מנוע

אם מבצעים נקוי בית מצערת, אז לבצע זאת כראוי.
יתכן שאתה זקוק כאן למוסך שיש לו מחשב/סורק אבחון תקלות וידע והכרות עם מכוניות פיאט.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-05-10, 16:00   #3
fugazi
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: ת"א
הגלגלים שלי: פונטו SX
הודעות: 20
תודה רפי על התשובה המהירה.
אפשר לקבל הסבר קצר על הבעייה בבית המצערת שגורמת לתופעה הזו?
יש לציין שבשבועיים שעברו בין שתי הפעמים בהן חוויתי את התופעה, המנוע ניגן כמו שעון שוויצרי כך שלא נראה לי שיש כאן תהליך הדרגתי של הצטברות לכלוך.
fugazi מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-05-10, 20:25   #4
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
קשה לי להבין איך אתה סומך על מכונאי שעושה ניקוי מצערת כמו .... אני לא יאמר זאת.

רוב הסיכויים שניקוי בית מצערת כהילכתו יפתור את הבעיה.

ניקוי של מנוע הצעדים בפרט בצורה מסודרת ודקדקנית.

ואם זאת לא פותר את הבעיה, ניתן להתחבר עם מחשב מוסך מורשה לרכבך, על מנת לקרוא את הנתונים ולראות אם יש זיוף של אחד החיישנים, למשל חיישן טמפ' אוויר יניקה יכול לקרוא טמפ' שאינה נכונה ולשגע את הטורים. חיישן טמפ' מים, יכול לזייף וכאילו לומר שהרכב קר ולכן הוא יעלה טורים (מה שמתבטא בשריפת עודף דלק, ופחות אוויר יניקה), וזאת למרות שהרכב בטמפ' עבודה.

חשוב עם עצמך, האם הרכב תודלק בתחנת דלק שבדרך כלל אתה לא מתדלק בה?
האם הרכב הושאר עד טיפת הדלק האחרונה בטנק, ורק אז מילאת דלק.

שכן שני אלה מעלים את הסבירות להצתברות ליכלוך שמתנקז לבית המצערת ומנוע הצעדים.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-05-10, 01:56   #5
fugazi
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: ת"א
הגלגלים שלי: פונטו SX
הודעות: 20
קודם כל סער תודה על התשובה.
אכן נסעתי בשבוע שעבר עד קצה המיכל כך שהנקודה שהעלית נראית רלוונתית.

לגבי המכונאי, זה בחור שהגעתי אליו אחרי שבמשך שנתיים טיפלתי ברכב שלי במוסך שמאוד נחשב פה בפורום ומעבר למחירים גבוהים, פשוט רמת המקצועיות שם הייתה מתחת לכל ביקורת.

למכונאי הנוכחי הגעתי אחרי שהצליח לפתור לי שתי בעיות שאחרים לא הצליחו, במחיר סביר ועם אחריות- אשמח לפרט, אבל אני יודע שהשמצות לא נראות טוב ולכן אמנע מהן בשלב זה.
נחתתי על הבן אדם ב-8 בבוקר כשכל הליפתים שלו היו תפוסים, ולפני שהספקתי להכין קפה, ביית הפילטר אוויר כבר היה בחוץ והבחור ניסה לתת לי פיתרון מהיר במקום לעכב אותי, למותר לציין שהוא לא חייב אותי על הניקוי הנ"ל והציע אותו כפתרון זמני וניסיון אלימינציה.

בחזרה לעניננו,בהנחה שאכן היה שם לכלוך ועכשיו המנוע חזר לנגן על 800 סל"ד כמו שצריך, האם ניתן להניח שאם היה שם לכלוך, הוא התנקה?

אני מבין שתקלות מסוג זה נפתרות בניקוי, אבל אני מבקש להתייחס להתנהגות הספציפית הזו שבא התקלה באה והולכת, האם ייתכן שלכלוך יגרום לתופעה, התופעה תיעלם, ואז תצוץ שוב אחרי שבועיים ותיעלם שוב?

שוב תודה על הרעיון לגבי לכלוך ממיכל דלק,בפעם הבאה שזה יקרה, אשאיר אצלו את הרכב ואבקש שייחבר אותו למחשב כדי לשלול בעיית חיישנים.

נערך לאחרונה על ידי fugazi : 27-05-10 ב 02:00.
fugazi מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-05-10, 02:20   #6
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
אם לפני שהשארת את הרכב לנסוע על הטיפה האחרונה של הדלק לא הייתה הבעיה.
והיא החלה לאחר מכן, אזי כל החיישנים תקינים לחלוטין (וזאת הנחת העבודה שלי).

ליכלוך - משמע פיח אכן יכול לגרום לתופעה לבוא , ללכת, ולחזור שוב.
גם שימוש בחומר שאינו ייעודי לניקוי בית מצערת (כמו למשל ספריי קרבורטורים) יכול גם הוא לגרום לאכילת הגומיות בבית המצערת, ולכן יש להשתמש בתרסיס ייעודי לניקוי בית מצערת.

ניקוי יסודי של בית המצערת, ופירוק מנוע הצעדים, וניקוי יסודי שלו בנפרד (כמובן סוייץ' כבוי, מפתח בחוץ!). אין לשים סוייץ' ברכב כאשר חיישן מנותק או מפורק ממקומו). יפתור את בעייתך.

הליך פשוט ולא מסובך כך שאתה יכול להיות רגוע.

אם קיים ברכבך פילטר דלק, החלף אותו טרם ביצוע הניקוי.

ואנא דאג להבא בשבילך, לא להשאיר את הרכב עד הטיפה האחרונה של הדלק.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-05-10, 11:21   #7
fugazi
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: ת"א
הגלגלים שלי: פונטו SX
הודעות: 20
תודה רבה סער על התשובה המפורטת והמנומקת.

זה ששללת בעיית חיישנים עוזר לי מאוד ומתשובתך ברור לי שמה שלא יהיה, אם הבעייה תחזור אני צריך להתעקש על ניקוי יסודי של בית המצערת ומנוע הצעדים לפני כל דבר אחר.

לגבי המכונאי שלי, אכלתי הרבה @#$% לפני שהגעתי אליו והוא אמנם לא מורשה פיאט, אבל הוא דיאגנוסטיקן בחסד (בעיות שהוא פתר לי בטלפון לפני שראה את בכלל את הרכב, רק על סמך תסמינים) ומטפל הרבה בפונטואים כך שיש לו היכרות די טובה עם הרכב.

זו הסיבה שפתחתי את השאלה בפורום, רציתי לקבל חוות דעת נוספת מאנשים שמומחים לבעיות של פונטו.

לגבי נסיעה על "אדי דלק" למדתי את הלקח, פשוט אני שונא למלא דלק בפונטו ולכן מנצל את הדלק במיכל כמה שאפשר.
המשאבות ברוב תחנות הדלק "קופצות" אחרי רבע מיכל ואני מוצא את עצמי "מאכיל את הרכב בכפית" כמו אדיוט עם המשאבה ביד, או המקרה הגרוע יותר עם בגדים ספוגים בדלק.
הבנתי שזו מחלה של פונטו, האם יש פתרון?
fugazi מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-05-10, 12:07   #8
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
זה נובע מהבדל בקוטר הפיה בין הארץ לאירופה.
אל תכניס את הפיה עד הסוף. זה אמור לעזור לזה.

לגבי הדיאגנוסטיקן - ספר לנו מי הוא.

ולגבי חוויות רעות במוסך, אתה יכול לספר את העובדות. אבל תישאר עם העובדות בלבד, בלי דעות.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-05-10, 16:25   #9
fugazi
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: ת"א
הגלגלים שלי: פונטו SX
הודעות: 20
כתבתי תשובה ארוכה ומפורטת וכנראה שכחתי לשמור או משהו כי אני לא רואה אותה

לגבי ההצעה של לא להכניס עד הסוך - מכיר, לפעמים עובד, ולפעמים אני מתמלא בדלק

אני פשוט מבועס שכל מה שכתבתי ירד לטמיון ואין לי מוטיבציה לכתוב הכל שוב, בשורה בתחתונה,אמיר מ-"המוסך הירוק" בפ"ת פתר לי בטלפון בעייה של חיישן גל ארכובה דפוק (מנוע נכבה באופן פתאומי) - המוסך השני חיבר למחשב ולא מצא כלום ולכן לא יכול היה להצביע על התקלה משום שבמחשב לא רואים את התקלה הספציפית הזו.
החיישן הוחלף תמורת 300ש"ח והבעייה נפתרה - אני לא רוצה לחשוב מה היה מחליף לי מוסך אחר בנסיונות לפתור את הבעייה הזו.

אותו מוסך לא פתר לי בעייה של רעידות בדוושת בלם אחרי החלפת צמיגים, למרות שהחליף סט בלמים קדמי ואחורי וחייב 1400 ש"ח על ה-"תענוג".
הוא לא היה מוכן להחזיר כסף או לפצות אותי בדרך אחרת ופתר אותי ב-"לא נורא, יש לך בלמים חדשים - תיהנה מהם להרבה זמן", אני ראיתי את הדרמים שפורקו והיה עליהם הרבה "בשר".
הוא טען שהבעייה בצמיגים.

לקחתי את הרכב לאמיר ואחרי נסיעה קצרה הוא אמר לי:
"הרמתי בלם יד ומייד הרגשתי ברעידה, הבעייה מאחור".
אחרי חריתה של הדרמים וחיוב של 100 ש"ח נפתרה הבעייה שסבלתי ממנה חצי שנה וארבעה ביקורים במוסף השני.

אני סומך על אמיר כבעל מקצוע וכבן אדם, הוא יודע לתת שירות ומוכן לקחת אחריות כשיש בעיות.
אני בטוח שאם לא היה מצליח לתקן את הבעיה בנסיון ראשון, לא היה מחייב אותי עד שהבעייה היתה באה על פתרונה,למרות זאת, אני מניח שגם אמיר לא יודע הכל ויש כאן בפורום אנשים עם נסיון ספציפי בפונטו ואני שמח שאני יכול גם להנות מהידע שלהם ולקצר תהליכים, וגם להחכים בהזדמנות.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 27-05-10 ב 16:31.
fugazi מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-05-10, 16:33   #10
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
לגבי תדלוק - זה נאמר מספיק פעמים.
הפוך את האקדח והכנס אותו עד כמה שרק אפשר פנימה. הפעל מעט כוח.

תוכל למלא כך 37-39 ליטר בלי שזה ישפך החוצה, ובלי שזה יקפוץ בכל שניה.
אולי אפילו יותר מזה.

אבל בכל מקרה, אם אתה ממלא קבוע 44 ליטר, כנראה שתהיה לך סתימה בצנרת
הדלק, או באחד מהמכלולים שמחוברים אליה, ואולי הם ספגו חלק מהזבל שנותר במיכל,
במקום דלק נקי.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
טורים עולים לבד ספייס 2001 kouki פונטו - טכני 3 03-11-08 19:15
טורים תקועים - פונטו 98 shentonit פונטו - טכני 7 09-09-08 20:27
העלאת טורים בספייס 2001 aflalo פונטו - טכני 8 20-04-08 20:10
שאלה לגבי טורים "משחקים" , ספייס 2001 aflalo פונטו - טכני 4 21-03-08 15:41
פונטו 55 שעון חום מנוע ושעון טורים פורום הגראז' 8 06-05-07 21:50


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 04:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד