![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2010
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו elx 1600
הודעות: 11
|
נורית מערכת הזרקה
שלום לכולם,
יש לי פיאט פונטו elx 1600 שנת 96' לאחרונה נדלקה לי הנורית של מערכת ההזרקה וכשאני נמצא בהילוך כלשהו על חצי דוושה, האוטו רועד לי (מפמפם.. כאילו שלא נכנס מספיק דלק..) בנוסף, אם אני אהיה על מאה קמ"ש, אני אהיה כבר בהילוך חמישי ועל 3 וקצת בטורים... אשמח לדעת אם למישהו יש דיעה בנושא או יודע מה הפתרון... תודה מראש
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
נורת בקרה דולקת
צריך להתחבר עם מחשב/סורק אבחון תקלות וכך לראות מה גורם הבעייה.
תקלה נפוצה הנה משסתום EGR שקיים בפונטו 90 עם מנוע 1.6. בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2010
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו elx 1600
הודעות: 11
|
תודה על ההכוונה...
רק תוכל לומר לי מה התפקיד של השסתום הזה וכמה בערך עולה חדש...?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
|
תפקיד שסתום EGR הוא להעביר גז רעיל מאד שנוצר עקב טמפרטורה גבוהה של המנוע, בחזרה אל המנוע לשריפה נוספת - וכך להקטין את כמות הגז ואגב כך לגרום לצריכת דלק פחותה.
יש לי אותו סוג רכב כמו שלך, יש לי בעיות בלי סוף איתו. ורפי השסתום הזה גם גורם לאוטו להיכבות בלחיצה על קלאץ, במהירות גבוהה? כאשר אני רוצה להעביר הילוך לדוגמא מחמישי לרביעי ניכבה לי האוטו לעיתים קרובות, ולאו דווקא מרביעי - לחמישי. אפי' בכל הילוך. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2010
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו elx 1600
הודעות: 11
|
אם כך...
השאלה היא כמה לדעתכם עולה חדש ואם ניקוי השסתום בלבד, יפתור את הבעיה?
וכן, גם לי לפעמים האוטו כבה בהחלפת הילוך, כאשר אני לוחץ על הקלאצ'.... שאלה נוספת, אם כבר הבנו שיש לנו אותו סוג רכב: גם לך קורה מצב שאם אתה עובר את המאה, אתה כבר נמצא בהילוך חמישי ויוצר משלוש סל"ד? כאילו שאחריי המאה קמ"ש האוטו מתחיל להחנק... ודרך אגב, שלא תבין לא נכון, הרכב הוא מעולה.. נוסע כמו פנתר.. רק צריכים לשמור עליו וקשה מאוד למצוא מקומות שמומחים לרכב הזה, מלבד המורשה.... |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: קיבוץ במרכז הארץ
הגלגלים שלי: מיצובישי
הודעות: 19
|
צטט:
לא מדוייק אז אני אתקן למרות שמוטי צדק בכיוון. כדי להקטין את פליטת תחמוצות החנקן - NO1\NO2 וכו (ולא יודעים לעולם איזה סוג נוצר בתהליך השריפה - קראו לקבוצה הזו של הגזים - NO משהו כלומר X - . היות וגז ה NOX נוצר בתהליך שריפה בטמ"פ מאד גבוהות אך הוא רעיל מאד והוא אחד הגורמים להווצרות "גשם חומצי" - לכן חשוב להוריד את טמ"פ השריפה . אחד האמצעים לעשות זאת במנוע מודרני הוא למחזר את הגז הנפלט שהוא אתיר בגז CO2 (שהוא גז אדיש החונק בעירה) לשריפה חוזרת - הוא תופס מקום במקום חמצן ובכך מוריד את טמ"פ השריפה. מנצלים את הוואקום בסעפת היניקה ליניקת גזים שרופים מסעפת הפליטה דרך שסתום מיחזור גזים שרופים הנקרא להל"ן - EGR .( מיחזור גזי פליטה באנגלית). השסתום יכול להיות מופעל פנאומטי או חשמלי וכיום הוא מופעל ע"פ פקודה מיחידת בקרה היודעת לחשב גם כמה הוא נפתח באחוזים ומה נפח הגז המוחזר לשריפה חוזרת. בברכה. חיים יוד.
__________________
מנהל עבודה ומאבחן במכון להזרקות דלק מוכר במרכז הארץ. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
|
אכן הרכב הוא מעולה, רק שלצערי הבעלים הקודמים לא התיחסו אליו יפה בלשון המעטה, ובעיות צצות חדשים לבקרים.
כן האוטו עובר את ה-3 אלף סל"ד בהגיעו ל- 100-105 קמ"ש. חיים ישנה אפשרות לנקות את את השסתום הנ"ל, ישנה אפשרות לעשות זאת בתנאים ביתיים? ואם כן מה צריך לעשות? ולא הבנתי איך זה קשור לכיבוי המנוע? שאלה ל-erankas כמה האוטו צורך לך בממוצע לליטר? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: קיבוץ במרכז הארץ
הגלגלים שלי: מיצובישי
הודעות: 19
|
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
שלום מוטי. אין בעייה לפרק את השסתום (שני ברגים וצינור וואקום). פרק ובדוק האם השסתום נתפס במצב פתוח - אם כן נסה לנקותו ולשחרר אותו כך שהשסתום יסגר ויאטום את המעבר. הרכב נכבה עכב עודף דלק למנוע מפני שהשסתום כאשר נשאר פתוח משפיע על הווקום הכללי במנוע והדבר משפיע על חיישן MAP - אין וואקום - מנוע בעומס - חיישן מאפ מדווח - מחשב מוסיף דלק ,אין חוכמות והכול תוצאתי . בברכה. חיים יוד.
__________________
מנהל עבודה ומאבחן במכון להזרקות דלק מוכר במרכז הארץ. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
|
איפה השסתום ממוקם בדיוק?
ייתכן שהשסתום בוטל, ועקב כך יש את הבעייה שהאוטו כבה? והאם חוסר השסתום, או תפיסתו במצב פתוח יכולה להשפיע על סל"ד הסרק, שעקב זה אינו יציב? הרבה שאלות מצטער, ותודה מראש, מוטי. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2010
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פונטו elx 1600
הודעות: 11
|
מוטי,
לגביי שאלתך, הרכב צורך בתוך העיר כליטר ל10 ק"מ אבל מחוץ לעיר, הוא צורך כליטר ל20/25 (תלוי אם אני עם מזגן) תודה לכל העוזרים... האים ישנה אפשרות להעלות תמונות של הדבר הזה ולומר היכן הוא נמצא? (מצטרף להתנצלותו של מוטי, פשוט הבעיה הזו היא בעיה שאין עליה תשובה במוסכים והיא דיי מתסכלת...) שוב, תודה לכולם
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| נורית הזרקה נדלקת תחת לחץ | stas203 | קופה - טכני | 7 | 30-09-09 20:03 |
| פונטו ספייס SX שנת 01-נורית אזהרה מערכת הזרקת דלק | armin | פונטו - טכני | 6 | 02-07-09 17:35 |
| נורית הזרקת דלק | abrahamlev | פונטו - טכני | 5 | 13-04-09 13:44 |
| נורית מצבר דולקת | perlita | אונו - טכני | 4 | 05-01-09 16:37 |
| נורית תקלה במערכת ההזקרה נדלקה.... | פורום הגראז' | 11 | 07-08-07 09:29 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד