![]() |
|
![]() |
בראבה - טכני טכני - דגמי בראבה בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
טמפרטורת מנוע אופטימלית של פיאט בראבה 1.6 96
שלום חברים.
מישהו יודע מה טמפרטורת מנוע אופטימלית של פיאט בראבה 1.6 96 במד חום ? המד חום שלי מגיע עד ל0.5 סנטימטר מעל החצי. חשוב לציין שהוחלף יוניט חום ברדיאטור לחדש בעל 2 מהירויות. (הייתה קומבינה עם יוניט חום של מהירות 1 בלבד). הוחלף חיישן חום בטרמוסטט (זה שמעביר נתוני חום למד חום) טרמוסטט תקין (נפתח, הצינור העליון שהולך מטרמוסטט לרדיאטור מתחמם) בוצע ניקוז אויר מהמערכת (לפי ספר היינס). האם חום זה תקין או גבוה מידי ??? מצורפת תמונה של מד חום (לא שלי ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
|
מצב זה אינו תקין בתנאי נסיעה רגילים וללא מזגן פועל,
אין סיבה למד חום לעבור את חצי הסקלה אם מערכת הקירור תקינה אפילו פחות מחצי (אצלי עומד מעט מעל הרבע). בפקקים ורמזורים לפעמים המחוג עולה ונעצר קצת לפני החצי ומיד חוזר לרבע עם המשך הנסיעה. ברור לי שהרכב שלך שונה משלי אך מחוג מעל החצי הינו מצב לא תקין.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
Amit-IL.
אתה בטוח במה שאתה אומר? כי לדעתי מצב הטמרטורה שלך אינו תקין, הטרמוסטט שלך תקוע במצב פתוח או יוניט חום ברדיאטור הינו מקורי וסוגר מעגל בטמפ' נמוכה יותר, 1/4 זה לא תקין. טמפרטורה אופטימלית לרכבים היא פחות או יותר 90-105. כידוע לי מערכת תקינה זה "חצי" יציב (יכול לגלוש טיפה מעל). לכן שאלתי האם זה מצב רגיל או שישנה בעייה? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
|
אני חושב ש-Amit-IL צודק ואני יסביר,
כאשר המנוע במצב סרק אכן הסקאלה תהיה על החצי מה שקורה גם אצל Amit-IL, רק שהוא מוסיף שבהתחלת נסיעה כשסיבובי המנוע עולים, כך גם סיבובי משאבת המים, והנוזל קירור מסתחרר מהר וכך הוא גם מתקרר יותר והסקאלה יורדת אל טיפה מעל לרבע. לסיכום: לי ניראה שמצב אידיאלי של מערכת הקירור היא שהסקאלה היא ב"חצי" רק במצב סרק. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
אני לא אכנס פה לדיון בינכם מי טועה ומי צודק כי אין טעם.
עם זאת לגבי פותח השרשור המצב אינו נורמלי. עם זאת היות ואתה אומר שהוחלפו החלקים שציינת, הייתי ממליץ לבדוק היטב אם היוניט חום מותאמת למנוע שלך, יכול להיות שהיא לא. אותו הדבר לגבי הטרמוסטט, יכול להיות שהוא נפתח רק במעלות גבוהות, בדוק שהוא אכן מתאים למנוע. אותו הדבר לגבי היוניט מאוורר, בדוק שהיא פותחת מהירות נמוכה בזמן הנכון, וגבוהה בזמן הנכון.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
moty003.
ברגע שהטמפרטורה יורדת פחות מחצי, טרמוסטט צריך להיסגר ואז צינור נוזל קירור שהולך לכיוון הרדיאטור נסגר ומתבצעת צירקולציה פנימית (בתוך המנוע). ברגע שהחום מגיע לחצי הטרמוסטט אמור להיפתח ולפתוח ציונר נוזל קירור לכיוון רדיאטור, אז המים שהתקררו ברדיאטור מתארבבים עם המים החמים שבמנוע, החום יורד, טרמוסטט מתחיל להיסגר וכו'.. טרמוסטט תקין לא מאפשר למים לעבור ברדיאטור כשהטמפ' היא קצת מעל 1/4. סער. אין פה שום דיון בין מי צודק ומי לא. במידה ואנשים לא מכירים אופן פעולה של מערכת הקירור ברכב אני ישמח לפרט לו. כנ"ל ישמח גם ללמוד מאנשים. פשוט הם לא לקחו בחשבון את פעולת הטרמוסטט. לגבי יוניט מאוורר : http://www.fiatclub.co.il/forum/show...4768#post54768 יוניט עם (קונקטור) שנפתח ב92 מעלות (מהירות 1) וב97 מעלות (מהירות 2). לגביי יוניט חום: http://www.fiatclub.co.il/forum/show...7263#post57263 הורכב חיישן אדום לפי מה שרפי כתב. לגבי טרמוסטט אך אני יכול לבדוק? מישהו מכיר באיזה טמפ' נפתח טרמוסטט של בראבה SX 1.6 96 ? עוד סיבות: יכול להיות שרדיאטור סתום ? נ.ב תודה רבה לכם חברה! נערך לאחרונה על ידי Lexxxa : 09-11-09 ב 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: בבעליותי:פיאט 127 81, פיאט אונו 1.1 91, פיאט טיפו 1.6 89, פיאט מריאה 98 1.6, פיאט 127 74, פיאסטה80,
הודעות: 240
|
בוקר טוב לכולם
קודם כל היונית האדום ברכב שלך משפיע רק על שעון חום מנוע. נתק אותו ותיראה שהשעון חום מפסיק לעבוד. לגבי הטרמוסטט. הטרמוסטט בעצם הוא חישן רגיל שבחום מסויים זז אחורה סוגר מעגל קטן, ופותח מעגל מים גדול. לכן ביטול הטרמוסטט ברכב הנ"ל תיגרום רק לחימום יתר. איך יש מצב שברכב שלך הטרמוסטט לא פותח מספיק את המעגל הגדול, ולא סוגר מספיק את המעגל הקטן, ולכן החום שלך לא תקין. לגבי הרדיאטור: ברדיאטור שלך בד"כ יש מעברים עגולים, כך שסיכוי שייסתם הוא קלוש. תיבדוק אם המאורר מיסתובב בכיון הנכון (מוציא אויר חם לכיון המנוע, שואב אויר מהרדיאטור). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
צטט:
אני אבדוק ויחזור עם תשובה. תודה לכולם! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
|
עדכון.
מהירות הראשונה עובדת. לפי הבדיקה באקזמינר מהירות ראשונה מופעלת ב90 מעלות בדיוק! החום לא עובר את 90 מעלות. למרות זאת ברגע הפעלת מהירות ראשונה המד חום מראה מעל החצי. במורשה פיאט (רעננה) נאמר שזה אכן תקין בבראבה. תודה לכולם ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
מנוע לפיאט בראבה 1400 :רכישה! | eligas1 | בראבה - טכני | 7 | 23-04-09 21:30 |
השפעת טמפרטורת האויר בסעפת היניקה על כח המנוע - בקשת מידע בנושא | raanan_t | שיפורים וקוסמטיקה | 10 | 13-04-09 22:44 |
ראש מנוע של בראבה | vitzet | בראבה - טכני | 3 | 21-12-07 17:02 |
מד חום מנוע עולה בצורה מוגזמת (פיאט בראבה) | פורום הגראז' | 7 | 13-12-06 17:32 | |
כמות שמן מנוע לפיאט בראבה 1.6 | פורום הגראז' | 3 | 12-11-06 09:30 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד