מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > בראבה - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

בראבה - טכני טכני - דגמי בראבה בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

קצת על הצד
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה-Evo החדשה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 09-11-09, 18:17   #1
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
טמפרטורת מנוע אופטימלית של פיאט בראבה 1.6 96

שלום חברים.

מישהו יודע מה טמפרטורת מנוע אופטימלית של פיאט בראבה 1.6 96 במד חום ?
המד חום שלי מגיע עד ל0.5 סנטימטר מעל החצי.

חשוב לציין שהוחלף יוניט חום ברדיאטור לחדש בעל 2 מהירויות. (הייתה קומבינה עם יוניט חום של מהירות 1 בלבד).
הוחלף חיישן חום בטרמוסטט (זה שמעביר נתוני חום למד חום)
טרמוסטט תקין (נפתח, הצינור העליון שהולך מטרמוסטט לרדיאטור מתחמם)
בוצע ניקוז אויר מהמערכת (לפי ספר היינס).

האם חום זה תקין או גבוה מידי ???

מצורפת תמונה של מד חום (לא שלי ) שציירתי עליו את הטמפרטורה.
סמלונים שצורפו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  Gauges.jpg
צפיות: 1661
גודל:  5.5 KB  
Lexxxa מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 09-11-09, 19:50   #2
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
מצב זה אינו תקין בתנאי נסיעה רגילים וללא מזגן פועל,
אין סיבה למד חום לעבור את חצי הסקלה
אם מערכת הקירור תקינה אפילו פחות מחצי (אצלי עומד מעט מעל הרבע).
בפקקים ורמזורים לפעמים המחוג עולה ונעצר קצת לפני החצי ומיד חוזר לרבע עם המשך הנסיעה.
ברור לי שהרכב שלך שונה משלי אך מחוג מעל החצי הינו מצב לא תקין.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 09-11-09, 20:37   #3
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
Amit-IL.

אתה בטוח במה שאתה אומר?
כי לדעתי מצב הטמרטורה שלך אינו תקין, הטרמוסטט שלך תקוע במצב פתוח או יוניט חום ברדיאטור הינו מקורי וסוגר מעגל בטמפ' נמוכה יותר,

1/4 זה לא תקין. טמפרטורה אופטימלית לרכבים היא פחות או יותר 90-105.

כידוע לי מערכת תקינה זה "חצי" יציב (יכול לגלוש טיפה מעל). לכן שאלתי האם זה מצב רגיל או שישנה בעייה?
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 09-11-09, 20:51   #4
moty003
Senior Member
 
האווטאר של moty003
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: בית שמש
הגלגלים שלי: הונדה האצ'בק
הודעות: 359
אני חושב ש-Amit-IL צודק ואני יסביר,
כאשר המנוע במצב סרק אכן הסקאלה תהיה על החצי מה שקורה גם אצל Amit-IL,
רק שהוא מוסיף שבהתחלת נסיעה כשסיבובי המנוע עולים, כך גם סיבובי משאבת המים, והנוזל קירור מסתחרר מהר וכך הוא גם מתקרר יותר והסקאלה יורדת אל טיפה מעל לרבע.
לסיכום: לי ניראה שמצב אידיאלי של מערכת הקירור היא שהסקאלה היא ב"חצי" רק במצב סרק.
moty003 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 09-11-09, 21:01   #5
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
אני לא אכנס פה לדיון בינכם מי טועה ומי צודק כי אין טעם.

עם זאת לגבי פותח השרשור המצב אינו נורמלי.

עם זאת היות ואתה אומר שהוחלפו החלקים שציינת, הייתי ממליץ לבדוק היטב אם היוניט חום מותאמת למנוע שלך, יכול להיות שהיא לא.


אותו הדבר לגבי הטרמוסטט, יכול להיות שהוא נפתח רק במעלות גבוהות, בדוק שהוא אכן מתאים למנוע.

אותו הדבר לגבי היוניט מאוורר, בדוק שהיא פותחת מהירות נמוכה בזמן הנכון, וגבוהה בזמן הנכון.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 09-11-09, 23:01   #6
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
moty003.
ברגע שהטמפרטורה יורדת פחות מחצי, טרמוסטט צריך להיסגר ואז צינור נוזל קירור שהולך לכיוון הרדיאטור נסגר ומתבצעת צירקולציה פנימית (בתוך המנוע). ברגע שהחום מגיע לחצי הטרמוסטט אמור להיפתח ולפתוח ציונר נוזל קירור לכיוון רדיאטור, אז המים שהתקררו ברדיאטור מתארבבים עם המים החמים שבמנוע, החום יורד, טרמוסטט מתחיל להיסגר וכו'..

טרמוסטט תקין לא מאפשר למים לעבור ברדיאטור כשהטמפ' היא קצת מעל 1/4.

סער.
אין פה שום דיון בין מי צודק ומי לא. במידה ואנשים לא מכירים אופן פעולה של מערכת הקירור ברכב אני ישמח לפרט לו. כנ"ל ישמח גם ללמוד מאנשים. פשוט הם לא לקחו בחשבון את פעולת הטרמוסטט.

לגבי יוניט מאוורר : http://www.fiatclub.co.il/forum/show...4768#post54768

יוניט עם (קונקטור) שנפתח ב92 מעלות (מהירות 1) וב97 מעלות (מהירות 2).

לגביי יוניט חום: http://www.fiatclub.co.il/forum/show...7263#post57263

הורכב חיישן אדום לפי מה שרפי כתב.

לגבי טרמוסטט אך אני יכול לבדוק? מישהו מכיר באיזה טמפ' נפתח טרמוסטט של בראבה SX 1.6 96 ?

עוד סיבות: יכול להיות שרדיאטור סתום ?

נ.ב תודה רבה לכם חברה!

נערך לאחרונה על ידי Lexxxa : 09-11-09 ב 23:07.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-11-09, 07:27   #7
גיא127
Senior Member
 
האווטאר של גיא127
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: בבעליותי:פיאט 127 81, פיאט אונו 1.1 91, פיאט טיפו 1.6 89, פיאט מריאה 98 1.6, פיאט 127 74, פיאסטה80,
הודעות: 240
בוקר טוב לכולם
קודם כל היונית האדום ברכב שלך משפיע רק על שעון חום מנוע. נתק אותו ותיראה שהשעון חום מפסיק לעבוד.
לגבי הטרמוסטט. הטרמוסטט בעצם הוא חישן רגיל שבחום מסויים זז אחורה סוגר מעגל קטן, ופותח מעגל מים גדול.
לכן ביטול הטרמוסטט ברכב הנ"ל תיגרום רק לחימום יתר. איך יש מצב שברכב שלך הטרמוסטט לא פותח מספיק את המעגל הגדול, ולא סוגר מספיק את המעגל הקטן, ולכן החום שלך לא תקין.
לגבי הרדיאטור: ברדיאטור שלך בד"כ יש מעברים עגולים, כך שסיכוי שייסתם הוא קלוש.
תיבדוק אם המאורר מיסתובב בכיון הנכון (מוציא אויר חם לכיון המנוע, שואב אויר מהרדיאטור).
גיא127 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-11-09, 13:30   #8
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
צטט:
במקור פורסם על ידי גיא127 צפה בהודעה
בוקר טוב לכולם
קודם כל היונית האדום ברכב שלך משפיע רק על שעון חום מנוע. נכון, צמוד עליו יש גם חיישן חום כחול בעל 2 פינים שנותן פיקוד למחשב.
נתק אותו ותיראה שהשעון חום מפסיק לעבוד. בוצע, אפילו הוחלף לחדש!
לגבי הטרמוסטט. הטרמוסטט בעצם הוא חישן רגיל שבחום מסויים זז אחורה סוגר מעגל קטן, ופותח מעגל מים גדול. זה מה שאמרתי בתגובה הקודמת
לכן ביטול הטרמוסטט ברכב הנ"ל תיגרום רק לחימום יתר. איך יש מצב שברכב שלך הטרמוסטט לא פותח מספיק את המעגל הגדול, ולא סוגר מספיק את המעגל הקטן, ולכן החום שלך לא תקין.
לגבי הרדיאטור: ברדיאטור שלך בד"כ יש מעברים עגולים, כך שסיכוי שייסתם הוא קלוש.
תיבדוק אם המאורר מיסתובב בכיון הנכון (מוציא אויר חם לכיון המנוע, שואב אויר מהרדיאטור) אכן מסתובב לכוון הנכון.
יכול להיות גם שהמהירות ראשונה לא נכנסת לפעולה (נגד תקול או מגעים).
אני אבדוק ויחזור עם תשובה.

תודה לכולם!
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-11-09, 22:18   #9
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
עדכון.

מהירות הראשונה עובדת.

לפי הבדיקה באקזמינר מהירות ראשונה מופעלת ב90 מעלות בדיוק!

החום לא עובר את 90 מעלות. למרות זאת ברגע הפעלת מהירות ראשונה המד חום מראה מעל החצי. במורשה פיאט (רעננה) נאמר שזה אכן תקין בבראבה.

תודה לכולם
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מנוע לפיאט בראבה 1400 :רכישה! eligas1 בראבה - טכני 7 23-04-09 21:30
השפעת טמפרטורת האויר בסעפת היניקה על כח המנוע - בקשת מידע בנושא raanan_t שיפורים וקוסמטיקה 10 13-04-09 22:44
ראש מנוע של בראבה vitzet בראבה - טכני 3 21-12-07 17:02
מד חום מנוע עולה בצורה מוגזמת (פיאט בראבה) פורום הגראז' 7 13-12-06 17:32
כמות שמן מנוע לפיאט בראבה 1.6 פורום הגראז' 3 12-11-06 09:30


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד