מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי ווקס ראשון !!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my punto spice
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

השקה גרנדה פונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


נושא נעול
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 19-08-09, 21:06   #1
TheOne23
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2009
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: -
הודעות: 9
חוות דעת על גיר רובוטי בספייס 2004

שלום לכולם,

יש באפשרותי לקנות פונטו ספייס 2004 שמורה ובעלת ק"מ נמוך, אבל ה"קאץ'" הוא שהרכב בעל גיר רובוטי...

רציתי לקבל ממכם חוות דעת על הגיר הרובוטי בדגם הנ"ל, ואם אפשר מאנשים שיש להם את הרכב הנוכחי. השאלות הן:
1. מה ההבדלים בתפעול רכב עם גיר רובוטי לבין אוטומט או ידני? - אף פעם לא נהגתי עם גיר רובוטי.
2. איך הגיר מבחינה מכנית?
3. שמעתי ששמועות שגיר רובוטי מבזבז הרבה דלק לעומת אוטומט רגיל, האם יש אמת בדברים?
4. האם הגיר יותר עדין בהשוואה לגיר ברכבים מחברות אחרות?

תודה!!
TheOne23 מנותק  
ישן 19-08-09, 21:13   #2
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
1. עיצוב ידית הילוכים שונה, בגיר רובוטי הרכב מדרדר בעליות (נדרש זינוק ע"י בלם יד), טלטלות קלות בעת מעבר הילוכים (תלוי כמה גז לחוץ בעת מעבר ההילוך. ככל שהגז לא יהיה לחוץ ההילוך יעבור חלק יותר).
2. עושה רושם שהאמינות טובה, אך בעת תקלה עלות התיקון תהיה יקרה יותר (ע"פ דיווחי גולשים).
3. ההפך הוא הנכון, השמועה לא נכונה.
4. איכות הייצור והחלקים של פיאט החדישות לא נופלת באופן משמעותי מאיכות הייצור והחלקים של חברות אחרות, זה גם עיניין של מזל ואופי הנהיגה ברכב.
stio מנותק  
ישן 19-08-09, 22:16   #3
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
נתחיל מזה שתקרא את השרשור הדביק על הפונטו.
לשאלות שלך:
  1. גיר רובוטי הוא גיר ידני לכל דבר, וכל מה שמשתמע מזה. השוני היחיד, הוא שאין לך דוושת מצמד. את זה הרכב עושה עבורך. כל התפעול שלו זהה לחלוטין לגיר ידני, מלבד לחיצה על המצמד. טלטולים יהיו אם לא תתפעל אותו נכון. כמו שלא משאירים גז לחוץ בהעברת ילוך בגיר ידני, לא עושים זאת ברובוטי. ישנם מערכות שיודעות לנתק את הגז, אבל זה לא המקרה.
    זינוק בעליה הוא זהה לגיר ידני. תעזוב את דוושת הבלם מבלי ללחוץ על דוושת הגז, והרכב ידרדר אחורה. ולמי שיזרוק את המונח בלם יד לכאן, אני מתנצל, אבל הוא לא יודע לתפעל רכב בעל גיר ידני/רובוטי. מעולם, בכל שנות הנהיגה שלי, 6 במספר למי שמתעניין, לא השתמשתי בבלם היד מלבד כאשר הרכב חונה. מעולם לא ראיתי את אבי, אימי, חברי, או כל אחד אחר "נורמלי" עושה זאת. כן, גם שטיילתי לי עם הרכב באיזור ירושלים, חיפה או טבריה. לא משנה כמה תלולה העליה. וכן, התנסתי ברכבים עם גיר רובוטי לא מעט.
    נכון, זה שונה מתפעול גיר אוטומטי, אבל זה כמו "להתרגל" לגיר ידני, פשוט צריך לעשות את הסוויצ' הזה בראש.
  2. כאמור, זהה לגיר ידני. מלבד היחידה המפעילה את המצמד.
  3. להיפך. בגלל שאין ממירי כוח למינהם שקיימים בגיר אוטומטי, צריכת הדלק תהיה נמוכה יותר באופן כללי. ממש כמו עם רכב בעל גיר ידני.
  4. לא ממש. הרובוטי של פיאט/אלפא נחשב לטוב מאוד בהשוואה לאחרים. הם רק משתפרים עם השנים.

לבסוף, בצע נסיעת מבחן ברכב, כך תדע איך ההרגשה.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 19-08-09 ב 22:22.
Caveman מנותק  
ישן 19-08-09, 23:30   #4
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
צטט:
במקור פורסם על ידי Caveman צפה בהודעה
למי שיזרוק את המונח בלם יד לכאן, אני מתנצל, אבל הוא לא יודע לתפעל רכב בעל גיר ידני/רובוטי.
המשפט המצוטט מעלה הדהים אותי. אז איך אתה בדיוק מתכן לזנק בעליה עם רכב בנזין ידני ללא עזרת בלם היד?
במנוע דיזל אתה יכול לזנק ע"י שחרור מצמד איטי והרכב יחל להתקדם לבדו ואז אתה מוסיף את הגז וממשיך לשחרר את המצמד, אבל ברכב עם מנוע בנזין אתה יכול לשכוח לחלוטין מכל הנ"ל. ברגע שתעשה כך המנוע יכבה מיד.

יש עוד אפשרות של שילוב בין הגז למצמד בעליה (לחיצת חצי גז וחצי מצמד) וככה הרכב עומד בלי לדרדר, אך הנ"ל מזיק למצמד.

לסיכום- במנוע דיזל אפשר לזנק ללא בלם היד, במנוע בנזין זה יותר מסובך, ועל כל פעם אחת שתצליח לזנק ללא עזרת בלם היד, יהיו עוד 20 פעמים שהמנוע יכבה. במנוע בנזין או שילוב בין מצמד לגז, או בלם היד.
stio מנותק  
ישן 20-08-09, 00:45   #5
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
צטט:
במקור פורסם על ידי stio צפה בהודעה
במנוע דיזל אתה יכול לזנק ע"י שחרור מצמד איטי והרכב יחל להתקדם לבדו ואז אתה מוסיף את הגז וממשיך לשחרר את המצמד, אבל ברכב עם מנוע בנזין אתה יכול לשכוח לחלוטין מכל הנ"ל. ברגע שתעשה כך המנוע יכבה מיד.
זו הפעם הראשונה שממש אין לי מושג מאיפה הגעת למסקנות הללו!

מעולם, מעולם(!) לא השתמשתי בבלם יד לזינוק עם רכב ידני, גם לא בעליות חדות מאד. שימוש בבלם יד הוא מיותר לחלוטין לכל אדם בעל מעט רגש וקורדינציה. אני עם האונו בזמנה של האקסית הייתי מזנק כל עליה ביקנעם פשוט עם חצי קלאץ' וזהו.

רכב דיזל מתקדם עם חצי קלאץ' ובנזין לא?!
שוב, מאיפה זה הגיע?
נסעת פעם בקנגו?! תנסה להרים חצי קלאץ' בלי ללחוץ על דוושת הגז - הרכב כבה במקום.
לעומת זאת בכל רכב בנזין ידני שנסעתי ועדין נוסע לפעמים (של חברים) - אין שום בעיה לצאת לגלישה ע"י הרמה של חצי קלאץ' בלבד בלי אף נגיעה בגז.



לפותח השירשור:
אכן, אתה פשוט מעביר לD ונוסע רגיל. יש הנוהגים (וכך צריך בעיקרון) להרפות מעט מהדוושה בזמן העברת ההילוך, מכיוון שכמו שCAVEMAN ציין לך - זהו גיר ידני רגיל לכל דבר, וכמו שבגיר ידני אתה לא מחזיק את הגז לחוץ בזמן העברת ההילוך - אז גם כאן אותו הדבר.

אכן, הרכב מתדרדר מעט (ברכבים חדשים עם רובוטי, כבר פיתחו מערכות למנוע זאת, סתם לידע כללי לעתיד). פשוט צריך להגיב במהירות - שיחררת בלם? מיד לעבור לדוושת הגז. 2-3 ימים נסיעות עם הרכב ואתה תתרגל.

האופציה של ה"טיפטרוניק" (ה"חצי אוטומט") מאפשרת לך שליטה ידנית בהילוכים. לאחר שהסטת את הידית שמאלה, דחיפה מעלה תעלה הילוך ודחיפה מטה תוריד הילוך. פיצ'ר נחמד שמאפשר לך לנהוג על הרכב כמעט כמו בידני. לא אמור להיות שינוי בתצרוכת הדלק עקב כך (אלא אם תחליט לנסוע 100 על הילוך 3 שבמצב D הוא כבר היה מעביר ל5).
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק  
ישן 20-08-09, 01:01   #6
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
אתם צריכים לעשות הפרדה בין זינוק ברכב עם מנוע בנזין לדיזל.

ברכב עם מנוע דיזל ניתן לזנק ע"י חצי קלאץ' מכיוון שהמנוע חזק יותר ובעל מומנט גבוה כבר בסל"ד נמוך. ברכב בעל מנוע בנזין חלש ברגע שתרים חצי קלאץ' המנוע יגמגם ויתכבה.

באונו, בשום עליה, לא היה מצב בעולם שהייתי יכול לזנק ע"י חצי קלאץ, פרט לעליות קלות במיוחד. המנוע פשוט מתכבה. חייבים להרים בלם יד, לשחרר חצי קלאץ', ללחוץ קצת על הגז, לשחרר בלם יד, ואז במקביל לשחרר קלאץ וללחוץ יותר חזק על הגז.

עם האונו בד"כ לא הייתי מזנק ע"י בלם היד, אלא החזקתי חצי קלאץ לחוץ וחצי גז, שזה לא הכי בריא.
stio מנותק  
ישן 20-08-09, 01:16   #7
matanmelman
Senior Member
 
האווטאר של matanmelman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2008
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 176
לא צריך חצי קלאץ ולא כלום.אם אתה טיפה מיומן אתה יכול לזנק בלי שום בעיה.
אחותי נהגה ברכב שלי לכיוון ראש פינה,והיא לא נהגה בידני מאז שהיא הוציא רשיון לפני 3 שנים,
והיא לא השתמשה לא בחצי קלאץ ולא בשום דרך לזנק בעליה,והרכב לא נכבה ולא הדרדר ס"מ אחורה.
אולי קצת תרגול יכול לעזור למי שמתקשה.
matanmelman מנותק  
ישן 20-08-09, 07:52   #8
TheOne23
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2009
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: -
הודעות: 9
צטט:
במקור פורסם על ידי Ron_Dadon צפה בהודעה

לפותח השירשור:
אכן, אתה פשוט מעביר לD ונוסע רגיל. יש הנוהגים (וכך צריך בעיקרון) להרפות מעט מהדוושה בזמן העברת ההילוך, מכיוון שכמו שCAVEMAN ציין לך - זהו גיר ידני רגיל לכל דבר, וכמו שבגיר ידני אתה לא מחזיק את הגז לחוץ בזמן העברת ההילוך - אז גם כאן אותו הדבר.
אבל איך אני אמור לדעת מתי הרובוט יחליט להחליף הילוך?... אני אמור לנחש לפי הטורים של המנוע?...
ז"א הרעידות שכולם מדברים אליהן בגיר רובוטי נובעות מכך שהרובוט מעביר הילוך הרגל עדין על הגז?
TheOne23 מנותק  
ישן 20-08-09, 08:04   #9
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
שוב, הכל עניין של הרגל. ברגע שתתרגל לרכב, תדע פחות או יותר מתי להרפות מעט, ובכל מקרה - גם אם לא תרפה לא קרה כלום! הרכב נועד לנהיגה כרכב אוטו' לכל דבר. היתרון ב"הרפיה" זה להקל על ה"זעזוע" בזמן העברת ההילוך.

תחשוב על זה ככה, הגיר הרובוטי הוא כמו נער בשיעור נהיגה ה-20 שלו. מתנהג יפה רוב הזמן, אבל גם לו מדי פעם קורה "זריקת קלאץ'", ומכאן כל ה"רעידות וטלטלות" שכולם מתארים בצורה זוועתית כל כך. על פונטו רובוטית לא נסעתי, אבל על קורולה כן ואני חייב לציין - לא יודע על מה כל המהומה שעשו מסביב שהגיר הרובוטי כל כך גרוע, אני לא הרגשתי משהו מיוחד.

---
לעניין הזינוקים למינהם - גיא, דיברת על ילד שבא מאחור?
אז בוא נחשוב על הסינריו הבא:
לא ילד, אלא רכב בא מאחור, הנהג בדיוק מחפש מספר בפלאפון ואתה רואה דרך המראה שהוא לא הולך להספיק לעצור. בלם יד? ביי ביי לאחורי הרכב שלך. לא בלם יד? התגובה שלך תהיה הרבה יותר מהירה ואולי תספיק לעשות משהו להמנע מהתאונה.
גם זה תסריט שיכול להתרחש.

בשורה התחתונה - בלם היד מיועד לחנייה בלבד (או לעמידה בפקקים ). בין אם תעמוד ותבצע זינוק עם חצי קלאץ' כמו בשיעורי נהיגה (תרים ותחכה שהרכב ירעד), או שעם הניסיון והכרות הרכב כבר תבצע את זה בצורה כל כך אינסטנקטיבית שכל המהלך של חצי קלאץ'->קצת גז->שיחרור קלאץ'->המשך גז, יקח לך שנייה אחת אם לא פחות. זה ממש לא בטיחותי להשתמש בבלם יד בזמן נסיעה.
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק  
ישן 20-08-09, 00:00   #10
TheOne23
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2009
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: -
הודעות: 9
תודה על העזרה,
אז אם הבנתי נכון, כאשר אני מעביר לD (מצב נהיגה) הגיר מתפקד כגיר אוטומטי רגיל? ובזינוקים בעליה הרכב מדרדר טיפה כיוון שבמקור הוא ידני?
לא הבנתי למה נועד המצב של "חצי אוטומט", כאשר מעבירים את הידיית שמאלה, הוא חוסך בדלק?...
TheOne23 מנותק  
נושא נעול



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פונטו 2004 יד 1. tisan4us מכירה 1 10-05-09 11:12
תקלה בגיר פונטו 2004 אוטומטית seeme פונטו - טכני 5 05-03-08 16:39
בעית גיר רובוטי באקטיב 60 שנת 2004 sachar1 פונטו - טכני 0 05-03-08 12:18
dynamic 80 16v 2004 ידני bruce יעוץ ברכישת רכב 3 16-11-07 22:01
התקנת דיבורית בפונטו 2004 אודיו 6 20-11-06 19:55


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:37.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד