![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 25
|
שאלה בקשר למאוורר בפיאט פונטו שנת 97 דגם SX 1300
שאלתי היא האם המאוור אמור לפעול בשתי מהיריות ואם כן אז מתי כל אחד מהם אמור לפעול
ובנוסף ברצוני לשאול מה תפקידו של היוניט חום ומה תפקידו של חיישן הטמפרטורה? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 25
|
בעיית התחממות בפיאט פונטו שנת 97 דגם SX 1300
בעת נסיעה בעיר או עמידה חום הרכב מטפס מעל לחצי לאמצע שבין החצי ל 3/4 אחרי כמה שניות מתחיל לרדת בחזרה לחצי לא חסר לי שמן ולא מים יש למישהו מושג מה זה?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
מאוורר רדיאטור שלא פועל במהירות ראשונה (אך ורק לדגמים עם מזגן מקורי).
טרמוסטט שנתפס חלקית במצב סגור. רדיאטור סתום. משאבת מים בעלת ספיקה נמוכה. חוסר מים במע' קירור ו/או נזילה מהמערכת. מאוורר שלא נדלק בזמן עקב כשל מסויים ביוניט. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: פונטו elx
הודעות: 167
|
תבדוק שיש לך 2 מהיריות למאוור ותראה אם היוניט מקורי ויש לו שם 3 חוטים ולא 2 (מה שרוב המוסכים אוהבים לעשות ,עבודה מסריחה) ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 25
|
היכן היוניט יושב על מנת שהבדוק את החוטים ויש לי מהירות אחת אשר פועלת שהמנוע מגיי לחצי בדיוק
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 25
|
מישהו בבקשה יכול לעזור לי?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
יוניט מאורר רדיאטור
אם במכוניתך יש מזגן מקורי אז צ"ל יוניט ברדיאטור עם 3 חוטים שמפעיל את מאורר הרדיאטור בשתי מהירויות, 1 איטית ו 2 מהירה.
אם במכוניתך יש מזגן ישראלי ("רסקור" או "אלכס") אז יש יוניט ברדיאטור עם 2 חוטים שמפעלי את מאורר הרדיאטור רק במהירות 1 אבל אז אצל "רסקור" הוסיפו מאורר קטן נוסף בצד ימין של הרכב ואצל "אלכס" שינו בכלל את המאורר לדגם "בוש" גדול יותר. כך תזה אם המזגן במכוניתך מקורי או ישראלי: 1. במזגן מקורי - בכפתור המפוח הפנימי יש מצב 0 (כבוי) ועוד 4 מהירויות פעולה. 2. במזגן ישראלי - בכפתור המפוח הפנימי יש מצב 0 (כבוי) ועוד 3 מהירויות פעולה. יש במכוניתך עוד יוניט חום מנוע אחד להפעלת שעון/נורת חום בלוח השעונים ועוד יוניט חום מנוע לשידור נתוני חום המנוע אל מחשב ניהול המנוע, קרי יש 3 יוניטים חום שונים. בברכה - רפי לין ![]()
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
רפי לידיעתך פונטו דגם 90 ELX 1600 סמ"ק היא עם מזגן ישראלי, ועם זאת יש לה בבורר מצב 0 ועוד 4 מהירויות. אני יודע שזה אחד ל.... אך רק רציתי ליידע אותך.
לגבי פותח השרשור היוניט צריך לשבת על הרדיאטור, בין הצינור הגדול העליון שמכניס מים לרדיאטור ולבין הצינור הגדול התחתון המוציא מים מהרדיאטור, שם תראה את היוניט. אם יש לה 2 יציאות כפי שאמר רפי אז סימן שאצלך זה מיועד להיות כך שהמאורר יעבוד במהירות אחת. אם המאוורר נכנס לפעולה אז יאללה עבור הלאה לחלק הבא, מאוורר תקין. לגבי הבהרה לפותח השרשור שאני רואה שאתה קצת מתבלבל: שים לב, חיישן טמפרטורה אינו קשור למערכת קירור מנוע ואינו פוקד שום פקודה עליה, תפקידו הוא לשדר נתונים למחשב ניהול המנוע כפי שציין רפי. אז אל תכניס אותו למשוואה. מערכת קירור מנוע כוללת את הרכיבים הבאים: רדיאטור, יוניט מאורר, מאורר, טרמוסטט, משאבת מים. אתה יכול להכניס גם יוניט שעון חום מנוע, היא יושבת על בלוק המנוע. אם המאורר תקין, והרדיאטור תקין, המשך לבדוק הלאה. בוא אני אלמד אותך כמה טריקים על מנת שתוכל להצביע פחות או יותר על הבעיה. תניע הרכב, בדוק מתי המאווררים נכנסים לפעולה, אם הם נכנסים לפעולה מאוחר מידי החלף יוניט. אפשר גם להבציע על כך בצורה כזו, אם החום עובר את החצי, אך נתקע בשלושת רבעי מחוג, סימן שהמאווררים נפתחים מאוחר מידי. היות והמחוג חייב להיתקע על החצי. אם הוא ממשיך לטפס מעל השלושת רבעי כבה את המנוע, הבעיה היא או סירקולציה של מים שאינה תקינה או ראש מנוע. אם הם נכנסים לפעולה בזמן, שים את ידך בין המאוורר למנוע (זהירות לא להכניס את היד לתוך המאוורר), בדוק בכף ידך האם האוויר שזורק המאוורר חם, אם כן, אז זה בסדר יש סירקולציה, אם אתה מקבל אוויר קר או פושר, סימן שאין סירקולציה, מצביע על משאבת מים או טרמוסטט. אם אתה נוסע בלילה בכביש בין עירוני, והמחוג לא מגיע לחצי, סימן שביטלו אצלך את הטרמוסטט. אם הוא מגיע לחצי (טמפרטורת עבודת מנוע) תמיד, סימן שהטרמוסטט אצלך עובד ואינו מבוטל. בקיצור, בדוק סירקולציה של המים כפי שהסברתי לך. ואז נדע איך להמשיך הלאה. אם יש סירקולציה תקינה, בדוק מתי הטרמוסטט נפתח אם הוא תקין, אם הוא נפתח מאוחר מידי, החלף אותו. במידה והכל הכל מכל כולל הכל נמצא תקין, הגעת לבדיקה האחרונה. פתח מכסה רדיאטור כשהרכב קר, תן סטרטר, אם קופצים מים מהרדיאטור מתחיל לעלות חשד של ראש מנוע. הרשה לי להעלות גם את עיניין יוניט חום מנוע, לא מן הנמנע שהיא מזייפת, אך שוב, ראשית בדוק מה שכתבתי וחזור עם ממצאים.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער נערך לאחרונה על ידי saar : 13-04-09 ב 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
בעיית התחממות, מאורר פועל לסירוגין [ פונטו 98 1.2] | /F/I/A/T/ | פונטו - טכני | 10 | 15-09-16 16:32 |
שאלה בקשר למאוורר בפיאט פונטו שנת 97 דגם SX 1300 | david266 | פונטו - טכני | 0 | 12-04-09 11:37 |
בעיית התחממות. | ronip | פונטו - טכני | 9 | 03-08-08 23:26 |
בעיית התחממות בפיאט פונטו ספייס 2001 | פורום הגראז' | 3 | 22-04-07 07:30 | |
בעיית התחממות פונטו ספייס 2001 לאחר נסיעה קצרה | פורום הגראז' | 2 | 11-04-07 01:09 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד