מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו המתוקה שלי אחרי פינוק של סוף שבוע.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שלום חדש .עליתי לאיטלקית מצרפתית
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה-פונטו ספייס שלי אחרי פוליש ווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

חשבתי שתאהבו


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 12-04-09, 11:37   #1
david266
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 25
שאלה בקשר למאוורר בפיאט פונטו שנת 97 דגם SX 1300

שאלתי היא האם המאוור אמור לפעול בשתי מהיריות ואם כן אז מתי כל אחד מהם אמור לפעול
ובנוסף ברצוני לשאול מה תפקידו של היוניט חום ומה תפקידו של חיישן הטמפרטורה?
david266 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 12-04-09, 11:45   #2
david266
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 25
בעיית התחממות בפיאט פונטו שנת 97 דגם SX 1300

בעת נסיעה בעיר או עמידה חום הרכב מטפס מעל לחצי לאמצע שבין החצי ל 3/4 אחרי כמה שניות מתחיל לרדת בחזרה לחצי לא חסר לי שמן ולא מים יש למישהו מושג מה זה?
david266 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-04-09, 12:06   #3
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
מאוורר רדיאטור שלא פועל במהירות ראשונה (אך ורק לדגמים עם מזגן מקורי).
טרמוסטט שנתפס חלקית במצב סגור.
רדיאטור סתום.
משאבת מים בעלת ספיקה נמוכה.
חוסר מים במע' קירור ו/או נזילה מהמערכת.
מאוורר שלא נדלק בזמן עקב כשל מסויים ביוניט.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-04-09, 12:31   #4
s_nadav
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: פונטו elx
הודעות: 167
תבדוק שיש לך 2 מהיריות למאוור ותראה אם היוניט מקורי ויש לו שם 3 חוטים ולא 2 (מה שרוב המוסכים אוהבים לעשות ,עבודה מסריחה) ..
s_nadav מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-04-09, 12:53   #5
david266
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 25
היכן היוניט יושב על מנת שהבדוק את החוטים ויש לי מהירות אחת אשר פועלת שהמנוע מגיי לחצי בדיוק
david266 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-04-09, 01:25   #6
david266
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2008
מיקום: חולון
הגלגלים שלי: פיאט
הודעות: 25
מישהו בבקשה יכול לעזור לי?
david266 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-04-09, 10:49   #7
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
יוניט מאורר רדיאטור

אם במכוניתך יש מזגן מקורי אז צ"ל יוניט ברדיאטור עם 3 חוטים שמפעיל את מאורר הרדיאטור בשתי מהירויות, 1 איטית ו 2 מהירה.
אם במכוניתך יש מזגן ישראלי ("רסקור" או "אלכס") אז יש יוניט ברדיאטור עם 2 חוטים שמפעלי את מאורר הרדיאטור רק במהירות 1 אבל אז אצל "רסקור" הוסיפו מאורר קטן נוסף בצד ימין של הרכב ואצל "אלכס" שינו בכלל את המאורר לדגם "בוש" גדול יותר.
כך תזה אם המזגן במכוניתך מקורי או ישראלי:
1. במזגן מקורי - בכפתור המפוח הפנימי יש מצב 0 (כבוי) ועוד 4 מהירויות פעולה.
2. במזגן ישראלי - בכפתור המפוח הפנימי יש מצב 0 (כבוי) ועוד 3 מהירויות פעולה.
יש במכוניתך עוד יוניט חום מנוע אחד להפעלת שעון/נורת חום בלוח השעונים ועוד יוניט חום מנוע לשידור נתוני חום המנוע אל מחשב ניהול המנוע, קרי יש 3 יוניטים חום שונים.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-04-09, 12:17   #8
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
רפי לידיעתך פונטו דגם 90 ELX 1600 סמ"ק היא עם מזגן ישראלי, ועם זאת יש לה בבורר מצב 0 ועוד 4 מהירויות. אני יודע שזה אחד ל.... אך רק רציתי ליידע אותך.

לגבי פותח השרשור היוניט צריך לשבת על הרדיאטור, בין הצינור הגדול העליון שמכניס מים לרדיאטור ולבין הצינור הגדול התחתון המוציא מים מהרדיאטור, שם תראה את היוניט.
אם יש לה 2 יציאות כפי שאמר רפי אז סימן שאצלך זה מיועד להיות כך שהמאורר יעבוד במהירות אחת.

אם המאוורר נכנס לפעולה אז יאללה עבור הלאה לחלק הבא, מאוורר תקין.

לגבי הבהרה לפותח השרשור שאני רואה שאתה קצת מתבלבל: שים לב, חיישן טמפרטורה אינו קשור למערכת קירור מנוע ואינו פוקד שום פקודה עליה, תפקידו הוא לשדר נתונים למחשב ניהול המנוע כפי שציין רפי. אז אל תכניס אותו למשוואה.

מערכת קירור מנוע כוללת את הרכיבים הבאים: רדיאטור, יוניט מאורר, מאורר, טרמוסטט, משאבת מים. אתה יכול להכניס גם יוניט שעון חום מנוע, היא יושבת על בלוק המנוע.
אם המאורר תקין, והרדיאטור תקין, המשך לבדוק הלאה.

בוא אני אלמד אותך כמה טריקים על מנת שתוכל להצביע פחות או יותר על הבעיה.
תניע הרכב, בדוק מתי המאווררים נכנסים לפעולה, אם הם נכנסים לפעולה מאוחר מידי החלף יוניט. אפשר גם להבציע על כך בצורה כזו, אם החום עובר את החצי, אך נתקע בשלושת רבעי מחוג, סימן שהמאווררים נפתחים מאוחר מידי. היות והמחוג חייב להיתקע על החצי. אם הוא ממשיך לטפס מעל השלושת רבעי כבה את המנוע, הבעיה היא או סירקולציה של מים שאינה תקינה או ראש מנוע.
אם הם נכנסים לפעולה בזמן, שים את ידך בין המאוורר למנוע (זהירות לא להכניס את היד לתוך המאוורר), בדוק בכף ידך האם האוויר שזורק המאוורר חם, אם כן, אז זה בסדר יש סירקולציה, אם אתה מקבל אוויר קר או פושר, סימן שאין סירקולציה, מצביע על משאבת מים או טרמוסטט.
אם אתה נוסע בלילה בכביש בין עירוני, והמחוג לא מגיע לחצי, סימן שביטלו אצלך את הטרמוסטט. אם הוא מגיע לחצי (טמפרטורת עבודת מנוע) תמיד, סימן שהטרמוסטט אצלך עובד ואינו מבוטל. בקיצור, בדוק סירקולציה של המים כפי שהסברתי לך. ואז נדע איך להמשיך הלאה.
אם יש סירקולציה תקינה, בדוק מתי הטרמוסטט נפתח אם הוא תקין, אם הוא נפתח מאוחר מידי, החלף אותו.
במידה והכל הכל מכל כולל הכל נמצא תקין, הגעת לבדיקה האחרונה. פתח מכסה רדיאטור כשהרכב קר, תן סטרטר, אם קופצים מים מהרדיאטור מתחיל לעלות חשד של ראש מנוע.
הרשה לי להעלות גם את עיניין יוניט חום מנוע, לא מן הנמנע שהיא מזייפת, אך שוב, ראשית בדוק מה שכתבתי וחזור עם ממצאים.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער

נערך לאחרונה על ידי saar : 13-04-09 ב 14:54.
saar מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
בעיית התחממות, מאורר פועל לסירוגין [ פונטו 98 1.2] /F/I/A/T/ פונטו - טכני 10 15-09-16 16:32
שאלה בקשר למאוורר בפיאט פונטו שנת 97 דגם SX 1300 david266 פונטו - טכני 0 12-04-09 11:37
בעיית התחממות. ronip פונטו - טכני 9 03-08-08 23:26
בעיית התחממות בפיאט פונטו ספייס 2001 פורום הגראז' 3 22-04-07 07:30
בעיית התחממות פונטו ספייס 2001 לאחר נסיעה קצרה פורום הגראז' 2 11-04-07 01:09


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד