מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום כללי > פיאט כללי
עקוב אחרינו ב-RSS

פיאט כללי מדברים על פיאט בכלליות וחדשות.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט אונו 45, 1.0, 92'
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי ווקס ראשון !!!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 03-04-09, 16:29   #1
צביקוש23
מנהל
 
האווטאר של צביקוש23
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פתח תקוה
הגלגלים שלי: פיאט 127 , פיאט מריאה
הודעות: 1,416
שלח הודעה דרך MSN ל צביקוש23
"נוסטלגיה שלילית" מתוך המדור של אדוארד אטלר

לטובת אלה מיכם שאינם מנויים ל"מקור ראשון"..
אז היום במדור השבועי (ולדעתי המדור המצויין והמעניין ביותר בתחום הרכב בארץ) שלו "המפתחות בפנים", מספר איש הרכב "אדוארד אטלר " על הפיאט דונה.

קריאה מהנה (תגובות לאדוארד אטלר ניתן להפנות למייל e.teksty@gmail.com )

נוסטלגיה שלילית

"מגזין רכב טלוויזיוני הוא מושג שמעורר נוסטלגיה שלילית, אם שולפים מהזיכרון את הסדרה "על גלגלים", שהייתה נטולת יומרה, אך גם נטולת איכויות. הייתה זו סדרה דידקטית שהמנחה שלה ,דניאל פאר היה מן הסתם רוצה לשכוח אותה.
למען ההגינות ההיסטורית עליי להתוודות כי יוצרי הסדרה "על גלגלים" ניסו לגייס אותי למעשה שלהם (המגונה בדיעבד), שכן הנפשות הפועלות בבנין הטלוויזיה ברוממה הכירו היטב את קשריי האינטימים עם ארבעת גלגלי. הרי תיקנתי אינספור מכוניות של חבריי לעבודה, השתתפתי בתחרויות ראלי קרוס באשקלון , ועוד כתבתי ב"טורבו".

אלא שאני החלטתי לשמור מרחק ביטחון מהתוכנית המוטורית הירושלמית , כי אוזניי החשדניות קלטו שמועה שהספונסרים היחידים של התוכנית -פקידי משרד התחבורה, כולל השר בכבודו ובעצמו - מפקחים בקפדנות על תוכן התסריטים , ממש על כל מילה בהם, שנשלחו אליהם מרוממה לאישור לפני הפקתם.

הסירוב שלי להשתתף בפרויקט "על גלגלים" נשבר רק פעמיים -כלומר פעם ראשונה ופעם אחרונה - כאשר הסכמתי לבצע למען התוכנית כתבת תחקיר על פיאט דונה (DUNA) שבדיוק נכנסה לשוק הישראלי .
לצורך צילומי השטח גייסתי את חבריי , נהג מבחני הדרכים של "טורבו" רם לנדס, וידידי ב מיכאל נהג טוב בפני עצמו, חובב מכוניות מושבע שמתמחה בכתיבה מוטורית רגישה ושנונה.
וכך מצאתי את עצמינו בשדה התעופה עין שמר , כדי לצלם סלאלום. הצבנו פילונים על מסלול ההמראה והסברנו לצלם ולאיש הקול היכן עליהם לעמוד כדי לא להיפגע מהמכונית המשתוללת.
הכל היה כבר מוכן כאשר לנדס, איש זהיר מטבעו הצביע על שקע קטן בבטון, ואמר שבגלל סכנת ההתהפכות בריא יותר לא להיתקל בשקע זה בזמן שהמכונית מחליקה בתת היגוי.
מובן ששיניתי מיד את נתיב הזיגזג של הפיאט בין הפילונים, כדי שהשקע המסוכן יישאר מחוץ למסלול של דונה.
אלא שהתוואי החדש לא נראה לצלם, בגלל כיוון קרני השמש , ולנדס נכנע ללחצו של האיש וזינק לפי התוכנית הקודמת.
דונה הנהוגה בידי ידידי לנדס ,פתחה את הסלאלום בחריקת צמיגים נמרצת . החיזיון היה פוטוגני להפליא וכלל עשן דק ובכי של הגומי . הגלגלים התרוממו פעם אחרי פעם . סבבה עד שדונה הגיעה לשקע , ששכחנו או זלזלנו בו ובאבחת רגע התהפכה על גגה.
השמשות של מכונית המבחן התנפצו לרסיסים . רצתי לכיוון ההתהפכות כדי לפנות את נהגה לנדס ואת הנוסע ב מיכאל . פחדתי שאיזה צינור נקרע ויגרום להתלקחות , אך למזלנו זה לא קרה. לנדס יצא בכוחות עצמו, זוחל על ארבעותיו ואת ב מיכאל המבוהל כהוגן משכתי החוצה מבעד לחלון המרוסק.
או.קיי, יצאנו מזה בשלום אבל אין דונה... הגג פחוס פנימה ואין אף זגוגית. "אז מה נגמר הסטסט"? שאל הצלם עזרא שמואלי, וכולם חיכו לשמוע מה אגיד למנהל המכירות של פיאט.
הלכנו לטלפון כי ניידים עוד לא נולדו אז.
"אהלן יוסי" אמרתי למנהל היושב במשרדו שברחוב יצחק שדה שבת"א , "יש לך עוד דונה"?
מנהל המכירות של פיאט לא נשמע מאושר אך קיבלנו עוד דונה לבנה אחת והמשכנו בטסט.

וודאי שרציתי לדווח בסרטון על פיאט דונה "שיחד עם רונדה של סיאט זו המכונית הגרועה ביותר שנמכרה אי פעם במדינת ישראל" , אך יוצרי הסידרה "על גלגלים" הטילו וטו על ביקורת כלשהי. "לא מספיק" הם שאלו "שהרסתם לגמרי את פיאט דונה במבחן "? וחוץ מזה הוסיפו יוצרי התוכנית , משרד התחבורה לא יסכים שאנו נאשים משרד ממשלתי בכך שהוא אישר לשווק מכונית מסוכנת לציבור .
"אז שלום לכם" אמרתי , ולא חזרתי ל "על גלגלים" עד ליום פטירתה המוצדקת.
האמת היא שעקבנו בשולחן העריכה בהילוך איטי אחר תהליך ההתהפכות של פיאט דונה. כך הסתבר לנו שעוד לפני השקע הגורלי שהפך אותה על גבה , דונה רעדה כולה , סובבה את גופה בין פילוני הסלאלום בספירלה כאחוזת קדחת, וממש מוזר שלא התפכה עוד קודם.
אגב את ההתהפכות עצמה הצלם עזרא שמואלי לא צילם.
"למה עצרת את המסרטה"? כעסתי עליו.
"צילום של התהפכות איננו מעשה מוסרי" הסביר לי הצלם שציית כנראה לאיזה קוד אתי נאצל של רוממה. ("לא תתפוס גברת בקלקלתה " או "החמץ אקשן בכל מחיר")
צביקוש23 מנותק  
הגב עם ציטוט
 



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
לראשונה: חובב מותג "פיאט" שלח מכתב ליצרן באיטליה עם עלילות סמל"ת- וקיבל תשובה stio פיאט כללי 3 10-12-08 12:11
כך צוות לוח "יד 2" מייעצים: "פונטו ELX לא אמינה, לא סחירה, הגיר נוטה לתקלות" stio פיאט כללי 14 24-09-08 09:00
סמל"ת בקמפיין פרסומי על כביש 6: "מפיאט באהבה" פיאט כללי 2 13-04-07 17:52
פיאט פנדה 4X4 נגד ריינג' רובר. (מתוך "הילוך חמישי" פיאט כללי 1 29-01-07 15:54
עוד טור של אדוארד אטלר.. פיאט כללי 3 05-12-06 15:42


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 12:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד