![]() |
|
![]() |
רכב כללי מדברים על עולם הרכב (מלבד פיאט). |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
[כתבה] מבחן דרכים ארוך טווח וסיכומי אחזקה שנתיים לסקודה פאביה החדשה
שלוש שנים ביחד: סקודה פאביה החדשה חוגגת 36 חודשים
על הכביש עם בקשה אחת בלבד: אל תקראו לה מותק תאריך פרסום: 02/04/2009 עריכה: גיא l כתיבה: גיא דגם הרכב הנבחן הוא "ספורט". ששם הדגם לא יטעה אתכם: זהו לא רכב ספורטיבי אלא בעל אבזור כזה, למרות שלעיתים חברות הביטוח אוהבות לנצל את שמות הדגמים כדי להעלות את מחירי פוליסות הביטוח. האבזור המתקבל עם הדגם הספורט ספיציפית הוא חישוקי סגסוגת קלה ("מגנזיום") נאים בעלי צמיגים בחתך נמוך במידה 205/45R16, הגה 3 צלעות של אוקטביה vRS (בדגמי 2009 ההגה המותקן הוא של סופרב V6), מושבי ספורט עם תמיכה צידית לגב, מושב נהג המתכוונן גם לגובה ופנסי ערפל קדמיים. חשוב לציין שלדגם זה יש בקרת אקלים מכאנית ולא דיגיטלית כמו בדגם המקביל, ה- "אלגאנס", מטעמי חיסכון בעלויות ע"י היבואן הישראלי. למעונינים שיחפצו בלוח שעונים "Maxi-Dot" בעל מחשב דרך משופר הכולל מד דלק מכאני (במקום דיגיטלי) וכמו- כן גם מד חום מנוע מכאני, יאלצו לשלשל לקופת הסוכנות עוד 800 ש"ח. כאלו שיהיו מעונינים להוסיף גם מערכת קול מקורית על כל רמקוליה, ייאלצו להוסיף עוד 2900 ש"ח לקופת הסוכנות, ואם, במקרה, תהיו מעונינים בידית לשליטה מההגה על המערכת המקורית, הסוכנות תשמח לקבל מכם עוד 900 ש"ח (המחירים נכונים לספטמבר 08'). לקינוח תאלצו להמתין לקבלת הרכב 3 חודשים, "במקרה הטוב", לדברי הסוכן. המחיר העדכני והרשמי של הרכב נכון להיום הוא 110,000 ש"ח ללא התוספות המפורטות מעלה (המחיר נכון לנובמבר 09'). שימו לב שיש צורך להוסיף אביזרי מיגון ע"פ דרישות חברות הביטוח, דבר שמייקר בכמה מאות שקלים את העסקה. יחידת הכוח המותקנת ברכב המבחן היא בנפח 1598 (1600) סמ"ק המספקת 105 כ"ס ב- 5600 סל"ד, עם נתון מומנט מכובד של 15.6 קג"מ המתקבל ב- 3800 סל"ד. הזינוק המסורתי מ- 0 ל- 100 קמ"ש יתבצע ברכב תוך 11.5 שניות, והנהגים הממהרים יוכלו להגיע עד ל- 185 קמ"ש מכובדים בהחלט. תיבת ההילוכים היא אוטומטית רגילה, האהובה מאוד על עם ישראל. 6 הילוכים קדמיים יקדמו את פניכם, כולל מצב D-SPORT (מצב נהיגה ספורטיבית) שאמור להעביר את הגיר למצב "משיכת הילוכים" כדי לאפשר ביצועים הרבה יותר טובים מהמצב הרגיל, ה- D. התיבה מצויידת גם באפשרות תפעול "טיפטרוניק", ה- M-Tiptronic (תפעול ידני) באמצעות הסטת ידית ההילוכים לצד ימין. תצוגת לוח השעונים תשתנה ותראה לנהג את כמות ההילוכים הקימיים ועל איזה הילוך בדיוק הוא נמצא. מעבר לכך, בכל הנוגע לאיבזור הרכב מצוייד בנוסף לאבזור המקובל בדגם ה"ספורט" (ראו פירוט מעלה) גם ב- 4 חלונות חשמל כולל יחידת מרים חלונות בנעילה, 2 מפתחות קפציים עם כפתור לפתיחת דלת תא המטען מרחוק, משענת יד נפתחת לאכסון חפצים, מראות חשמליות עם הפשרת אדים, מושב נהג המתכוונן גם לגובה, הגה המתכוונן לגובה ולעומק, נעילה מרכזית באמצעות המפתח, נעילת דלתות מתוך הרכב בלחיצת כפתור עם אופציה לתכנות לנעילה אוטומטית כשהרכב עובר 5 קמ"ש, מחשב דרך כולל נתוני צריכת דלק ממוצעים וטמפ' חיצונית, תאורה קדמית ומרכזית בתוך הרכב הנדלקת אוטומטית עם פתיחת הרכב ע"י השלט ונכבת עם הכנסת המפתח לסוויץ', תא כפפות מקורר באמצעות יחידת המיזוג של הרכב, תאורה בתא המטען ע"י נורה יחידה בצד שמאל, שקע 12V כולל מצית, מאפרה, התראה לדלתות פתוחות, גלגל חלופי בגודל מלא, וידיות ומראות בצבע הרכב. בתחום ההתקנות המקומיות הותקנו מס' פריטים ברכב המבחן: רדיו דיסק Kenwood 312 בעל תאורה בצבע ירוק, מרימי חלונות, קודנית כולל עלוקה, 2 רמקולים וטוויטרים אחוריים בדלתות האחוריות (בנוסף לשניים קדמיים שהגיעו מהמפעל), ווילון אחורי עם סיסמת היבואן הישראלי. בתחום הבטיחות אומנם הרכב זכה לציון של 4 כוכבים בלבד במבחני הריסוק, אך עם זאת הוא מצוייד בכל המערכות הבטיחותיות האלקטרוניות המקובלות כיום ברכבים פרטיים: 6 כריות אוויר עם אפשרות לביטול כרית האוויר של מושב הנוסע הקדמי באמצעות המפתח, מערכת ABS עם בלמים בעלי סיוע כוח Dual-Rate ומערכת MSR לוויסות מומנט המנוע, מערכת בקרת משיכה ASR, מערכת ESP עם כפתור ESP OFF לביטול באופן מוחלט של המערכת, ומערכת TPM לניטור לחץ האוויר הניתנת לתיכנות מחדש ע"י כפתור SET הממוקם ליד בלם- היד. פנים הרכב ברכב המבחן מעוצב באופן שמרני ורגוע, כמיטב המסורת של VAG. לא תמצאו שום דבר יוצא דופן, ולמעט מסגרת פתחי המיזוג בקונסולה המרכזית ובצדדי הרכב וכמו כן בידיות הרכב - לא תמצאו כלל חלקים כסופים, אך ניתן לקבל את הרכב עם חלקו התחתון של הדשבורד הצבוע בצבע לבן, וכמו כן גם את המושבים והדיפונים לדלתות. מבחינת עיצוב חוץ, קורות A קיבלו חיפוי פלסטיק שחור המשתלב עם קווי השמשה הקדמית ודלתות הרכב, גימיק עיצובי נחמד מאוד המשותף גם לסוזוקי סוויפט. > על הכביש: אין חדש תחת השמש בעת התחלת נסיעה ראשונית לאחר ההתנעה, נשמעת נקישה קלה בודדת כשהרכב מגיע ל- 20 קמ"ש. לא מדובר בתקלה, אלא בדיקה שעושה מערכת ה- ABS לחיישנים, ובפאביה הנקישה נשמעת גם לתוך תא הנוסעים. האצה ברמזורים בגבולות הטעם הטוב מסתיימת ברוב המקרים בעקיפת כל המכוניות מימין ומשמאל תוך רעשי מנוע חזקים מרוב המתחרות בקטגוריה. מעבר למצב ה- S בגיר יגרום לזירוז ההאצה באופן משמעותי בכך שהגיר ימשוך הילוך עוד ועוד לסל"ד גבוה ולא ימהר להחלפת ההילוך. במצב הרגיל של התיבה, ה- D, כבר ב- 80 קמ"ש ההילוך המשולב הוא דווקא שישי, לעומת מצב ה- S, כשבאותה מהירות משולב ההילוך הרביעי. הזזת מוט ההילוכים לכיוון צד ימין תגרום לכניסה למצב הידני. לחיצה בודדת למעלה תעלה הילוך, בעוד שלחיצה בודדת למטה, ניחשתם נכון - תוריד הילוך. יש לציין שנסיעה בהילוך גבוה ואח"כ עצירה ברמזור ללא הורדת ההילוכים באופן מסודר תגרום להורדה אוטומטית להילוך ראשון ע"י מחשב הרכב. בשיוט רגיל ונינוח על 90 קמ"ש המנוע ייסתובב על 2100 סל"ד. למרות זאת, רעשי רוח קלים מכיוון קורות A נשמעים ברכב במהירות העולה על 80 קמ"ש ההולכים ומתחזקים עם עליית המהירות ופוגעים במעט בהנאה מהרכב ובשקט המופתי מצד המנוע בנסיעה רגועה. מבחינת יציבות ואחיזה דגם הספורט דווקא מצטיין, הודות לצמיגים הרחבים: פניות וסיבובים חדים יתבצעו בזריזות מופתית ללא ציוץ, דבר שיקנה לנהג ביטחון גם במגבלות, למרות שההגה לא מספק כ"כ הרבה מידע לנהג. עם צבירת הזמן והקילומטרים סופגת הפאביה הצעירה מהמורות הכביש בצורה הרבה יותר מטובה מנקודת החודשיים ביחד. מילוי אוויר גבוה במידה ניכרת מהוראות היצרן תוביל באופן מיידי ומוחלט לנוקשות יתר ולאי נוחות לכל הנוסעים, מה גם שברכב המבחן מותקנים צמיגים בעלי חתך נמוך, ומלכתחילה הדבר משפיע על הנוחות שלא בדיוק מצויינת ברכב עקב מתלים קשים מעט. עקיפות נעשות בצורה חדה, זריזה ומושלמת: כל סופר מיני קטנה ומשפחתיות ממוצעות נעקפות בזריזות, גם בעלייה, ללא קושי כלל. לחיצה חזקה על דוושת הגז תגרום להורדת הילוך מיידית ולהאצה טובה הרבה יותר של הרכב. לחיצה חזקה יותר תוביל להורדת 2 הילוכים באופן מיידי ותזרז באופן מורגש אך גם מצד שני קצת רועש, את האצת הרכב. הגיר האוטומט בעל 6 ההילוכים עושה עבודה מצויינת. התיבה האוטומטית מעבירה הילוכים בצורה נעימה, רגועה ולא מורגשת כלל, בניגוד מוחלט לתיבות אחרות מקבילות של חלק מהמתחרות בקטגוריה. בעליות הרכב ישמור על יציבות ולא ידרדר אחורנית, אפילו לא בעליות חדות במיוחד. מבחינת בלמים קיימת הססנות בלתי מוסברת בלחיצה עדינה וחלשה על דוושת הבלמים, אך בלחיצה חזקה קצת יותר ארבעת בלמי הדיסק בולמים טוב מאוד ללא רעשי רקע נלווים. סה"כ הפאביה הצעירה מתנהגת בצורה טובה, נותנת ביטחון לנוהג בה ולא מאכזבת למרות כמה מינוסים שקיימים בה. > נתונים נוספים: מי נגד מי? מידת צמיגים: 205/45R16 (סגסוגת קלה) מידת צמיג חלופי: 205/45R16 (ברזל) סוג צמיגים: קונטיננטל ספורט צריכת דלק (בין עירוני) לאחר תקופת ההרצה: 1:17.2 (בדיקה עצמית) מרכב: האצבק 5 דלתות אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ קבוצת רישוי: 2 אורך (במ"מ): 3992 רוחב (במ"מ): 1642 גובה (במ"מ): 1498 בסיס גלגלים (במ"מ): 2462 משקל עצמי (בק"ג): 1115 נפח תא מטען (בליטרים): 300 נפח מיכל דלק (בליטרים): 45 תצורת מנוע: רוחבי הזנת דלק: הזרקה רב נקודתית שסתומים: 16 מתלים: קדמיים: מקפרסון, מוט מייצב אחוריים: רב חיבורי מערכת בלמים: קדמיים: דיסק מאוורר אחוריים: דיסק > משפט אחד ודי... בעד: איבזור בטיחות מלא, אחיזה, אמינות l נגד: חוסר בשעון חום מנוע, נוחות בתוך העיר, רעש מנוע l סיכום: תמורה טובה לכסף נערך לאחרונה על ידי stio : 25-07-12 ב 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Sep 2008
מיקום: חיפה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 176
|
כל הכבוד על הסיקור.
אתה בטוח שנסעת רק 1350 ק"מ? זה נראה הזוי. אם כן האוטו יהיה מציאה מתי שתחליט למכור. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
1350 אני עושה בחודש..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
כן, זו לא טעות, גם האונו וה- 127 נסעו ככה פחות או יותר. אבל יש עדכון: מאז הצהריים הרכב נסע עוד וכעת יש בדיוק 1400 ק"מ. יפה שזה התייצב על מס' עגול...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
שאלה לגבי הגיר
ברכבים היותר חדישים כמו האיביזה ישנו גיר DSG מה ההבדל ביניהם מבחינת תקלות .
האם ידוע לך על תקלות בגיר הטיפטרוניק לעומת DSG ששם יש בעיות בסביבות ה-50000 ק"מ ל-DSG ישנה בעיה בגלגל התנופה וגם נשמעים קפיצות ודפיקות בהחלפות. כפי שאמרתי לך בעבר יכול להיות שפיספסתי את ההחלפה קיוותי שאוליי קצת ירדו המחירים או שאוכל למכור את הפונטו לא זה ולא זה. מה שכן לדגם ה-1400 העלו את המחיר ב-5000 ש"ח מ85000 ל-90000 . ה-1600 נשאר באותו מחיר + משכנתא ל-60000 ללא ריבית מחכה אוליי לדיל עם חבר יוצאי קבע או לסוף שנה . כרגע מתקן ומתקן ומתקן את הפונטו ואין לזה סוף שהרי כל השקעה יורדת לטמיון מה שמנחם שאין לי ירידת ערך ומתקן באמצעות הפורום מה שאפשר. ממליץ לך מוסך במרכז סבנה לדוד חן שמזכיר את חיים ממוסך שמשון לפי התיאורים בפורום אני לא הייתי אצלהם ביהוד . נ.ב הערבושים אוהבים את הסקודות ולי ניסו לגנוב את הסקודה ע"י גניבת המפתח מהבית בלילה כך שמומלץ לשמור את המפתח הקודן הציל אותי אבל בכל זאת גנבו את המפתח . שיהיה לך בהצלחה. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
ברכב שלי אין DSG, אצלי זאת תיבה אוט' טיפוסית לעומת גיר רובוטי כפול מצמדים באיביזה החדשה, ואני מוצא את זה כייתרון לטווח הארוך בדיוק מהבחינה הזו. זה ברור שה- DSG תסבול מתקלות משמעותיות יותר עם הזמן, אבל קח בחשבון ששם יש 7 הילוכים.
סקודה קמצנים, בקושי הצלחתי להוציא 1000 ש"ח הנחה אחרי שאיימתי לרכוש פונטו וממש קמתי (תרגיל מבריק, הוא זינק עליי עם שכנועים). המחיר לא יירד, רק אם יקרה נס. מחר יש יום מכירות מיוחד בסוכנות שממנה רכשתי את הרכב (בצפון), הם שלחו לי הזמנה בדואר. הם מבטיחים מימון, הנחות, מתנות... אולי שווה לבדוק. לגבי התיקונים בפונטו זה היה אותו דבר גם עם האונו, החלפתי כמעט את כל החלקים חוץ מכמה חלקים בודדים (אך המשמעותיים ביותר). למרות שבתקופה האחרונה האונו לא אכזבה אותי, אבל ברגע שהכי הייתי צריך אותה (במלחמת לבנון 2) הרכב התעקש להישאר בחניה וזה היה ממש מעצבן כל פעם מחדש. בסוף מכרתי את הרכב אחרי השקעה של עשרות אלפים כולל קבלות... בנוגע לגניבות אני ישן עם המפתח יחד במיטה, אני מכיר את השיטות, אבל תודה ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
|
צטט:
נ.ב כתבה יפה ! קבל ח"ח
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
מדובר על התיבות האוט' רובוטיות של הפיאט גרנדה פונטו והטויוטה יאריס. בנוסף גם התיבות האוטומטיות של פיג'ו, רנו וסיטרואן מתנהגות ממש מוזר ולא נעים (לי בכל אופן) לנהוג על רכב בעל גיר AL4.
את הבעיות של הגירים הרובוטים אנחנו כבר מכירים, אבל בגיר של רנו/ פיג'ו/ סיטרואן יש תופעות ממש מוזרות שלא נתקלתי בהם בחיים שלי. נתחיל שהגיר הזה הוא בעל 4 הילוכים בלבד, אבל הבעיה המרכזית שהוא מסרב להוריד הילוכים בכל תוקף למשל לקראת זינוק כדי לצאת לעקיפה, ולא פעם אחת מצאתי את עצמי חוזר לימני בבושת פנים כי הגיר נשאר על הילוך רביעי (100 קמ"ש) ומסרב להוריד לשלישי כדי לתת קיק- דאון, ואז הרכב לא רוצה להאיץ. אני רואה תלונות על כך בכל הפורמים, ובמוסך מאשרים שככה זה כי זה גיר "לומד". לי נראה בכל אופן שהנהג לומד את הגיר במקום שהגיר ילמד את הרגלי הנסיעה של הנהג. נערך לאחרונה על ידי stio : 25-04-09 ב 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
צטט:
גיר כפול המצמדים של VAG הוא אחד הגירים הטובים ביותר שיוצרו איי פעם. מצליח טוב מאוד כבר מספר לא מבוטל של שנים ללא תקלות אופייניות. הרבה חברות, בינהן חברות המייצרות רכבי על, משתמשות ברעיון הנפלא הזה. מקבלים ביצועים מעולים (החלפות הילוכים מהירות מאוד), ותצרוכת דלק נמוכה יותר, שכן זהו גיר ידני-רובוטי. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
גדעון, אצלך ברומסטר זה אותו לוח שעונים כמו אצלי נכון?
במחשב דרך באחד מהאופציות רשום למעלה: km 1 ואז למטה היה רשום: 17. מה זה אומר, שהרכב עושה 1:17? בדקתי שהרכב היה על 100 קמ"ש בהילוך 6/ 2200 סל"ד בלי מטען או נוסעים ברכב. ואם אני מדפדף עוד אז רשום הפעם: km 100 ואז רשום 6 נקודה משהו וכשהגעתי לעליות של הכרמל זה דווקא עלה ל- 7! זה נתון צריכת דלק ל- 100 ק"מ או ממוצע? מה הולך פה? זה לא הגיוני שהרכב עושה 17 ק"מ לליטר, זה הרי גיר אוטומט ומנוע 1.6. לפני הנסיעה הזו אני איפסתי את המחשב דרך (יש כפתור מתחת לידית של המגבים). בנושא תיבת ההילוכים של קונצרן VAG, ה- DSG הייתי מציע להיזהר עם קביעת מוניטין האמינות, משום שזו טכנולוגיה חדשה ואין לדעת מה יהיה עוד כמה שנים. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
סקודה פאביה החדשה: סיכום מפורט- חודשיים ביחד | stio | רכב כללי | 29 | 15-12-08 16:20 |
סיכום חצי עונה ב-WRC | דובי מילר | רכב כללי | 0 | 22-06-08 23:03 |
פיאט 500 החדשה+כתבה מערוץ 2 | פיאט כללי | 2 | 07-07-07 12:54 | |
סיכום מפגש המועדון 24.2.06 | מועדון פיאט ישראל | 8 | 15-04-06 18:40 | |
פיאט סטילו 4*4 החדשה- כתבה | פיאט כללי | 3 | 26-12-05 11:50 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד