מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > אודיו
עקוב אחרינו ב-RSS

אודיו אודיו ומולטימדיה לרכב.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ובכן - נעים להכיר חברים יקרים.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו היפה שלי !


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 14-03-09, 20:36   #1
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
"הקופסה" - פרוייקט מחשב ברכב מסוג פונטו ELX 02

לאחרונה יצא לי להיתקל במספר רכבים בהם עובדת מערכת מחשב PC שהותאמה לעבודה ברכב. לרוב מדובר בשימוש בחומרה חלשה יחסית על מנת להימנע מהתחממות שבסביבה הביתית היא "בסדר" אך ברכב יש לה השלכות על יציבות המערכת שגם ככה סובלת מבעיות של טמפרטורה קיצונית. כמובן גם צריכת זרם נלקחת בחשבון ולכן רכיבים חלשים הם הרבה פעמים הבחירה הנכונה.

המטרה בפרויקט הזה היא לתת מענה לכמה דברים. בראש ובראשונה נושא האודיו ברכב. אצלי ברכב מותקנת מערכת סבירה הכוללת יחידת ראש ותיקה ופשוטה יחסית ללא אפשרויות חיתוך, סט קומפוננט וסאב. נכון לרגע זה אני מבצע את כל החיתוכים דרך הקרוס הפאסיבי שבמגבר מה שמגביל את היכולת לחתוך. בעזרת כרטיס קול איכותי (במקרה הזה SoundBlaster Audigy2 ZS) ושילוב עם פרויקט קוד פתוח הנקרא Kx Project, ניתן להגיע לכיוונים מאוד מפורטים החל מאקולייזר לכל ערוץ בנפרד, Time Alignment (תזמון הרמקולים), חיתוכים בסלופים שונים, אפקטים ועוד. מניסיון של כמה אנשים שעובדים עם מערכות איכותיות מאוד לא דווחה כל ירידה באיכות במעבר מיחידת ראש ברמה גבוהה למחשב עם כרטיס קול איכותי.
במעלה השנייה בפרויקט הזה ישנו נושא הניווט, כאן עולה השימוש בתוכנות מוכרות שעברו הסבה לסביבת ה-PC. בניגוד למחשב כף-יד המציג את המפה על מסך 3.5 אינצ', במקרה הטוב, כאן המפה מוצגת בבירור על מסך 7 אינצ'.
לבסוף, דיאגנוסטיקה של הרכב, דרך שקע OBDII. כמה פעמים קרה שהגעתם למוסך והמכונאי התחבר למחשב שלכם ואמר לכם שיש קוד תקלה מסוים שאומר משהו מסוים?! כאן בא השלב בו אתם יכולים לראות את כל הנתונים שמועברים ע"י החיישנים למחשב ניהול המנוע על גבי הצג "און-ליין" ולדעת אם וכאשר יש תקלה עוד לפני שהגעתם למוסך. הנושא הזה עדיין נמצא בבדיקה.
מעבר לזה, המערכת גמישה מאוד ומאפשרת שינוי של רכיבים ותוכנות בצורה קלה ונוחה.

חומרה:
את הפרויקט החלטתי להתחיל מחומרה הנמצאת ממש מתחת לאף ולהשתמש במחשב ישן שהיה ללא שימוש. כמובן שמחשב בתצורתו המוכרת לא מתאים לרכב ויש להקטין את המארז, לרכוש ספק שמתאים לסביבת עבודה של הרכב ולקרר את המארז בהתאם.

רכב: פיאט פונטו, ELX, 2002.
לוח אם: ASUS בעל כרטיס מסך מובנה.
מעבד: אינטל פנטיום 4 במהירות 2.4 ג'יגה הרץ.
זיכרון: 512 מגה.
כרטיס קול: Sound Blaster Audigy2 ZS PCI
ספק: Minibox M4-ATX
כונן קשיח: כרגע 3.5" בנפח 60 ג'יגה שישודרג בהמשך ל-2.5" שכמעט ואינו רגיש לזעזועים.
כרטיס רדיו: נמכר באתר של Brando אך בפועל מכיל צ'יפ של Silabs.
מסך: Lilliput EBY-701 שפורק לגורמים כמה ימים אחרי שנחת בארץ.
כמובן שישנם עוד אביזרים כגון דונגל BT ועוד אך הם לא יפורטו כאן.

תוכנה:
מערכת הפעלה – XP Pro
Ride Runner – תוכנה בעלת פיצ'רים הייעודיים לתחום הרכב וניתנת לעיצוב והתאמה אישית די בקלות.
דרייברים לכרטיס קול – KX Project.
WINAMP
ועוד אי אילו נלווים שוודאי אינני זוכר.

תהליך העבודה:
תהליך העבודה החל בבדיקה שטחית שאכן הפרויקט הזה מתאים לי ולאופי השימוש שלי. לאחר מכן בוצעה רכישה של כל הרכיבים החסרים (ספק מיוחד לרכב) כבלים שונים וכדומה וכאשר הכל היה כאן הזמנתי מארז אלומיניום בהזמנה אישית ממפעל בחולון. המארז חורר ועבר עיבוד ידני, לאחר מכן הורכבו כל הרכיבים ואז פניתי לנושא התצוגה.

כאן נתקלתי בכמה קשיים כאשר הגדול מכולם היה לקיחת ההחלטה לגבי מיקום המסך. לבסוף הוחלט למקמו בגובה הדשבורד, אך לא בולט מעליו בצורה שיראה כאילו יצא מהמפעל. קניתי חלק זהה של פתחי המזגן, מפירוק, והתחלתי לבצע עליו עבודת פיברגלאס בשילוב פוליאסטר והטמעה של המסך כחלק מפתחי המיזוג. התוצאה לא רעה, אך דורשת עוד הרבה עבודה שוודאי תהיה בהמשך.

הותקנה גם קופסת בקרה בתא הכפפות. הקופסה המכילה כפתור אתחול, פיקוד REMOTE למקרים בהם אינני רוצה שהמחשב ידלק אוטומטית (מוסך וכו) ושני לדים לחיווי מצב מחשב וכונן קשיח. החיבור לקופסה הוא בעזרת חיבור כבל רשת.

ההתקנה בוצעה בעזרתו של [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR], שחרון, שעשה המון על-מנת שהפרויקט הזה יצליח (לא בגלל שהוא [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR], אלא כי הוא גם רוצה כזה בעתיד הקרוב) כאן אני רוצה להודות לו. וכמובן, תודה רבה לאבא שרכש כל מיני כלי עבודה משונים במהלך השנים (ללא שום הסבר מדויק למה הוא צריך אותם) שקיצרו לי הרבה שעות עבודה קשות.

מכאן אתן לתמונות לדבר.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)

נערך לאחרונה על ידי raanan_t : 14-03-09 ב 20:43.
raanan_t מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 14-03-09, 20:37   #2
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
תהליך יצור המארז:











__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-09, 20:39   #3
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
תהליך יצור המסך:
אינני מרוצה מהרמה אליה הגעתי מבחינת הפינישים, ישנו מקום לשיפור. אך הפירוק מהשלב הזה קל ויתכן ואבצע מקצה שיפורים בהמשך.





















__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-09, 20:40   #4
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
התקנה:
תהליך ההתקנה דרש השתלה של 5 כבלי USB, כבל למסך, כבל רשת וכבל מתח. בכדי לשתול אותם ברכב היה צורך בפירוק של מושב הנוסע, שני המושבים האחוריים, כל מיני פלסטיקים. בנוסף, בכדי לשחרר את אזור פתחי המיזוג היה צריך לשחרר את כל הקונסולה המרכזית, שכן ישנם ברגים שתופסים את פתחי המיזוג מלמטה.
תמונות של ההתקנה, למרות שאין הרבה, יועלו בהמשך.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-09, 20:52   #5
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
מרשים מאוד רענן !
כל הכבוד

עכשיו אני יודע למי לפנות שאני ארצה להחליף את הקונסולה
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-09, 20:57   #6
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
עבודה יפה מאוד, כל הכבוד!
זה מורכב כבר על הרכב? מחכים לתמונות.

המחשב המדובר הרבה יותר חזק מהמחשב שאני עובד עליו כעת...
אגב, הנחת את ההארד דיסק כך סתם על לוח האם? שלא יהיה לך קצר.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-03-09, 21:09   #7
שחר
Senior Member
 
האווטאר של שחר
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו GT
הודעות: 176
שלח הודעה דרך AIM ל שחר
רענן אתה אחד המטורפים שיצא לי לראות כאן
יופי של פרויקט
שחר מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
כך צוות לוח "יד 2" מייעצים: "פונטו ELX לא אמינה, לא סחירה, הגיר נוטה לתקלות" stio פיאט כללי 14 24-09-08 09:00
2,012 כלי רכב מסוג "פיאט" נגנבו בישראל ב- 2006 פיאט כללי 1 15-07-07 21:37
פרוייקט מצולם "החלקת תא מטען אונו 87 " שיפורים וקוסמטיקה 12 04-05-07 09:50
עוד פרוייקט במוסך "קובלנץ" (ביאנקינה) פיאט אספנות 0 19-05-06 00:48
[פרוייקט מצולם מחו"ל] angle eyes לפיאט פונטו דור שני פיאט כללי 0 02-04-06 02:40


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:29.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד