![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Senior Member
|
החלפת נוזל קירור בפונטו Hgt
כרגע יש לי ברכב נוזל קירור ירוק, אני רוצה להחליף לפארפלו, האם יש בורג ניקוז כלשהו או שלנתק צינור תחתום ברדיאטור, איך מנקזים אוויר מהמערכת לאחר ההחלפה?
אפשרי להחליף לבד או שללכת למוסך מורשה ולשלם כ-250 ש"ח לעבודה? מדובר בפונטו Hgt 02. תודה לעונים.
__________________
seat ibiza 20vt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
|
לגבי החלפת נוזל קירור בפונטו Hgt צריך קצת ידע טכני לגבי סוג הנוזל אני ממליץ על Paraflu Up הוא מגיע בצבע אדום והוא הרבה יותר טוב מהפרפלו הרגיל בצבע כחול שאתה מכיר.
כל האלפות והגרנדה החדשות מגיעות מהיצרן עם הפרפלו החדש בצבע אדום. מה שהכי חשוב זה שצריך לשטוף את מערכת הקירור במעבר בין שני סוגי הנוזלים. ההחלפה צריכה להתבצע שהמנוע טיפה חם צריך לפרק את הצינור התחתון של הרדיאטור לתת למים לצאת החוצה לגמרי במידה ואתה מחליף לסוג אחר של נוזל אז מומלץ לנקות את מערכת הקירור משאריות הנוזל הקודם במערכת וזאת על ידי הכנסת מים נקיים לתוך מערכת הקירור ואז להוציא אותם עוד פעם החוצה עד שאתה רואה שיוצאים מים נקיים. בסוף אתה סוגר את הצינור התחתון ואז אתה מוסיף את נוזל הקירור דרך מיכל העיבוי עד שאתה מגיע למצב שהוא מלא לאחר מכן אתה צריך לפתוח את בורג ניקוז האויר הוא נמצא צמוד לקיר האש ברכב אתה תראה בורג כזה שחור מפלסטיק אתה לא מוציא אותו לגמרי אלא רק משחרר אותו טיפה לאחר מכן אתה מניע את המנוע ונותן לרכב להגיע לטמפרטורת עבודה עד שהמאוררים עובדים. באותו רגע סביר להניח שיהיה חסר נוזל קירור כי הטרמוסטט נפתח. אתה מוסיף נוזל קירור למיכל העיבוי עד לרמה הנדרשת וסוגר את בורג ניקוז האויר וזהו. זה כל התהליך בקצרה זה תהליך שעשיתי הרבה פעמים כבר ב Hgt שלי ואף פעם לא היו בעיות מיוחדות. מקווה שעזרתי. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
וואו, תודה על התשובה.
משהו קטן, את ההוספה השניה של הנוזל, בזמן הניקוז אוויר, לבצע אותה כשהרכב מונע? או שאני מכבה את הרכב לאחר ניקוז האוויר ואז מוסיף נוזל קירור?
__________________
seat ibiza 20vt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
|
את הנוזל החדש אתה שם כשהמנוע כבוי והבורג ניקוז פתוח קצת. כשאתה מגיע לסימן הנכון במיכל העיבוי אז אתה מניע את המנוע ונותן לו להתחמם.
נערך לאחרונה על ידי orenhazan : 16-10-07 ב 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
|
נוזל קירור (פארפלו) שקונים במוסכי פיאט למהול עם מים מהברז (כמו שעושים במוסך) או מים מזוקקים? או אולי לא למהול בכלל
![]()
__________________
seat ibiza 20vt |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
|
יש שתי אופציות אם זה הפרפלו הכחול אז אין צורך להוסיף לו כלום הוא מגיע מוכן.
האופציה השניה זה הפרפלו Up בצבע אדום הוא יותר איכותי ואתה צריך להוסיף מים כי הוא מגיע בתרכיז. היחס הוא 50 אחוז מים ו 50 אחוז נוזל קירור. אסור לעולם לשים מים מזוקקים ברדיאטור כי המים האלה פועלים כמו חומצה והורסים את הרדיאטור. מה שצריך לשים זה מים רכים או מים שעברו תהליך של סינון האבנית. אבל לעולם לא מים מזוקקים. דרך אגב ב Hgt נכנסים 5 ליטר מים בערך אחרי הריקון לכן אתה צריך 2.5 ליטר פרפלו Up ואת השאר להשלים עם מים. ישאר לך חצי ליטר של נוזל קירור תשמור אותו להוספה בעתיד. הפרפלו UP האדום מגיע בבקבוקים של ליטר בצורת תרכיז ומצריך הוספה של מים. הפרפלו הרגיל הכחול מגיע בבקבוקים של שתי ליטר מוכן כבר ללא הוספה של מים. נערך לאחרונה על ידי orenhazan : 21-10-07 ב 16:36. |
![]() |
![]() |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד