מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התפנקתי ב500 :)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האונו היפה שלי :)


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 14-05-08, 13:45   #1
danceoflife
סמב"צית
 
האווטאר של danceoflife
 
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 215
מחסור חמור במים

בשבוע שעבר גיליתי שיש לי מחסור מאד גדול של מי קירור ברכב - מתחת לקו המינימום
הוספתי מים מינרלים פחות או יותר לאמצע שבין המינ' למקס' ומאז בדקתי כמה פעמים
הבוקר שוב חסרים המון מים, שוב, מתחת לקו המינימום (נדמה לי שהפעם אפילו פחות, הם היו כל כך מעט שלקח לי הרבה זמן לראות אותם)

הרכב נוסע נפלא ואין בו שום בעיות,
והוא עבר טיפול 80K ובדיקות מקיפות של 3 ימים אצל חיים לפני שלושה שבועות...
ביום שישי אני קופצת לחיים לבדוק למה זה קורה, עד אז אשמח לשמוע רעיונות לגבי למה לעזאזל זה יכול לקרות ואיך קורה שהרכב נוסע בלי בעיה ולא מתחמם אפילו בכלל, וכל זה עם מינימום נוזל קירור.





נ.ב.
למה למה למה למהההה עשו את זה כל כך קשה לראות כמה מים יש???
(הילה ברגע של געגוע לאונו שהיתה כל כך פשוטה וכיפית)
__________________
גאה להיות בעלת ספייס 01 אוט' ELX, שאני מבטיחה לאהוב אותה כמו את האונו
danceoflife מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 14-05-08, 13:54   #2
gsk
Senior Member
 
האווטאר של gsk
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: bmw
הודעות: 449
בלי קשר לבעייה של אובדן מים, ממליץ לך לרכוש תרכיז פארפלו ולהוסיף אותו ביחס 1:1 מים בכדי להשלים חוסרים.
gsk מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-05-08, 14:16   #3
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
תנסי לבדוק מים עם פנס. זאת אומרת תאירי עם הפנס לתוך המיכל, ובגלל שהמים בצבע כחול הם יבלטו מהצד.

נזילה בסדר גודל כזה קל בד"כ לאתר.

בהצלחה!
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-05-08, 14:32   #4
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
צריך להתחבר לרדיאטור עם משאבת לחץ, לתת לחץ ולראות בדיוק מהיכן הנזילה. את זה כמובן עושים רק במוסך.
יכול להיות צינורות (עליון ותחתון) נוזלים, משאבת מים וכ'.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-05-08, 16:11   #5
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
האם הרדיאטור מקורי?

אני שואל כי אצל חברה שלי, בעלת צרה-קליאו-צרורה הוחלף רדיאטור, ובמשך מספר חודשים ראיתי שכמות המים יורדת מאוד מהר מתחת למינימום של המיכל, אך עם זאת, היא נשארת שם קבועה גם 3 ו-4 חודשים (מיותר לציין כי הרכב נוסע מעולה גם בעיר ולא מתחמם כלל)

לאחר התחבטות ביני לבין עצמי, הבנתי שהרדיאטור החלופי שהותקן, כנראה שבעל נפח קטן יותר ולכן כאשר המיכל המקורי מלא, נוצר לחץ גבוה מידי - שמשתחרר באופן טבעי (כפי שאמור לקרות).

בקיצור - השאלה הנשאלת - האם ייתכן שאצלך יש רדיאטור חלופי?
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-05-08, 02:08   #6
danceoflife
סמב"צית
 
האווטאר של danceoflife
 
תאריך הצטרפות: Jan 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 215
תודה לכולכם על התגובות
בינתיים מפלס המים יציב כבר כמה ימים, אבל נראה לי שמחר אם יצא בכל זאת אקפוץ לחיים...

ניסיתי את עניין הפנס לבדיקת המים אבל זה לא עזר - אולי היתה שמש ישירה מדי או משהו כזה, אבל בהחלט אנסה להיעזר בזה שוב, זה נשמע הרבה יותר פשוט

לגבי הרדיאטור, אין לי מושג. למיטב ידיעתי לא הוחלף והוא מקורי, ואני מחר אברר את זה עם חיים... אם זו תהיה הסיבה לא תהיה מאושרת ממני (מיציתי קצת את הקטע של לשרוף את המשכורת במוסך, למרות שאני מאד אוהבת את חיים ושמשון )
__________________
גאה להיות בעלת ספייס 01 אוט' ELX, שאני מבטיחה לאהוב אותה כמו את האונו
danceoflife מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-05-08, 19:36   #7
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
צטט:
במקור פורסם על ידי danceoflife צפה בהודעה
בשבוע שעבר גיליתי שיש לי מחסור מאד גדול של מי קירור ברכב - מתחת לקו המינימום
הוספתי מים מינרלים פחות או יותר לאמצע שבין המינ' למקס' ומאז בדקתי כמה פעמים
הבוקר שוב חסרים המון מים, שוב, מתחת לקו המינימום (נדמה לי שהפעם אפילו פחות, הם היו כל כך מעט שלקח לי הרבה זמן לראות אותם)............

למה לעזאזל זה יכול לקרות ואיך קורה שהרכב נוסע בלי בעיה ולא מתחמם אפילו בכלל, וכל זה עם מינימום נוזל קירור.

לדעתי אם הרכב מאבד מים בצורה כזו אז לא כדאי לחכות עם הביקור למוסך.
בכל מקרה, מאוד לא מומלץ לשים "מים מינרלים" ברכב וכדאי לגשת למוסך להחליף את נוזל הקירור.

כל עוד מזג האוויר מתון באמת יתכן והרכב לא מתחמם אבל ברגע שיהיה חם מאוד את לא יכולה לדעת מה יקרה.
תיאורטית יתכן והבעיה ממש קלה אבל התחממות עלולה לגרום לנזקים יקרים. העובדה שיש נוזל קירור על המינימום או קצת מתחתיו לא אומרת שהרכב חייב להתחמם.

ואם כבר גילית נזילה - למה לא מילאת מים עד המקסימום ?


לגבי בדיקה עם פנס - צריך לעשות את זה בלילה/שחשוך וע"י שמאירים לתוך המיכל רואים את גובה הנוזל. אפשר גם להאיר על הצד שלו.
צריך להיזהר שלא להפיל את הפנס פנימה ולזכור לסגור חזרה את המכסה.
אגב, אם פותחים את המכסה (זהירות, לעשות את זה שהרכב קר לחלוטין!) ופשוט מסתכלים פנימה רואים את גובה הנוזל בקלות במיוחד אם הרמה על ה- MAX או באיזור הזה.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-05-08, 19:45   #8
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
בוא לא נז..

גם אם המנוע עובד, והוא חם, אין סכנה בפתיחת מיכל העיבוי. לשם כך הוא נועד.
המיכל בפונטו, כמו ברוב המכוניות החדשות יחסית נועד כדי לשמש 'חוצץ' או קבל אם תרצו לנוזל הקירור.

בקיצור - אפשר לבדוק בלי בעיה, לפחות בפונטו.

לגבי האור יום/לילה - אני לא מבין מה הבעיה - אפשר לראות את הנוזל באור יום וגם באור פנס.

מסכים לגבי מים מינרליים - זה אסור לגמרי.
מים מינרליים מכילים...נו, ניחשת...מינרליים. נגיד...סידן! וסידן זה אבנית.

אם לא נוזל קירור יעודי - לפחות שיהיו מים מזוקקים - וגם זה באופן זמני בלבד!
מכוניות חדשות צריכות נוזל קירור מתוצרת סבירה, והפונטו...סבירה+.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-05-08, 22:04   #9
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
צטט:
במקור פורסם על ידי רקובי צפה בהודעה
גם אם המנוע עובד, והוא חם, אין סכנה בפתיחת מיכל העיבוי. לשם כך הוא נועד.
המיכל בפונטו, כמו ברוב המכוניות החדשות יחסית נועד כדי לשמש 'חוצץ' או קבל אם תרצו לנוזל הקירור.
לא בודקים נוזל קירור שהמנוע חם ובמיוחד לא אחרי נסיעה ! פשוט, לא!

נכון שפותחים את המיכסה הוא מתוכנן ככה שהאדים החמים ישתחררו כלפי מטה אבל עדיין בפירוש אפשר לקבל כוויה לא נעימה ביד או במקרה הגרוע - בפנים.

נערך לאחרונה על ידי student : 16-05-08 ב 22:14.
student מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
אמין אמין פיאט כללי 1 04-03-08 20:45
מכונאי רכב אמין ומעולה sinfreda בעלי מקצוע 0 17-10-07 07:39
הפונטו שלי בפחחות ואתם מקבלים עדכונים פורום הגראז' 18 29-11-06 14:26
מחפש חשמלאי אמין (מצורף סיפור אישי) פורום הגראז' 3 30-07-06 00:22
[b]מחפש אמין וזול...[/b] פורום הגראז' 2 28-05-06 02:56


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד