![]() |
|
![]() |
פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד.. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Guest
הודעות: n/a
|
שגיאה - העברה להילוך אחורי בנסיעה קדימה (ספייס)
היי לכולם,
אתמול נסעתי עם הספייס הרציפה שלי במהירות 60 קמש בערך הייתי בניוטרל והעברתי ל-R במקום ל-D בטעות, הרכב השמיע את הצפצוף המוכר של ההילוך ושום דבר אחר לא נשמע. מיד נלחצתי והעברתי ל-D, ברמזור הקרוב בדקתי שלא נגרם נזק להילוך האחורי, כנראה שהכל בנתיים בסדר. האם גרמתי לנזק כל שהוא ברכב? תיבת ההילוכים מוגנת ממצב שכזה? שבת שלום וחג שמח... |
|
|
![]() |
#2 |
Guest
הודעות: n/a
|
הילוכים
כנראה שלא נגרם כל נזק כי מחשב ההילוכים האוטמטיים מנע מצב של שילוב להילוך אחורי.
זה עוד יתרון של מכונית "חכמה". אל תנסה לעשות זאת שוב. בברכת חג שמח - רפי לין ![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
הודעות: n/a
|
Re: שגיאה - העברה להילוך אחורי בנסיעה קדימה (ספייס)
צטט:
למה היית בניוטרל ב- 60 קמ"ש בתיבה אוטומטית ? מה יוצא לך מזה ? |
|
![]() |
#4 |
Guest
הודעות: n/a
|
היה ציפצוף של ההילוך האחורי... נסעתי בירידה במהירות עד שהירידה נגמרה רציתי להעביר להילוך קדימה ואז אירעה הטעות... המהירות החלה לרדת כנראה הגיעה ל-60 אולי 70 ...
מקווה שבאמת המחשב רק העיר לי על היותי בהילוך אחורי ולא שילב הילוך... מעניין מה היה קורה עם הייתי לוחץ גז בטעות... בנסיעה איטית מאוד אם אני מעביר מ-D ל-R המכונית משנה כיוון לא מתעלמת יש בתיבת ההילוכים בקרת מהירות כנראה? (לא שניסיתי בכח קרה מניסיון קודם) תודה רפי, אני מקווה שזה באמת ככה... |
![]() |
#5 | |
Guest
הודעות: n/a
|
כלומר, נסעת בירידה בניוטרל ? (האם אני צודק?)
האם אתה יודע בשביל מה מיועד ה- L = LOW ? צטט:
שעוברים מ- D ל- R, קודם מגיעים לעצירה מלאה! ורק אחר כך מעבירים בעדינות מ- D ל- R דרך N. אם אתה רוצה שהתיבה תחזיק מעמד הרבה שנים אז בזמן נסיעה תדאג להעביר רק בין D ל- L ואם אתה משועמם אז אולי קצת למצב הידני. כמה שפחות תשחק עם זה (נניח להעביר ברמזור מ- D ל- N) אז ככה יש יותר סיכוי שהתיבה תחזיק מעמד שנים רבות מאוד. וכן, סביר להניח שההתנהגות התיבה (העברה מ- D ל- R) שונה בין מהירות גבוהה לבין מהירות זחילה (לא כתבת כמה איטי נסעת בניסיון הקודם). |
|
![]() |
#6 |
Guest
הודעות: n/a
|
כמובן.. אני משתדל לשמור על הרכב... עשיתי טעויות של מתחילים (רכב ראשון שלי)
מכיר ויודע את מה שאמרת וכן גם שמעתי על זה שלא כדאי לשחק בין מצב D ל-N, אבל מעניין למה? כנראה כי אין צורך בשילוב כל פעם מחדש של ההילוך... רציתי לנצל את הירידה כדי לחסוך בדלק אבל אם אתה אומר שזה לא יועיל לי בכלום.. אני יפסיק לגבי הנסיעה שבה הרכב התחשב ונסע קדימה כאשר היה בתזוזה לאחור זה היה ממש לאט בחניה. באמת מעניין לדעת מאיזה מהירות קורה הניתוק... ה-L נועד לעליות תלולות או כדי למנוע התדרדרות הרכב... מה שמוזר גם שלא רצוי להלחליף שמן הגיר או פילטר הגיר, התיבה לא דורשת תיחזוק מסויים? (אמרו לי שמן מחליפים כל שנתיים) יש משהו שביכולתי לסייע חוץ מן הנאמר? |
![]() |
#7 | |
Guest
הודעות: n/a
|
צטט:
בירידה אסור בתכלית האיסור (גם לפי החוק) להיות ב- N. אין חיסכון בדלק! יש רק סכנה! האוטו לא בשליטה! ועובדה תראה מה קרה לך בסוף הירידה. בירידה חדה וממושכת שמים ב- L כדי להאט את האוטו =~ "ברקס מנוע". בעליות - סע ב- D ואם חסר כוח או צריך עקיפה מהירה פשוט תן לחיצה חזקה על הגז עד הסוף ותראה מה קורה - הטורים עולים בחדות ומתייצבים על 5200 וכל עוד הגז לחוץ חזק אז האוטו נמצא בשיא ההספק שלו. לפי הוראות המחלקה הטכנית אין להחליף פילטר תיבת הילוכים רציפה. שמן גיר מחליפים כל שלוש שנים (לפעמים הם טוענים שנתיים) או 40K ק"מ לכל היותר. אך ורק שמן מקורי שמתאים לתיבה רציפה. רוצה לחסוך בדלק - סע רגוע יותר, פחות עקיפות או האצות מיותרות כלומר מהירות קבועה ככל האפשר. ממילא פלוץ אחד של אחמדינגאד' וכל החיסכון הולך לפח. |
|
![]() |
#8 | |
Guest
הודעות: n/a
|
צטט:
הפעלה בסיסית של הרכב רבותי. לעולם לא נמצאים בN. ביחוד בתיבה אוטומטית. בתיבות ידניות הנהיגה הנכונה ביותר היא שאיפה להימצא בהילוך משולב 100% מזמן הנהיגה. למעט עצירות מוחלטות, אני לא רואה סיבה בכלל להיות בהילוך סרק. גם במהירויות איטיות מאוד, אל תדאגו, הילוך שני מחזיק יפה מאוד והרכב לא יכבה. בנוסף, לא משלבים לראשון אלא בעצירה מלאה ומוחלטת, או מהירות זחילה (פחות מקמ"ש אחר). באשר לתיבה אוטומטית כלשהי, כל עוד נוסעים, D, עוצרים לפרק זמן ממושך, P. בלי משחקים עם הילוכי סרק. זה לא בטיחותי בעליל, זה מזיק, כן מזיק לתיבה וזה גם לא חוקי (לא שבודקים את זה...). מה גם שזה לא יחסוך דלק כי גם ככה תיבות אוטומטיות מתוכננות להעלות להילוך גבוה בזמן שלא לוחצים על דוושת הגז. תיבה אוטומטית כשמה כן היא, היא פועלת באופן אוטומטי ולא משחקים עם ההילוכים בזמן נסיעה. L נמצא שם כדי לבצע בלימת מנוע בירידות ממושכות. מה שאפשרי בידני בהורדת הילוך פשוטה. ניקח לדוגמא את הירידות של ים המלח, שם יתכן ונצטרך להשתמש בהילוך זה, אולי אפילו הילוך שני. לא מעבירים להילוך הזה כדי להאיץ או בגלל כל מיני סיבות אחרות. המלצה שלי, לבצע העברה בין הילוכי כיוון בעצירה מוחלטת בלבד. בדיוק כמו שאנחנו רצים מהר קדימה, ואז לפתע רוצים לשנות כיוון, אם ננסה להתחיל ריצה אחורנית מידית אנחנו יכולים ליפול קדימה, או להזיק לברכיים יותר מידי. ברכב זה דומה מאוד, אנחנו נשחק את גלגלי השיניים של התיבה, וחבל על הכסף. זה תקף לשתי התיבות, ידניות ואוטומטיות. לירן, אני לא בא לתקוף אותך חס וחלילה, זו פשוט במה טובה לכתוב את מה שכתבתי. |
|
![]() |
#9 | |
Guest
הודעות: n/a
|
[quote="Caveman"]
צטט:
אולי אני לא יודע משהו... ותענה לעצמך על שאלה מאד פשוטה - מה התהליך המתרחש בתיב"ה אוטומטיט ברגע שההילוך משולב ואתה לוחץ על הבלם ועומד במקום? |
|
![]() |
#10 |
Guest
הודעות: n/a
|
אני מניח שמתבצעת איזושהי התערבות של מנגנון שדומה למצמד אדי. עצם ההתערבות הזו מראה שאין צורך להעביר להילוך סרק בעצירה.
איך זה מזיק? אני זוכר את המוסכניקים שתמיד אומרים לי אישית שכאשר התיבה בהילוך סרק פעולת הזרמת השמן אליה שונה או משהו. אפשר גם להוסיף לזה קצת אמונות תפלות כאלה ואחרות ![]() |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד