![]() |
|
![]() |
גרנדה פונטו - טכני טכני - דגמי גרנדה פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Member
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: נשר
הגלגלים שלי: פונטו איבו 2010
הודעות: 68
|
מדריך מצולם: התאמת נגדים לנורות לד - פונטו איבו
סופסוף התפנה לי קצת זמן ואפשר לכתוב את המדריך הזה. מקווה שזה יעזור לכולם. תהנו.
הקדמה (למי שלא מכיר את הבעיה בהתאמת לדים בפיאט פונטו): בפיאט יש מחשב קטן ונחמד שדואג לנטר את צריכת החשמל בכל הנורות ברכב, החל מהנורות הראשיות ועד הנורות הקטנות שבתוך הרכב. ככה כאשר נורה נשרפה, מקבלים על זה התראה בלוח המכוונים בצורה של נורת התראה ובמחשב הרכב אפילו כתוב איזה נורה צריך לבדוק. אז מה הבעיה? נורת לד צורכת חשמל ברמה אפסית. ממש אפסית. כאשר מחליפים נורה רגילה לנורת לד, הרכב רואה שיש צריכת חשמל מזערית וחושב שנשרפה נורה, ואז כמובן שהוא מתריע על כך עם נורת התקלה המדוברת. אז איך פותרים את זה? בדיוק בשביל זה המדריך הזה. אפשר לרכוש נורות לד שנקראות Error Free Canbus, אבל, מניסיון, זה לא תמיד עובד. קניתי כמה כאלה ואף אחת מהן לא הצליחה לגרום לנורת התקלה להיעלם. כרגע אני ממתין לעוד זוג נורות כאלה, ויש לי תקוות גבוהות לגביהן שהם אכן יהיו Error Free, אבל עד שלא אמצא אותן באמת, נצטרך להתאים נגד ש"יעבוד" על מחשב הרכב ויגרום לו לחשוב שיש שם נורה רגילה. לעניינינו. רוכשים נגד (Load Resistor) מאיביי. אני רכשתי את אלה. פותחים מכסה מנוע, ומורידים את הגומי שמכסה את החלק האחורי של הפנס. בכוונה עשיתי את זה על הפנס הימני, יש שם גישה הרבה יותר נוחה. בפנס השאמלי כמעט ובלתי ניתן לגשת לפנס בגלל המצבר וקופסת פיוזים. ![]() יתגלה לנו המראה הבא. החלק המסומן בעיגול זה נורת החנייה. לוחצים על שני הקליפסים ומוציאים את זה. ![]() ככה זה נראה (אני כבר הרכבתי את הלד בלי הנגד ופשוט נסעתי עם נורת התקלה כמה ימים עד שהגיעו הנגדים). ![]() קודם כל בודקים שהנגד עובד כמו שצריך. מחברים אותו לבית הנורה, מחברים את הלד לנגד, ומדליקים אורות. עובד. הלד מאיר ואין נורת תקלה (בודקים בלוח המכוונים כמובן). ![]() אז למה בעצם צריך מדריך להרכבה של זה? פשוט מאוד. בית הנורה המקורי (צבע לבן) מגיע עם שני קליפסים נחמדים שכשדוחפים אותם לתוף הפנס הם נתפסים והנורה לא זזה מהמקום. בית הנורה שבא עם הנגד (צבע שחור) בא בלי זה. אז אם פשוט נרכיב את הלד על הנגד וננסה לדחוף את זה לפנס, זה לא ייתפס. מה צריך לעשות? להחליף בין בתי הנורות. את המקורי של פיאט להרכיב על הנגד, ואת זה שבא עם הנגד להרכיב לחוטים המקוריים. איך עושים את זה? בדיוק בשביל זה אני פה. צריך להוציא את החוטים מבתי הנורה, ופשוט להחליף ביניהם. בבית הנורה המקורי של פיאט זה קל מאוד. שני קליפסים קטנים תופסים את החוטים במקומם בתוך בית הנורה, לוחצים עליהם עם מברג קטן והם יוצאים מיד החוצה. אלה הקליפסים. ![]() בבית הנורה שבא עם הנגד, אין קליפסים כאלה, ולקח לי כמה דקות להבין איך משחררים אותם. לוקחים מברג קטן, דוחפים אותו פנימה, אבל ממש פנימה ונותנים משיכה קלה של החוטים. אם זה עדיין לא יוצא, תנו הטייה קטנה עם המברג ומשיכה טיפה חזקה יותר בחוטים. בסוף זה ייצא. ![]() עכשיו כשהוטים בחוץ ובתי הנורה חופשיים, אפשר לבצע את ההחלפה. קודם כל צריך לעשות התאמה אחת קטנה לחוטים של הנגד, אני מדבר על החוטים שכרגע חשפנו אחרי שהוצאנו את בית הנורה השחור. יש את הקליפסים שתפקידם לתפוס את החוט בתוך בית הנורה, ואם ננסה סתם ככה להכניס אותם לבית הנורה הלבן, נראה שזה לא נתפס טוב. מה שצריך זה לקצר בקצת את הקליפסים האלה עם קאטר. ממש קצת. אלה הקליפסים שצריך לקצר קצת. בתמונה הם כבר אחרי הקיצור. ביצעתי את זה עם קאטר. ![]() אחרי שעשינו את זה אפשר לדחוף את החוטים שיוצאים מהנגד, לתוך בית הנורה הלבן עד שמרגישים שהם נתפסים. ככה הנגד צריך להיראות. ![]() את החוטים המקוריים שיוצאים מהפנס, דוחפים לתוך בית הנורה השחור (זה שהיה מחובר לנגד בתחילת התהליך). ![]() מחברים את הנגד לבית הנורה כמו בתמונה. ![]() ועכשיו בגלל שיש לנו קליפסים שנתפסים כמו שצריך, אפשר פשוט לדחוף את זה בחזרה לפנס וזה ייתפס כמו שצריך. את הנגד עצמו (הריבוע השחור הגדול) מומלץ להשאיר מחוץ לפנס עצמו. למה? כי הוא מתחמם מאוד והכל שם בפנים עשוי מפלסטיק וחבל שייגרם נזק. אז מה עושים? זוכרים את הגומי שהורדנו בהתחלה? עושים לו בחלק התחתון שני חתכים קטנים. ![]() מוציאים את הנגד החוצה, והחוטים שלו עוברים כמו שרואים בתמונה. ![]() ככה זה נראה אחרי הכל. ![]() זה הכל חברים. אני נוסע ככה כבר כמה שבועות, הכל עובד כמו שצריך. כרגע מחכה שיגיעו נורות חדשות שיכול להיות שיעשו את העבודה גם בלי הנגד הזה, אבל כאמור, עד שזה יקרה, אני נוסע ככה. תרגישו חופשי לשאול שאלות. בהצלחה. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2014
מיקום: קרית אתא
הגלגלים שלי: פונטו גרנדה
הודעות: 6
|
כל הכבוד! שימושי מאוד ומושקע מאוד.
תודה רבה! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Member
תאריך הצטרפות: Jul 2011
מיקום: נשר
הגלגלים שלי: פונטו איבו 2010
הודעות: 68
|
2 מתוך 3 זוגות הנורות החדשות הגיעו.
כרגע אף אחת מהם לא מבטלת את התקלה ועדיין יש צורך בשימוש בנגד. נשאר רק זוג נורות אחד אחרון שצריך להגיע, והוא זה שנראה הכי מבטיח מבין כולם. אעדכן שהוא יגיע. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
מדריך מצולם: התקנת חיבור AUX בפיאט בראבו 2010 | CornHolio | אודיו | 12 | 03-08-14 20:19 |
מדריך מצולם: הוספת שקע AUX לפיאט פונטו איבו | Mozes | אודיו | 9 | 05-04-14 13:17 |
מחפש מדריך מצולם לפרוק דוושת קלאץ' | KRAFT | פונטו - טכני | 6 | 09-06-13 20:28 |
מדריך החלפת מסנן אבק של מע' המיזוג עשה זאת בעצמך (מצולם) | mechtech | פונטו - טכני | 7 | 29-11-12 17:24 |
[מדריך מצולם] - החלפת המנוע במשאבת הדלק . | dekel | פונטו - טכני | 13 | 21-06-11 21:11 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד