![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 170
|
משאבות קלאצ - פונטו 03
אלהן חברים,
ככה , מי שזוכר ביקשתי עזרה על ניקוז אוויר ממשאבת הקלאצ , משום שהילוך הרוורס לא היה ניכנס חלק (שמעתי קחקחחקח של גלגלי שיניים) , אז ניקזתי אוויר ל"פי הספר" והופ , הרווס ניכנס חלק וכמו כן נקודת ההפרדה חזרה ליהיות באמצע ( במצב הקודם , הייתי לוחץ על הקלאצ ומרים בקטנה והאוטו מתחיל תנועה) ,עכשיו שוב פעם נקודת ההפרדה נמוכה מאוד ואני מרגיש שהרוורס שוב פעם מתקשה , ניקזתי היום שוב אוויר ובאותו רגע ניכנס הרוורס חלק ! חברים מה אפשר לעשות על מנת לאבחן ? משאבה עליונה , תחתונה ? הבנתי שהמשאבה התחתונה(התחליפית שהיא מברזל ולא המקורית שהיא מפלסטיק , ששמה מתחילה הבעיה מלכתחילה ) שזה באמת סיפור של חצי שעה , פשוט פשוט אבל המשאבה העליונה סיפור אחר ! תודה לעוזרים ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
|
תחליף את שתי המשאבות לחדשות תחליפיות מברזל ולא מפלסטיק תנקז אוויר והבעיה תיפתר
הגומיות במשאבה או העליונה או התחתונה גמור והוא אינו אוטם את חלל הבוכנה וגורם לבעיות אין טעם להחליף אחת כי אז השניה תידפק מהלחץ הגבוה שהחדשה תיצר ובלי קשר כאשר מדובר בחלקים מהסוג הזה שמחוברים בטור ומזינים אחד את השני עדיף לעשות עבודה שלמה ולא חצי עבודה
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 170
|
מעולה חבר ,
עכשיו קראתי קצת באינטרנט ומצאתי את המדריך הבא למשאבת קלאץ העליונה - אז ככה אני מתייחס כאן לפונטו דגם 8 שסתומים 60 כ"ס אין לי מושג אם שווה לדגם 16V . דבר ראשון יש לשחרר את הקליפס נעילה שנמצא בחזית דוושה בחלק העליון, יש ללחוץ את שתי הנועלים של הקליפס אחד כלפי השני ואז לדחוף פנימה לשחרור. לאחר מכן יש צורך לפרק את המצבר +בית מצבר שלושה ברגים בתחתית 13 מ"מ, שלב הבא לפתוח שני ברגים שמקבעים את המשאבה לדופן תא מנוע מעבר לדוושות מפתח 10 מ"מ , המשאבה נמצאת מתחת לבוסטר יש גישה מעט קשה. לאחר מכן אפשר לחזור לתא נוסעים ולשחרר את בוכנת המשאבה מהקליפס "ישנה גם כיפת טפלון בין כדור בקצה הבוכנה לדוושה, לעבוד בעדינות כל החלקים מפלסטיק לא לשבור" עכשיו יש לשחרר צינורית שמן בין מיכל שמן בלמים לחלק עליון של משאבה ולסתום את הצינור כדי לא לאבד את כל השמן. שלב הבא יש לשחרר צינור שמחבר בין שתי משאבות מצמד ע"י שחרור קפיץ נעילה בעזרת מברג קטן. זהו עכשיו יש להרכיב את המשאבה החדשה בסדר הפוך להרכיב את הדוושה בתא הנוסעים, שימו לב שמרכיבים את הקליפס וכיפת טפלון למקום משאבת קלאץ תחתונה - החלפת המשאבה: 3) בהיינס כתוב לפתוח את מכסה מיכל נוזל הבלמים, לשים חתיכת ניילון או משהו אוטם אחר על הפתח, ולסגור עליו את המכסה, כדי למנוע בריחת נוזל בלמים לאחר שמנתקים את צינור הנוזל מהמשאבה. 4) פירוק המשאבה ע"י שני ברגים (13) וניתוק צינורית הנוזל שתמחברת אליה. 5) הרכבת המשאבה החדשה עם שני הברגים שפורקו, חיבור צינורית הנוזל. 6) ניקוז אויר - הוצאת הניילון מפתח מכסה נוזל הבלמים, בקש ממישהו שילחץ על דוושת הקלאץ' עד הסוף ויחזיק אותה ככה, פתח את פתח את פיית ניקוז האוויר על המשאבה (מפתח 8 ) כמה סיבובים (לא עד הסוף) עד ליציאת נוזל בלי בועות, סגור את פתח ניקוז האוויר, שיחרור דוושת הקלאץ'. חזור על הפעולה עם הדוושה עדיין לא מתפקדת כרגיל. בדוק שאין נזילה מחיבור צינורית הנוזל למשאבה. מלא את מיכל נוזל הבלמים עד לMAX אם יש צורך (DOT4 למיטב ידיעתי). אשמח מאוד מאוד , אם מישהו יעבור על זה ויגיד לי אם משהו חסר , ירצה להוסיף ! פשוט מתכוון לעשות את זה בעצמי ! תודה רבה !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
לא חסר דבר.
קדימה לעבודה. ![]() דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Sep 2009
מיקום: מושב מצליח(רמלה -רחובות)
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 327
|
אשמח אם תצלם ותוסיף מדריך
תודה |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Apr 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 170
|
מצוין !!
אני מצרף כמה תמונות , רק כדי לעשות עבודה יסודית ועל מנת למנוע "הפתעות" משאבה עליונה (ליד דוושת הקלאץ) - ![]() שמה איך משחררים את צינור השמן ? ולפי מיטב הבנתי אמור להתחבר אליו עוד צינור שמגיע ממיכל הבלמים , נכון מה שמזין אותו ? תמונה בתוך תא הנהג - ![]() מה שסמנתי בעיגול , זה מה שמחזיק את המשאבה עצמה , הקליפס הזה ובתוכו כדור הטפלון ? יש עוד משהו לנתק שמה , או כל מידע נוסף שעלי לדעת ? 2 הברגים של המשאבה נמצאים מתחת למכסה המנוע,אני מתכוון לא בתא הנהג, נכון ? משאבה תחתונה ( מתחת למצבר ) - ![]() 2 ברגי 13 MM ואשמח לדעת איזה בורג של הצינור שמן (סימון כחול) על מנת לנתק אותו ? תמונה מזווית של צד שמאל של אותה המשאבה - ![]() הסימון הכחול , מה זה , בורג ? צריך לנתק אותו ? זה כביכול המוט שניכנס פנימה כאשר לחוצים על הדוושה , גם זה יוצא החוצה ? או שאני מתבלבל וזה מגיע ככה בכלל (למרות שאני אקנה אחת מברזל , חליפית) ![]() כמובן תודה מראש על העזרה !! נערך לאחרונה על ידי matangil : 19-03-14 ב 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
נזילת שמן ברקס - החלפת משאבות קלאצ׳ | m1011409 | פונטו - טכני | 7 | 22-12-13 21:17 |
התאמת משאבות קלאץ' לצינור | שולי | פונטו - טכני | 0 | 26-05-13 22:15 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד