![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
שיפוץ פרונט - גומיות, בוקסות ושאר ירקות (מצולם)
אז לאחר 18 שנה ואחרי החלפת כל הבולמים ברכב, הגיעו תורם של הגומיות והבוקסות.
בעבר ניסיתי גומיות של Powerflex למוט מייצב אך אלו לא התאימו. לאחר חיפוש ומעמק רב בפורום האנגלי, נמצא הקיט הבא מאתר פולני שמציע גומיות מפוליאוריטן למוט מייצב, משולשים ואגזוז. ![]() גומיות למוט מייצב: ![]() כמובן שהיכולות של האנגלים מוגבלות ועדיין לא הגיעו לרמת האילתור והמחשבה של דוד וכאן ניתן לראות מה עשה חבר הפורום האנגלי, או מה ניסה לעשות על מנת להחליף את הגומיות הרגילות: ![]() בתמונה ניסה החבר לחתוך את הגומי ובכך להתאים את הגומיה החדשה: ![]() אך ניתקל בבעיה: ![]() מתחילים בעבודה: את הגומיות אין צורך לחתוך ולפורר מהתופסן. התופסן בעצם מחובר ביחד מ 2 חלקים וניתן להפרדה בעזרת פטיש ואיזמל. התופסנים מתחברים ביחד בעזרת הברגים שניתפסים לגוף הרכב. ![]() לאחר התאמות: ![]() יאיר בפוזה מגרה ![]() ![]() צד אחד מורכב: ![]() לגבי הגומיות האמצעיות, אותו עיקרון: ![]() הגומיות של המוט מייצב מורכבות: ![]() החלק הבא בפרוייקט הוא החלפת הבוקסה במשולש שמתחבר לגוף הרכב. עבודה שכמעט אף אחד לא עושה כי היא לא משתלמת ועדיף להחליף כבר את המשולשים לחדשים. כמובן בגלל שאני פדנט וכבר הבוקסות האלה משופרות, ועדיף משולש מקורי מאשר תחליפיים סינים או טורקים, הוחלט לבצע את העבודה על החיים ועל המוות... המשולש בן ה 18 על שולחן הניתוחים: ![]() הבוקסה הייתה במצב כל כך עגום ולא רצתה לצאת, רק בעזרת חימום עם ברנר ודפיקות יצאה לבסוף. הרכבת הבוקסה החדשה: ![]() המשולש מתחיל להראות סקסי: ![]() לאחר מאבק וכיוון: ![]() המשולש השני כבר היה יותר מתמסר, כנראה פחד מהברנר והבוקסה יצאה תוך דפיקת פטיש אחת. ממש הייתה חופשייה על המשולש (גמורה). הבוקסה החדשה על המשולש השני: ![]() מוכן להרכבה: ![]() בפנים: ![]() כל הבוקסות מורכבות:
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
הגיעו תורם של גומיות האגזוז (גם מפוליאוריטן):
![]() ![]() הדוד האחורי היה כל הזמן נופל לי בגלל הגומיה הארורה הזאת: ![]() הקשיחה במקום: ![]() כל הבוקסות והגומיות הישנות: הגומיות של המשולשים כבר היו קשות כמו אבן, גמורות ושחוקות. ![]() מבט לילי על התוצאה הסופית: ![]() ![]() ![]() קצת ניקיון לא יזיק כמובן ![]() כמובן שנתקלנו בהמון קשיים, בעיקר עם הברגות והברזות במשולש אחד עקשן. נראה לי אני הבנאדם היחיד בארץ שהחליף בוקסות כאלה לאוטו כזה ישן ועוד להתעסק עם משולשים בני 18. לסיכום, הרכב עוד יותר טוב מאשר הוא יצא מהחברה. האחיזה השתפרה פלאים בנוסף לבולמים חדשים וצמיגים בני 3, הרכב פשוט דבוק לכביש. ההגה מתקשר פיקס. הרבה יותר קל לסיבוב, לא מרגישים כמעט במפרים ואין הרגשה של רכב מתפרק. אפשר לקחת סיבוב ב 60 קמ"ש בלי הרגשת איבוד אחיזה. אין שום קרקוש והאגזוז סוף סוף במקום ולא זז. אני מאוד מרוצה מהתוצאה. המון תודות לדוד ויאיר על הזמן, הידע והעבודה. אני מאמין שאם יאיר היה יודע את גודל העבודה מלכתכילה לא היה אפילו עונה לי להודעה פרטית ![]() אם יאיר או דוד ירצו להוסיף משהו כמובן שזה הזמן. לא חושב שדוד ירצה להתעסק עוד פעם עם החלפת בוקסות במשולש לזמן הקרוב או כל דבר שהוא לא החלפת החלק קומפלט
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
|
עשיתה ממני דוגמנית הבית אתה לא תאמין באיזה שעה יצאתי עם הטנדר היום מדוד אחרי שלקח לי 5 שעות עבודה על הרכב שלך ממש אחלה מתנה ליום האהבה יצא לי מרוב ששחבתי שם למטה עם הרכב מעלי
![]()
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
|
נראה מרשים.
שאלת תם למה אין שם ליפט? אתם עובדים על בסיס קבוע תחת בוקים? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
אני רק שאלה, הגומייה האחרונה באגזוז ליד הדוד , האם צריך לפרק את התושבת של השני ברזלים שמחוברת לגוף הרכב להלביש את הגומייה ואז להחזיר את התושבת?
במבט חטוף אצלי זה נירא לי הדבר הכי הגיוני לעשות, הגומייה פשוט התפוררה כשהאגזוז קיבל מכה בדרך לא סלולה וכרגע הוא מחובר על חוט תיל חזק (יש חופש תנועה קצת) . |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
|
צטט:
כן אני פתחתי את הבורג שמחזיק את הפחית לגוף והלבשתי את הגומיה על הפחית כי הגומיה היא גדולה ועבה ולא ניתן אחרת
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
עבודה מעולה
על הדרך הייתי מחליף במשולשים את התפוחים עם גומיות מסיליקון |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: פיאט פונטו XTZ-75 שנת 98
הודעות: 191
|
1.אפשר לקבל קישור לקניית הקיט?
2.האם הגומיות הללו,לא מקשיחות את מתלי הרכב וגורומות אי נוחות בכל פגעי הכביש והמהמורות? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
|
http://www.strongflex.eu/en/90-fiat-punto-93-99
להפך, אני כמעט לא מרגיש את הבמפרים והתחושה היא כמו ברכב חדש שסופג את המהמורות בקלות. זאת יחד עם רביעיית בולמים חדשים כמובן. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פרוייקט מצולם שיפוץ פונטו שלוש דלתות (לא הסתיים) | Amit | פונטו - טכני | 33 | 08-04-14 22:05 |
| פונטו - בלמים ושאר הירקות | matangil | פונטו - טכני | 5 | 09-06-13 00:21 |
| מחפש מתקין אזעקות, עלוקות ושאר מרעין בישין | ארילו | בעלי מקצוע | 4 | 15-01-12 14:35 |
| שיפוץ מצולם לפונטו GT... | davidka | פונטו - טכני | 5 | 23-10-10 01:12 |
| פרוייקט מצולם שיפוץ אונו 87 . מנוע + פנים . | אונו - טכני | 10 | 19-02-07 21:20 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד