מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האוטו החדש שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט פונטו היפיפייה שלי!!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ובכן נעים להכיר עכשיו רשמית.


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 14-02-14, 22:56   #1
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
שיפוץ פרונט - גומיות, בוקסות ושאר ירקות (מצולם)

אז לאחר 18 שנה ואחרי החלפת כל הבולמים ברכב, הגיעו תורם של הגומיות והבוקסות.
בעבר ניסיתי גומיות של Powerflex למוט מייצב אך אלו לא התאימו.

לאחר חיפוש ומעמק רב בפורום האנגלי, נמצא הקיט הבא מאתר פולני שמציע גומיות מפוליאוריטן למוט מייצב, משולשים ואגזוז.



גומיות למוט מייצב:



כמובן שהיכולות של האנגלים מוגבלות ועדיין לא הגיעו לרמת האילתור והמחשבה של דוד וכאן ניתן לראות מה עשה חבר הפורום האנגלי, או מה ניסה לעשות על מנת להחליף את הגומיות הרגילות:



בתמונה ניסה החבר לחתוך את הגומי ובכך להתאים את הגומיה החדשה:



אך ניתקל בבעיה:



מתחילים בעבודה:

את הגומיות אין צורך לחתוך ולפורר מהתופסן.
התופסן בעצם מחובר ביחד מ 2 חלקים וניתן להפרדה בעזרת פטיש ואיזמל.
התופסנים מתחברים ביחד בעזרת הברגים שניתפסים לגוף הרכב.



לאחר התאמות:



יאיר בפוזה מגרה



צד אחד מורכב:



לגבי הגומיות האמצעיות, אותו עיקרון:



הגומיות של המוט מייצב מורכבות:



החלק הבא בפרוייקט הוא החלפת הבוקסה במשולש שמתחבר לגוף הרכב.
עבודה שכמעט אף אחד לא עושה כי היא לא משתלמת ועדיף להחליף כבר את המשולשים לחדשים.
כמובן בגלל שאני פדנט וכבר הבוקסות האלה משופרות, ועדיף משולש מקורי מאשר תחליפיים סינים או טורקים, הוחלט לבצע את העבודה על החיים ועל המוות...

המשולש בן ה 18 על שולחן הניתוחים:



הבוקסה הייתה במצב כל כך עגום ולא רצתה לצאת, רק בעזרת חימום עם ברנר ודפיקות יצאה לבסוף.

הרכבת הבוקסה החדשה:



המשולש מתחיל להראות סקסי:



לאחר מאבק וכיוון:



המשולש השני כבר היה יותר מתמסר, כנראה פחד מהברנר והבוקסה יצאה תוך דפיקת פטיש אחת.
ממש הייתה חופשייה על המשולש (גמורה).
הבוקסה החדשה על המשולש השני:



מוכן להרכבה:



בפנים:



כל הבוקסות מורכבות:

chesh מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 14-02-14, 22:57   #2
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
הגיעו תורם של גומיות האגזוז (גם מפוליאוריטן):





הדוד האחורי היה כל הזמן נופל לי בגלל הגומיה הארורה הזאת:



הקשיחה במקום:



כל הבוקסות והגומיות הישנות:

הגומיות של המשולשים כבר היו קשות כמו אבן, גמורות ושחוקות.



מבט לילי על התוצאה הסופית:







קצת ניקיון לא יזיק כמובן

כמובן שנתקלנו בהמון קשיים, בעיקר עם הברגות והברזות במשולש אחד עקשן.
נראה לי אני הבנאדם היחיד בארץ שהחליף בוקסות כאלה לאוטו כזה ישן ועוד להתעסק עם משולשים בני 18.

לסיכום, הרכב עוד יותר טוב מאשר הוא יצא מהחברה.
האחיזה השתפרה פלאים בנוסף לבולמים חדשים וצמיגים בני 3, הרכב פשוט דבוק לכביש. ההגה מתקשר פיקס. הרבה יותר קל לסיבוב, לא מרגישים כמעט במפרים ואין הרגשה של רכב מתפרק.
אפשר לקחת סיבוב ב 60 קמ"ש בלי הרגשת איבוד אחיזה. אין שום קרקוש והאגזוז סוף סוף במקום ולא זז.
אני מאוד מרוצה מהתוצאה.

המון תודות לדוד ויאיר על הזמן, הידע והעבודה. אני מאמין שאם יאיר היה יודע את גודל העבודה מלכתכילה לא היה אפילו עונה לי להודעה פרטית

אם יאיר או דוד ירצו להוסיף משהו כמובן שזה הזמן.
לא חושב שדוד ירצה להתעסק עוד פעם עם החלפת בוקסות במשולש לזמן הקרוב או כל דבר שהוא לא החלפת החלק קומפלט
chesh מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-02-14, 00:35   #3
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
עשיתה ממני דוגמנית הבית אתה לא תאמין באיזה שעה יצאתי עם הטנדר היום מדוד אחרי שלקח לי 5 שעות עבודה על הרכב שלך ממש אחלה מתנה ליום האהבה יצא לי מרוב ששחבתי שם למטה עם הרכב מעלי
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-02-14, 00:53   #4
gibson9655
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: היה היתה ספייס ולא תהיה יותר
הודעות: 250
Thumbs up

נראה מרשים.

שאלת תם למה אין שם ליפט? אתם עובדים על בסיס קבוע תחת בוקים?
gibson9655 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-02-14, 01:33   #5
Nuker
Senior Member
 
האווטאר של Nuker
 
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
Lightbulb

אני רק שאלה, הגומייה האחרונה באגזוז ליד הדוד , האם צריך לפרק את התושבת של השני ברזלים שמחוברת לגוף הרכב להלביש את הגומייה ואז להחזיר את התושבת?

במבט חטוף אצלי זה נירא לי הדבר הכי הגיוני לעשות,
הגומייה פשוט התפוררה כשהאגזוז קיבל מכה בדרך לא סלולה וכרגע הוא מחובר על חוט תיל חזק (יש חופש תנועה קצת) .
Nuker מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-02-14, 07:35   #6
yair791
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
צטט:
במקור פורסם על ידי Nuker צפה בהודעה
אני רק שאלה, הגומייה האחרונה באגזוז ליד הדוד , האם צריך לפרק את התושבת של השני ברזלים שמחוברת לגוף הרכב להלביש את הגומייה ואז להחזיר את התושבת?

במבט חטוף אצלי זה נירא לי הדבר הכי הגיוני לעשות,
הגומייה פשוט התפוררה כשהאגזוז קיבל מכה בדרך לא סלולה וכרגע הוא מחובר על חוט תיל חזק (יש חופש תנועה קצת) .
אני רק תשובה כן אני פתחתי את הבורג שמחזיק את הפחית לגוף והלבשתי את הגומיה על הפחית כי הגומיה היא גדולה ועבה ולא ניתן אחרת
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
yair791 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-02-14, 20:14   #7
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
עבודה מעולה
על הדרך הייתי מחליף במשולשים את התפוחים עם גומיות מסיליקון
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-02-14, 00:11   #8
shay2828
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: פיאט פונטו XTZ-75 שנת 98
הודעות: 191
1.אפשר לקבל קישור לקניית הקיט?

2.האם הגומיות הללו,לא מקשיחות את מתלי הרכב וגורומות אי נוחות בכל פגעי הכביש והמהמורות?
shay2828 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 21-02-14, 13:32   #9
chesh
Senior Member
 
האווטאר של chesh
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: פונטו 96
הודעות: 1,033
http://www.strongflex.eu/en/90-fiat-punto-93-99

להפך, אני כמעט לא מרגיש את הבמפרים והתחושה היא כמו ברכב חדש שסופג את המהמורות בקלות.
זאת יחד עם רביעיית בולמים חדשים כמובן.
chesh מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
פרוייקט מצולם שיפוץ פונטו שלוש דלתות (לא הסתיים) Amit פונטו - טכני 33 08-04-14 22:05
פונטו - בלמים ושאר הירקות matangil פונטו - טכני 5 09-06-13 00:21
מחפש מתקין אזעקות, עלוקות ושאר מרעין בישין ארילו בעלי מקצוע 4 15-01-12 14:35
שיפוץ מצולם לפונטו GT... davidka פונטו - טכני 5 23-10-10 01:12
פרוייקט מצולם שיפוץ אונו 87 . מנוע + פנים . אונו - טכני 10 19-02-07 21:20


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 17:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד