![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: Fiat Punto Spice Dynamic 16V
הודעות: 33
|
קלאצ קשה
שלום לכולם,
יש לי פונטו 2005 דינאמיק 16V הקלאץ עבר בסביבות 70000 קילומטר בחודשיים שלושה האחרוניח הוא ממש קשה, הפרדה בחצי בערך למישהו יש חוות דעת אם הקלאצ עשה את שלו או שהבעיה בחלק אחר? תודה |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
|
תבדוק אם לא חסר שמן קלאצ' במידה ומדובר במשאבה לקלאצ'. כמו כן יכולה להיות בעייה במשאבה עצמה.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: נתניה
הגלגלים שלי: פיאט אונו,יונדאי אקסנט,מיצובישי מאגנום
הודעות: 2,118
|
משאבות הקלאצ מקבלות שמן ממיכל הבלמים
האם החליפו משאבות קלאצ אי פעם ברכב ? יש לי חבר שעשיתי לו קלאצ בפונטו ספייס שלו כי הקלאצ היה מרעיש בגלל עבודה לקויה של המכונאי שלא בדק את גלגל התנופה בנוסף הוא גם היתלונן על היתפסות הדוושה שנבעה מהקלאצ עצמו וגם מהמשאבות למזלי אני מכיר את חבר הפורום davidmzr שעזר לי בהחלפה של הקלאצ אתה מרגיש היתפסות כל שהיא בנוסף לקושי בתפעול? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מתחת לרכב....
הגלגלים שלי: פיאט פונטו HGT אבארט'
הודעות: 1,555
|
קלאץ קשה בדרך כלל זה סימן לסוף הקלאץ.
השמש של הקלאץ נאכל על ידי המייסב לחץ
__________________
ירוק ומגרד אספלט ....ומתקשר למע"צ
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: ניסאן קשקאי, סניק
הודעות: 158
|
כאשר דיסקת החיכוך (דיסק מצמד) דקה כתוצאה משחיקה ובלאי, הבהונות של טס הלחץ יוצאות החוצה יותר ויותר, זווית העבודה שלהם משתנה ולכן הלחיצה עליהם דורשת יותר כוח וזה מורגש בדוושת המצמד.
כאשר הלחיצה הופכת להיות מאוד קשה זה מעיד על מצמד בלוי, אך קיימת אפשרות של מנגנון התרה תפוס ואת זה יש לשלול לפני המחליטים על החלפת מצמד. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
|
צטט:
ממתי מיסב לחץ נעשה דק יותר משימוש יתר? 2. למה שבהונות טס הלחץ ייצאו אחוצה יותר ויותר אם נגיד נעשה שימוש יתר בקלאצ' הם ייתעייפו כלפי פנים ולא כלפי חוץ. במיקרים שתיארת שקצת לא הגיוניים למען האמת ההפרדה והעברה בין הילוך להילוך תיעשה קשה אם בכלל. אך הבעיה המתאורת כאן היא דוושת קלאץ קשה. תקנו אותי אם אני טועה. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
מאור, עלי לציין שהפעם, כל מילה שכתב GreaseDonkey נכונה ומקצועית.
הוא לא כתב שמיסב הלחץ נעשה דק יותר משימוש יתר. אלא "דיסק מצמד". שאלת "למה שבהונות טס הלחץ ייצאו אחוצה יותר ויותר אם נגיד נעשה שימוש יתר בקלאצ' הם ייתעייפו כלפי פנים ולא כלפי חוץ. במיקרים שתיארת שקצת לא הגיוניים" הגיוני ביותר. משום שכאשר הפלטה הלוחצת של טס הלחץ נמצאת קדימה יותר, בשל דיסק מצמד שחוק, בהונות הטס יצאו החוצה יותר. והלחיצה על רגלית המצמד, תפריד גבוה יותר. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: ניסאן קשקאי, סניק
הודעות: 158
|
צטט:
דיסק המצמד מורכב מפח מתכת עגול עליה ממוסמרים רפידות חיכוך משני הצדדים, דומות מאוד לאלו של הבלמים. כמו בבלמים רפידות אלו הולכות ונשחקות ולכן הדיסק במכלול נהיה דק יותר ויותר עם השימוש ברכב. הפלטה שמורכבת על הדיסק מצמד תפקידה לרתק ולנתק את המצמד מהמנוע והוא עושה זאת בעקרון של מנוף. כאשר לוחצים במרכז הקפיץ של הפלטה (קרי בהונות או שמש) הוא מרחיק את טבעת מתכת כבדה מדיסק ובכך משחרר אותה מהלחיצה אל גלגל התנופה - פעולה שנקראת התרה או ניתוק. מכוון שהדיסק מצמד נהיה דק יותר ויותר, המהלך של הפלטה הנדרש כדי לשחרר את המצמד משתנה וכמובן נקודת ההפרדה הופכת גבוהה יותר. המהלך הזה בא לידי ביטוי בגלל הדיסק הדק וקפיץ של הפלטה שהולך ומתרחק מהגלגל תנופה. בשלב כלשהו של שחיקת מצמד, בהונות הפלטה מקבלות זווית שלא תוכננו לעבוד בה בצורה יעילה ולכן הלחיצה עליהן הופכת קשה וזו אחד מהאינדיקציות למצמד שחוק. מקווה שכעת הייתי יותר ברור ובכל מקרה אני ממליץ לעיין באיורים ובאנימציות של מערכת המצמד שיש באינטרנט להשלמת התמונה. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
בעל מקצוע
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
|
המצמד (קלאץ') ברכב
קצת על המצמד ברכב כאן: www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=607
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
|
טעות שלי סליחה, לא קראתי נכון את ההסבר שלך הראשון ולכן לא היה נישמע לי הגיוני. הבנתי את הטעות של עצמי בהבנה.
|
|
|
|
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד