מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו היפה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

החלפת נורות באוטו!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 09-02-12, 20:18   #1
dsela
Member
 
האווטאר של dsela
 
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: מזכרת בתיה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 94
כשלון בטסט - זיהום אויר

שלום, היום ניגשתי לטסט עם הפונטו 2001SX שלי לאחר החלפת מנוע. הרכב עבר 155 אלף ק"מ. ניכשלתי בבדיקת זיהום אויר עם הנתונים הבאים:
סל"ד נמוך
סל"ד - 1148 (אין לי מושג למה כ"כ גבוה הם בדקו, הוא יציב על 820) תקין
CO - 0.421 תקין

סל"ד גבוה
סל"ד - 2538 תקין
למבדה - 1.008 תקין
CO - 0.438 לא תקין (ערך מקס' מותר 0.3)
חום - 95.2 תקין

הם הסתבכו עם הבדיקה ועשו כמה פעמים, לא ממש הבנתי מה הלך שם כי זה הטסט הראשון שלי. לפי הנתונים משנה שעברה הCO היה נמוך בהרבה (0.12 בסרק ו0.22, למבדה 1.026 ב2800 סל"ד), אז קשה לי להאמין שתוך שנה הלך הממיר הקטליטי. יכול ליהיות שזה המנוע שהוחלף שעושה את הבעיות?

אגב שמתי תוסף דלק 44K ונסעתי כ20 ק"מ לפני הטסט, הבוחן אמר לי לנסוע עוד כמה ימים ולחזור, בתקווה שזה יעזור. הרכב מתנהג מצויין וצריכת הדלק טובה.
מה צריך ליהיות הכיוון שלי אם אני לא עובר טסט בפעם הבאה שוב?

תודה רבה

נערך לאחרונה על ידי dsela : 09-02-12 ב 20:28.
dsela מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 10-02-12, 01:19   #2
laptawp
Senior Member
 
האווטאר של laptawp
 
תאריך הצטרפות: Feb 2011
מיקום: נהריה
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 387
שאתה נוצן פול גז.
האם יוצא לך עשן שחור מאגזוז?
laptawp מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-02-12, 13:21   #3
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
בדוק האם יש חור בצנרת האגזוז כולל 2 הדודים אם כן זאת הבעיה בוודאות
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-02-12, 14:42   #4
dsela
Member
 
האווטאר של dsela
 
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: מזכרת בתיה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 94
לא יוצא עשן שחור...הכל נראה תקין. אני אנסה לבדוק לגבי החורים, אפשר הסבר על איך זה משפיע? הבנתי שחורים באגזוז יכולים להשפיע בעיקר על הלמבדה וזה יצא תקין.
תודה
dsela מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-02-12, 14:56   #5
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
מערכת הפליטה ברוב המכוניות מורכבת מכמה חלקים (סעפת פליטה, down pipe, ממיר, דוד אמצעי ודוד עמם אחורי). עם השנים קורה שלפעמים יש חור בצנרת הזו כתוצאה מחלודה, מכה, עייפות החומר או כל דבר אחר. חור כזה, לאחר הממיר הקטליטי, עלול לגרום לכניסה של אויר למערכת ושיבוש תוצאות הלמבדה (התוצאה תהיה 1.04 ומעלה - תערובת עניה).

השלב הבא יהיה בעיה בחיישן למבדה
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-02-12, 16:39   #6
dsela
Member
 
האווטאר של dsela
 
תאריך הצטרפות: Aug 2011
מיקום: מזכרת בתיה
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 94
צטט:
במקור פורסם על ידי yair068 צפה בהודעה
מערכת הפליטה ברוב המכוניות מורכבת מכמה חלקים (סעפת פליטה, down pipe, ממיר, דוד אמצעי ודוד עמם אחורי). עם השנים קורה שלפעמים יש חור בצנרת הזו כתוצאה מחלודה, מכה, עייפות החומר או כל דבר אחר. חור כזה, לאחר הממיר הקטליטי, עלול לגרום לכניסה של אויר למערכת ושיבוש תוצאות הלמבדה (התוצאה תהיה 1.04 ומעלה - תערובת עניה).

השלב הבא יהיה בעיה בחיישן למבדה
הלמבדה דווקא בסדר, 1.008 כשהטווח 0.97 עד 1.03..הבוחן שיחק הרבה עם הסל"ד..יכול ליהיות שזה יראה למבדה תקין וCO גבוה אפילו שהלמבדה לא תקין?
dsela מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 10-02-12, 18:13   #7
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
CO גבוה נובע מיותר מידי דלק או פחות מידי אוויר. כמות הדלק גבוהה ביחס לאוויר. הכמות הנכונה היא ביחס של 1:14.7
עודף אוויר יגרום ל-CO נמוך ולמבדה גבוהה.
חוסר אוויר יגרום ל-CO גבוה וללמבדה נמוכה.
הסיבות הם: מסנן אוויר סתום, מצתים בלויים, מזרק מטפטף, מנוע צעדים לקוי, לחץ דלק גבוה(בגלל ווסט תקול), חיישני הזרקה תקולים.
בית מצערת ומנוע צעדים מפוייחים, יגרמו ל-CO גבוה רק בסרק.
כאשר החלקים הנ"ל תקינים והממיר עייף, רמת ה-CO תישאר בגבול המותר.
הסרת מסנן האוויר לפני הטסט עשויה לשפר באופן ניקר את רמת ה-CO.
כבר קרה לי שלאחר בדיקת מחשב, נקבע שיש להחליף ממיר,החלפתי. אבל ה-CO לא ירד בטסט.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.

נערך לאחרונה על ידי davidmzr : 10-02-12 ב 18:36.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
זיהום אוויר Niro פונטו - טכני 4 17-05-11 22:47
נכשלתי על בדיקת זיהום אויר בטסט- הצעות לפתרון trademark פונטו - טכני 18 22-07-10 18:24
בעיית זיהום אויר בטסט - מחשב מנוע לא מתאים ronesbones פונטו - טכני 12 06-12-08 04:45
בעיית זיהום אויר בספייס 2001 SX60 Wiking פונטו - טכני 31 28-07-08 09:13
כישלון בטסט על זיהום אוויר (אונו שנת 95) פורום הגראז' 15 08-08-07 20:56


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:14.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד