![]() |
|
![]() |
פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד.. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Guest
הודעות: n/a
|
למה מכוניות מאבדות מהכוח שלהן אחרי שנים?
מכונית שקונים חדשה ונגיד התאוצה שלה מ-0 ל100 הוא 13 שניות או כל זמן אחר לא משנה מה אז אחרי כמה שנים שהמכונית בבעלות מישהו ומגיעה עד עד 150,000 ק"מ אבל חוץ מזה היא שמורה טוב במנוע אז התאוצה שלה מ0 ל100 ניהיית יותר ארוכה בשניה או כמה שניות או שנישארת אותו דבר כמו שהיה שהאוטו היה חדש?
|
|
|
![]() |
#2 |
Guest
הודעות: n/a
|
נראה לך באמת שיש לזה תשובה מדויקת?
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
הודעות: n/a
|
לפי מה שאני יודע הכוח של האוטו יורד עם השנים לכן, גם זמן התאוצה שלו עולה ולוקח לו יותר זמן להאיץ. השאלה הזאת מזכירה לי כתבה שהיתה בטופ גיר שבה כל אחד משלושת המנחים קנה מכונית על ישנה משנות השבעים והם רצו לראות אם הן יישרדו להגיע ממקום מסויים למקום אחר בלי שיהיה להם יותר מידי תקלות. ג'רמי קנה מזארטי מוראק, ריצ'ארד קנה פרארי דינו וג'יימס קנה למבורגיני כלשהי (לא זוכר בדיוק).
בדרך המנחים היו צריכים לעבור כל מיני מבחנים עם המכוניות ובאחד מהם הם העלו את האוטו על המכשיר שמודד כמה כ"ס יש למכונית (גם לזה אני לא זוכר איך קוראים) ושם הם בדקו כמה כ"ס נשאר בכל מכונית. אני לא זוכר בדיוק כמה ירד מהכ"ס למכוניות של ג'יימס ושל ריצ'ארד, אבל ירד די הרבה. אז, הגיע התור של המזארטי של ג'רמי והתוצאות שלה היו מדהימות. כשהיא הייתה חדשה היו לה כ-220 כ"ס ועכשיו כשבדקו אותה התברר שנשארו לה 80 כ"ס!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR], זה כמו שיש לי בפונטו. דרך אגב, אף אחד מהם לא הצליח להגיע למקום חפצם (מועדון חשפנות). מצטער על הסיפור הארוך אבל אני מקווה שזה יענה לך על השאלה. |
![]() |
#4 |
Guest
הודעות: n/a
|
אהבתי את התגובה מעלי... היא עניינית וגם הומוריסטית . אך השאלה היא לאיזה מועדון חשפנות הם התכוונו להגיע , ומה המרחק אליו... אם אפשר יותר פרטים.
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
הודעות: n/a
|
תגובה
באופן כללי, זה נכון שככל שחולפות השנים ההספק אט אט יורד. אבל כמו שגל אמר , תכלס אין לזה תשובה חד-משמעית. יש מכוניות שיכולות לעמוד על אותו ההספק 10 שנים עם ירידה קלה , ויהיו כאלו עם ירידה משמעותית. אין בזה ממש חוקים, משום שכל אחד מתחזק את הרכב שלו בצורה אחרת, והמכלולים בין המכוניות שונים.
|
![]() |
#6 |
Guest
הודעות: n/a
|
כעיקרון כוח במנוע זה עניין של טיפול נכון, ניתן להחזיק מנוע למצב תפוקה אופטימלי כל עוד הקומפרסיה ויכולת הנשימה\פיטה נשמרת, קרי מנוע עליון שכולל החלפת רינגים או בוכנות לפי הצורך, שסתומים, מערכת יניקה, מערכת פליטה. אם הדברים האלה מטופלים ותוחזקים כמו שצריך אפשר להגיע קרוב מאוד לנתוני היצרן.
באותו טופ גיר היה להם תקציב של (אם אני לא טועה) 10,000 פאונד שבהם היו חייבים לקנות מכונית סופר ספורט אקסוטית ואיטלקית משנות ה70, זה לא בדיוק חוכמה, הם לא קנו מכוניות מדוגמות. . ![]() אני יכול להגיד שמעבר למנוע עליון גם אפשר לשפר מנועים מבחינת קיט קרבורטור\הזרקה עם שילוב סעפת פליטה ופילטר אוויר פתוח וגם עם רכב ישן לקבל הספקים הרבה יותר טובים מהמקור. כמובן שמבחינה פורמלית אני חייב לציין שזה לא עניין של מה בכך, חייבים לעשות את העניין חוקי שיעבור טסט. |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד