![]() |
|
![]() |
פורום הגראז' בעיות טכניות, טיפולים, קוסמטיקה ועוד.. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Guest
הודעות: n/a
|
פיאט אונו - נעילה מרכזית.
לפני כשנה הנעילה מרכזית שלי "השתגעה".
פיוזים התחילו להשרף בלי סיבה, הדלתות היו ננעלות ונפתחות לבד וכו'. לאחר שעברתי על כל החיווט בדלתות החלטתי להחליף את הנעילה המרכזית, פשוט אין לי סבלנות להתחיל לנבור יותר עמוק - ואני מניח שחשמלאי טוב(כזה שאני טרם מכיר באזור מגורי) יבקש סכום העולה על מחיר הקיט שקניתי. היום קניתי ערכת נעילה מרכזית אוניברסלית ל4 דלתות שהגיעה עם פיוז 15 אמפר, בניגוד לקיימת עם פיוז 30 אמפר, ככל הנראה אני אשתמש בבית הפיוז הישן, שנראה הרבה יותר טוב מהנוכחי שהגיע עם הקיט. בכל מקרה, אשמח לקבל טיפים להתקנה - האם להעביר את כל החיווט במקום הישן באותה הדרך? איך החיווט נכנס אל הדלתות האחוריות ? דרך פסי הפלסטיק שעל סף הדלת ? היכן יושב ה"מוח" של הנעילה המרכזית ברכבי ? (אני צריך לאתר אותו בשביל למשוך משם את החוטים שמגיעים מהאזעקה, כדי שהאזעקה תמשיך לנעול הדלתות). כן, נשמע קצת תמוה שקניתי ערכה לפני שמצאתי את מוח הנעילה הקודמת - אם כי, פשוט לא חיפשתי - ואשמח אם תחסכו לי את החיפושים ואת המעקב אחרי סבכת החיווט. |
|
|
![]() |
#2 |
Guest
הודעות: n/a
|
נעילה מרכזית
אם הנעילה המרכזית היא המקורית של פיאט אז "מוח" הנעילה נמצא מתחת ללוח השעונים.
החוטים לדלתות האחוריות נכנסים אל הדלתות בשרוולים והם עוברים מהחלק הקדמי אחורנית בתוך הרכב מתחת לפלסטיק הצמוד ברצפה לסף הדלתות. בברכה - רפי לין ![]() |
![]() |
#3 |
Guest
הודעות: n/a
|
בדגם 70 S יש נעילה מרכזית?
סתם לידע כללי יש לי אונו 70S זה עם החלנות חשמל מקדימה |
![]() |
#4 |
Guest
הודעות: n/a
|
אונו 70S
למיטב זכרוני בדגם 70S יש גם נעילת דלתות חשמלית מקורית.
בברכה - רפי לין ![]() |
![]() |
#5 |
Guest
הודעות: n/a
|
בדגם 70S יש 2 חלונות חשמל קדמיים ונעילה מרכזית מקוריים.
גם לי היתה את הבעיה שהדלתות נפתחו לבד באמצע הלילה, הבעיה היתה שהאזעקה התקלקלה. מכיוון שהיא לא היתה שווה כלום החלפתי אותה תמורת כמה מאות שקלים באזעקת נפח חדשה של "גראד" ב- "מצת אור" בחיפה. |
![]() |
#6 | |
Guest
הודעות: n/a
|
Re: אונו 70S
צטט:
וואלה! חח לי יש 70S עם החלונות חשמל הקדמיים חח צריך ללכת לברר למה לא ננעל [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]חח תודה ![]() |
|
![]() |
#7 |
Guest
הודעות: n/a
|
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]
אבל אל תעשה [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]ח כמו בכתיבתך כי האנשים יברחו ממך.
בברכה - רפי לין ![]() |
![]() |
#8 |
Guest
הודעות: n/a
|
אוקיי.
אז כל המנועים החדשים מוקמו, צמת חוטים חדשה נפרסה ברכב, העפתי את מירב הצמה הישנה, היו מקומות שפשוט לא היה ניתן להוציאה בדרך קלה ופשוטה - אז ויתרתי (אחרי הקונסולה המרכזית וכו'). המנועים מוקמו עם המוטות הישנים שהיו. כל הדלתות ננעלות ונפתחות, פרט לאחורית ימנית שרק נפתחת - היה צורך להשתמש ב"מוט" מתאם שהגיע עם הערכה, כמה דקות של כיוונים - גם נפתח וננעל. פלוס משכתי מהפלוס הישן שהיה מחובר לנעילה המרכזית, מצאתי את תיבת הפיוזים הקודמת והתחברתי אליה - תוך כדי שניתקתי את הגיד שהיה מחובר בעבר. כעת ישנם שני פיוזים של 15A (אחד מובנה בצמה, שני של תיבת הפיוזים שהתחברתי אליה). האם ניתן לוותר על אחד מהם ? מעבר לכך - סוגייה קצת משעשעת. מינוס - מאיפה לקחת מינוס ? האם פשוט לקדוח בורג אל תוך השלדה ולהתלבש עליו ? או שמא, לגנוב מינוס ממערכת הסטריאו / לסלול מינוס חדש ? רפי, ציינת כי מוח הנעילה המרכזית המקורי יושב מתחת ללוח השעונים. ניסיתי לעקוב על צמת החוטים מלמטה - וצערי - היא משולבת עם צמת החוטים של חלונות החשמל - ומאחר והחשיך(וגם יש שם סלט חוטים מאזעקות ישנות וכו') , לא ממש חפרתי לעומק. האם פירוק לוח השעונים יגלה לי בבירור את מוח הנעילה המרכזית הישנה ? אגב, ברכב יש גם "מרימי חלונות" - אפשר אולי להתחבר אליהם ? לצערי, אין לי את שרטוטי האזעקה שמותקנת ברכבי - ואם לא אאתר את מוח הנעילה המרכזית הישן, כנראה שאאלץ לגשת למתקין שהתקין את האזעקה כדי שיצביע לי על הגידים שמוציאים אות לנעילה המרכזית. האזעקה תוצרת spin. אם מישהו ידע לתת הכוונה לפי סוג האזעקה הזו - מצוין. |
![]() |
#9 |
Guest
הודעות: n/a
|
הנעילה המרכזית
אני לא מבין למה מיהרת להחליף הכל. מה הבעיה עם הסולונואידים בדלתות? למה להחליפם?
אם הם עובדים, וכמו שציינת הם עובדים [גם שלו צריך אבל זה סיפור אחר לגמרי] אז היה מיותר להחליפם, הדלתות לא נפתחות לבד וגם לא ניסגרו ע"י אורי גלר... אם הגיע זרם לסולונואידים בדלתות הם נפתחו או נסגרו . ומנקודה זו הייתה צריך להמשיך ולבדוק את האזעקה או הריליי אוטומט שלהם , כנראה ששם מקור הבעיה שלך , ולא תמיד יותר קל להחליף פשוט הכל , מדובר בהרבה עבודה והזמן יקר.. ובנוסף...אם כבר הגעת ללוח השעונים או ליד העזעקה , חכה לאור יום פתח את צמת החוטים הפשט אותה וכך יהיה לך הרבה יותר קל לעקוב אחרי החיווט, אני בטוח שתיסתדר, גם אם בחרת בדרך הקשה. |
![]() |
#10 |
Guest
הודעות: n/a
|
כשכתבתי שהכל עובד - דיברתי על הקיט החדש שהורכב - חיברתי אותו למתח על מנת לבצע בדיקה.
הקיט הקודם - הדלתות היו ננעלות ונפתחות לבד לאחר דקה/שעה/שנייה וכו'. לעיתים דלת אחת בוחרת שלא להנעל. לעיתים הפיוז מחליט להשרף באופן מפתיע ולאחר מכן - גם כל ה-10 החדשים שתשים אחריו8 - ישרפו במיידי, כאילו יש "קצר תמידי", ואני מדבר על פיוזים מתאימים, 30A. הצמות נבדקו בכל הצירים בדלתות / בכל מקום שיכלו להפצע - מה שנמצא כפצוע - תוקן, בודד וכו'. לא עזר, פיוזים היו נשרפים להם לפי המצב רוח, האוטו היה ננעל ונפתח בחזרה וכו'. מאחר ואני לא מכיר חשמלאי רכב טוב שאני מוכן להשאיר את רכבי בידיו וללכת(גר בדרום הארץ) - ולפי כמות האיזולירבנד שיש לי ברכב, כנראה שהרכב הזה מעולם לא ראה חשמלאי טוב. על אף שמדובר בתקלה שאולי "מומחה" יראה בה כקלה לפתרון, החלטתי להחליף את כל הקיט, אני גם בטוח שזה יצא לי יותר זול בסופו של דבר. מעבר לכך, האתגר והכיף של לעשות משהו לבד. אומנם אני שואל הרבה שאלות, אבל בסופו של דבר, זה יעבוד לשביעות רצוני, גם אם זה אומר לחבר את הנעילה המרכזית ולנעול את הרכב כמה ימים עם מפתח ולא עם האזעקה, עד שאמצא את הגידים הנכונים. |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד