![]() |
|
![]() |
פיאט כללי מדברים על פיאט בכלליות וחדשות. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
![]() |
#1 | |
Guest
הודעות: n/a
|
כתבה: מבחן השוואתי: פיאט גרנדה פונטו מול סוזוקי סוויפט
![]() עד שנות ה-90, השוואה בין מכונית יפאנית למכונית איטלקית היתה פשוטה למדי. מכוניות יפאניות היו קופסאות אמינות עם הרבה פלסטיק אפור וזול. מכוניות איטלקיות היו אופנתיות, "בעלות נשמה", עם נטייה לביקורים תכופים במוסך. קווי הדמיון היו מעטים והבחירה קלה: כל אחד לפי טעמו, מי לאמינות היפאנית ומי לטמפרמנט האיטלקי. אבל ימים אלה חלפו לבלי שוב. כיום האיטלקיות רוצות להיות אמינות כמו היפאניות, היפאניות רוצות להיות "בעלות נשמה" כמו האיטלקיות, וכולן רוצות להיות איכותיות כמו הגרמניות. פיאט גרנדה פונטו וסוזוקי סוויפט הן נציגות מובהקות לדור החדש של מכוניות קטנות: הן יוצאות מעורן כדי להיראות ולהרגיש מתוחכמות ו"שיקיות". והן גם כבר לא ממש קטנות. אלה לא הקופסאות הזערוריות שהספיקו בדוחק לשני מבוגרים ואבטיח. גרנדה פונטו וסוויפט מציעות מרחב לארבעה מבוגרים ותאי מטען סבירים. את הפערים הגדולים ביחס לשנות ה-90 הלא כל כך עליזות מגלים בנסיעה. גרנדה פונטו וסוויפט מפגינות בגרות ונינוחות שלא היו מביישות מכוניות יקרות יותר, מקטגוריית המכוניות הקומפקטיות. הן נוחות, שקטות יחסית ואין להן בעיה עם נסיעות קצרות או ארוכות, עירוניות או בין-עירוניות. בנסיעה מתחילים ללמוד גם על ההבדלים בין גרנדה פונטו לסוויפט. לשתיים גישה שונה לחיים: גרנדה פונטו נוחה ומגובשת יותר, סוויפט תזזיתית ונמרצת. למנועים יש תפקיד מכריע באופיין של שתי המכוניות. הסוויפט, עם 1.5 ליטרים ו-105 כ"ס, מהירה ומעוררת. גרנדה פונטו, עם 1.4 ליטרים ו-77 כ"ס, רגועה יותר. במרבית הזמן, החולשה היחסית של הפונטו אינה מטרידה, אך בכבישים הרריים ומפותלים מורגש מחסור בכוח. אבל נקודת התורפה הדינמית העיקרית של פונטו היא תיבת ההילוכים הידנית-אוטומטית, שדורשת פרק זמן של הסתגלות וסבלנות. בסוויפט אין בעיות כאלה - פשוט נכנסים, משלבים ל"דרייב" ונוסעים. הפערים בין המכוניות נמשכים בתאי הנוסעים. למרות מאמציה של סוויפט להיות מודרנית ומעוצבת, היא מעט אפרורית ופלסטיקית מדי. גרנדה פונטו, כיאה לשורשיה האיטלקיים, היא גם נאה - נגיעות של צבע לרוחב הקונסולה המרכזית מוסיפות לה חיים ומעוררות חיוך. אבל אל להם לאיטלקים להתרווח בסיפוק בכורסותיהם המעוצבות - הקרב הגדול בין השתיים רק מתחיל. רוב הלקוחות מחפשים תמורה למחיר. "אני מוציא 100, 110 אלף שקל? תראו לאן זה הולך". ובסוויפט יש יותר מה להראות. תפריט האביזרים ארוך יותר, המנוע גדול יותר, הביצועים טובים יותר - ותיבת ההילוכים אוטומטית "אמיתית". כל זאת לפני הקלף המנצח של היפאנית הנאה: היא עולה 105 אלף שקל לעומת 110 אלף שעולה גרנדה פונטו. אמנם האיטלקייה מעוצבת למשעי ומציגה שיפור ניכר לעומת קודמתה, אבל זה לא מספיק בקרב על הכיס ועל הלב של הלקוח הישראלי. בדו-קרב בין הקטנות סוויפט זוכה בניצחון ראוי ומשכנע. קרדיט: אתר "כבישים", קישור ישיר: http://www.shvilim.co.il/kvishim/Art...asp?id=434&m=1 כתב: שחר הזלקורן |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
הודעות: n/a
|
תגובה
הקרב על הלקוח הישראלי הוכרע עוד לפני שנתיים כשרק הציגו את הסוויפט החדשה. תוסיף לזה את המחיר המופרז והפונטו זרקה את המגבת בסיבוב הראשון.
האמת היא שכמו שהגרנדה הגיעה לפה , עם האבזור הדל , גם אם הייתה עולה 90 אלף ש"ח עדיין היה לה קשה מול הסוויפט.. |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
הודעות: n/a
|
השוואה לא נכונה
זה שהסוויפט ניצחה זה אשמת היבואן של פיאט בארץ ולא אשמת פיאט האיטלקית החברה.
לפונטו יש הרבה רמות איבזור ומנועים חלקם קטנים וחלקם גדולים וחלקם אותו דבר בערך כמו של הסוויפט שמביאים לארץ.. עם היבואן היה מביא עוד כמה גירסאות חוץ מההכי זולות אז ברור שהפונטו הייתה מנצחת הפונטו עולה על הסוויפט בנוחות ובתא נוסעים ובאחיזה ויתנהגות כביש בהרבה אז זה ברור שעם היבואן הישראלי היה מביא פונטו ברמת איבזור וגודל מנוע כמו שיש בסוויפט אז הפונטו הייתה מנצחת ת'סוויפט ובהפרש גדול אפילו, חוץ מזה שבאיטליה ובשאר אירופה יש לפונטו גם גירסאות הרבה יותר מהסוויפט עם מנועים של 140 כ"ס (והמנועים עוד יגיעו ל200 כ"ס בפונטו כבר שנה הבאה) וגירסאות מאובזרות מאד עם איבזור שהסוויפט וכל הקטנות מיפן יכולות לחלום.. וגם היבואן סתם שוחט אותנו במחיר למה על הגיסה 77 כ"ס שהוא מביא היום הוא יכול למכור ולהרוויח גם ב95,000 ש"ח.. והוא היה יכול להביא גירסה עם כח מנוע ואיבזור כמו בסוויפט ב105,000 ש"ח. תתנחמו אבל בזה שהיבואן של פיאט בארץ הוריד מחירים ועכשיו הפונטו שניבחנה 1.4 77 כ"ס כבר לא עולה 110,000 ש"ח המחיר שלה ירד ל105,000 ש"ח שזה אותו מחיר כמו הסוויפט. וה1.2 גם ירד לה המחיר ל95,000 ש"ח במקום 100,000 ש"ח שזה היה ממש גניבה לאוטו כזה עם 65 כ"ס! שאני עוד לא מבין למה פיאט מייצרת בכלל ת'גירסה הזו.. |
![]() |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד