מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום כללי > פיאט כללי
עקוב אחרינו ב-RSS

פיאט כללי מדברים על פיאט בכלליות וחדשות.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הבמבינה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התברסות קצרצרה לפני טיסה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

היפיפייה שלי HGT 2002 67000 קמ'


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 16-11-10, 09:08   #1
panda05
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 43
תמיהה לגבי תיבות "אוטומטיות" בפיאט קטנות

עד לא מזמן הכרתי היטב בנהיגה דגמי פיאט נטולי דוושת מצמד מדגמי פנדה וגרנדה פונטו , בעלי תיבה

רובוטית (DUALOGIC). תיבה זו נכנסה למכוניות קטנות בפיאט מ- 2004. (פנדה, פונטו אקטיב,

ובהמשך גרנדה פונטו).

להתרשמותי התיבה הרובוטית בעלת יתרונות לא מבוטלים - חסכונית בדלק, אמינה יחסית , לא מאבדת

מכח המנוע לעומת תיבה קונבנציונלית עם ממיר מוממנט, תפעול נח, אחזקה זולה , אופציית תפעול

ידנית נוחה.

אולם מצאתי בה מספר חסרונות ( אמנם לא קריטיים) :

1. טלטול קל בשילוב בהתחלת נסיעה או בהזדחלות איטית . (אם כי פחות גרוע מתיבות רובוטיות של יצרנים אחרים).

2. התדרדרות אחורנית בעלייה .

3. מצב E (חסכון בדלק) לא נעים - מחליף הילוכים מאוד מוקדם וללא כח סביר לנסיעה.

4. בהסתייגות , מתחילות שמועות על אמינות לא מושלמת ותקלות יקרות ספורדיות באקסמפלרים

מסויימים שהגיעו לקילומטראז' גבוה.

לאחרונה רכשתי לקרובת משפחה פונטו 16V דינאמיק עם תיבה רציפה SPEEDGEAR, וזאת לאחר

שנעזרתי בחיפושים ארוכים בפורום על הגיר הזה (וקראתי רק דברים טובים).

היות וידעתי שגיר כזה לא נכנס לדגמי פיאטים חדשים אחרי הפונטו MK2 (לאחר 2005/6)

ומדובר בגיר יחסית לא מודרני, שהוחלף ברובוטי בדגם הגרדה פונטו , ציפיתי למצוא גיר לא מוצלח

יחסית עם חסרונות בולטים והרגשה לא נעימה בתפעול ובנסיעה.

מה אגיד ? מאוד הופתעתי לטובה.

התיבה מאוד חלקה ,נעימה ויעילה לשימוש. מוד ידני נוח ויעיל. מצב E לא מסרס. לא מתדרדרת

בעליות . כל החסרונות שמניתי לעיל על התיבה הרובוטית בפיאט פשוט לא קיימים.

בנוסף חסכונית בדלק ונחשבת לאמינה ונטולת בעיות.

חיפשתי חסרונות בכוח - מעשיים ותאורטיים ולא מצאתי.

ולשאלה המעניינת אותי :

למה פיאט זנחו את התיבה הזו ? מה לא היה בה טוב ? למה עברו איסטרטגית לשיטה הרובוטית

שנראית נחותה ? האם פיאט הלכו אחורה ?

השערה שלי - שיקולי תדמית ואופנה או שיקולי עלות . (לא טובת הלקוח בכל אופן).

מעניין מה דעת מומחי הפורום.
panda05 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 16-11-10, 11:08   #2
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
לא זנחו, הפסיקו לייבא ארצה. זה הכל.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-11-10, 12:59   #3
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
תיבות הילוכים אוטומטיות

ליצרני הרכב זול יותר להתקין תיבות הילוכים רובוטיות מתיבות הילוכים אוטומטיות פלנטריות (רגילות) או רציפות.
זה גם מאפשר להם למכור מכוניות עם תיבת הילוכים רובוטית במחיר מעט יקר יותר מתיבת הילוכים ידנית רגילה.
בדגמים חדישים יותר של פיאט, יש בתיבת ההילוכים הרובוטית וגם בידנית מע' HILL HOLDER שבזמן שהמכונית נמצאת בהילוך ובשיפוע אחורנית כשדוושת הבלמים לחוצה, מעל זוית מסוימת, למשך כ 3 שניות אין הדרדרות אחורנית בשחרור דוושת הבלם וזה מסייע ל בצע "זינוק בעלייה" ללא הדרדרות אחורנית.
זה קיים ומורגש בפיאט פנדה שלי שהנה עם הילוכים ידניים.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-11-10, 20:39   #4
liorwohl
Senior Member
 
האווטאר של liorwohl
 
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: פתח תקווה
הגלגלים שלי: 500 TwinAir Sport 2012 ידני
הודעות: 549
צטט:
במקור פורסם על ידי רפי לין צפה בהודעה
בדגמים חדישים יותר של פיאט, יש בתיבת ההילוכים הרובוטית וגם בידנית מע' HILL HOLDER שבזמן שהמכונית נמצאת בהילוך ובשיפוע אחורנית כשדוושת הבלמים לחוצה, מעל זוית מסוימת, למשך כ 3 שניות אין הדרדרות אחורנית בשחרור דוושת הבלם וזה מסייע ל בצע "זינוק בעלייה" ללא הדרדרות אחורנית.
זה קיים ומורגש בפיאט פנדה שלי שהנה עם הילוכים ידניים.
בברכה - רפי לין
לא קורה שאתה בעליה ומתחיל לנסוע אז אתה עוזב את הברקס ושם גז אבל האוטו לוחץ לך על הברקים כדי "שלא תדרדר"?
(נ.ב לאבא שלי יש איביזה חדשה והוא אומר שזה בדיוק מה שקורה לו לפעמים)

למה צריך את זה בכלל... מילא ברובוטי אבל בידני?
__________________
עכשיו יש 500 TwinAir Sport 2012 ידנית אדומה
הפיאטים הקודמים שלי: פנדה 2006 ידנית, פונטו 2000 60sx, אונו 1993 45s
liorwohl מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-11-10, 23:07   #5
panda05
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 43
HILL HOLDER

ברשותי גם סיאט איביזה 1.6 SC ידנית ובה מותקת מערכת HILL HOLDER.

בתור נהג מיומן בגיר ידני אף פעם לא סבלתי מתופעת התדרדרות בעליות , למרות שאני גר בירושלים.

תמיד הסתדרתי או בעזרת בלם יד או "חצי קלאץ'" וזריזות . סברתי שממש זו מערכת מיותרת עבורי

באיביזה.

מהתרשמותי בפועל המערכת עובדת דווקא מצויין ומקילה על הנהג. התופעה שתיארת לא מובנית לי.

בלמים אכן מוחזקים ל 3 שניות או עד שהמצמד והגז משלבים להילוך והרכב נע ללא התדרדרות.
panda05 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-11-10, 08:56   #6
panda05
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 43
צטט:
במקור פורסם על ידי Caveman צפה בהודעה
לא זנחו, הפסיקו לייבא ארצה. זה הכל.
לפי מיטב ידיעתי - אינני טועה.

פיאט לא התקינו תיבת CVT במודלים נוספים לאחר הפונטו , כל המכוניות הקטנות עד בינוניות שהושקו

מ - 2004 ואילך - פנדה, 500 , גרנדה פונטו , פונטו איוו - מגיעות עם תיבות ידניות או רובוטיות .
panda05 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-11-10, 11:25   #7
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
אני זוכר שראיתי מפרטים של פונטו דור 3 ששווקו עם CVT, אבל ניחא
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
צריך מעט "יישור קו" לגבי גרנדה 2008 אקטיב פלוס - אוטו' gilad911 גרנדה פונטו - טכני 3 13-01-10 15:53
האם "גלגול לאחור" של ק"מ בפיאט הוא דבר שכיח? meymia פיאט כללי 35 11-11-08 22:34
דעתכם לגבי טיול "דרומי" simon377 הצעות ושאלות על פעילויות המועדון 9 11-05-08 23:24
שאלה לגבי טורים "משחקים" , ספייס 2001 aflalo פונטו - טכני 4 21-03-08 15:41
כתבה: "בפיאט אוהבים אותן קטנות" פיאט כללי 1 29-12-05 13:10


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד