מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

צמד חמד
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלא-סטלינה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

AMERICAN POWER


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 02-08-10, 20:01   #1
shay2828
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: פיאט פונטו XTZ-75 שנת 98
הודעות: 191
האם מחזירי שמן של גיר ידני הם חיצוניים וקלים לפירוק והרכבה,או שצריך לפרק חלקים בגיר?

מדובר בפונטו 98 גיר ידני.

פשוט המוסכניק שאל אותי,האם המחזירי שמן של הגיר חיצוניים ורק מפרקים ומרכיבים,או שצריך לפרק ולפתוח את הגיר על מנת להגיע אליהם..

אני פשוט רוצה לקבל הצעת מחיר,ולכן המוסכניק צריך לדעת האם זה עבודה קלה,או מורכבת.

בתודה מראש
שי
shay2828 מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 02-08-10, 20:12   #2
ליאור23
Senior Member
 
האווטאר של ליאור23
 
תאריך הצטרפות: Mar 2010
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: z750L
הודעות: 1,538
חח המוסכניק מבקש ממך ידע טכני בנוגע לרכב שהוא אמור לטפל בו?
עדיף שתשאל להמלצה על מוסכניק
__________________
יום שעובר ללא חיוך הוא יום מבוזבז
ליאור23 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-08-10, 21:50   #3
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
כמו שאמר ליאור הוא שואל אותך בקצב הזה אתה מחליף גיר לבד .
עשיתי את זה לפני שבועיים.
ישנם שני מחזירי שמן אחד שיושב על הקרנק והשני יושב על מוט ההילוך הישיר שיוצא מהגיר.
לדעתי בק"מ שיש לך צריך לראות רק אם יש רטיבות ולא אל תנגע
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-08-10, 22:22   #4
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
אתה מתכוון לפרק את הגיר מהמנוע בשביל להחליף מחזירי שמן או הכוונה למחזירי שמן במקום שהציריות מתחברות לגיר?

אני לא מוצא שום בעיה עם השאלה של המכונאי, להפך.
המכונאי התכוון שאם ההחלפה תדרוש פירוק רציני יותר של חלקים אז המחיר יהיה בהתאם.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!

נערך לאחרונה על ידי Amit-IL : 02-08-10 ב 22:27.
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 02-08-10, 23:31   #5
shay2828
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: פיאט פונטו XTZ-75 שנת 98
הודעות: 191
צטט:
במקור פורסם על ידי Amit-IL צפה בהודעה
אתה מתכוון לפרק את הגיר מהמנוע בשביל להחליף מחזירי שמן או הכוונה למחזירי שמן במקום שהציריות מתחברות לגיר?

אני לא מוצא שום בעיה עם השאלה של המכונאי, להפך.
המכונאי התכוון שאם ההחלפה תדרוש פירוק רציני יותר של חלקים אז המחיר יהיה בהתאם.
הגיר אמור להיות מפורק עקב החלפת הקלאץ'.

עכשיו סיבכת אותי עוד יותר..לפי דבריך יש 2 מחזירי שמן של הגיר עצמם,ויש מחזירי שמן במקום שהציריות מתחברות לגיר?כלומר 4 מחזירי שמן בסה"כ..?
אודה לך אם תוכל לשפוך אור על הנושא.
shay2828 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-08-10, 00:36   #6
Amit
חבר מועדון
 
האווטאר של Amit
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
נעשה סדר בדברים .

רק בגיר יש לך מחזיר שמן אחד על הציר המרכזי שמתחבר למנוע , המחזיר שמן פנימי וצריך לפרק את הגיר בכדי להחליפו . לא פשוט מאוד ולא למתחילים .

בנוסף יש מחזיר שמן בקראנק כמו שיאיר ציין שניתן להחליפו בלי לפרק קראנק .
4 ברגים מברג שטוח והוא בחוץ .

אם במהלך פירוק קלאץ יש שמן בתא של הקלאטץ יש לוודא אם זה מהקראנק או מהגיר . אם מהגיר אז עדיף לפרק ולהחליף כי לאורך זמן הקלאטץ סופג את השמן ומאבד אחיזה .

אם מהקראנק אז החיים פשוטים יותר וזולים יותר .
אם פירקת כבר גיר אז תחליף גם מייסב קידמי על הדרך .

עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי ..

עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב ....
Amit מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-08-10, 01:34   #7
shay2828
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: פיאט פונטו XTZ-75 שנת 98
הודעות: 191
צטט:
במקור פורסם על ידי Amit צפה בהודעה
נעשה סדר בדברים .

רק בגיר יש לך מחזיר שמן אחד על הציר המרכזי שמתחבר למנוע , המחזיר שמן פנימי וצריך לפרק את הגיר בכדי להחליפו . לא פשוט מאוד ולא למתחילים .

בנוסף יש מחזיר שמן בקראנק כמו שיאיר ציין שניתן להחליפו בלי לפרק קראנק .
4 ברגים מברג שטוח והוא בחוץ .

אם במהלך פירוק קלאץ יש שמן בתא של הקלאטץ יש לוודא אם זה מהקראנק או מהגיר . אם מהגיר אז עדיף לפרק ולהחליף כי לאורך זמן הקלאטץ סופג את השמן ומאבד אחיזה .

אם מהקראנק אז החיים פשוטים יותר וזולים יותר .
אם פירקת כבר גיר אז תחליף גם מייסב קידמי על הדרך .

עמית
תודה רבה עמית.רק לסכם את הדברים בצורה ברורה ברשותך:

1.יש מחזיר שמן שנמצא בין הגיר למנוע,שאותו אני אקנה על מנת שהמוסכניק יחליפו.

2.בנוסף יש 2 מחזירי שמן בגיר עצמו,1 על הקראנק שקל להחליפו,ואחד מחזיר שמן פנימי שעל מנת להחליפו צריך לפרק את הגיר.אז למעשה אני אקנה רק את המחזיר שמן של הקראנק,על מנת שהמוסכניק שלי יחליפו.

3.בנוסף,אמרת לי שיש 2 מחזירי שמן של הציריות שמחוברות לגיר.האם גם אותם לקנות על מנת שהמוסכניק יחליף לי אותם על הדרך?

4.לגבי המיסב הקדמי,הבנתי שבודקים האם יש חופש בציר הגיר,ואם אכן יש חופש צריך להחליפו.השאלה שלי האם החלפת המיסב הקדמי,מצריכה לפרק את הגיר וזה משהו מסובך,או שזה משהו חיצוני שנמצא בגיר וזה עבודה קלה..?פשוט על פי קושי העבודה,יקבע המחיר של המוסכניק שלי.

בתודה מראש
שי
shay2828 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-08-10, 02:03   #8
Amit-IL
Senior Member
 
האווטאר של Amit-IL
 
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
התשובות בכחול
1.יש מחזיר שמן שנמצא בין הגיר למנוע,שאותו אני אקנה על מנת שהמוסכניק יחליפו.
שהמוסכניק יפרק יתן לך את הישן ותן את הישן לחנות חלקים שיתנו לך אותו הדבר לאחר מדידה בעזרת קליבר קוטר חיצוני ופנימי (בכל חנות חלקים יש קליבר)
2.בנוסף יש 2 מחזירי שמן בגיר עצמו,1 על הקראנק שקל להחליפו,ואחד מחזיר שמן פנימי שעל מנת להחליפו צריך לפרק את הגיר.אז למעשה אני אקנה רק את המחזיר שמן של הקראנק,על מנת שהמוסכניק שלי יחליפו.
אותו הדבר, לא הולכים ומבקשים מחזיר שמן מהחנות אלא מפרקים את הישן מוסרים לחנות ומקבלים אחד תואם זו הדרך היחידה והבטוחה. (יש לי הרגשה שבסעיף 1 ובסעיף 2 אתה מדבר על אותו מחזיר שמן שבקראנק)

3.בנוסף,אמרת לי שיש 2 מחזירי שמן של הציריות שמחוברות לגיר.האם גם אותם לקנות על מנת שהמוסכניק יחליף לי אותם על הדרך?
זה באמת החלפה על הדרך אין צורך להחליף אם אין רטיבות או נזילה עלות מחזירי השמן שנמצאים בגיר בכניסת הציריות היא כ25 ש"ח כל אחד ויש סה"כ 2 מחזירי שמן, לשיקולך.
ייעכ
4.לגבי המיסב הקדמי,הבנתי שבודקים האם יש חופש בציר הגיר,ואם אכן יש חופש צריך להחליפו.השאלה שלי האם החלפת המיסב הקדמי,מצריכה לפרק את הגיר וזה משהו מסובך,או שזה משהו חיצוני שנמצא בגיר וזה עבודה קלה..?פשוט על פי קושי העבודה,יקבע המחיר של המוסכניק שלי.
יש צורך בפירוק לא משלמים על קושי אלא על זמן
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!!
Amit-IL מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 03-08-10, 11:05   #9
shay2828
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רמת גן
הגלגלים שלי: פיאט פונטו XTZ-75 שנת 98
הודעות: 191
צטט:
במקור פורסם על ידי Amit-IL צפה בהודעה
התשובות בכחול
1.יש מחזיר שמן שנמצא בין הגיר למנוע,שאותו אני אקנה על מנת שהמוסכניק יחליפו.
שהמוסכניק יפרק יתן לך את הישן ותן את הישן לחנות חלקים שיתנו לך אותו הדבר לאחר מדידה בעזרת קליבר קוטר חיצוני ופנימי (בכל חנות חלקים יש קליבר)
2.בנוסף יש 2 מחזירי שמן בגיר עצמו,1 על הקראנק שקל להחליפו,ואחד מחזיר שמן פנימי שעל מנת להחליפו צריך לפרק את הגיר.אז למעשה אני אקנה רק את המחזיר שמן של הקראנק,על מנת שהמוסכניק שלי יחליפו.
אותו הדבר, לא הולכים ומבקשים מחזיר שמן מהחנות אלא מפרקים את הישן מוסרים לחנות ומקבלים אחד תואם זו הדרך היחידה והבטוחה. (יש לי הרגשה שבסעיף 1 ובסעיף 2 אתה מדבר על אותו מחזיר שמן שבקראנק)

3.בנוסף,אמרת לי שיש 2 מחזירי שמן של הציריות שמחוברות לגיר.האם גם אותם לקנות על מנת שהמוסכניק יחליף לי אותם על הדרך?
זה באמת החלפה על הדרך אין צורך להחליף אם אין רטיבות או נזילה עלות מחזירי השמן שנמצאים בגיר בכניסת הציריות היא כ25 ש"ח כל אחד ויש סה"כ 2 מחזירי שמן, לשיקולך.
ייעכ
4.לגבי המיסב הקדמי,הבנתי שבודקים האם יש חופש בציר הגיר,ואם אכן יש חופש צריך להחליפו.השאלה שלי האם החלפת המיסב הקדמי,מצריכה לפרק את הגיר וזה משהו מסובך,או שזה משהו חיצוני שנמצא בגיר וזה עבודה קלה..?פשוט על פי קושי העבודה,יקבע המחיר של המוסכניק שלי.
יש צורך בפירוק לא משלמים על קושי אלא על זמן
תודה רבה עמית.

האם לדעתך בפונטו שנת 98 עם 146,000 ק"מ כדאי להחליף את המיסב הפנימי של הגיר,גם אם יתברר שאין חופש בציר הגיר?
כי הרי אם אני כעת מחליף קלאץ' הפעם הבאה מן הסתם שאצטרך להחליף קלאץ' יהיה עוד 100,000 ק"מ.השאלה היא מתי באיזה ק"מ מתחיל החופש של הגיר...

יש עוד דבר נוסף והוא חריטה של גלגל התנופה.האם ידוע לך האם בק"מ הזה יהיה צורך בחריטה כזאת?

בתודה מראש
שי
shay2828 מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
צביעת פגושים וחלקי פלסטיק חיצוניים ליאור23 שיפורים וקוסמטיקה 1 10-04-10 21:00
מחזירי שמן וחום מנוע בספייס אברג'ל ד פונטו - טכני 2 12-05-09 12:11
עזרה ...בלוח השעונים (מדים + נורות לא עובדות לאחר פירוק והרכבה) i12z פונטו - טכני 1 10-12-08 12:35
מחזירי אור מאחורה - אונו 94 פיאט כללי 9 15-05-07 17:53
החלפת מחזירי שמן בגיר ?? יש למישהו ניסיון ?? ?? פורום הגראז' 6 11-01-07 22:52


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 00:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד