![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: ספייס ELX ידני 16V
הודעות: 120
|
בעיה בקלץ' ועוד כמה.. מבקש עזרה
שלום חברים,
1. ברשותי elx 2002 16v גיר ידני. הקלץ הוחלב לפני כ 50 אלף ק"מ. כרגע הוא קשה-כואבת לי הרגל לפמים, הוא מרעיש-חריקות שזה בתוך תא הנהג , לא חיצוני וגם אני מרגיש עם הרגל קליקים כלשהם...הנושה נבדק במוסך מורשה חדרה,הוחלפה משאבת דלק עליונה אך ללא שינוי.. איך אפשר לפתור את זה, ללא עלויות של החלפה כוללת ? זה פשוט משגע בנסיעה עם פקקים או בעיר עם כזה קלץ' 2.לאחר הסופה והגשמים שהיו, שלולית מים הצטברה לי בריצפה ברכב! בתא, בדיוק איפה שהשטיח גומי של הנהג...לא היו נזילות מהתקרה בדקתי,לא מהדלת של הנהג ...יכול להיות שזה בא מהתחתית של הרכב ?? נסעתי עם הרכב בגשם ,אז אולי תוך כדי נסיעה הצטברו שם מים מהסדקים שמתחת לרכב ??? אם פותחים את מכסה המנוע רואים אצלי את הקרקע ,כאילו אין מכסה או משהו שמכסה ממתחת את תא המנוע,יכול להיות משם ? 3. הוחלפו לאחרונה בלמים קדימה ואחורה-צלחות,דרמים,דיסקיות. מאז הבלמים כאילו נחלשו עוד יותר במקום להתחזק ! אני לוחץ על הבלם ולא מגיב כמו מקודם(בלחיצה די עדינה ולא עמוקה כבר בולם) וצריך ללחוץ את הבלם עמוק הרבה יותר כדי לעצור,עד כדי כך שכבר מרגישים את הרעידות של האי בי אס נכנס לעבודה !! נו באמת בשביל סתם בלימה שהיא לא פתאומית להרגיש כבר את ה אי בי אס ... ?? העבודה של הבלמים גם נעשתה במורשה בחדרה ומשם נמסר שככה זה בהחלפת בלמים,הם יותר רכים ... בבקשה חברים עזרו. שמתי לב שיש כאן לא מעט תותחים עם המון ניסיון בפיאט וברכבים כללי. תודה מראש ! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Sep 2010
מיקום: מעלות
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 283
|
לגבי 2,יכול להיות רדיאטור חימום,תבדוק במידה ואתה מדליק חום,אין אין לא מתחילה נזילה באותו המקום שציינת.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: ספייס ELX ידני 16V
הודעות: 120
|
הדלקתי חום בזמן האחרון, אכן אבדוק את זה !! אבל מה קשור המים עם הרדיאטור ועם המיקום הזה ? תודה !
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Sep 2010
מיקום: מעלות
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 283
|
כיוון שזה קרוב לצינורות שמתחברים לרדיאטור. אם תסכל מצד ימין של דוושת גז,תיראה 2 צינורות.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
הבלמים לא עוצרים משום שכנראה הרכיבו לך רפידות מסוג זול ונחות. רפידות כאלה לא עוצרות טוב. אתה יכול לעמוד על הפדל והאוטו לא יעצור. מדבריך אני מבין שיש לך פדל טוב, כלומר הוא לא יורד למטה לכיוון הרצפה בלחיצה. אם החליפו לך גם צלחות קדמיות אז בכלל יש בעיה. חשוב להתאים צלחות לרפידות. לעיתים החומר שממנו עשויה הצלחת אינו "מיודד" עם חומר הרפידה ופשוט לא נוצר חיכוך גבוה במפגש בין שני החומרים. האם הבלמים שורקים?
בעניין הקלאץ', האם הקושי מופיע בכל מצב או רק כשהאוטו מתחמם? האם דוושת המצמד חוזרת למעלה בקלות בזמן העזיבה או שגם לעלות לוקח לה זמן? בין הדוושה ובין המשאבה יש מוט שרץ בתוך בוקסה. לפעמים גירוז של הבוקסה יכול לפתור את הבעיה. העסק נתפס קצת בזמן התחממות המכלול.
__________________
דוד קלדרון - רע"ן חקירות | רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול | http://www.piba.gov.il פתרונות מחשוב ותכנות בסיסי נתונים לעסקים קטנים (VBA/ ACCESS) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: ספייס ELX ידני 16V
הודעות: 120
|
הבלמים לא שורקים .
בקלצי הבעיה קיימת כל הזמן ,גם כש הרכב עומד -לא מונע. השימון של הבוקסה נעשה וזה מחזיק בדיוק כמה שעות ואז הכל חוזר . לפי מה שראיתי ,משאבת קלצי עליונה כוללת גם את הבוקסה ושמו לי חדשה שכרגע מתנהגת כמו הישנה ואין שינוי. הפדל של הקלצ' חוזר למעלה ללא בעיה ,זה לא נתקע, זה פשוט קשה ללחיצה ומרעיש ועושה קליקים ... מה אתה מציע לעשות ? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
האם המצמד הפך להיות קשה רק לאחרונה או שהוא ככה מאז ההחלפה שלו?
אם הוא ככה מההחלפה, אין מה לעשות. כנראה שלקחת מצמד שעלי ההתרה בדיסקת הלחץ שלו עשויים סגסוגת קפיצית קשה יותר מזה שיש במצמדים אחרים. אם הקושי בלתי נסבל, הייתי ממליץ להחליף מצמד לזה של חברת VALEO. לאחר ההחלפה הרגל שלך תיפול לבד.. אתה תחשוב שאולי במקרה לא חיברו את הדוושה למצמד. ![]() אם הבעיה התגברה עם הזמן, יש מצב לדיסקת לחץ שחוקה. גם כאן אותו פתרון. החלפת מצמד. אבל הייתי עושה ניסיון אחרון בכדי לנסות לבודד את הבעיה ופשוט מנתק את האום והבורג ממנוף התפעול בגיר. עכשיו הייתי לוחץ על הדוושה ומרגיש מה קורה איתה. האם הרעשים נעלמו, האם הקליקים הפסיקו ובכלל האם מכלול הדוושה-מוט-משאבה מתפקד טוב. אם זה עדיין ממשיך, אז יש בעיה איפשהו במכלול ממנוף הגיר לכיוון הדוושה. משהו תפוס וצריך למצוא אותו. אם הכול פתאום רך ונעים, אז שללנו את זה ונשאר המצמד עצמו.
__________________
דוד קלדרון - רע"ן חקירות | רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול | http://www.piba.gov.il פתרונות מחשוב ותכנות בסיסי נתונים לעסקים קטנים (VBA/ ACCESS) נערך לאחרונה על ידי davidka : 17-12-10 ב 10:26. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: ספייס ELX ידני 16V
הודעות: 120
|
תותח אתה גבר
הדברים שציינת אני ממש לא מבין לעשות אותם לבד... הקלץ' הוא VALEO ולא היה ממש קל לליחצה כמו שאתה אומר מההתחלה ! הסבירו שב16 שסתומים תמיד הקלץ' יותר קשה ולכן לא התרגשתי... אולי תפתח מוסך ואבוא אליך ? אני באמת מחפש פיתרון ללא החלפת מצמד כי סך הכול עברתי איתו 50 אלף ק"מ ואני גם חושש מעבודה סתם שיעשו ולאחר החלפתו הבעיה תחוזר..יש מוסך שאתה מכיר אישית שבו אוכל לבדוק את הבעיה במקצועיות ?תודה לכם על ההכוונה |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2010
מיקום: בית דגן
הגלגלים שלי: יונדאי אקסנט
הודעות: 327
|
מוזר ביותר. מכרו לך סיפור נחמד אבל מנותק לחלוטין מהמציאות.
אין שום קשר, לא ישיר ולא עקיף בין כמות השסתומים במנוע ובין קושי הקלאץ' שבכלל נמצא בגיר. הגירים הידניים הם זהים גם פה וגם פה ומה שעושה את הלחיצה קלה או קשה זה אך ורק סוג מתכת עלי ההתרה בדיסקת הלחץ (נקראת גם "פרשר"). קלאץ' חדש של VALEO לא אמור להיות קשה כלל. זה אחד הקלאצ'ים היותר רכים שיש בשוק. מישהו פה עשה עבודה חשודה. או שדחפו לך משהו משומש או שהזמינו VALEO, הראו לך אותו ובפועל אחרי שהלכת הרכיבו משהו אחר לגמרי והזדכו על ה-VALEO. כל מה שאני אומר זה מניסיון. מכיר את כל הטריקים השפלים של מוסכניקים. בכל מקרה, הבנתי שיש שני מוסכים מומלצים: השחר בנתניה ושמשון ביהוד. תריץ חיפוש בפורום או בגוגל. בהצלחה.
__________________
דוד קלדרון - רע"ן חקירות | רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול | http://www.piba.gov.il פתרונות מחשוב ותכנות בסיסי נתונים לעסקים קטנים (VBA/ ACCESS) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: ספייס ELX ידני 16V
הודעות: 120
|
תודה דוד ! לידיעתכם גם הקלץ' הוחלף לפני שנה וקצת גם במוסך מורשה חדרה !! שאז היה ברשות בעלים אחרים שפשטו רגל..מעניין למה .
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| בעיה - בבקשה עזרה (רכב מתחמם) | anidjar1 | אונו - טכני | 1 | 17-08-10 20:22 |
| עזרה| בעיה מוזרה | lrl23 | פונטו - טכני | 1 | 03-07-10 22:55 |
| עזרה בבקשה בעיה בהעברת טסט. | matanvip | יעוץ ברכישת רכב | 5 | 17-08-09 23:58 |
| סרטון HGT במסלול ועוד תמונות ועוד סרטונים ותמונות משבת בדרום | פיליפ | תמונות וסרטונים של חברי המועדון | 9 | 26-02-09 20:41 |
| בעיה בבלימה עזרה בבקשה | דודו אבוטבול | פונטו - טכני | 10 | 09-02-09 23:15 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד