![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: sx75
הודעות: 60
|
הצעה- נושא לדיון "קאניסטר"
עלה כאן בפורום עניין הקאניסטר ואשמח אם אנשי המקצוע בפורום ירימו את הכפפה,ויתנו הסבר עליו כגון,
תפקידו, אופן הפעולה, מבנה, תקלות אופיניות ואיתורן תודה עודד. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: קיבוץ במרכז הארץ
הגלגלים שלי: מיצובישי
הודעות: 19
|
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
אני אנסה לתת הסבר קצר על המע לקליטת אדי דלק - קאניסטר. מע קליטת אדי דלק מקווי הדלק ומהמנוע מיועדת למנוע זיהום אוויר עקב אדי דלק הנפלטים מהמנוע וממיכל הדלק לאוויר האטמוספרי. כידוע מתחממם הדלק התחממות חיצונית מהשמש,וכן קווי הספקת הדלק למנוע עקב חום המנוע והדלק החם החוזר בקווי העודפים. התקנים המחמירים בנושא מזהמי פליטה ממנוע קובעים שיש לטפל גם בתופעת אידוי הדלק. אדי הדלק נאגרים בתוך מיכל פחם פעיל הנקרא - קאניסטר ואינם משתחררים לאטמוספרה. מיכל הפחם הפעיל מתחבר מצידו החד לאוויר האטמוספרי דרך שסתום (לרוב בתחתית המיכל) , ומצידו השני למיכל הדלק . בצינור המוביל למיכל הדלק ישנו חיבור נוסף לשסתום חשמלי הנקרא שסתום הקאניסטר המחובר בסופו לסעפת היניקה. במצב נייח נאגרים אדי הדלק במיכל הקאניסטר. בזמן פעולת המנוע נוצר תת לחץ בקו בין סעפת הייניקה לשסתום הקאניסטר. פיקוד חשמלי המגיא לשסתום - פותח אותו ומאפשר לתת הלחץ להגיע למיכל הכאניסטר ולינוק את אדי הדלק מיתוך המיכל לבעירה במנוע. השפעת יניקת אדי הדלק על יחס התערובת היא גדולה -ויכולה להגיע עד 30 אחוז מתצרוכת הדלק של המנוע (היות ואדי דלק זה גם דלק) כך שבפעולת המע ע"פ פקודה תקטין יחידת הבקרה בהתאמה את זמן פתיחת המרססים בהתאמה לזמן המחזור של פתיחת ברז הקאניסטר. לרוב פועל ברז הקאניסטר בתחום של 30\90 - כלומאר 30 שניות עבודה ו90 שניות מנוחה. אך כאשר מע ניהול המנוע פועלת בחוג פתוח (ללא התערבות של חיישן חמצן) אין מע הקאניסטר פועלת ,וגם במצב של ניתוק דלק בסל"ד גבוה או בנסיעה בירידה - CUT OFF - מופסקת פעולת מע הקאניסטר על מנת לא לפלוט אדי דלק לאטמוספרה. הרבה אין מה לבדוק במע זו רק לוודא שהשסתום האטמוספרי במיכל פתוח ולא חסום אחרת המיכל דלק יתחיל להתקווץ בפעולת המע. את השאר מבצע המחשב . אמנם תהליך הבדיקות שהמחשב מבצע למע זו שונה בין הרכבים האמריקאים לארופיים בגלל תקן שונה אך כל תקלה במע מדליקה לבסוף את מנורת התקלות עם קוד מונחה (רק ברכבים חדשים בתקן OBD2\E0BD ). מכווה שההיתי מספיק מובן בהסביר זה. בברכה. חיים יוד.
__________________
מנהל עבודה ומאבחן במכון להזרקות דלק מוכר במרכז הארץ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
הצעה לדיון צריכה להיות מקיפה הקניסטר הוא חלק קטן במערכת .
מצרף מאמר מאוד מעניין בנושא כל החיישנים מפורום מקביל. היה עוד מאמר בנושא של יהודה לא זוכר באיזה פורום גם מעניין אם יוסיף לינק. http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=73501 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
תודה רבה
באמת הסבר יפה ומובן ולמדנו משהו,תודה רבה.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: sx75
הודעות: 60
|
חיים תודה על ההסבר המאלף.
אם כך אני מבין שלא אמור להיות לחץ במיכל הדלק כלל כתוצאה מהצטברות אדי דלק, ואם היא קיימת ז"א אם כאשר למשל בתדלוק פותחים את מכסה המיכל ונשמע שחרור לחץ עם ריח של אדי דלק אזי השסתום אניו משחרר את הלחץ ? או שזה לא תפקידו ואם כן מה ניתן לעשות? והאם כתוצאה מתפקוד לקוי של השסתום עלול להיווצר מצב בו המנוע יכבה תוך כדי עבודה? הרבה שאלות, אני מקווה שלא טפשיות. תודה עודד. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: קיבוץ במרכז הארץ
הגלגלים שלי: מיצובישי
הודעות: 19
|
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
לדעתי אין קשר בין מנוע שנכבה פתאום למעגל הקאניסטר . לגבי הלחץ במיכל - לא מין הנמנע שבימים חמים מאד יווצר מעט לחץ במיכל מפני שהמע לא משחררת כל הזמן אלה לפי תכנית קבועה ובתנאים קבועים. במידה וזה קבוע כל הזמן - ישנה תקלה ויש לאבחן זאת. בברכה. חיים יוד.
__________________
מנהל עבודה ומאבחן במכון להזרקות דלק מוכר במרכז הארץ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: sx75
הודעות: 60
|
חיים תודה על התשובה המהירה.
אם אני מבין נכון אזי כאשר ישנו לחץ קבוע ללא קשר למזג האוויר כנראה שהשסתום לא פועל בצורה תקינה . אם כן כיצד ניתן לטפל בכך? תודה עודד |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Junior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: קיבוץ במרכז הארץ
הגלגלים שלי: מיצובישי
הודעות: 19
|
יש לחבר לסורק תקלות לבדיקה.
חיים יוד.
__________________
מנהל עבודה ומאבחן במכון להזרקות דלק מוכר במרכז הארץ. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
מועדון אלפא מזמין חבריו לדיון עם צמרת סמל"ת. מועדון פיאט יכול להרים אירוע דומה? | stio | הצעות ושאלות על פעילויות המועדון | 20 | 19-09-09 14:58 |
"טרטל" - "קולור מג'יק פלוס" לצבע מטאלי | Ron_Dadon | שיפורים וקוסמטיקה | 0 | 04-04-09 16:48 |
לראשונה: חובב מותג "פיאט" שלח מכתב ליצרן באיטליה עם עלילות סמל"ת- וקיבל תשובה | stio | פיאט כללי | 3 | 10-12-08 12:11 |
כך צוות לוח "יד 2" מייעצים: "פונטו ELX לא אמינה, לא סחירה, הגיר נוטה לתקלות" | stio | פיאט כללי | 14 | 24-09-08 09:00 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד