מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התברסות קצרצרה לפני טיסה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האונו היפה שלי :)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפולו שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 13-08-09, 02:59   #1
raanan_t
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של raanan_t
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
נראה לי שהתבלבלתי. בדגמים שציינתי כח הסוס המקסימלי מגיע ב-5000 סל"ד. (ולא 5600)
שיא המומנט, מגיע ב-ELX ב-4000 סל"ד ובדגמי ה-8V ב-2500 סל"ד.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010)
raanan_t מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 13-08-09, 19:37   #2
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
אם כבר לידע כללי, מה ההבדל בין מומנט לכח? (עדין לא סיימתי קורס פיזיקה 1 )
הכוונה כמובן להשפעה שלו על הרכב, לדוגמא בהאצה.
שיא המומנט כמו שנאמר נגיד ב16V מושג ב4000 סל"ד, ושיא הכוח ב-5000.
אז למטרת האצה מהירה, מה עדיף? להשאר באיזור ה-4000 סל"ד, או ב5000?
בעליה לדוגמא, מה עדיף? שיא מומנט או שיא כח?
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-08-09, 22:53   #3
גדיA
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jun 2009
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: קליאו
הודעות: 21
הסבר מפורט ניתן לקבל כאן:
http://www.netcar.co.il/magazin/milon.asp#34

בקצרה, ניתן למדוד רק את המומנט.
את ההספק ("כח") מחשבים מהנוסחה: מומנטXסל"ד שבו הוא התקבל לחלק ל726 (ואל תשאל למה...)


מה יותר טוב? תלוי איזו נהיגה מתאימה לך.

ברכב ספורטיבי, עדיף הספק גבוה (הרבה כח) אבל הוא גם מגיע בד"כ בסל"ד גבוה ונקודתי.
כלומר בשביל לנהוג מהר וחזק, צריך למשוך את המנוע לסלד גבוה, ולשמור את המנוע בתחום החזק
שלו על ידי משיכה והחלפות זריזות של ההילוכים (מקרה קיצוני של נהיגה כזו אופנועי ספורט או הונדה S2000).

ברכב משפחתי, עדיף מומנט גבוה בסל"ד נמוך. מקבלים אמנם פחות כח, אבל הוא מגיע בטווח הסל"ד
שאנשים שפויים (בלי להעליב) נוסעים בו. כלומר בין 3000-4000 סל"ד. בנוסף, רצועת הכח קצת יותר
רחבה, כך שלא צריך "לערבב" כל הזמן את ידית ההילוכים (מקרה קיצוני לרכב כזה זה מנוע דיזל).


זה על קצה המזלג, כיוון שלא נכנסנו למנועי טורבו, מנועים superchargers (מגדש על) ומנועים עם תזמון שסתומים משתנה.



בטח כמה "ירדו" על התגובה שלי, אבל כיוון שאני לא מחשיב את עצמי לממוחה בתחום, אין לי בעיה.
אנא תקנו אותי אם אני טועה
גדיA מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-08-09, 23:29   #4
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
746, לא 726. זה פשוט בגלל שכ"ס שווה בגסות ל746 וואט.

מומנט בעצם מתרגם לכמות הכח שאתה צריך להשקיע. למשל, דוגמא שנתקלתי בה באינטרנט,
יש לך מפתח שוודי באורך 30CM, ואחד נוסף באורך 10CM. כדי לפתוח אום עם המפתח הארוך יותר, תצטרך להשקיע כוח של 1N (ניוטון). כדי לפתוח את אותו אום עם הקצר יותר, תצטרך להשקיע כוח של 3N.
במנועים נכנס למשוואה גם אורך הבוכנה, הזווית שהיא יושבת בתוך המנוע וכו'.
מנוע בעל מומנט גבוה יגרום לך להרגיש משיכה חזקה יותר בתאוצות, ובאופן כללי אומר שההספק שהמנוע מסוגל להוציא מגיע מוקדם יותר, כי המנוע מסוגל להגיע מהר יותר למצב בו הוא מספק את ההספק המקסימלי שלו.

הדוגמא הקלאסית היא מנועי וואנקל לעומת מנועי בוכנה רגילים (להוציא בוקסר). במנועי וואנקל המומנט נמוך מאוד מפני שאין "זרוע" כלשהי שמפעילה את הכח, כמו המשקך של הבוכנה שעולה ויורדת במנוע רגיל. לכן במנועי וואנקל המומנט נמוך מאוד. אבל, בגלל שהוא מסתובב על צירו, ולא צריך לסחוב עליו את המשקל של הבוכנה שעולה ויורדת, הוא מסוגל להגיע לסל"ד גבוה יותר, וההספק שלו גם כן גבוה יותר לסמ"ק אל מול מנוע רגיל.

הספק זה בעצם כמה אנרגיה אתה משקיע ביחידת זמן כלשהי, נניח שניה.




צטט:
במקור פורסם על ידי טוני_חאין צפה בהודעה
ערב טוב חברים .
שאלה ראשונה מה הצריכה הממוצעת בעיר פונטו 01 SX?
אצלי זה 14 -13 האם זה נורמלי וזה גם מה שמראה לי המסך הקטן. נשמע הגיוני.
שאלה שנייה אחרי סיפור של הגומי במשאבת הדלק שבגללה הלחץ דלק היה נמוך מאוד ואוטו שתה דלק בגלל תערובת ענייה אמרו לי שאני צריך לתת למנוע שיעלה לפחות כמה ימים לסל"ד גבוה נשמע כמו שטויות במיץ.
עכשיו כשאני נותן גז הסל"ד מתחיל לעלות ב 3 אני מרגיש כאילו משהו נפתח במנוע והסל"ד מתחיל לעלות מהר יותר.
ז"א שבהילוך 3 סגרתי מהירות של 100. האם זה נורמלי כאילו שיש במנוע טורבו חח אבל בס"כ 60 כ"ס. הספק המנוע לא רלוונטי כאן. מה שקובע אם תוכל לנסוע במהירות של 100 קמ"ש בהילוך שלישי, זה הגיר, לא הספק המנוע.
שאלה שלישית.אם אני נוסיע בסל"ד גבוה זה הורס את המנוע -הורס את הבוכנות? זה גורם לבלאי מואץ יותר באופן כללי. אם אתה לא נוהג כך כדרך קבע, אין לך מה לדאוג.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.

נערך לאחרונה על ידי Caveman : 13-08-09 ב 23:39.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
אין לי כבר כוח להיות בלי רכב הצילו בבקשה משוגיא פונטו - טכני 3 17-03-08 07:22
ריח של דלק בשמן יכול להיות משאבה פורום הגראז' 1 16-01-07 08:24
חימום שאולי צריך להיות כך פורום הגראז' 7 08-01-07 19:23
להיות חדש במועדון מועדון פיאט ישראל 1 02-08-06 20:46
רחיצת האוטו במכונת שטיפה :האם יכול להגרם נזק לפרונט של האוטו פורום הגראז' 6 21-04-06 15:46


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד