![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: גדרה
הגלגלים שלי: Fiat Ponto MK1 1995
הודעות: 130
|
האם יש כדי לעשות תושבות גיר?
שמהעביר הילוך ברכב,(פונטו S75)יש רעש מוזר,אמרו לי שזה מהתושבות ושלא כדי לגעת.
האם לתקן את זה או להשאיר ככה? באמת לא כדי לגעת? וכמה זה עמור לעלות?
__________________
Fiat Ponto MK1 1995 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
תלוי איזה מהתושבות.
בגדול זה לא עבודה קשה להחליף אותן, אבל הן לא מאוד זולות.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
|
בשבת שעברה נסעתי ל"אגזוזן" שירכיב לי דוד אחורי ואמצעי קומפלט
שפשוט קניתי משומש שנראה ממש חדש במחיר מציאה לפני כחודש ושכב לו אצלי במחסן, התעצלתי להרכיב אותו לבד ולשכב מתחת לרכב ואמרתי יאללה מאה שקל כדאי לזרוק על הרכבה וגם לקבל חוות דעת על מצב הדודים שהורכבו וגם הזדמנות לסרוק את הרכב כשהוא מוגבה על ליפט. תוך כדי שאני מעיף מבט אני שם לב שהתושבת גיר התחתונה מקובעת עם בורג אחד לגיר עצמו במקום עם שניים, הסתבר שהמקום בגיר אליו מתחברים הברגים נשבר (ואז הבנתי למה בנסיעה על במפרים אני מרגיש שהמנוע מתנדנד לו), הבעיה שהחלק בגיר עשוי מיציקת אלומיניום, בהתחלה חשבתי לחפש במוסכים גיר תקול ולפרק ממנו את החלק שעליו מתחברת תושבת הגיר, לבסוף החלטתי לרדת מתחת לרכב ולפרק את התושבת מהשילדה ואת החלק השבור מהגיר ונסעתי לחרט ראשי מנוע שירתך לי את החלק החסר מאלומיניום, הבחור ממש אומן עשה לי שכבה עבה וליטש היכן שצריך וגבה ממני ממש מעט סה"כ 70 ש"ח. לאחר שניקיתי היטב עם סכין יפנית וספריי ממיס את החלק שרותך ואת המקום בגיר עליו הוא מתלבש מרחתי סיליקון אדום סגרתי ברגים והרכבתי את התושבת התחתונה חזרה, כל הסיפור כולל הפירוק וההרכבה לא יותר משעה וחצי, בעזרת מגבהה הידראולי שמיקמתי מתחת לגיר עצמו הרמתי עד למצב שחורי הברגים בגיר ובתושבת חופפים, ללא מאמץ מיוחד. מלאתי שמן חדש בגיר (לאחר פירוק החלק השבור מהגיר כל השמן ירד למיכל ריקון שהכנתי מראש) והרכב חזר לנסוע שוב על במפרים בעליזות. פירוק התושבת התחתונה והרכבה של התושבת לא יקח יותר מחצי שעה בהגזמה וממש לא מסובך לביצוע כמובן אם יודעים מה עושים ומי נגד מי וכמה נגמר. גם פירוק תושבת הגיר העליונה ממש לא מסובך ומצריך רק פירוק של בית המצבר שמתפרק ע"י פירוק מספר ברגים. פירוק והרכבה של תושבת המנוע קצת יותר מסובך אך לא ממש קשה, אולי הגישה מעט קשה יותר אבל ע"י פירוק של מספר ברגים הכל יוצא החוצה. יש לדאוג למגבהה הידראולי וחתיכת עץ בחלקו העליון כדי למנוע החלקה של המגבהה, למי שאין מיומנות מספיקה עדיף ובטוח לבצע את העבודה במוסך מורשה או לפנות לבעל מוסך מדרכה.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!! נערך לאחרונה על ידי Amit-IL : 26-07-09 ב 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
לפותח השרשור, אתה מדבר על תושבת או על הבוקסא?
__________________
בתקווה שעזרתי, סער |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: גדרה
הגלגלים שלי: Fiat Ponto MK1 1995
הודעות: 130
|
הבנתי אותך,אבל אין לי מושג בזה ולא לגרום נזק.
ואני לא יודע המוסכניק אמר לי תושבת תחתונה.
__________________
Fiat Ponto MK1 1995 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: אשדוד
הגלגלים שלי: בראבו
הודעות: 56
|
צטט:
מה זאת אומרת "כדאי לגעת" או "האם לתקן או להשאיר אז זה ככה" הדברים לא יסתדרו מעצמם, ואת השלכות ההתעלמות או הזנחה אתה כבר בטח מכיר.. עדי |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: גדרה
הגלגלים שלי: Fiat Ponto MK1 1995
הודעות: 130
|
גם אני חושב ככה אך המוסכניק שבדק אמר שלא כדי לגעת למה אחרי זה היה הרבה בעיות,
בגלל זה שואל פה,כי המוסכנקים בכלל לא אמנים. אם זה לא סיפור כמו שMAKRA אמר אז כדי לעשות את זה.
__________________
Fiat Ponto MK1 1995 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
|
קודם כל אני מציע לך לגשת למוסך אחר כדי שיבדקו את הרכב מבלי שאתה תגיד משהו על תושבות
או שתזכיר שביקרת כבר במוסך אחר. אם באמת יגידו שוב שהבעיה באחת או יותר מהתושבות פשוט תבקש להחליף אותה/ם ואין פה שום סיכון להפך, אם לא תחליף יתעוררו בעיות. קשה לי להאמין שיש בעיה בכל שלושת התושבות ובמיוחד בפונטו שהחלקים ממש לא יקרים לא כדאי לחסוך בתושבת חדשה.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: גדרה
הגלגלים שלי: Fiat Ponto MK1 1995
הודעות: 130
|
אחרי מקרה אחרון אם מוסך קשה לי לאמין למוסכנקים,
יחפש משהו שהכי פחות מנסה לרמות אנשים. היום שוב נתקלתי בזה ברכב של אבא שלי פשוט גועל נפש מה שהולך במוסכים. תודה לכולם על העזרה.
__________________
Fiat Ponto MK1 1995 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
עלות החלפת תושבות מנוע? | chesh | פונטו - טכני | 2 | 14-07-09 23:39 |
מתקשה להחליט -לתקן או לא-מה לעשות | s_maayan_s | פונטו - טכני | 11 | 05-07-09 09:44 |
כל כמה זמן מומלץ לעשות ווקס לאוטו | טוני_חאין | שיפורים וקוסמטיקה | 3 | 29-06-09 21:46 |
החלפת שמן גיר האם ניתן לעשות זאת לבד | פורום הגראז' | 10 | 27-01-07 00:54 | |
תושבות והזרקות בפונטו 97 HSD | פורום הגראז' | 0 | 24-10-05 00:01 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד