![]() |
|
![]() |
פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
מודעות שרות | |
![]() |
![]() |
מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
כלי נושא | הצג מצבים |
![]() |
#1 | |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
|
כיצד יש לכוון את החריץ סימון בגלגל התנופה?
כאשר מכוונים טיימינג באמצעות גלגל התנופה,
החריץ סימון על גלגל התנופה צריך להיות מול הסיפרה אפס או מול הנקודה שמצד הסיפרה אפס?
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
קבל
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
אמורות להיות לך מעין שיניים שם שמסמנות את המיקום המדוייק.
הנקודה פשוט מסמנת שמדובר במעלות.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
|
עוד באותו יום שהעלתי את השאלה קיבלתי תשובה מחבר שלי (זה שעזר לי בהרכבת הגיר)
תודה על המדריך המצולם וכמובן ששניכם צודקים. בין הגיר למנוע יש שני פחיות אחת עליונה ואחת תחתונה, את הפחית התחתונה מרכיבים בסוף העבודה בתחתית הגיר בעזרת 3 ברגים בעלי ראש 10 מ"מ. את העליונה מרכיבים לפני החזרת הגיר למקום ויש לה חלון עם ארבע שיניים שאחת מהשיניים היא גדולה יותר השמאלית (רואים בקושי בתמונות שהעלתי ובבירור במדריך המצולם) והיא זו שמסמנת את כיוון הטימיינג במצב אפס, מכוונים חריץ בגלגל התנופה מול השן הגדולה (השמאלית), וגלגל שיניים עליון (פולי קאמשפט עליון) מכוונים לשעה תשע. את הרצועה מרכיבים עם כיווני החצים עליה לכיוון הנסיעה מתחילים בהלבשה על הפולי התחתון דרך המותחן על הפולי העליון ואז מלבישים על המשאבה וכך הסיכוי קטן יותר לבריחת שן במתיחה, זאת אומרת מתחילים בפולי התחתון וממשיכים עם כיוון השעון ולא להפך. למי שאין בעיה בכיוון הטימיינג והוא רק מעוניין להחליף רצועה, מותחן, משאבה, פקק נס קפה באיזור,מחזיר שמן עליון/תחתון, אין צורך להסתבך עם כיוון הטימיינג, הדרך הקלה היא לכוון את הפולי התחתון לשעה שש לפני שיחרור המותחן והוצאת הרצועה, לסמן בעזרת טיפקס או טוש לורד כסוף סימון על הפולי העליון ביחד עם סימון על מכסה השסתומים, לפני שמחזירים את הרצועה מסובבים את הפולי התחתון חזרה לשש (אם סובבנו את הפולי) ואת הפולי העליון מחזירים לנק' הסימון שעשינו לפני הפירוק, מה שנשאר זה רק למתוח את הרצועה ולסובב את הפולי התחתון בעזרת ידית כוח שני סיבובים ולראות שאחרי שני סיבובים ידניים כאשר הפולי התחתון על שעה שש, הפולי העליון נמצא על הסימון שעשינו, אם זה בסדר אפשר להניע אם לא ברחה שן במתיחה ויש לבצע מחדש. דבר חשוב שאני ניתקלתי בו, על הגלגל שיניים שמתחבר לפולי התחתון (בעזרת שלושה ברגים ראש 13 מ"מ) יש סימון של נקודה ממש ליד חורי שלושת הברגים, נקודה זו צריכה להיות ממש מול הנקודה שמסומנת על הפולי התחתון אם לא תהיה התאמה הרכב לא יניע מפני שחוץ מלהחזיק רצועות שירות (משאבת הגה, מזגן) יש חיישן שיושב מול השיניים שלו וסופר סיבובים לתאם זמן הצתה (החיישן נמצא בשעה 3 אם מסתכלים על הגלגל התחתון. שכחתי להעלות את התשובה באותו היום תודה לכם בכל מקרה.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
רצועת טיימינג
נהייתה תותח ההה
קודם כל שאלה מה קורה ל8 שסתומים אם רצועת טיימינג נקרעת. האם התקנתה רצועה אורגינלית האם תחליפי משנה את התיזמונים ומה קורה אז |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
|
אני לא רואה את עצמי כבן אדם צנוע אבל במקרה הזה אני לא תותח וכנראה שאני גם לא יהיה,
נכון שלפני חודש לא ידעתי לבצע טימיינג אבל לאחר כמה פעמים שעשיתי בחודש האחרון למדתי והשאלות שאני שואל עוזרות לי, פונטו לדעתי זו "המכונית" ללמוד עליה ולהתנסות בעבודות מכונאות. אם נקרעת רצועה במנוע 8 שסתומים לא נגרם נזק, גם אם תכוון לא נכון את הרצועה או שתיברח שן לא יקרה כלום, במנוע 16 שסתומים זה כבר בעיה רצינית. אני הרכבתי רצועה תחליפית שמספר שינייה כמספר השיניים ברצועה אורגינלית, בעצם זו העתקה של הרצועה האורגינלית, על הבדל איכות החומרים אין מה להוסיף וברור שעדיף (לפחות בטימיינג) רצועה אורגינלית, אני קניתי מותחן רצועה ורצועה ב 65 ש"ח ושוב חוץ מלהיתקע באמצע הדרך ולחכות לגרר אין סיכון במנוע 8 שסתומים באם הרצועה תקרע. ברכב הקודם שלי קניתי מותחן ורצועה ב 350 ש"ח וזה לאחר הנחה שעשו לי אז תראה את ההבדלים
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
תותח על
לא הרבה יודעים שב- 8 שסתומים לא קורה כלום אני כמעט פתחתי ראש בגלל אנשים שחשבו שהשסתומים התעקמו ושיפוץ ראש.
מה שאני יכול להגיד שאני לא שונה ממך אבל הבנתי שאם אתה קונה פיאט חובה עליך להיות עם רקע טכני |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
או למצוא מוסך אמין
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
תאריך הצטרפות: Mar 2009
מיקום: כרמיאל
הגלגלים שלי: PUNTO FUN 2003
הודעות: 640
|
פעם מישהו אמר לי, אדם שיש לו כסף קונה רכב ישן (הרבה תקלות ומוסכים),
אדם שאין לו כסף קונה רכב חדש (פחות תקלות ומוסכים). כמובן שזה נאמר בציניות.
__________________
ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
דשבורד (כיצד לפרק, ערוך) | אלי_בוני | פונטו - טכני | 11 | 23-04-09 18:03 |
כיצד להפעיל את החימום? (ערוך) | אבי טמפרה | טמפרה - טכני | 12 | 17-11-08 03:12 |
עקיפת רדיאטור החימום. כיצד ? | אלי_תמם | אונו - טכני | 1 | 01-05-08 01:03 |
Elx 2002 - כיצד להמנע מתת-היגוי | raanan_t | פונטו - טכני | 14 | 02-01-08 16:45 |
פנסי ערפל כיצד מתקינים לבד? | פורום הגראז' | 23 | 07-01-07 16:19 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד