![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| שיפורים וקוסמטיקה שיפורים וקוסמטיקה כלליים. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: אזור
הגלגלים שלי: גאלאנט
הודעות: 616
|
בזמן שטורבו עובד על גזים מהפליטה, הסופרצ'ארגר עובד על חגורה ופולי ומסתובב במהירות סיבובי המנוע, ככה המומנט מגיע בסלד נמוך יותר. לא פשוט ולא נעליים! לא כל מנוע מסוגל לעבוד עם זה.
מה שרואים באי ביי זה הסופר החשמלי שעובד בערך כמו מאוורר של מחשב. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
אני ארחיב טיפה
טורבו רגיל מסתובב בגלל גזי הפליטה שנפלטים החוצה. הטורבינה שלו יונקת אוויר מבחוץ (ולא את גזי הפליטה, אין בהם מספיק חמצן) ודוחסת יותר אוויר לתוך הצילינדר. הסופר עושה אותו הדבר רק כמו שנאמר מעלי באמצעות רצועה מהפולי מנוע. החשמלי רק עושה רעש וכסף למי שמוכר אותו.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
ועוד הסבר.
תחשוב על שני טורבינות(פרופלורים)שהקשר בינהם זה רק ציר משותף.עכשיו הגזים מהאגזוז מסובבים טורבינה אחת,השניה מיסתובבת(כי על אותו ציר)ויונקת אויר ודוחפת אותו למנוע בלחץ.כשהטורים נמוכים ,הגזים זורמים לאט,ושני הטורבינות מיסתובבות לאט(ציר משוטף)ולחץ האויר(מהטורבינה השניה) למנוע חלש.עכשיו תחשוב כאילו בימקום הטורבינה של האגזוז,יש מנוע חשמלי או רצועה שמסובב את הטורבינה של האויר למנוע.זה ההבדל.שלח לי בבקשה קישור למה שראיתה ליקנות,תודה.
נערך לאחרונה על ידי upetar : 27-04-09 ב 19:26. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
בשביל להתקין טורבו/סופרצ'ארג'ר ברכב שלך תצטרך גם לכייל את מחשב הרכב מחדש (על ידי החלפתו למשהו אחר למשל), לייעל את מערכת הקירור, ולהתאים רכיבים נוספים לעומס החדש.
כל דבר אחר הוא בגדר קשקוש מוחלט ויגרור אמינות נמוכה מאוד. או שעושים את זה כמו שצריך, או שלא עושים בכלל. "לחמור מראים חצי עבודה" |
|
|
|
|
|
#5 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Feb 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: HGT
הודעות: 1,152
|
אוקיי אז הבנתי שהסופר צ'ארג'ר הזה לא שווה כלום אבל למה? בתאוריה הוא עושה את אותה פעולה של הטורבינה שמכניסה אויר בלחץ גבוה יותר אל המנוע דרך כניסת האויר, אם הטורבינה\מאוורר הזה מספיק חזק עם המנוע החשמלי למה שלא יהיה טוב אפילו חצי מסופר נורמלי? לפי הסבר זריז בדף המכירה רושמים שאתה מרכיב כפתור שמפעיל את המנוע החשמלי וכשהוא נכנס לפעולה אתה מקבל את הבוסט, היתרון של זה - הרכבה קלה ומהירה, עלות זולה יותר מכל דבר אחר שישפר לך את המנוע באחוזים המדוברים (15-25 אחוז תוספת כוח) ואפשרות שליטה על הפעולה.
בתאוריה הכל נשמע טוב ויפה , והבנתי שכולם אומרים שזה לא עובד והשתכנעתי לוותר על הרעיון , אבל למה שלא יעבוד בעצם? כוח המנוע החשמלי אינו מספיק? קישור אל אחד מדפי המכירה של המוצר: http://cgi.ebay.com/New-Electric-Sup...ayphotohosting |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
סופר צ'ארג'ר שווה הרבה ויש לו כמה יתרונות על טורבו.
טורבו מסתובב החל מהרגע שהדוושה נלחצת אבל מתחיל לדחוס אוויר רק משלב מסויים (בהתאם לטורבו) מה שיוצר מצב שבכדי לקבל את תוספת הכח שלו אתה חייב להיות מעל טווח הסל"ד הזה. סופרצ'ארג'ר מתחיל לדחוס כבר מהשלב הראשון ובעצם ככל שהמנוע עולה בסל"ד ככה הגדישה שלו עולה. מה שלא שווה כלום זה המנוע החשמלי שמפעיל מאוורר, זה שקוראים לו בלינק שנתת סופרצ'ארג'ר זה לא אומר כלום. ברכבי VW האחרונים, שולבו שתי המערכות בצורה כזו שהסופרצ'ארג'ר עובד מסל"ד הסרק ועד לסל"ד שבו נכנס הטורבו ושם ע"י מערכת מיוחדת יורד הצ'רג'ר ונכנס הטורבו.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) נערך לאחרונה על ידי raanan_t : 28-04-09 ב 02:41. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Dec 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: טמפרה סטיישן קרבורטור
הודעות: 397
|
ותודה על הקישור
ובדמיון שלי כבר עשיתי את זה לבד.יש לי כבר את המניפה ,רק צריך להחליף את המנוע ל12V משהו חזק כזה ,אולי יש למישהו רעיון?.
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פונטו GT טורבו | frfrv | מכירה | 0 | 01-02-09 01:30 |
| טורבו של פיאט Gt | DUDUSL2 | מכירה | 0 | 30-11-07 14:32 |
| קצת על ה 20V טורבו | פיאט כללי | 2 | 15-01-07 23:16 | |
| אונו טורבו | פורום הגראז' | 9 | 23-09-06 18:20 | |
| חלקים לאונו טורבו... | מכירה | 0 | 26-05-06 13:27 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד