![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| שיפורים וקוסמטיקה שיפורים וקוסמטיקה כלליים. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
השפעת טמפרטורת האויר בסעפת היניקה על כח המנוע - בקשת מידע בנושא
שלום,
"כמה נחמד שלא יודעים כלום" זה בדיוק מה שחשבתי עד לפני שעה וחצי שעתיים. המחשב ברכב הותקן ויחד איתו הגיע האופציה לאבחון מחשב ניהול מנוע וקריאת חיישנים שונים. אחד הנתונים שניתן לקרוא בפונטו (דור שני) הוא טמפרטורת האוויר שנכנס למנוע. גיליתי כי בשעות אחה"צ הטמפרטורה נעה סביב ה-55 מ"צ ולקראת הערב כ-48 מ"צ (בכביש פתוח, 90 קמ"ש). ללא צל של ספק הפרש גדול מאוד ביחס לטמפרטורת הסביבה. עכשיו לשאלות: 1. פונטו ספייס - היכן ממוקם חיישן טמפרטורת אוויר? 2. היכן אפשר למצוא מידע מדויק לגבי השפעת הטמפרטורה על כ"ס? במילים אחרות, אם אצליח להוריד את הטמפרטורה ב-XXX מעלות (ע"י יניקת אוויר ממקום אחר) בכמה אצליח להשפיע על כח המנוע, במספרים. בפונטו 1.3 ליטר 16V, פילטר האוויר יושב בתוך קופסה שממוקמת על ראש המנוע (רק מהמחשבה אני מזיע) מה שודאי מסייע לאוויר להתחמם יופי יופי. מה שאני שוקל לעשות זה לבנות קיט יניקה שיעזור למנוע למשוך אוויר ממיקום שונה ולא עובר על המנוע + בידוד הצינור + חציצה בכדי ליצור "תא קר" (או "חם פחות") לצינור היניקה. פרוייקט לא קטן לכשעצמו אך אם יהיה שווה כמה כוחות נחמדים אז אשקול. דעתכם, הצעות, חישובים?
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: אזור
הגלגלים שלי: גאלאנט
הודעות: 616
|
ברוב המכוניות ה- IAT ממוקם במצערת עצמה או על הסעפת ינקיה במקום יחסית גלוי, או על צינור היניקה גם כן במקום הנראה לעין. אני לא חושב שכל שינוי שתעשה יוריד את הטמפ' משמעותית אם בכלל (אני מאמין שהיצרן כבר חשב על הכל). בכל מקרה, להוספת כח אתה צריך עוד חמצן בנוסף להורדת טמפ' האוויר שנכנס. שידרוג של רק אחת מהתכונות האלו לא יעשה שינוי לטובה, זה כמו להתקין פילטר פתוח, כדי שיכנס יותר אוויר, ולמקם אותו על הסעפת פליטה. או טורבו בלי אינטרקולר. השינוי יורגש רק אם תוריד (תאורתית) את הטמפ' ב - 50% .
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
|
עידו , תרשה לי לחלוק עליך בנוגע לשיפור הביצועים כתלות בטמ"פ . אני פריק מושבע בתחום ואני בדקתי את התחום הזה לפרטי פרטים אכן כן יש השפעה ישירה על תגובה המנוע כפונקציה של טמפ האוויר . וההסבר להלן :
כאשר האוויר חם יחס הדחיסה קטן (כתוצאה מהתרחבות האוויר ) וכאשר קר יחס הדחיסה עולה . מכאן שינוי בביצועים . תאורטית אתה אמור להרגיש את השינוי בביצועים בין היום ללילה ואני בהחלט מרגיש כך .. (אצלי יש פילטר פתוח K&N שיושב קרוב לכביש (בנקודה הנמוכה ביותר בתא המנוע ) מיכוון שהחום עולה למעלה . עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי .. עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב .... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
תודה לשניכם, האם מישהו יכול להצביע במספרים מה תהיה התוצאה אם אצליח להוריד את הטמפרטורה ב-15 מעלות נניח?
חוץ מזה, האם יתכן כי חיישן טמפרטורת האוויר מציג טמפרטורה גבוהה מטמפרטורת האויר האמיתית בגלל שהוא בא במגע עם גוף המנוע ו\או יושב קרוב אליו?
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
חבר מועדון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: פרדסיה
הגלגלים שלי: פונטו 1250 3 דלתות
הודעות: 678
|
החיישן די תלוי באוויר ולכן לא מושפע מטמפ הבסיס שלו .
לגבי 15 מעלות אני מניח כי השינוי יבוא לידי ביטוי בעד 2-3 כוחות סוס ובטורק כ10% . אהה שכחתי לומר כי תצרוכת הדלק תעלה כאשר הטמפ תרד. ניתן לרמות את המחשב לבצע הזרקת דלק מרובה ע"י חיבור נגד בגודל 10K במקום חיישן טמפ האוייר ובכל ידמה הנגד טמפ 0 מעלות . המנוע יזריק יותר דלק ובכך תקבל שיפור בביצועים , וגם נזק מרובה למערכות הרכב . (חיישן למבדה ינזק , ממיר קטליטי , פיח רב יותר ,עליה בטמפ המנוע ....) עמית
__________________
נוהג על פונטו דור ראשון 3 דלתות .. הבייבי שלי .. עצה : מי שאוכל פחות נשאר רזה ומוריד משקל מהרכב .... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
שינוי ע"י נגד יגרור תערובת עשירה וזה לא מה שאנחנו רוצים לקבל. ברור לשנינו שיחס חמצן דלק הוא חיוני לבעירה אופטימאלית תוך שמירה על חלקי המנוע ומערכת הפליטה.
10% שינוי במומנט, זה נשמע נחמד ![]() אולי אחשוב על איזה קיט יניקה נחמד
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פירוק פקק "נס קפה" הנמצא בין הגיר לבלוק המנוע, על בלוק המנוע (ערוך) | Amit-IL | פונטו - טכני | 36 | 26-04-09 18:16 |
| השפעת המזגן על צריכת הדלק | פיני | פונטו - טכני | 2 | 19-07-08 01:08 |
| השפעת צמיגות שמן על המנוע. | פורום הגראז' | 0 | 19-07-07 22:09 | |
| מערכת היניקה בטמפרה | פורום הגראז' | 0 | 06-10-05 11:50 | |
| עזרה בסעפת 4 ל 1 ובקרבורטורים | פורום הגראז' | 0 | 27-08-05 16:14 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד