מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

HGT בשלג3
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

Magnifico Punto!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

למכירה בראבו טורבו 2011
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

היפיפייה שלי HGT 2002 67000 קמ'


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 29-03-09, 21:40   #1
orenhazan
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
טיפול מקיף ל HGT

היום ביצעתי טיפול מקיף ל HGT שלי הגעתי כבר ל 220K שכלל החלפת טיימינג+מותחנים, ומשאבת מים והחלפת כל צינורות המים ברכב החלפת וריאטור, גומיות שסתומים החלפת שמן מנוע ל AGIP 10W60 סינטטי מלא לפי המלצה של מהנדס בחברת פיאט שאני מתכתב איתו.
מסקנות: רצועת הטיימינג נסעתי איתה כבר 60K יצאה חדשה לגמרי בגלל שהיא עבדה עם מותחן משיניים מברזל ולא מפלסטיק כמו שהיה פעם. המותחנים היו במצב תקין לגמרי יש 2 החלפתי אותם על כל מקרה.
החלפתי את כל צינורות המים ברכב על כל מקרה בכל זאת 9 שנים כבר 220K לא כדאי לקחת סיכון.
ווריאטור כמובן אני בכל החלפת טימיינג מחליף גם אותו.
מה שמדהים זה היה משאבת המים אני מהיום הראשון נוסע על פראפלו אפ המשאבה יצאה חדשה לגמרי זה פשוט היה מדהים ראיתי משאבות מים בחיים שלי אבל היא הייתה זהה לגמרי לחדשה ויכולתי להתבלבל בקלות בין שניהם כן עד כדי כך ולא לשכוח זאת משאבת המים המקורית ברכב אף פעם לא הוחלפה וזה רק מוכיח את חשיבות הפראפלו ברכב.
יש לציין שרוב החלקים לא היו בארץ ועם קצת קשרים הם הגיעו תוך שבוע בדואר אויר לארץ.
החלפתי גם את גומיות השסתומים כי הרכב אכל ממש טיפה שמן אבל אני רגיל שהוא לא אוכל בכלל שמן אז החלפתי גם אותם. דרך אגב הזמנתי כלי מיוחד מחברת פיאט להחלפת הגומיות שסתומים.
את כל הטיפול ביצעתי אצלנו במוסך שמתי על הרכב 2 מכונאים מקצועיים התחילו ב 7:30 בבוקר וב 16:30 הרכב כבר היה מוכן.
הרכב נוסע מעולה והרבה יותר שקט אני מאוד מרוצה.
כמה שילמתי טוב לא הרבה על החלקים אני מקבל 30 אחוז הנחה של המוסך. ועבודה אני לא משלם בכלל כך שזה בכלל לא היה נורא.

נערך לאחרונה על ידי orenhazan : 29-03-09 ב 21:47.
orenhazan מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 29-03-09, 22:09   #2
dodihob
מנהל
 
האווטאר של dodihob
 
תאריך הצטרפות: Apr 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו elx ידנית / מאזדה 6
הודעות: 1,645
אורן כבר שמעתי על הרכב שלך מעוד בחור בדרום שגרגיר חול לא ימצא על הרכב, אחרי הפוסט הזה אני גם מאמין לו. כל הכבוד על ההשקעה.
שאלה לי אליך,
מהם המותחנים עם השיניים מברזל?
ואיך הם בדיוק שומרים על הרצועה לעומת הפלסטיק?
וכמובן האם יש גם לפונטו ספייס?
אני צריך לעשות השנה טיימינג, והבנתי שאם נקרעת הרצועה בדגם 16v הולך גם הראש מנוע, אז אולי כדאי אם זאת בעלות סבירה לשדרג גם את המותחנים על הדרך
תודה רבה
ערן
__________________
2002 Fiat Punto MK2 ELX Manual
"Low N' Slow"
dodihob מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-09, 22:20   #3
orenhazan
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
היי ערן בתשובה לשאלתך לגבי המותחן פעם היה ב HGT מותחן עם שיניים מפלסטיק שבמשך הזמן עם השחיקה של רצועת התיזמון השיניים של המותחן היו הופכות לשיניים כמו סכין וזה היה שוחק מהר מאוד את רצועת התיזמון לאחר מכן פיאט החליפה את אותו מותחן למתכת ומאז אין את הבעיה הזאת הידועה שטימיינג ב HGT לא מחזיק הרבה לפי דעתי נכון להיום הוא יכול להחזיק בלי בעיה גם 100K אבל אני לא רוצה לבחון את זה כי זה קצת סיכון.
לגבי הרכב שלך המותחן שלך תמיד היה ממתכת אז אין את הבעיה הזאת.
בכל מקרה ותמיד זה חשוב להחליף את המותחנים בכל החלפת רצועת תיזמון כי לפעמים קורה שהרצועה חדשה והמותחן כשל ופשוט נגרם נזק לראש המנוע. בדגם שלך גם משאבת המים לא מחזיקה הרבה לכן רצוי גם להחליף אותה בתדירות יותר גבוהה וזה נכון גם לגבי הטרמוסטט.
מקווה שעזרתי.
orenhazan מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 29-03-09, 22:43   #4
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
10W60 אתה אומר? מעניין.
דווקא נשמע לי הגיוני יותר ה 5W40 בגלל עניין הטמפ' הנמוכות. מה המסקנה מאחורי השינוי?
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-03-09, 05:55   #5
orenhazan
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
צטט:
במקור פורסם על ידי Caveman צפה בהודעה
10W60 אתה אומר? מעניין.
דווקא נשמע לי הגיוני יותר ה 5W40 בגלל עניין הטמפ' הנמוכות. מה המסקנה מאחורי השינוי?
היי גדעון גם לי נשמע קצת מוזר בהתחלה אבל קיבלתי המלצה לצמיגות הזאת של השמן שזה מתאים לארץ בגלל העמידות של השמן בטמפרטורות גבוהות. בכל מקרה החלפתי גם וריאטור אני תמיד השתמשתי ב 5W30 ואני רוצה לראות האם במשך הזמן הרעש יתחיל וגם אחרי כמה קילומטר.
orenhazan מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-03-09, 08:20   #6
זאב-ב
חבר מועדון
 
האווטאר של זאב-ב
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: נצרת עילית
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 298
אני מצטער מראש אם כבר הועלתה שאלה זאת אבל יש מצב שעודכנו המחירים מאז שהיא נשאלה בפעם האחרונה
מה העלות של וריאטור חדש ומה העלות של משאבת מים (והאם משאבת המים היא אותה המשאבה בפונטו הרגילה)

תודה
זאב-ב מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-03-09, 08:32   #7
פיליפ
Senior Member
 
האווטאר של פיליפ
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: ערד
הגלגלים שלי: פיאט פונטו HGT
הודעות: 1,074
שלח הודעה דרך ICQ ל פיליפ
עלות ווריאטור משתנה מאוד ממוסך למוסך משום מה, אני לפני שנה קיבלתי הצעה לווריאטור באותו מוסך של אורן של 3000 ש"ח ללא מע"מ וללא עבודה!


אורן, כל הכבוד על הטיפול, הרכב שלך הכי שמור בארץ ללא ספק!
__________________
seat ibiza 20vt
פיליפ מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-03-09, 12:30   #8
שחרון
מנהל
 
האווטאר של שחרון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מתחת לרכב....
הגלגלים שלי: פיאט פונטו HGT אבארט'
הודעות: 1,555
ממתי החליטו לעבור לגלגלי ברזל בטיימינג במקום מפלסטיק?
ואיך אני יודע איזה יש אצלי ברכב?
__________________
ירוק ומגרד אספלט ....ומתקשר למע"צ
שחרון מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-03-09, 18:57   #9
orenhazan
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מיתר (דרום)
הגלגלים שלי: punto HGT
הודעות: 454
פיליפ קודם כל תודה רבה אני מחכה כבר לראות איזה רכב אתה קונה עכשו.

עלות של וריאטור חדש היא 2790 שקל לפני מע"מ.
עלות של משאבת מים היא 433.14 לפני מע"מ אין בארץ צריך להזמין במיוחד.
משאבת המים היא יחודית לדגם הזה ולא משותפת לדגמים אחרים של פיאט.


החליטו לעבור למותחני מתכת ממש ממזמן כבר לפני 3 שנים לפי דעתי.אפשר לדעת רק לפי פירוק של המכסה השחור של הטימיינג מלמעלה ועל ידי הארה עם פנס אפשר לראות אם המותחן הוא מפלסטיק או ממתכת המותחן מפלסטיק הוא בצבע צהבהב כזה והמותחן ממתכת הוא בצבע כסף.
orenhazan מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 30-03-09, 20:34   #10
זאב-ב
חבר מועדון
 
האווטאר של זאב-ב
 
תאריך הצטרפות: Aug 2008
מיקום: נצרת עילית
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 298
אורן שוב תודה על המידע והידע אתה בהחלט נכס לפורום בכלל ולבעלי ה HGT בפרט
זאב-ב מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
טיפול 60K כושל shachar פונטו - טכני 68 22-07-09 14:39
טיפול 20K yossied פונטו - טכני 1 16-03-08 21:19
טיפול 80,000 elx אוטו' איתם קופרה פונטו - טכני 8 04-11-07 22:17
טיפול 10K לפונטו S 60 פורום הגראז' 1 14-09-07 19:40
טיפול 80K פורום הגראז' 2 12-09-07 11:36


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 15:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד