![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Feb 2009
מיקום: קרית מוצקין
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 87
|
תודה רבה רענן.
איזו נורה התכוונת שמעידה על חום מנוע? הנורה נדלקת רק להתראה כאשר המנוע מתחמם יתר על המידה? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
אכן, הנורה נדלקת בשלב בו אתה אמור לדומם מנוע. יש הטוענים שהנורה הזו נדלקת מאוחר מדי, אז כדאי להזהר עם הנושא.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
רענן, זה תקף רק למכוניות הישנות, אולי בפונטו דור ראשון באמת צריך להיזהר.
אבל במכוניות החדשות מד חום המנוע נשלט ע"י המחשב- כלומר כשהוא מראה לך על 90 מעלות, בפועל הטמפ' האמיתית של המנוע נעה סביב 87-107 מעלות, ואתה פשוט לא יודע מזה. תזכור מה היה לאחיך עם ה- HGT עם הרדיאטור הסתום שהצריך עבודת מאוורר על הטמפ' השניה, ואפילו הוא לא הרגיש כי המחוג הראה על 90 מעלות, ובגלל שלא נחצה קו ה- 107 מעלות- המחוג נשאר באמצע. בפועל, רק כאשר המנוע עובר את קו ה- 107 מעלות, מד חום המנוע מתחיל לעלות והנהג חושב שהטמפ' היא בערך 95 מעלות. במכוניות חדשות ללא מד חום מנוע אלא רק עם נורה, הנורה תידלק החל מטמפ' גבוהה מ- 107 מעלות, כאשר הרתיחה היא סביב 140 מעלות- כלומר גם הנהג הנוהג ברכב חדש עם נורה, וגם הנהג שנוהג ברכב עם שעון חום מנוע ירגישו באותו זמן בדיוק שקיימת תקלה. המידע הנ"ל נמסר לי ע"י מרק מ- CF, חוץ מזה שאני זוכר גם את אורן חזן שמספר על התופעה הזו. |
|
|
|
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד