![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Administrator
מנהלמנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
|
נשמע שהאוטו שלך זולל דלק. יש לי אחת כזאת ובנסיעה בין עירונית רגועה הוא עושה 1:16.
לגבי השמן, נשמע לי בגבולות התקין. ולגבי הטמפרטורה - לא ממש הבנתי מה אתה מספר שם, וגם לגבי סל"ד סרק. יכול להיות שהמפסק של סל"ד סרק או המנוע צעדים תקולים. קל לזהות את זה אם מחברים אגזמינר למחשב הזרקה.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
שלום מכובדי להלן היעוץ שלי לעניות דעתי האישית
חבל שלא רשמת את הקילומטראז' של הרכב.
1. לגבי קילו שמן ל5000 ק"מ, תלוי כמה קילומטר עשה הרכב, אתה יכול לבדוק בפלאגים אם המנוע שורף שמן. בכל אופן, אני מאמין שאם תתחיל בשרשרת טיפולים בזמן כמו שצריך, לא מן הנמנע ששירפת השמן תפחת עם הזמן. כמו כן, לא מן הנמנע שיש נזילת שמן מן הפאקונג ראש שסתומים מאחורי המנוע שאתה לא יכול לראות או מאזור חיבור אגן השמן למנוע. צריך לבדוק היטב. הייתי ממליץ לך לעשות שטיפת מנוע עדינה מאוד (מישהו שיודע לעשות כמו שצריך ולא סתם לזרוק מים למקומות אסורים), ואז יהיה לך קל יותר לראות נזילות שמן. 2. לגבי סל"ד נמוך, יכול להיות חיישן טמפרטורה תקול, אתה מציין שזה קורה שאתה מניע כשהרכב קר בימים קרים, או שיש לנקות את מנוע הצעדים (נפוץ שנכנס פיח לשם ולעיתים משגע את החיישן צעדים בסל"ד נמוך). תופעה שאני נתקל בה לא פעם, היא שהמנוע צעדים משתגע (סל"ד עולה ויורד לבדו), כתוצאה מאוויר במערכת הקירור מנוע, לא בוצע ניקוז אוויר כמו שצריך. 3. לגבי תצרוכת דלק, נסה לנקות את בית המצערת עם ספריי מיועד למלאכה, נסה לשים תוסף דלק כמו למשל K44 לניקוי הפיח והמעברים. החלף פילטר דלק + פילטר אוויר, ואז עם הזמן תראה אם חל שיפור. שים לב, שבדרך כלל הגורם המשפיע ביותר על צריכת דלק לא תקינה, הוא הנהג עצמו. יש הבדל מהותי בצריכת הדלק, בין אם תיסע בדרך בין עירונית כל הדרך על 90 קמ"ש, לבין אם תיסע כל הדרך עם 110 קמ"ש. הבדל של שמיים וארץ. גם תאוצת הרכב, כיצד אתה מאיץ, באופן אגרסיבי או לאט לאט, קח זאת בחשבון! פעם נסעתי עם בחור שטען שהרכב שותה לו דלק, ראיתי איך הוא נסע, וניבהלתי מאופן נסיעתו! הרכב היה פיקס, הנהג על הפנים! 4. חום מנוע, ברור ושקוף שאתה מתאר התנהגות של רכב ללא טרמוסטט. הכל תקין אצלך, תיהיה רגוע לגבי החום מנוע. תמיד להיות עם עין אחת עליו, ברגע שעבר את החצי, משהו לא תקין! אם לא עבר את החצי, הכל בסדר , תיהיה רגוע בעיניין הזה! מקווה שעניתי וייעצתי לך כשורה. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: אונו S70 הזרקה
הודעות: 89
|
תודה לכולם אבל נראה לי שהמנוע מת ..
היום קרה לי מקרה ממש מפגר .. הנעתי את האוטו כמו בכל בוקר .. אני בדרך כלל מניע אותו עם קלצ' לחוץ עד הסוף כדי לא לאמץ את ההנעה של המנוע ואז לשלב את הקלצ' חזרה למקומו אחרי חצי דקה ככה לאט לאט בלי לתת גז בכלל ..
אחרי בערך 2 דקות אחרי שהקצ' חזר ללמקומו והכל בסדר האוטו מתכבה פתאום למרות שהוא לא הוריד טורים או משו .. פשוט פתאום התכבה בלי שום סיבה . באתי להניע שוב . נשמעה שריקה מוזרה מאזור הסטרטר והאזור הפלסטיק של הרצועת טיימינג בהתחלה לא זיהייתי שזאת רצועת הטיימינג . ניסיתי להניע כמה פעמים שוב לא הלך . עזבתי את האוטו חזרתי אחרי בערך שעתים .. פתחתי את הקופסא של הרצועת טיימינג כידוע באונו היא חיצונית מהמנוע . פירקתי אותה ושמתי לב שהיא בסדר גמור חוץ מבעיה אחת . היא ברחה מהמותחן שלה .. למטה . ברוב טיפשותי חיברתי אותה חזרה בכוח עם מברגים וכל הבלגן . אחרי החיבור שלה ניסיתי להניע פעם ראשונה האוטו עשה רעש מוזר של דפיקות קומפרציה כמו למשל קומפרסור שמנסע להניע והוא מוצף בדלק יש לו רעש כזה אטום . . נבהלתי ועזבתי את האוטו . נסיתי לבדוק אם יש עוד דברים שלא שמתי לב אליהם לא ראיתי לפני עזיבתי את הרכב ניסיתי שוב להניע ושוב אותו רעש מוזר . עזבתי את האוטו והזמנתי גרר .. האוטו מחר יהיה במוסך . בשיחה עם אבא שלי הבנתי שיש סיכויי שדפקתי את הבוכנות של המנוע או אפילו את המובילים של המנוע אם הרצועת טיימינג לא היתה מחוברת ולא מתואמת והמנוע הסתובב סתם או משו כזה .. בקיצור האוטו מחר במוסך מקווה מאודד שזה לא מנוע ממש אין לי כוח לכל זה באמת לא כוח ולא כסף .. לפי מה שאני זוכר המוכר של הרכב אמר שהוא עשה טיימינג לא מזמן . למרות שזה לא נראה כל כך הגיוני .. ככה שאני כבר לא יודע מה לעשות . יש מצב שבאמת נדפק המנוע ?!?!? ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
אם להתבסס לפי הנתונים שסיפקת- אכן יש נזק לראש מנוע או למנוע עצמו, עלות תיקון מגיעה לאלפי שקלים בכל מקרה.
השערה זו תקפה אך ורק למנועי 1372 בלבד. במידה ואלו המנועים האחרים (999 או 1108 )- פשוט תחליף טיימינג ומותחן וסע לשלום. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: אונו S70 הזרקה
הודעות: 89
|
זה אכן מנוע 1372 סמ"ק .. S70 או ESI אני ממש לא יודע .. זה לא כתוב באף מקום אני רק יודע שזה הזרקה ..
קיצור סרט טורקי עם סלט יווני והמבורגר אמריקאי .. מקווה שיהיה נס ולא הצלחתי לדפוק את המנוע .. ![]() תודה בכל מקרה .. יש מצב שלמישהו קרה מקרה דומה ולא דפק את המנוע ?!?!? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
אתה עשית את כל הטעויות האפשרויות בנוגע לטיימינג. אסור היה לך לגעת ברצועה ובטח ובטח לא לנסות להתניע מחדש.
הסיכוי שלא נגרם נזק למנוע שואף לאפס. אגב הדגם שלך הוא ESI- זה מציין הזרקה חד נקודתית. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
מישהו מטפל בך?
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
|
תמוה בעיני
תמוה בעיני, איך אדם שמתיימר להתעקש לא להניע בלי קלאץ' שהמנוע חס ושלום לא יתאמץ, ובסוף מחזיר טיימינג למקומו מבלי לדעת מה מיקומו ומקומו, ובסוף דופק את ראש המנוע. נו באמת, עשית כמעט את כל הטעויות שכתובות בספר. אם איך אומר רבנו רבי נחמן מברסלב "אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לתקן". לכן ידידי, תמיד תלמד כלל, המוכר יגיד את מה שכל מוכר יגיד לך "בטח שהוחלף טיימינג, הכל הוחלף!" האחריות לבדוק שהכל הוחלף חלה עליך כקונה. לא נורא,אני ממליץ לך בחום מאוד מאוד מאוד, סע למוסך שמשון ביהוד, תגיד לו שאתה חבר הפורום, ושם יבדקו את כל הרכב מא' ועד ת', אם כבר, אז כבר!!!! ופעם הבאה תלמד, לא כולם מכונאי רכב, זה בסדר לא להיות מכונאי רכב. לא בכל דבר דוחפים מברג והוא עובד. יש דברים שאתה עדיין לא בשל להם, לאט לאט אתה תגיע אליהם, אבל לא לעשות שטויות כאלה. הרכב לא מניע, עזוב את הכל תברר איתנו מה הסימפטומים ואז נאמר לך אם יש לך מה לעשות, או להזמין גרר. אבל בטח ובטח ובטח לא לגעת ברצועת תזמון מנוע! אין לך ידע מספיק בשביל זה.
נפח המנוע שלך גבולי, בנפח קטן משלך לא קורה כלום אם טיימינג נקרעת במהלך מנוע עובד, אבל בל נשכח שאתה החזרת אותה בכח למקומה, אז יכול להיות שכיסחת את מה שלא התכסח בפעם הראשונה. הזמן גרר למוסך שמשון ביהוד, ואז חזור אלינו עם ממצאים, תגיד לו גם את כל מה שאמרת לנו לגבי השמן, הדלק, החום מנוע, והסל"ד. ואל תשכח לחזור אלינו עם ממצאים, אני מאחל לך המון המון בהצלחה, ומתפלל בשבילך שלא קרה משהו חמור. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| בעיות בהתנעה,האוטו מגמם בסיבובי סרק(פיאט אונו 70S,מודל 93) | Exp[e]rt | אונו - טכני | 17 | 01-11-08 16:04 |
| המיסב של המזגן עושה בעיות | elirand55 | אונו - טכני | 2 | 21-08-08 21:09 |
| פיאט אונו מספר בעיות... | matanvip | אונו - טכני | 3 | 08-03-08 16:57 |
| אונו שנת 94 מנוע 70 ies בעיות | gil | אונו - טכני | 14 | 01-01-08 18:20 |
| אונו 93 כמו חדשה | מכירה | 7 | 25-08-07 23:25 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד