מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > אונו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

אונו - טכני טכני - דגמי אונו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

השקה גרנדה פונטו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האונו היפה שלי ..


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 31-01-09, 00:05   #1
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
לא ציינת את נפח המנוע.
לי הייתה אונו 94 הזרקה, מנוע 1,100 ולכן מה שארשום מתבסס עליה, אין לי מושג עד כמה אם בכלל המנוע של ה1,400 שונה במשהו חוץ מהנפח.

נושא שעון החום, לפי התיאור שלך הוא טרמוסטט שנשאר במצב פתוח - או לחלופין, שהוציאו את הטרמוסטט לחלוטין (תופעה נפוצה באונו מסתבר, שמוסכניקים אוהבים פשוט להעיף את החלק הזה)

נושא הטורים המתואר, אני מנחש שנעלם ברגע שהמנוע מתחמם.
בדוק מנוע צעדים. אפשר גם למתוח מעט את כבל הגז שמגיע למצערת על מנת להעלות את הטורים ידנית, קח בחשבון שזה יגרום לצריכת דלק גבוהה יותר (אם כי כיוון מאד עדין עשוי לפתור את הבעיה ולגרום לעליה מאד זניחה בתצרוכת).

תצרוכת של 1:10 נשמעת לי קצת גבוהה.
בנסיעה משולבת (עירוני+בין עירוני) הייתי מגיע לתצרוכת ממוצעת של 1:14-15. בנסיעה בין עירונית ארוכה גם לצריכה של 1:16+, ככה שרק נסיעות בין עירוניות לא אמורות לצרוך 1:10 (אלא אם חצי מהזמן אתה עומד ברמזורים / פקקים).

צריכת השמן יחסית סבירה.
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 31-01-09, 13:56   #2
ארילו
Administrator
מנהלמנהל
 
האווטאר של ארילו
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מאחורי המסך
הגלגלים שלי: אונו - פונטו - פנדה
הודעות: 3,788
נשמע שהאוטו שלך זולל דלק. יש לי אחת כזאת ובנסיעה בין עירונית רגועה הוא עושה 1:16.

לגבי השמן, נשמע לי בגבולות התקין.

ולגבי הטמפרטורה - לא ממש הבנתי מה אתה מספר שם, וגם לגבי סל"ד סרק. יכול להיות שהמפסק של סל"ד סרק או המנוע צעדים תקולים. קל לזהות את זה אם מחברים אגזמינר למחשב הזרקה.
__________________
היהודים עם אופטימי - חותכים לפני שיודעים מה הגודל.
ארילו מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 31-01-09, 20:15   #3
saar
מישהו מטפל בך?
 
האווטאר של saar
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: אזור השפלה
הגלגלים שלי: פונטו 90 ELX קבריולט 1600
הודעות: 1,093
שלום מכובדי להלן היעוץ שלי לעניות דעתי האישית

חבל שלא רשמת את הקילומטראז' של הרכב.
1. לגבי קילו שמן ל5000 ק"מ, תלוי כמה קילומטר עשה הרכב, אתה יכול לבדוק בפלאגים אם המנוע שורף שמן. בכל אופן, אני מאמין שאם תתחיל בשרשרת טיפולים בזמן כמו שצריך, לא מן הנמנע ששירפת השמן תפחת עם הזמן. כמו כן, לא מן הנמנע שיש נזילת שמן מן הפאקונג ראש שסתומים מאחורי המנוע שאתה לא יכול לראות או מאזור חיבור אגן השמן למנוע. צריך לבדוק היטב. הייתי ממליץ לך לעשות שטיפת מנוע עדינה מאוד (מישהו שיודע לעשות כמו שצריך ולא סתם לזרוק מים למקומות אסורים), ואז יהיה לך קל יותר לראות נזילות שמן.

2. לגבי סל"ד נמוך, יכול להיות חיישן טמפרטורה תקול, אתה מציין שזה קורה שאתה מניע כשהרכב קר בימים קרים, או שיש לנקות את מנוע הצעדים (נפוץ שנכנס פיח לשם ולעיתים משגע את החיישן צעדים בסל"ד נמוך).
תופעה שאני נתקל בה לא פעם, היא שהמנוע צעדים משתגע (סל"ד עולה ויורד לבדו), כתוצאה מאוויר במערכת הקירור מנוע, לא בוצע ניקוז אוויר כמו שצריך.

3. לגבי תצרוכת דלק, נסה לנקות את בית המצערת עם ספריי מיועד למלאכה, נסה לשים תוסף דלק כמו למשל K44 לניקוי הפיח והמעברים. החלף פילטר דלק + פילטר אוויר, ואז עם הזמן תראה אם חל שיפור.
שים לב, שבדרך כלל הגורם המשפיע ביותר על צריכת דלק לא תקינה, הוא הנהג עצמו. יש הבדל מהותי בצריכת הדלק, בין אם תיסע בדרך בין עירונית כל הדרך על 90 קמ"ש, לבין אם תיסע כל הדרך עם 110 קמ"ש. הבדל של שמיים וארץ. גם תאוצת הרכב, כיצד אתה מאיץ, באופן אגרסיבי או לאט לאט, קח זאת בחשבון! פעם נסעתי עם בחור שטען שהרכב שותה לו דלק, ראיתי איך הוא נסע, וניבהלתי מאופן נסיעתו! הרכב היה פיקס, הנהג על הפנים!

4. חום מנוע, ברור ושקוף שאתה מתאר התנהגות של רכב ללא טרמוסטט. הכל תקין אצלך, תיהיה רגוע לגבי החום מנוע. תמיד להיות עם עין אחת עליו, ברגע שעבר את החצי, משהו לא תקין! אם לא עבר את החצי, הכל בסדר , תיהיה רגוע בעיניין הזה!

מקווה שעניתי וייעצתי לך כשורה.
saar מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-02-09, 00:04   #4
almogxxx
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: אונו S70 הזרקה
הודעות: 89
תודה לכולם אבל נראה לי שהמנוע מת ..

היום קרה לי מקרה ממש מפגר .. הנעתי את האוטו כמו בכל בוקר .. אני בדרך כלל מניע אותו עם קלצ' לחוץ עד הסוף כדי לא לאמץ את ההנעה של המנוע ואז לשלב את הקלצ' חזרה למקומו אחרי חצי דקה ככה לאט לאט בלי לתת גז בכלל ..

אחרי בערך 2 דקות אחרי שהקצ' חזר ללמקומו והכל בסדר האוטו מתכבה פתאום למרות שהוא לא הוריד טורים או משו .. פשוט פתאום התכבה בלי שום סיבה . באתי להניע שוב . נשמעה שריקה מוזרה מאזור הסטרטר והאזור הפלסטיק של הרצועת טיימינג בהתחלה לא זיהייתי שזאת רצועת הטיימינג . ניסיתי להניע כמה פעמים שוב לא הלך . עזבתי את האוטו חזרתי אחרי בערך שעתים ..
פתחתי את הקופסא של הרצועת טיימינג כידוע באונו היא חיצונית מהמנוע .
פירקתי אותה ושמתי לב שהיא בסדר גמור חוץ מבעיה אחת . היא ברחה מהמותחן שלה .. למטה .
ברוב טיפשותי חיברתי אותה חזרה בכוח עם מברגים וכל הבלגן .

אחרי החיבור שלה ניסיתי להניע פעם ראשונה האוטו עשה רעש מוזר של דפיקות קומפרציה כמו למשל קומפרסור שמנסע להניע והוא מוצף בדלק יש לו רעש כזה אטום . . נבהלתי ועזבתי את האוטו . נסיתי לבדוק אם יש עוד דברים שלא שמתי לב אליהם לא ראיתי לפני עזיבתי את הרכב ניסיתי שוב להניע ושוב אותו רעש מוזר .
עזבתי את האוטו והזמנתי גרר .. האוטו מחר יהיה במוסך .

בשיחה עם אבא שלי הבנתי שיש סיכויי שדפקתי את הבוכנות של המנוע או אפילו את המובילים של המנוע אם הרצועת טיימינג לא היתה מחוברת ולא מתואמת והמנוע הסתובב סתם או משו כזה ..

בקיצור האוטו מחר במוסך מקווה מאודד שזה לא מנוע ממש אין לי כוח לכל זה באמת לא כוח ולא כסף .. לפי מה שאני זוכר המוכר של הרכב אמר שהוא עשה טיימינג לא מזמן . למרות שזה לא נראה כל כך הגיוני .. ככה שאני כבר לא יודע מה לעשות .

יש מצב שבאמת נדפק המנוע ?!?!?
almogxxx מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-02-09, 00:14   #5
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
אם להתבסס לפי הנתונים שסיפקת- אכן יש נזק לראש מנוע או למנוע עצמו, עלות תיקון מגיעה לאלפי שקלים בכל מקרה.
השערה זו תקפה אך ורק למנועי 1372 בלבד. במידה ואלו המנועים האחרים (999 או 1108 )- פשוט תחליף טיימינג ומותחן וסע לשלום.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-02-09, 00:27   #6
almogxxx
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: כפר סבא
הגלגלים שלי: אונו S70 הזרקה
הודעות: 89
זה אכן מנוע 1372 סמ"ק .. S70 או ESI אני ממש לא יודע .. זה לא כתוב באף מקום אני רק יודע שזה הזרקה ..
קיצור סרט טורקי עם סלט יווני והמבורגר אמריקאי ..

מקווה שיהיה נס ולא הצלחתי לדפוק את המנוע ..

תודה בכל מקרה ..

יש מצב שלמישהו קרה מקרה דומה ולא דפק את המנוע ?!?!?
almogxxx מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 01-02-09, 01:04   #7
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
אתה עשית את כל הטעויות האפשרויות בנוגע לטיימינג. אסור היה לך לגעת ברצועה ובטח ובטח לא לנסות להתניע מחדש.

הסיכוי שלא נגרם נזק למנוע שואף לאפס.

אגב הדגם שלך הוא ESI- זה מציין הזרקה חד נקודתית.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
בעיות בהתנעה,האוטו מגמם בסיבובי סרק(פיאט אונו 70S,מודל 93) Exp[e]rt אונו - טכני 17 01-11-08 16:04
המיסב של המזגן עושה בעיות elirand55 אונו - טכני 2 21-08-08 21:09
פיאט אונו מספר בעיות... matanvip אונו - טכני 3 08-03-08 16:57
אונו שנת 94 מנוע 70 ies בעיות gil אונו - טכני 14 01-01-08 18:20
אונו 93 כמו חדשה מכירה 7 25-08-07 23:25


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 07:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד