מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו SX75 בפוטושופ
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

קטנטונת
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

התברסות קצרצרה לפני טיסה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה-Evo החדשה שלי


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 26-11-08, 20:56   #1
Ofir
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Nov 2008
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6
שאלת תם:
מה ראית כשפתחת את מכסה השמן, ואיך הסקת מזה שהלך ראש?
Ofir מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 26-11-08, 21:09   #2
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
(רק לידיעה) בדיקה ביתית לראש מנוע יכולה להיות כזאת: (אבל צריך שני אנשים)

על מנוע קצת חם (לא חם אחרי נסיעה, לא רותח, חם קצת כדי שהטרמוסטט יהיה במצב פתוח), פותחים את מיכל העיבוי, ממלאים מים ממש עד סופו, משאירים את המיכל פתוח! ומתניעים את הרכב. אם בזמן ההתנעה המים קופצים החוצה אז יש מעבר של גזי פליטה אל מערכת הקירור.


אבל:
במוסך עושים את זה על ידי ניתוק חיישן כלשהו (נ.מ.ע ?) כדי שהאוטו לא יתניע ואפשר יהיה לתת סטרטר ארוך לראות אם המים קופצים. ואולי ללא ניתוק החיישן משך ההתנעה הרגילה לא מספיק.

שנית, לא משנה מה התוצאה בסוף אתה נשאר עם מיכל מלא במים עד סופו ואם הרכב התניע אז אולי גם יתחילו להישפך מים החוצה.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-11-08, 22:55   #3
eliko1976
Senior Member
 
האווטאר של eliko1976
 
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
בעקרון זה נכון , אבל לא חייבים אפילו למלא מים , אם יש בריחה של גזים למערכת הקירור , כל הצנרת הופחת להיות מאוד קשה .מספיק לתפוס איזה צינור מים וללחוץ אותו ביד כדי להבין שזה קרה .
אבל, לא חייבת להיות בריחה של גזים למערכת הקירור , האטם יכול להיקרע במקום אחר ומים יגיעו לשמן מבלי שהגזים יפרצו . סימן לכך - ה"טחינה" המפורסמת . אפשר לזהות את זה גם לפי עשן הלבן או לפי הפלגים הנקיים ולבנים מתמיד .
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי
eliko1976 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-11-08, 23:10   #4
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
צטט:
במקור פורסם על ידי student צפה בהודעה
(רק לידיעה) בדיקה ביתית לראש מנוע יכולה להיות כזאת: (אבל צריך שני אנשים)

על מנוע קצת חם (לא חם אחרי נסיעה, לא רותח, חם קצת כדי שהטרמוסטט יהיה במצב פתוח), פותחים את מיכל העיבוי, ממלאים מים ממש עד סופו, משאירים את המיכל פתוח! ומתניעים את הרכב. אם בזמן ההתנעה המים קופצים החוצה אז יש מעבר של גזי פליטה אל מערכת הקירור.


אבל:
במוסך עושים את זה על ידי ניתוק חיישן כלשהו (נ.מ.ע ?) כדי שהאוטו לא יתניע ואפשר יהיה לתת סטרטר ארוך לראות אם המים קופצים. ואולי ללא ניתוק החיישן משך ההתנעה הרגילה לא מספיק.

שנית, לא משנה מה התוצאה בסוף אתה נשאר עם מיכל מלא במים עד סופו ואם הרכב התניע אז אולי גם יתחילו להישפך מים החוצה.
אני כרגע מפחד בכלל להניע את הרכב... בכל מקרה, את גזר הדין האמיתי נדע מחר בבוקר...
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-11-08, 01:21   #5
רקובי
Senior Member
 
האווטאר של רקובי
 
תאריך הצטרפות: Nov 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 SX
הודעות: 433
התעלקות מסויימת חצי בנושא.

בזמנו, לא זוכר היכן, רשמתי שאני שומע אויר במערכת הקירור. זו תופעה דיי ידועה בפונטו, כך מסתבר. הרכב היה לפני כשנה אצל שמשון לניקוז אויר, ובדיקת פריצה באטם ראש - שלא נמצאה.
מצד שני, מעולם לא פסקו קולות האויר בצנרת הקירור, לרוב בתחילת נסיעה.

בתקופה האחרונה, אני שומע את זה יותר ויותר. במיוחד כאשר הסל"ד גבוה (באזור ה-3K).
לי זה נשמע כאילו יש בריחת לחץ לצנרת הקירור, והשאלה היא האם תתכן אופציה אחרת?
אולי זה לא אטם ראש?

אין איבוד מים, ואין איבוד שמן משמעותי.
רקובי מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-11-08, 23:08   #6
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
צטט:
במקור פורסם על ידי Ofir צפה בהודעה
שאלת תם:
מה ראית כשפתחת את מכסה השמן, ואיך הסקת מזה שהלך ראש?
מתחת למכסה השמן מתגלה "עיסה" בגוון חום בהיר, מאד מזכירה "טחינה" (ומכאן הכינוי).
תוצאה של התערבבות נוזל הקירור עם השמן.

אומנם 150K זה ק"מ מכובד, אבל אני מכיר כל כך הרבה עם 200-250K שלא פתחו ראש מעולם שזה מבאס (במיוחד שזה רכב שני ברצף וברכב הקודם זה היה ב 130K בערך)

מישהו העלה רעיון שאולי הלכה לי משאבת המים? ובגלל זה הרכב התחמם והאטם נקרע? (למרות שזה לא מובן אם כך איך אחרי הפעם הראשונה שהוא התחמם (ואגב, הרכב אצלי בכל אופן מעולם לא התחמם מעבר ל-2 עד 3 קווים מעל החצי, בעליות קשות בשיא החמסין), הוא נסע רגיל לחלוטין...
וגם לא נראה לי שהתחממות שהגיע עד ל3/4 ולא נכנסה בכלל לתחום האדום אמורה לגרום לנזק שכזה.

השערה שעלתה אצלי (אולי קצת מוזרה אבל מי יודע)
למי שזוכר שאלתי מיד לאחר הטיפול האחרון שעשיתי (ניקזו בו את נוזל הקירור, או לפחות חלקו, והוסיפו פרפלו אדום...) מה יכול להיות הנזק אם בטעות לא ניקזו הכל, והיה לי כחול במקור והתערבב עם האדום. התכנון שלי היה לנסוע שוב למוסך לעשות ניקוז טוב ומילוי נוזל מחדש, אבל לא הזדמן לי בסוף והרבה הרגיעו אותי גם פה וגם בפורום שרוב הסיכויים שהכל נוקז, וזה גם מה שבעל המוסך טען בשיחת טלפון. נגיד וזה מה שקרה (התערבב אדום עם כחול) - יכול להיות שזה יגרום לפריצת אטם ראש?
אם כן, ניתן להוכיח זאת איכשהו שזה הגורם?
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-11-08, 08:34   #7
eliko1976
Senior Member
 
האווטאר של eliko1976
 
תאריך הצטרפות: Jun 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: לנצ'ה דדרה
הודעות: 694
צטט:
במקור פורסם על ידי Ron_Dadon צפה בהודעה

השערה שעלתה אצלי (אולי קצת מוזרה אבל מי יודע)
למי שזוכר שאלתי מיד לאחר הטיפול האחרון שעשיתי (ניקזו בו את נוזל הקירור, או לפחות חלקו, והוסיפו פרפלו אדום...) מה יכול להיות הנזק אם בטעות לא ניקזו הכל, והיה לי כחול במקור והתערבב עם האדום. התכנון שלי היה לנסוע שוב למוסך לעשות ניקוז טוב ומילוי נוזל מחדש, אבל לא הזדמן לי בסוף והרבה הרגיעו אותי גם פה וגם בפורום שרוב הסיכויים שהכל נוקז, וזה גם מה שבעל המוסך טען בשיחת טלפון. נגיד וזה מה שקרה (התערבב אדום עם כחול) - יכול להיות שזה יגרום לפריצת אטם ראש?
אם כן, ניתן להוכיח זאת איכשהו שזה הגורם?
1. לא חושב שזה קרה בגלל הערבוב של שני סוגי הפראפלו או השארותם של כמה טיפות עכב ניקוז הלא מושלם . גם אם היה אמור להיות נזק כלשהו מהערבוב שכזה הוא בטוח היה מתגלה בטווח ארוך ולא במיידי .אני לא מומחה לכימיה , אבל לא נשמע סביר ששני הנוזלים מאותו הייצרן "לא ידברו אחד עם השני " עד כדי "שלא יסבלו אחד את השני" וכל זה בגלל איזה תוסף חדש ששינה את הצבע לאדום מכחול .
2.להוכיח ....למוסך ....מאוד בעייתי ...עד לא אפשרי כלל . איך תוכיח דבר כזה ? תמיד יגידו שזה בלאי טבעי ...או משהו כזה .
3. בלי קשר ...אבא שלי נסע 10 שנים על ג'סטי עם מים , אפילו לא עם נוזל קירור הכי זול , בטענה ש "כאן זה לא סיביר , ולא צריך אנטיפריז " ולעולם לא קרה לו כלום .
אז מכמה טיפות מעורבבות ,אם היו בכלל , של נוזל איכותי לא אמור להיגרם שום נזק .
__________________
לנצ'יה , כי לחיות צריך עם אופי

נערך לאחרונה על ידי eliko1976 : 27-11-08 ב 11:32.
eliko1976 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-11-08, 15:53   #8
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
גזר הדין הכלכלי הגיע...
הרכב עדין במוסך מכיוון שלא הספקתי להוציא אותו לפני הסגירה, אבל שלחתי מישהו להביא לי את החשבון כדי שאתכונן נפשית.

לי אישית נראה שעשו פה "קצת" יותר ממה שהיו צריכים...
דעתכם בבקשה:

כל הרשומים מטה נראים לי בסדר גמור:
ערכת סתמים לראש ספייס 80
שיפוץ ראש מנוע 16V
מסנן שמן ספייס 80
שמן מנוע 10W40
פרפלו
פקק אלומניום מכסה שסתומים ספייס
משאבת מים ספייס 80 (אני ביקשתי במפורש להחליף מכיוון שלא הוחלפה בעבר)

אשמח להסברים האם כל הרשומים מטה עכשיו, באמת היו צריכים לעבור החלפה:
מעבר מים בסעפת יניקה ספייס
צינור נשם ספייס 16V
טרמוסטט ספייס 16V
4 מצתים ספייס 80 NGK
מחזיר שמן גל זיזים ספייס
תוסף שמן OIL ADDITIV 300
חגורת מזגן ספייס

סה"כ נזק כולל מע"מ - 4450!!! (בזמן שהכנסתי את הרכב נאמר לי ע"י המנהל עלות של 2500 וצפונה........זה לא צפונה...זה כבר הגיע לקוטב...)
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-11-08, 16:08   #9
student
Senior Member
 
האווטאר של student
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס ELX
הודעות: 468
תוכל לסרוק את החשבונית ?

מה לגבי טיימינג - רצועה + מותחן ? מתי החלפת לאחרונה ?

הדבר היחיד המיותר שראיתי זה תוסף לשמן.

נשמע שהבעיה הייתה בחיישן החום של המנוע ששם הייתה הנזילה או שהאזור עבר פגיעת חום. קרוב לוודאי שבמעבר המים הזה יושב חיישן החום - צד ימין של המנוע, בחלק האחורי ונראה כמו פלאג פלסטיק ירוק.

חפש הודעות שלי לגבי טיפול ראש מנוע שעשיתי לפני כ- 4 חודשים. תראה דימיון.
student מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 28-11-08, 16:57   #10
Ron_Dadon
Senior Member
 
האווטאר של Ron_Dadon
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: עכו
הגלגלים שלי: Punto ELX 16V
הודעות: 632
שלח הודעה דרך ICQ ל Ron_Dadon שלח הודעה דרך MSN ל Ron_Dadon Send a message via Skype™ to Ron_Dadon
צטט:
במקור פורסם על ידי student צפה בהודעה
תוכל לסרוק את החשבונית ?

מה לגבי טיימינג - רצועה + מותחן ? מתי החלפת לאחרונה ?

הדבר היחיד המיותר שראיתי זה תוסף לשמן.

נשמע שהבעיה הייתה בחיישן החום של המנוע ששם הייתה הנזילה או שהאזור עבר פגיעת חום. קרוב לוודאי שבמעבר המים הזה יושב חיישן החום - צד ימין של המנוע, בחלק האחורי ונראה כמו פלאג פלסטיק ירוק.

חפש הודעות שלי לגבי טיפול ראש מנוע שעשיתי לפני כ- 4 חודשים. תראה דימיון.
טיימינג בוצע לאחרונה ב 130K ולפי טענת מנהל העבודה הם היו במצב מצויין וממש מיותר להחליף

מצאתי את השירשור שלך לגבי הראש מנוע...
שמתי לב שאצלך החליפו את החיישן המדובר ואצלי לא, אז אני משער שלא משם הייתה הנזילה (אחרת היו מחליפים אותו לא?)

אסרוק את החשבונית ואעלה אותה מאוחר יותר.
__________________
Fiat Punto Spice 2001 ELX Auto'
Ron_Dadon מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
ניקוי מנוע צעדים לפונטו HGT 2001 ido פונטו - טכני 23 12-06-08 19:08
מנוע נכבה בעומס - פונטו HGT 2001 ido פונטו - טכני 8 12-06-08 17:45
קניית מחשב + מנוע להגה כוח בפונטו ספייס 2001 באיביי אבנר פונטו - טכני 1 29-05-08 22:35
בעיית מנוע פונטו HGT שנת 2001 assaf HGT פונטו - טכני 48 03-02-08 22:40
פונטו ספייס 2001 . עם מה פותחים בורג ניקוז שמן מנוע? 11efraim פונטו - טכני 17 11-12-07 01:04


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 10:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד