![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
הוראות יצרן מדברות על 60K או 3 שנים.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
תבדוק מתי הוחלף נוזל בלמים
החלפה כל 60K , המחיר מצחיק לעומת התועלת והבטיחות |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
קיבלתי מכולם, תודה
![]() היום הרכב נלקח למוסך, והמחירים מזעזעים נאמר לבחור שלקח אותו שהטיפול האחרון היה ב-130K ועל כן אפשר לחכות עם הטיפול הבא, אז ביקשתי ממנו שיקח הצעת מחיר לטיפול הבא שאמור להיות, למרות שאעשה אותו בהקדם האפשרי בכל מקרה (טופל עד היום במורשה ע"פ הספר, אני לא אשבור את שרשרת הטיפולים )4 מצתים (200~) שמן מנוע (109~) שמן גיר אוטו' (180~) מסנן אוויר (43~) מסנן שמן (46~) מסנן מזגן (37) +עבודה (261) סה"כ (כולל מע"מ 15.5%): 1,050 שקלים חדשים ![]() בהתחשב בכך, שעלות החלקים שלא תכננתי עליהם היא סה"כ 217 שקלים יחדיו (שמן גיר + מסנן מזגן) - אז נגיד שטיפול בלעדיהם (למרות שאם כבר אז כבר...) יעלה כ-800 שקלים! כמעט פי 3 מהנאמר לי כאן....יש לזה סיבה? אחרי הכל, כל המוסכים המורשים אמורים להיות אותו הדבר +- לפי מיטב ידיעתי... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
המחיר הגיוני ואופייני למוסך מורשה
זה שאמר לך 300 ש"ח כניראה חשב שמדובר בטיפול 20K ראשוני ששמה היית יוצא עם 400 שקל פחות בכיס (בערך) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
לא בכל טיפול בכפולת 20K אתה חייב לעשות כל מה שכתבת בהצעת מחיר
יש רשימה מסודרת מה צריך לעשות בכל טיפול, את מרווחי הטיפול, ומה מחליפים מתי וכך אתה גם מחלק את העומס הכספי בטיפולים כאן תוכל לדעת בדיוק מה צריך לעשות ומתי. באחת התגובות מצורף דף טיפולים עדכני שעימו אמורים לעבוד בכל מוסך מורשה ובכל מקרה בהצלחה |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
כתבנו בצפון
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
|
צטט:
מהתייעצות עם בעלי מקצוע ומוסכים מתבררת התמונה הבאה, חשוב לציין שזו דעתם של בעלי המקצוע בלבד ולא שלי! 1. הפונטו ספייס זהו רכב לא אמין בכל הקשור לאלקטרוניקה. חיישנים מוחלפים על ימין ועל שמאל, מנועים חשמליים של ההגה נהרסים, מנורות נדלקות בלוח השעונים לדיווח על תקלות מנוע, מחשב ABS שקורס ללא סיבה נראית לעין ועוד. המנועים והגירים עצמם אמינים מאוד ויכולים להגיע עד לסביבות 300K ומעלה ללא צורך בשיפוץ מנוע או ראש- וזה תלוי בכמה דברים: א. טיפולים בזמן בחלקים מקוריים. ב. שימוש בשמן מנוע איכותי לפי הוראת היצרן. ג. שימוש בנוזל קירור "פראפלו". 2. הפיאט אונו דור שני והפיאט פונטו דור ראשון אמינים בצורה ניכרת מהפונטו ספייס ומוצלחים בהרבה ממנה בכל הקשור לאמינות. המוסכים מדווחים על כניסות תכופות למוסכים של הפונטו ספייס מכל השנים בעיקר בגלל בעיות חשמל ואלקטרוניקה. קיבלתי דיווח טרי על פונטו HGT שהוחלפה בה כל מערכת המיזוג קומפלט בעלות של 4000 ש"ח. 3. עלויות אחזקה גבוהות לפונטו ספייס, מחירי עבודות וחלפים מקוריים גבוהים בצורה ניכרת ממה שהיה פעם לאותו דגם רכב, ללא הסבר וללא סיבה הניראית לעין. 4. אם משווים את היונדאי גטס לפונטו ספייס מתקבלת התמונה הבאה: הגטס אמינה בצורה ניכרת מהפונטו, אך הפונטו בהרבה יותר חסכונית בדלק ממנה. זהו המידע שקיבלתי, אתם מוזמנים לחלוק, גם אני לא מסכים עם כל הדברים. נערך לאחרונה על ידי stio : 10-08-08 ב 19:20. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
|
ועוד איך נחלוק.
5 שנים עם פונטו דור שני יש באמתחתי, אחת מהם אפילו נחשבת בעיניי רבים בתור סיוט לאחזקה. אני לא יכול לדווח על אף תקלה מיוחדת. אם נלך ממש רחוק, ואני מודה בזה לא פעם אחת בזמן האחרון, אני מעדיף לנסוע בפונטו שלי, הלא נוחה, עם קרקושים מאשר בסקודה החדשה של אימי. לבן דודי פונטו דור שני ELX 2002 יד ראשונה, ללא שום תקלה כלל וכלל. משרתת אותו ואת אישתו יפה מאוד. לשני חברים קרובים מהענף דור שני SX שלא מתוחזקות טוב בכלל, ושוב, ללא שום תקלות. לחבר קרוב מאוד שלי HGT שאפשר להגיד שלא מתוחזקת בכלל ובכל זאת דברים לא מתקלקלים.גם לפי חברי המועדון דיווח התקלות הוא לא גדול כל כך. הרכב של אורן הוא דוגמא מובהקת לאמינות. עלויות אחזקה גבוהות? על מה אתה מדבר? כל דגמי הפונטו הם מהזולים לאחזקה בקטגוריה. אם משווים את הגטס לפונטו מתקבלת תמונה ברורה מאוד. הגטס לא בטיחותית, חסכונית פחות, נוחה פחות ובעלת חומרים מהאיכות הגרועה שיצא לי לראות ברכבים. באופן כללי רכב בעל פחות אלקטרוניקה יהיה אמין יותר. בסופו של דבר הגיל עושה את שלו לכל רכב. ואני בטוח שתסכים איתי בקטע הזה. לפותח השרשור, לדעתי המחיר נשמע הוגן בהחלט. מוסך מורשה, חלפים מקוריים, עולה יותר, אין מה לעשות. תשקיעו ברכב שלכם או שתשלמו בזוקר ותאכלו מרורים, הבחירה בידכם. נערך לאחרונה על ידי Caveman : 10-08-08 ב 22:21. |
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Super Moderator
מנהל
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto MK2 ELX 2002 Manual
הודעות: 2,640
|
צטט:
צטט:
מעבר לכך העלויות אכן זניחות. עריכה: נוזל בלמים כל שנתיים או 60K, המוקדם מביניהם.
__________________
"הלאה הלאה, עזוב אותך שטויות, הלאה" (מיכאל 2010) נערך לאחרונה על ידי raanan_t : 10-08-08 ב 16:43. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Jul 2008
מיקום: כפר סבא-חורשים
הגלגלים שלי: Punto 2002 ELX 16V
הודעות: 384
|
תושבת לגיר 480 ש"ח לקחו לי במוסך מורשה פיאט בכפר סבא
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| ספייס אוטומטי 2002 טיפול תקופתי | פיני | פונטו - טכני | 7 | 16-04-08 20:56 |
| החלפת מצתים לספייס 2001 | aflalo | פונטו - טכני | 1 | 30-03-08 21:51 |
| טיפול 100,000 לספייס | yossied | פונטו - טכני | 3 | 17-01-08 19:51 |
| איזה טיפול מעבר לתקופתי אני צריך? | פורום הגראז' | 6 | 14-07-07 17:28 | |
| טמבון לספייס 2001 | פורום הגראז' | 1 | 28-08-06 19:47 | |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד