מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו היפה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט שלי 2001
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פלא-סטלינה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט פונטו 75S, 1996


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 12-07-16, 14:18   #1
שמר
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
צטט:
במקור פורסם על ידי draui צפה בהודעה
אם מערכת הקירור לא במיטבה - הרכב יכול לסחוב עד אילת ובאילת עם הטמפרטורות הגבוהות יכול להתחמם.
מע' הקירור ברכב מוזרק אמורה לעבוד באופן תקין סביב 90-100 מעלות.
הטמפ' באילת היא, במקרים הקיצוניים, פחות מ-50 מעלות.
לא תוספת 5 מעלות לטמפ' סביבה (לעומת מרכז הארץ) היא מה שיעשה את ההבדל. מע' תקינה תעבוד כהלכה גם במדבר.
שמר מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 14-07-16, 13:12   #2
draui
Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2014
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 48
צטט:
במקור פורסם על ידי שמר צפה בהודעה
מע' הקירור ברכב מוזרק אמורה לעבוד באופן תקין סביב 90-100 מעלות.
הטמפ' באילת היא, במקרים הקיצוניים, פחות מ-50 מעלות.
לא תוספת 5 מעלות לטמפ' סביבה (לעומת מרכז הארץ) היא מה שיעשה את ההבדל. מע' תקינה תעבוד כהלכה גם במדבר.
אמרתי "לא במיטבה"
אם כך, למה אצלי כמעט בכל ימי הקיץ המערכת עובדת נפלא, רק בימי שרב קיצוניים הרכב מתחמם?
ממה שלמדתי על בשרי - מזג אוויר נורא משפיע על קושי תפקוד המערכת, ויש הבדל משמעותי בין 33 מעלות לבין 40 מעלות.

(למיטב ידיעתי, מדבור ברדיאטור קצת סתום שלא שווה לי לעשות לו ניקוי בשביל יומיים בשנה)
draui מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-07-16, 17:41   #3
שמר
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
שוב - מערכת שעובדת ב-90 מעלות, לא משנה לה אם בחוץ 33 או 40.
אם ספיקת מע' הקירור (בין אם משאבה שהאימפרלור שלה שחוק, או הרדיאטור סתום) לא מספיקה לסחרור הנוזל בצורה שהמקרן (רדיאטור) יספיק להוריד את הטמפ' לאיזור ה-90 מעלות, אז רצוי מאוד לטפל במערכת לפני שההתחממות תגיע גם בשאר הימים.

החום במנוע בכלל לא נוצר מטמפ' הסביבה, אלא כתוצאה מהליך הבעירה בתא השריפה (כ-500 מעלות). הקירור מתבצע גם באמצעות השמן המותז במעברים במנוע ובראש וגם באמצעות נוזל הקירור שעובר במעברים מקבילים בבלוק ובראש. אני לא מתייחס למנועי קירור אוויר של פעם, שם יש צלעות קירור והם רגישים יותר לחום חיצוני.

כמובן שככל שחם יותר בחוץ, הרדיאטור יוריד את הטמפ' לגבוהה יותר, אבל זה אמור להיפתר עם יותר זמן פעולה של המאוורר.

תיתכן, כמובן, גם בעיה חשמלית (מגעים רופפים או וונטה שסיימה את חייה), כך שבכל מקרה הייתי בודק גם אם זה יומיים בשנה, אחרת הבעיה תכה, לפי מיטב חוקי מרפי, בזמן ובמקום הכי לא מתאימים.
שמר מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 16-07-16, 14:44   #4
draui
Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2014
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 48
צטט:
במקור פורסם על ידי שמר צפה בהודעה
שוב - מערכת שעובדת ב-90 מעלות, לא משנה לה אם בחוץ 33 או 40.
אם ספיקת מע' הקירור (בין אם משאבה שהאימפרלור שלה שחוק, או הרדיאטור סתום) לא מספיקה לסחרור הנוזל בצורה שהמקרן (רדיאטור) יספיק להוריד את הטמפ' לאיזור ה-90 מעלות, אז רצוי מאוד לטפל במערכת לפני שההתחממות תגיע גם בשאר הימים.

החום במנוע בכלל לא נוצר מטמפ' הסביבה, אלא כתוצאה מהליך הבעירה בתא השריפה (כ-500 מעלות). הקירור מתבצע גם באמצעות השמן המותז במעברים במנוע ובראש וגם באמצעות נוזל הקירור שעובר במעברים מקבילים בבלוק ובראש. אני לא מתייחס למנועי קירור אוויר של פעם, שם יש צלעות קירור והם רגישים יותר לחום חיצוני.

כמובן שככל שחם יותר בחוץ, הרדיאטור יוריד את הטמפ' לגבוהה יותר, אבל זה אמור להיפתר עם יותר זמן פעולה של המאוורר.

תיתכן, כמובן, גם בעיה חשמלית (מגעים רופפים או וונטה שסיימה את חייה), כך שבכל מקרה הייתי בודק גם אם זה יומיים בשנה, אחרת הבעיה תכה, לפי מיטב חוקי מרפי, בזמן ובמקום הכי לא מתאימים.
וונטה הוחלפה מלפני קצת יותר משנה, גם לפני שהוחלפה הבעיה הייתה קיימת.
בכל-מקרה, זה לא סוד שבימי חום קיצוניים רוב הרכבים הישנים מתמודדים עם הקירור פחות טוב (אני תמיד רואה בימי חום קיצוניים יותר רכבים שנתקעו ומחכים לגרר)
draui מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-07-16, 10:57   #5
שמר
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
ברור.
רכב ישן = בלאי כזה ואחר.
אם הבלאי מטופל, גם רכב ישן יעמוד בעומסי חום קיצוניים (כמובן בתנאי שתוכנן לכך ולא מדובר ברכב מייבוא אישי עם מע' קירור לא מתאימה, נדיר מאוד בארץ) ללא קושי.
שמר מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
הפונטו ספייס שלי אחרי השקעה ענקית (2003) שווה כניסה moyalmoyal גלריה 19 07-10-12 14:47
נסיעה לאילת קליין פונטו - טכני 4 01-05-12 21:36
ירידה עם הפונטו לאילת TOMERZHR פונטו - טכני 26 18-03-12 20:32
נסיעה לאילת שלומי מ פיאט כללי 8 28-07-10 21:57


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 12:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד