![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
|
צטט:
הטמפ' באילת היא, במקרים הקיצוניים, פחות מ-50 מעלות. לא תוספת 5 מעלות לטמפ' סביבה (לעומת מרכז הארץ) היא מה שיעשה את ההבדל. מע' תקינה תעבוד כהלכה גם במדבר. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2014
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 48
|
צטט:
אם כך, למה אצלי כמעט בכל ימי הקיץ המערכת עובדת נפלא, רק בימי שרב קיצוניים הרכב מתחמם? ממה שלמדתי על בשרי - מזג אוויר נורא משפיע על קושי תפקוד המערכת, ויש הבדל משמעותי בין 33 מעלות לבין 40 מעלות. (למיטב ידיעתי, מדבור ברדיאטור קצת סתום שלא שווה לי לעשות לו ניקוי בשביל יומיים בשנה) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
|
שוב - מערכת שעובדת ב-90 מעלות, לא משנה לה אם בחוץ 33 או 40.
אם ספיקת מע' הקירור (בין אם משאבה שהאימפרלור שלה שחוק, או הרדיאטור סתום) לא מספיקה לסחרור הנוזל בצורה שהמקרן (רדיאטור) יספיק להוריד את הטמפ' לאיזור ה-90 מעלות, אז רצוי מאוד לטפל במערכת לפני שההתחממות תגיע גם בשאר הימים. החום במנוע בכלל לא נוצר מטמפ' הסביבה, אלא כתוצאה מהליך הבעירה בתא השריפה (כ-500 מעלות). הקירור מתבצע גם באמצעות השמן המותז במעברים במנוע ובראש וגם באמצעות נוזל הקירור שעובר במעברים מקבילים בבלוק ובראש. אני לא מתייחס למנועי קירור אוויר של פעם, שם יש צלעות קירור והם רגישים יותר לחום חיצוני. כמובן שככל שחם יותר בחוץ, הרדיאטור יוריד את הטמפ' לגבוהה יותר, אבל זה אמור להיפתר עם יותר זמן פעולה של המאוורר. תיתכן, כמובן, גם בעיה חשמלית (מגעים רופפים או וונטה שסיימה את חייה), כך שבכל מקרה הייתי בודק גם אם זה יומיים בשנה, אחרת הבעיה תכה, לפי מיטב חוקי מרפי, בזמן ובמקום הכי לא מתאימים. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Jan 2014
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 48
|
צטט:
בכל-מקרה, זה לא סוד שבימי חום קיצוניים רוב הרכבים הישנים מתמודדים עם הקירור פחות טוב (אני תמיד רואה בימי חום קיצוניים יותר רכבים שנתקעו ומחכים לגרר) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2014
מיקום: אי שם מעבר לאופק
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 193
|
ברור.
רכב ישן = בלאי כזה ואחר. אם הבלאי מטופל, גם רכב ישן יעמוד בעומסי חום קיצוניים (כמובן בתנאי שתוכנן לכך ולא מדובר ברכב מייבוא אישי עם מע' קירור לא מתאימה, נדיר מאוד בארץ) ללא קושי. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| הפונטו ספייס שלי אחרי השקעה ענקית (2003) שווה כניסה | moyalmoyal | גלריה | 19 | 07-10-12 14:47 |
| נסיעה לאילת | קליין | פונטו - טכני | 4 | 01-05-12 21:36 |
| ירידה עם הפונטו לאילת | TOMERZHR | פונטו - טכני | 26 | 18-03-12 20:32 |
| נסיעה לאילת | שלומי מ | פיאט כללי | 8 | 28-07-10 21:57 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד