מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

יום מסלול לרכבים קלסיים
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

טיפול דיטיילינג לאוטו - התזמון המושלם :)
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

ה- פיאט שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

מכוניות מהטיול ברומא
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט אונו 45, 1.0, 92'


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 11-12-14, 20:50   #1
yosikari
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2014
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 21
צטט:
במקור פורסם על ידי רפי לין צפה בהודעה
צריך לבצע את בדיקת צריכת הדלק במהירות שיוט של כ 0 קמ"ש, במהירות של 120 קמ"ש צריכת הדלק תהיה גבוה יותר.
נורת ה ABS נדלקת כי יש תקלה במע' זאת (ובבלימת חרום היא לא תפעל) ונורת בלם היד גם נדלקת כי בעקבות תקלת ה ABS גם פעולת חלוקת עומס הבלימה, לפי המשקל שברכב, אינה פועלת.
שתי מע' אלו הן בטיחותיות ולכן יש לתקנן מה גם שבמבחן רישוי שנתי (טסט) הרכב יכשל ובבדיקות ניידת בטיחות משרד התחבורה ומשטרת ישראל בכבישים, עלולים להוריד את הרכב מהכביש.
בברכה - רפי לין
צטט:
במקור פורסם על ידי yair791 צפה בהודעה
גש למוסך ביום ראשון המנורה של הבלמים מעידה על תקלה אל תישחק עם זה
אוקיי, הבנתי שישנה בעיה עם הבלמים - אטפל בזה בהמשך, כרגע משכואב לי בכיס הוא צריכת הדלק..
בקשר לנזילה שללתי את זה מהסיבה שבדקתי אם יש הזעה נראת לעין - אין, בנוסף רואים בירור שבנסיעות ארוכות מד הדלק צונח, בזמן שהרכב עומד במקום יום יומיים אין שינוים במחוג...

ישנם סימפטומים נוספים שעקב חוסר הידע שלי לא חשבתי לשתף אתכם
כרגע קראתי קצת והבנתי שיתכן שיש קשר..
*בהילוך סרק מורגשים רעידות חזקות.
*לעיתים יש ריח דלק בזמן ההנעה \ לחיצה טובה על הדוושה.
*יש "דילאי" מורגש בין לחיצה לבין תגובת הרכב ולפעמים ממש חוסר סחיבה (היו מקרים שהוא לא רצה לעבור את ה100קמש במשך כמה דקות עד שהייתי מתעצבן מוריד לרביעי מושך קצת ומעביר לחמישי וזה היה מסתדר).

חשוב לציין גם:
החלפתי לפני 4אלף חוטי הצתה + פלגים (לא החלפתי סלילים).
אני בודק שמן כל שבוע - עד היום נדרשתי להוסיף שמן פעמיים ב10אלף (סינטטי 100% 5-30) האוטו לא מעשן בכלל.

מחר בבוקר אבדוק עוצמת ניצוץ ע"י פלג חיצוני תוך כדי חיבור לכל אחד מחוטי ההצתה בנפרד במידה ואשלול בעיה בסלילים-
לפי הקריאה שלי יש כיוון של חיישן חמצן שהסימפטום של אחד תקול הוא 40% צריכת דלק לעיתים, יכול להיות באמת?
אשמח לקבל הדרכה לבדיקה עצמית (עם מולטימטר או כלי ביתי דומה), או כיוונים נוספים
תודה רבה.

נערך לאחרונה על ידי yosikari : 11-12-14 ב 20:52.
yosikari מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 12-12-14, 11:36   #2
yosikari
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2014
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 21
עדכון אחרון..
הייתי במוסך חיבר לי למחשב, הראה שתי תקלות בחיישן חמצן כל השאר תקין (כולל הABS)..

הסוגיה עכשיו היא עלות מנגד כדאיות..
יש חיישן תואם (לא אוניברסלי - הוא אמר לי שממש לא כדאי לשים אוניברסלי) ב580.
עכשיו אני מאמין שאני אמצא זול לפחות בחצי בפירוק.
כמה נכון להשתמש בחלק משומש בכל הקשור לנושא?
ולמה בעצם לא להשתמש באוניברסלי?
yosikari מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 12-12-14, 18:14   #3
matangil
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 170
קודם כל חיישן חמצן מפירוקיה , זה חתול בשק ולך תידע כמה זמן יחזיק לך !
חיישן חמצן באופן ישיר וגס פוגע לך בצריכת דלק , אז טפל בהקדם ורצוי מקורי או תחליפי איכותי !

עכשיו מניסיון (גם אני החלפתי )
אני הבאתי ב300 שקל NTK (חברה בת של NGK היפנית ,מצויינת)
ומאייבי מביא ב340~ שקל את בוש המצויינים עוד יותר !

מה 600 שקל על כל הבולשיט הזה שהוא מערבב אותך , וגם כן החלפה בורג מסכן ,והוא בחוץ !
הדבר הכי חשוב שהוא מחבר לך את ה4 החוטים שיהיה בהלחמה +צינוריות הידוק(שרינק) ולא ערבי !

מקווה שעזרתי , שבת שלום !

נערך לאחרונה על ידי matangil : 12-12-14 ב 18:18.
matangil מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-12-14, 06:05   #4
yosikari
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2014
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 21
צטט:
במקור פורסם על ידי matangil צפה בהודעה
קודם כל חיישן חמצן מפירוקיה , זה חתול בשק ולך תידע כמה זמן יחזיק לך !
חיישן חמצן באופן ישיר וגס פוגע לך בצריכת דלק , אז טפל בהקדם ורצוי מקורי או תחליפי איכותי !

עכשיו מניסיון (גם אני החלפתי )
אני הבאתי ב300 שקל NTK (חברה בת של NGK היפנית ,מצויינת)
ומאייבי מביא ב340~ שקל את בוש המצויינים עוד יותר !

מה 600 שקל על כל הבולשיט הזה שהוא מערבב אותך , וגם כן החלפה בורג מסכן ,והוא בחוץ !
הדבר הכי חשוב שהוא מחבר לך את ה4 החוטים שיהיה בהלחמה +צינוריות הידוק(שרינק) ולא ערבי !

מקווה שעזרתי , שבת שלום !
כשאתה אומר "מחבר לך את ה4 החוטים שיהיה בהלחמה +צינוריות הידוק", אתה מתכוון לחיישן אוניברסלי? החשמלאי רכב שבדק לי אותו ממש הדאיג אותי בכל הקשור לאוניברסלי אמר שזה עושה יותר נזק וכ"ו.. בולשיט? , תאכלס אני יכול לעשות את זה לבד זה באמת לא סיפור, אני רק צריך שהוא יאפס לי את התקלה אחרת הרכב מתעלם מהחיישן...

בקשר להזמנה של חיישן איכותי מהEbay , חשבתי על זה גם, אבל עד שזה יגיע מול כמות הק"מ המאוד לא חסכוניים שאני עושה בזמן הזה עם חיישן תקול, זה לא משתלם לי... ולשלם תוספת DHL UPS בכלל לא שווה..
yosikari מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-12-14, 13:27   #5
matangil
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Apr 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס
הודעות: 170
כן *** , אין שום חשש לשים "אוניברסאלי "
בוא נגיד שאני ואתה לא בידיוק נוסעים על "פרארי" וצריכים שהכל יהיה מקורי !
חברת NGK ובוש עושים תחליפים מצויינים שברוב המקרים אף עולים על המקורי !

החיבור כמובן , 4 חוטים , חותך את הישן בקצה שלו ומלחים את כל החוטים לפי הסדר !
****חשוב מאוד , החלפה על מנוע קר !!!!!!

חיבור חוטים (אני לא בטוח , ב100 אחוז אם ככה זה אצלנו בפיאט ,נחכה לעוד תגובה)
מקורי - חילופי
כחול ------- שחור (נתונים)
שחור ------- לבן (חימום)*
שחור ------- לבן (חימום)*
לבן -------- אפור (מינוס)
*לא חשוב איך מחברים את החוטים של החימום.

כמו בתמונה הזאתי !
http://img840.imageshack.us/img840/6832/a7777.jpg

לגבי איפוס , זה הקאצ' היחידי , אני בבית קניתי ערכה מאייבי לקריאה/איפוס תקלות וככה עושה הכל בבית .

איפה אתה בארץ נוכל לעזור , (מה גם תוכל לבצע את כל ההחלפה בבית ולנסוע עם ה"נורה " עד שחבר פורום יעזור לך באיפוס וככה תוכל לחסוך עוד כמה שקלים )

אני רק מציע פיתרונות , תיקח הכל בסבבה

המון בהצלחה !

מצאתי עוד אתר עזר -

http://www.lambdasensor.com/main/mcolours.htm

נערך לאחרונה על ידי matangil : 14-12-14 ב 13:40.
matangil מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-12-14, 16:36   #6
yosikari
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2014
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 21
צטט:
במקור פורסם על ידי matangil צפה בהודעה
כן *** , אין שום חשש לשים "אוניברסאלי "
בוא נגיד שאני ואתה לא בידיוק נוסעים על "פרארי" וצריכים שהכל יהיה מקורי !
חברת NGK ובוש עושים תחליפים מצויינים שברוב המקרים אף עולים על המקורי !

החיבור כמובן , 4 חוטים , חותך את הישן בקצה שלו ומלחים את כל החוטים לפי הסדר !
****חשוב מאוד , החלפה על מנוע קר !!!!!!

חיבור חוטים (אני לא בטוח , ב100 אחוז אם ככה זה אצלנו בפיאט ,נחכה לעוד תגובה)
מקורי - חילופי
כחול ------- שחור (נתונים)
שחור ------- לבן (חימום)*
שחור ------- לבן (חימום)*
לבן -------- אפור (מינוס)
*לא חשוב איך מחברים את החוטים של החימום.

כמו בתמונה הזאתי !
http://img840.imageshack.us/img840/6832/a7777.jpg

לגבי איפוס , זה הקאצ' היחידי , אני בבית קניתי ערכה מאייבי לקריאה/איפוס תקלות וככה עושה הכל בבית .

איפה אתה בארץ נוכל לעזור , (מה גם תוכל לבצע את כל ההחלפה בבית ולנסוע עם ה"נורה " עד שחבר פורום יעזור לך באיפוס וככה תוכל לחסוך עוד כמה שקלים )

אני רק מציע פיתרונות , תיקח הכל בסבבה

המון בהצלחה !

מצאתי עוד אתר עזר -

http://www.lambdasensor.com/main/mcolours.htm

תודה ***, האמת שהיום בבוקר רכשתי אוניברסלי של NTK (זה אותו היצרן של אנ,גי,קי לפי מיטב הבנתי) ב368ש"ח
נסעתי לחשמלאי שעשה לי חיבור למחשב והסברתי לו שהוא ישתה לו קפה בצד אני ארכיב את החלק והוא רק יעשה את האיפוס (אחרי הכל שילמתי לו ביום שישי 180שקל עבור החיבור..) לא עשה בעיות הסכים אחרי שעשה לי פרצוף לא מרוצה שקניתי חלק לא מקורי...
החיבורים באותם צבעים האמת 2 לבנים אפור ושחור לא הייתה בעיה מיוחדת, מה שכן הרכב היה חם מנסיעה של 4-5ק"מ עד המוסך (לא ידעתי שחייבים קר מקווה שזה לא עשה בעיות..)
הוא עשה איפוס, ונסעתי לדרכי...

עכשיו שמתי לב שיש מין גשר אחרי החיבור שכנראה נעשה ע"י בעלים קודמים של הרכב בין האפור והשחור או ליתר דיוק פינים 1 ו 2 אחרי החיבור (לא זוכר מה הצבעים וכבר חיזקתי את הבידוד ראה תמונה) אשר הולכים למין כבל עבה יחסית עם בידוד קשיח, יש לכך איזו סיבה הגיונית???


נערך לאחרונה על ידי yosikari : 14-12-14 ב 16:39.
yosikari מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 15-12-14, 14:31   #7
yosikari
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Jul 2014
מיקום: תל אביב
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 21
טוב אסכם ואעדכן לטובת כל מי שיש לו בעיה דומה בעתיד כי נראה לי שהבעיה נפטרה:

התסמינים היו חוסר סחיבה וצריכת דלק של 50% בערך יותר מהרצוי לדגם..

תחילה לא הבחנתי בצריכת הדלק מכיוון שזה רכב ראשון שלי והנחתי שככה זה רכב צורך דלק אז לא חשבתי אפילו למדוד..
אבל שמתי לב שהרכב רועד ברמזורים ולפעמים לוקח לו כמה שניות "להבין" שלחצתי על הגז חח..
אז אמרו לי פלגים וכבלי הצתה, החלפתי! בנוסף עשיתי טיפול פילטרים שמן ואוויר החלפת שמן לאיכותי סינטטי מלא, הורגש שינוי משמעותי האמת, אבל עדיין לא מושלם, שוב עקב כך שזה רכב ראשון ישר הנחתי שמדובר בכך שזה בסה"כ מנוע קטן יחסית 1.2, ולפי כך אלו הביצועים שלו אין מה לעשות..
ככה נסעתי שלושה חודשים בערך..
ואז יום אחד שיחקתי קצת בלוח המכוונים וגיליתי שניתן לאפס ק"מ (Trip) זכרתי את זה באחד התדלוקים שלי אז אמרתי נו למה לא בוא נבדוק..
הבנתי שהרכב צורך ליטר עבור 6-7 ק"מ בנסיעה משולבת, פה נפל האסימון!
הרכב חובר למחשב, למרות שלא נדלקו נורות אזהרה.
התגלו שתי תקלות בחיישן החמצן (oxygen\lambda sensor), במוסך ניסו לדחוף לי חלק מקורי בעלות של כ580ש"ח , בנוסף למחיר החיבור למחשב (שמתקזז עם עלות העבודה) של כ180ש"ח, הוסבר לי באופן חד וחלק כי חובה לשים חלק מקורי מסיבות שהמחשב לא מצליח לקרוא אוניברסלי וזה רק יעשה נזק.
אמרתי לו שאחשוב על זה כמה ימים, קראתי באינטרנט קצת על הנושא והבנתי שאני לא הראשון שמתכוון להשתמש באוניברסלי, למחרת בבוקר רכשתי אוניברסלי 4 חוטים של NTK (שם אחר לNGK) בעלות של כ360 ₪ (ניתן לרכוש זול יותר של bosch או זהה דרך אתרים מחול, רק שבמקרה שלי אני נוסע 280ק"מ בשבוע, עם תצרוכת דלק כמו שלי זמן המשלוח יצא לי יקר יותר להמתין) חזרתי למוסך עם החלק החלפי אוניברסלי, סיכמתי איתו שכבר שילמתי לו בדיקה וכרגע אני רק צריך שיאפס לי את התקלה, כך היה הרכבתי את החלק החדש (יש מלא מדריכים מצולמים ברשת) הוא עשה חיבור למחשב ומחק את התקלה.

כרגע מאז שהחלק החדש מחובר נסעתי לא הרבה (5-6ק"מ), אבל השינוי מורגש בתזמון ממש טוב של גז, ולפי חישוב מחשב הרכב שנתן 7.2ק"מ\1ליטר בזמנו, היום הוא כבר על 9.7ק"מ\1ליטר וזה ממשיך להשתפר כל ק"מ שאני עובר (כמובן שהמחשב לא אוהב לדייק אז אני כרגע בודק גם בעצמי ואעדכן בהמשך)

שוב תודה לכל מי שעזר לי
yosikari מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
צריכת דלק מוגזמת naama.matzuva פונטו - טכני 16 17-10-13 16:56
צריכת דלק מוגזמת????? matan11111111 רכב כללי 1 28-09-13 22:19
צריכת דלק מוגזמת פונטו ספייס 02 8V maher-f פונטו - טכני 4 14-04-13 21:59
צריכת דלק מוגזמת בפיאט פונטו ספייס 2001...או שלא? וגם- שאלה על צמיגים assafy פונטו - טכני 9 06-03-11 11:25
מד חום מנוע עולה בצורה מוגזמת (פיאט בראבה) פורום הגראז' 7 13-12-06 17:32


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:07.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד