![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
#1 | |
|
Member
תאריך הצטרפות: Oct 2012
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: PUNTO MK2 ELX
הודעות: 73
|
קלאץ קשה - דורש החלפה?
פורסם גם בקארספורום
שלום רב בשבוע בקרתי במוסך עם פונטו ספייס 2001. המוסכניק טען שהקלאץ' קשה. אני נוטה להסכים איתו, אם כי אין לי ממש למה להשוות, כי אני נוהג ברכב זה בלבד. המוסכניק טוען שבגלל שברכב הזה יש משאבות קלאץ הידראולית, קלאץ' קשה יכול להגרום להם נזק בטווח הארוך. לכן לדעתו הקלאץ' דורש החלפה. חשוב לציין בהקשר זה שהרכב עבר 110K ק"מ בלבד והקלאץ' עדיין מקורי אבלן מפריד מצויין וההילוכים עוברים טוב. ואין שום בעייה אחרת חוץ מקשיחות בדוושה . הרכב ננהג בעדינות ובעיקר בכבישים מהירים. האם הטענה שקלאץ' קשה דורש החלפה נכונה? האם סביר שאחרי 110K ק"מ צריך להחליף קלאץ'? הרי קלאצים אמורים להחזיק, בנהיגה עדינה פי 2 ויותר מזה. לא כך? אודה מראש על תשובות בעלי המקצוע |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
סבירות גבוהה שהגיע הזמן, לקלאץ אין אורך חיים מדוייק והרבה תלוי באופי הנהיגה,
זה יכול לנוע בין 50 ל 150 אלף +\- . נערך לאחרונה על ידי Nuker : 17-01-14 ב 19:16. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
הסבירות נמוכה שהגיע הזמן להחליף את הקלאץ .
אם אין החלקה או רעידות בשחרור הרגלית, טרם הגיע זמנו. Nuker, האם אפשר לקבל הסבר, מה קורה מכנית במערכת הקלאץ', כאשר הוא קשה ?. דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2013
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: פונטו ספייס SX
הודעות: 374
|
דוד, שים לב שלא התייחסתי למה שהמכונאי אמר לו כי מה שאני לא בטוח לגביו אני לא אומר (מאד משתדל לפחות P
,110K זה בערך רמת חיים של הקלאץ' ואם נהייה קשה זה כנראה משחיקה מצטברת, נכון, הוא לא חייב לרוץ ולהחליף ויכול לחכות שהקלאץ יתחיל להחליק, לדעתי אין טעם למשוך. אם הוא היה אומר שהלחיצה קשה והקלאץ' הוחלף לא מזמן המחשבה הייתה אחרת, במידה ואנו דנים בפתרון הקושי לאור המידע שהוצג האחוזים יהיו לטובתי באם יחליף קלאץ' "הבעיה" תיפתר. אינני מכונאי רכב ואין לי נסיון אז הותקלתי, אבל קלאץ קשה ככל הנראה נובע משחיקה\עיוות בפלטת לחץ ו\או באצבעות של השמש. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: שם
הגלגלים שלי: Grande
הודעות: 376
|
אולי כדאי לשמן את הכבל או את הבוקסות של הקלאצ?
אולי ניתן לבדוק חיכוך על ריק (בלי להיות מחובר לקלאצ עצמו (דוושה+כבל) - אולי ניתן לשחרר את שני האומים ולבדוק? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
|
ברכב המדובר אין כבל קלאץ', אלא משאבות.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום. לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
|
צריך לקחת בחשבון שכאשר רפידת הקלאצ' נישחקת ומיצטמצמת בעובייה אז בזמן שהרפידה תהיה צמודה לגלגל התנופה אצבעות טס הלחץ ייפתחו עוד קצת מה שיצמצם את החופש הקטן שיש לדוושת הקלאצ' (מהיתקרבות האצבעות אליו) וזה בטח גם הקושי של מהלך הדוושה שפותח השירשור ירגיש בזמן הלחיצה. מה דעתך דויד?
|
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| למכירה או החלפה. | davidmzr | מכירה | 4 | 01-03-13 13:13 |
| החלפה | faris91 | מכירה | 0 | 23-12-10 18:12 |
| החלפה לאוטו-מת | dodihob | יעוץ ברכישת רכב | 61 | 09-10-10 19:34 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד