מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

Magnifico Punto!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

my nice spice *מתעדכן*
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 26-07-13, 16:29   #1
guysternberg
Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2013
מיקום: כפר יובל/ראשון לציון
הגלגלים שלי: fiat punto sx
הודעות: 86
בעיית תצרוכת דלק פונטו דור ראשון 75

מנוע 75
תצרוכת הדלק הינה 1 ל10. הדבר נבדק מספר פעמים וזוהי התצרוכת המדוייקת הנוכחית לצערי.

-האוטו נוסע טוב והמנוע מגיב יפה.
-בהנעה לפעמיים הטורים נופלים וזה קורה רק כאשר המנוע קר.
-הפלאגים שחורים
-פליטה חמה מאוד
-לוקח לאוטו בערך 10 דקות של נסיעה להגיע לטמפרטורת עבודה

משאבת דלק אשר מותקנת ברכב היא של GT נותנת לחץ של 3 באר במקום 2.5 שאמור להיות במנוע 75(על פי ספר רכב) יכול להיות שהבדל של חצי באר גורם לבעיית התצרוכת? מפחית הלחץ המקורי לא יוריד את הלחץ ל2.5?

אשמח אם מישהו יוכל להגיד לי את הערכים של כל אחד מהחישנים על מנת שאוכל לבדוק בעזרת הרב מודד.

בתודה מראש
ושבת שלום לכולם!

גיא.
guysternberg מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 26-07-13, 16:55   #2
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
צריכת דלק גבוהה

מע' הזרקת הדלק מתוכננת כך שלחץ הדלק למנוע (לא למזרק אלא למנוע והסבר יבוא מייד) הנו קבוע וידוע ואז רק משתנה זמן הפעלת המזרק (פולס הזרקה) וכך מוזרקת כמות דלק אופטימלית למנוע הן לפעולתו והן ןצריכת דלק סבירה עם מינימום של זיהום אויר.
ברור שמש' דלק שמספקת לחץ דלק גבוה מדי תגרום גם לצריכת דלק גבוהה יותר.
וסת לחץ הדלק רק במנוע עם הזרקה חד נקודתית (במכוניות ישנות) מוסת בפועל את לחץ הדלק עצמו ובמנוע עם הזרקת דלק רב נקודתית (כמו בפונטו 75) הוא מווסת רק את הפרש הלחצים שיהיה קבוע כפי שבהסברי שכאן:
ההסבר קצת מסובך. הדלק מוזרק בלחץ, למנוע, ע"י פתיחת מזרק לזמן קצוב ע"י מחשב נהול המנוע.
הואקום הנוצר ע"י הבוכנה היורדת במנוע "מושך" גם הוא את הדלק דרך המזרק שנפתח.
לכן קיים וסת הדלק השומר על הפרש לחצים קבוע בין הלחץ של הדלק לבין הואקום הנוצר במנוע.
אל וסת הדלק מתחברת צינורית ואקום מהמנוע המשנה את תנועת הוסת לפי ואקום המנוע המשתנה.
כפי שציינתי קשה להסביר רק בכתב ללא המחשה אך עקרון פעולת וסת דלק שבחנוכית המזרקים הנה "שמירת הפרש לחצים קבוע" (הזרקה רב נקודתית).
במע' הזרקת דלק חד נקודתית יש וסת לחץ דלק שתפקידו לשמור על לחץ קבוע של מע' הדלק החד נקודתית.

בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-07-13, 18:09   #3
מאור30
Senior Member
 
האווטאר של מאור30
 
תאריך הצטרפות: Aug 2012
מיקום: חדרה
הגלגלים שלי: פונטו SX75
הודעות: 519
הסבר מאוד יפה דוקטור רפי לין- אהבתי.
סתם לסקרנות - אם אני מבטל את פעולת הווסת ע"י ביטול הצינורית מסעפת היניקה אליו המנוע יזייף?
מאור30 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-07-13, 18:18   #4
רפי לין
בעל מקצוע
מנהל
 
האווטאר של רפי לין
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: רמת השרון
הגלגלים שלי: בראבו גיר רובוטי, פנדה גיר ידני
הודעות: 6,357
ביטול פעולת הווסת

מעולם לא ניסיתי זאת, אבל אתה יכול לנסות זאת במכוניתך ודווח מה הממצאים.
בברכה - רפי לין
__________________
האתר לחיפוש מוסכים ושרותי רכב www.musach.co.il
פורום טכני לרכב www.musach.co.il/forum
פייסבוק http://www.facebook.com/profile.php?id=600554043
רפי לין מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-07-13, 18:49   #5
guysternberg
Member
 
תאריך הצטרפות: Jan 2013
מיקום: כפר יובל/ראשון לציון
הגלגלים שלי: fiat punto sx
הודעות: 86
רפי קודם כל תודה רבה על ההסבר המפורט. אם אני מבין את ההסבר אז הווסת אצלי בעצם בכל פעם מחזיר את הלחץ חזרה לערך התקין כפיצוי על הוואקם שנוצר בעת ירידית הבוכנה הגורם ליניקה נוספת ולא רצויה של דלק מהמזרק הפתוח.

כבר הזמנתי ווסת דלק אוניברסלי ואני מתקוון להתקין אותו לפני סעפת המזרקים על מנת שלחץ הדלק אצלי יהיה 2.5 באר כמו שאמור להיות על פי היצרן.

עדיין תחושת הבטן המכונאית שלי אומרת לי שזה כנראה יפתור חלק מן הבעיה קשה לי להאמין שחצי באר יעלה את צריכת הדלק ביותר מ30 אחוז (מקווה שאני טועה). ברגע שאקבל את הווסת אעדכן בממצאים.

עד אז אם מישהו יכול לתת לי את הערכים של החישנים אני אשמח כדי שאני אבדוק אותם ואהיה בראש שקט שאני לא צריך להזמין עוד משו.

תודה רבה!

גיא.
guysternberg מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
תצרוכת דלק ninjarabbi 500 החדשה 6 02-06-12 20:41
תצרוכת דלק yair791 אונו - טכני 2 05-03-12 21:55
בעיית שריקה ממנוע של פונטו 95 דור ראשון 1100 החתול המולך פונטו - טכני 3 06-09-10 21:22
תצרוכת דלק alon-amos בראבו - טכני 9 09-02-10 01:59
תצרוכת דלק 1 ל 9 ... תומר טמפרה - טכני 8 31-07-09 18:05


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 02:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד