מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום כללי > אוף טופיק
עקוב אחרינו ב-RSS

אוף טופיק הכל מלבד עולם הרכב (בגבול הטעם הטוב).

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תמונות שלפני ואחרי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

אחרי שעה וחצי של ניקיון חיצוני לבראבוו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט אונו שהייתה לי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הגלריה של הפונטו החדשה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

HGT בשלג3


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 24-01-13, 09:05   #1
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
איזה כייף. נראה שאני הזוכה בפרס.
המכשיר הנ"ל הוא לבדיקת אטימה לשסתומים.בד"כ משתמשים בו בעיקר משפצי ראשים או מכונאים מיומנים
במידה שיש חוסר סחיבה במנוע, וחיבור למחשב בדיקה במוסך לא מצא תקלה, והמנוע לא מנפח. ז.א שלא עוברת קומפרסיה לאגן השמן.
בדיקת לחץ הפוך לא בכול מקרה תגלה דליפה מהשסתומים, משום שלחץ הבדיקה מהווה לחץ על השסתומים ועוזר להם להיסגר. בדיקת וקום לשסתומים, תגלה זאת. אני מדבר על דליפה שאינה משסתום שרוף.
גם לאחר שעושים שלייף לשסתומים יש לבצע בדיקת וקום. אם המובילים שחוקים או שהקפיצים עייפים, השסתום לא יאטום כראוי. בזמן הנכון.
יש מה שנקרא בשפה המקצועית "צביטת שסתום" השסתום לא חוזר בדיוק לטבעת שלו, אלא ניסגר הצידה ואחר כך חוזר למקום. אבל בטרם הוא חוזר למקומו חלק מהקומפרסיה בורחת. בבדיקת לחץ הפוך המנוע לא בתנועה, שני השסתומים סגורים בטבעת, ונדמה שאין דליפה.
עוד מעט אצלם ואעלה בדיוק את פעולת המכשיר.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 26-01-13, 14:07   #2
GreaseDonkey
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: ניסאן קשקאי, סניק
הודעות: 158
צטט:
במקור פורסם על ידי davidmzr צפה בהודעה
איזה כייף. נראה שאני הזוכה בפרס.
המכשיר הנ"ל הוא לבדיקת אטימה לשסתומים.בד"כ משתמשים בו בעיקר משפצי ראשים או מכונאים מיומנים
במידה שיש חוסר סחיבה במנוע, וחיבור למחשב בדיקה במוסך לא מצא תקלה, והמנוע לא מנפח. ז.א שלא עוברת קומפרסיה לאגן השמן.
בדיקת לחץ הפוך לא בכול מקרה תגלה דליפה מהשסתומים, משום שלחץ הבדיקה מהווה לחץ על השסתומים ועוזר להם להיסגר. בדיקת וקום לשסתומים, תגלה זאת. אני מדבר על דליפה שאינה משסתום שרוף.
גם לאחר שעושים שלייף לשסתומים יש לבצע בדיקת וקום. אם המובילים שחוקים או שהקפיצים עייפים, השסתום לא יאטום כראוי. בזמן הנכון.
יש מה שנקרא בשפה המקצועית "צביטת שסתום" השסתום לא חוזר בדיוק לטבעת שלו, אלא ניסגר הצידה ואחר כך חוזר למקום. אבל בטרם הוא חוזר למקומו חלק מהקומפרסיה בורחת. בבדיקת לחץ הפוך המנוע לא בתנועה, שני השסתומים סגורים בטבעת, ונדמה שאין דליפה.
עוד מעט אצלם ואעלה בדיוק את פעולת המכשיר.
דוד.
גם בבדיקה הזו המנוע לא בתנועה ולכן אין כאן שום יתרון על פני בדיקת לחץ הפוך ובכלל, המכשיר לא אמור להיות בשימוש כאשר ראש מורכב וזה רק לפני או אחרי טיפול בראש מנוע אצל חרט.
משפץ ראשים יש להם כזה מכשיר רק מקצועי ואם יש משהו קבוע שמשפץ לך ראשי מנוע הוא לא יקח לך כסף על בדיקה כזו בלבד.
מכשיר כזה יכול להיות שימושי אם אתה אוהב לעשות שלייף שסתומים עצמאית ואז לבדוק עם וואקום. יש כאלו שבודקים עם מים, זה גם טוב.
GreaseDonkey מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-01-13, 17:15   #3
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
לא הבנתי למה המכשיר של החרט יותר מקצועי אנא הסביר ?. לדעתי, שלי יותר מקצועי כי הוא נייד.
המכשיר כן אמור להיות בשימוש כאשר הראש מורכב. כן יש כאן יתרון על פני בדיקת לחץ הפוך. משום שאתה בודק דליפה רק מהשסתומים. בעוד שבבדיקת לחץ הפוך לא תדע מי מדליף יותר, הרינגים או השסתומים. אתה פשוט מבודד את הבדיקה לשסתומים בלבד.
נכון שהחרט איתו אני עובד קבוע, יבצע לי את בדיקת הווקום ללא תשלום. אבל כמה פעמים אני יכול לבקש, ברגע שלא אתן לו את העבודה ?. לא נעים. זכור שהמכשיר מתאים גם לבדיקת לחץ דלק,
אולי תתפלא שבחלק מהמקרים אני מבצע יישור ראש לבד. אלא אם צריך גם מילוי.
אני יכול לספר לך בעקבות מה בניתי את המכשיר. בפיג'ו של הבן שלי עם ארבעת הקרבוראטורים, הייתה בעיה שהמנוע עבד על 3 צילינדרים. בדקנו את מערכת ההצתה ולחץ דלק, שיפצנו את הקרבוראטור בצילינדר מס' 1 , החלפנו כבלי הצתה ופלגים הכול היה תקין. הקומפרסיה הייתה כמעט שווה בכול הצילינדרים.
הורדנו את סעפת היניקה, והעמדנו את המנוע בנמ"ע. המכשיר "הלא מקצועי" הראה בשעון תת לחץ 10 PSI.
ז.א דליפה רצינית. מאחר שלא הייתה בעיה בבדיקת הקומפרסיה, הסקתי שיש בעיה בתעלה של הראש.
במקום ווקום החדרתי לחץ לתעלה דרך המכשיר, האוויר יצא דרך חור קטן ליד הפלג. התברר שחוכמולוג אחד בטרם קנינו את הרכב, ביצע שיפורים ועשה פורטינג לתעלות היניקה, הצלחתי לתקן את החור בלי להוריד ראש. החרט אמר שאינו יכול להלחים את החור, וצריך ראש חדש.
מה שקרא הוא, שהמנוע בצילינדר מס',1, שאב יותר אוויר מדלק ושינה את יחס התערובת. לא ניתן היה לעלות על כך ללא המכשיר, משום שכאמור לא הייתה בעיה בקומפרסיה. הרכב נסע כבר 200 ק"מ ללא שום בעיה.
הבעיה הנ"ל עלולה להיות גם במנוע הזרקה, חיישן MTP או MAF ישדרו למחשב שעובר דרכם פחות לחץ או כמות.
במערכות הזרקה שיש חיישן MAP, אין חיישן MAF ולהיפך.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-01-13, 22:25   #4
GreaseDonkey
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: ניסאן קשקאי, סניק
הודעות: 158
מאוד פשוט, אם יש דליפה בבדיקה של מכשיר ליקג' רגיל אז אתה יכול לשמוע האם הדליפה מהשסתומים או לא וכל מקרה אם הדליפה חזקה מורידים ראש.
שיטה נוספת ומאוד פשוטה לבדוק בעיות של אטימה שסתומים היא עם שעון וואקום רגיל.
GreaseDonkey מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 26-01-13, 23:55   #5
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
נכון, מאוד פשוט. כל בחור שעובד במוסך רק מס' חודשים, יודע את השיטה של "לשמוע "דליפה בבדיקה של מכשיר ליקג'. לא תמיד הדליפות נשמעות גם אם הן קיימות.
"שיטה נוספת ומאוד פשוטה לבדוק בעיות של אטימה שסתומים היא עם שעון וואקום רגיל."
נראה שלא עיינת בכול האשכול. גם כאן מדובר בשעון וואקום רגיל.
בדיקת ליקג' יעילה רק אם הממצאים שליליים, אם הממצאים חיוביים, עדיין לא ניתן לוודא את מצב המנוע לאשורו.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 27-01-13, 21:54   #6
GreaseDonkey
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: ניסאן קשקאי, סניק
הודעות: 158
ראה, אם אתה מבסוט מהמכשיר שייצרת אז על הכיפק, כנראה שלא אוכל לתת חוות דעת אמיתית או ביקורת מבלי להתנסות בעצמי, יחד עם זאת בכל מיני תקלות של דליפות שסתומים שהיו לי פה ושם (אלו באמת תופעות נדירות) האבחון נעשה עם שעון ואקום מחובר לוואקום סעפת, הריצוד של מחט השעון לא משאירה הרבה מקום לספק ואני מניח שאתה מבין על מה אני מדבר.
לרכב עליו דיברת, שמצאת דליפה אקראית של שסתומים, האם בדקת עם שעון וואקום?

יש עוד שיטת אבחון טובה מאוד אבל נדרש ציוד מקצועי ויקר, אבחון גרפי של ואקום המנוע עם סקופ, במקום שעון אנלוגי רגיל מחברים חיישן מדידה המודד וואקום מנוע ומציג את הואקום כגל של סקופ, מתקבל אבחון ברמה גבוהה של כול צילינדר והואקום שהוא מייצר בזמן אמת.
GreaseDonkey מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
חידה נושאת ברכות. davidmzr אוף טופיק 10 29-12-12 19:04
חידה. davidmzr אוף טופיק 6 13-07-12 08:58
חידה. davidmzr אוף טופיק 28 21-04-12 18:58
חידה לשבת raanan_t אוף טופיק 11 05-09-09 12:15
חידה פיאט כללי 6 15-11-05 00:57


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 09:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד