![]() |
|
עקוב אחרינו ב-RSS
|
||||||
| גרנדה פונטו - טכני טכני - דגמי גרנדה פונטו בלבד. |
|
גלריה
תמונות מהגלריה
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||
| מודעות שרות | |
|
|
| מועדון פיאט בפייסבוק |
![]() |
|
|
כלי נושא | הצג מצבים |
|
|
|
|
#1 | |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
|
הייתי הולך על החלפת שמן איכותי לפי הנחיות החברה + מסנן שמן גיר
אין לך ברירה שווה בדיקה כשאתה מחליף בדוק את כמות השמן שיוצאת וכך תדע אם היה חסר אוליי שמן |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: שם
הגלגלים שלי: Grande
הודעות: 376
|
האם בעמידה וב N הרכב גם רועד?
מה הסל"ד בהתנעה (מעל 1000?) והאם הוא יורד כשרכב מתחמם נראה לי שאולי יש קשר למשנק אוטומטי |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto Grande Active-Plus 8v
הודעות: 49
|
אין רעידות בסרק (אחד הדברים שמפתיעים לטובה ברכב הזה הוא השקט המופתי שלו בסרק ובידוד הוויברציות מהמנוע, עד לכדי מצב בו אתה חושב שהמנוע כבוי).
עם התנעה קרה, הסל"ד יושב על 1,200-1,300 ולאחר דקות מס' יורד ל 800 (עם מזגן 1,000~). בהתחלה חשבתי שהדבר עשוי להיות קשור להתנהגות מחשב ניהול מנוע כשהוא קר, אך כפי שכבר ציינתי, התופעה ממשיכה גם לאחר שהמנוע הגיע לטמפרטורת עבודה. אחד הדברים המטריפים, אין ספק. בעוד כ 1,000 ק"מ אגש לבצע לרכב טיפול גדול, אנסה להחליף את שמן הגיר על הדרך ונקווה לטוב. תודה לשניכם. נערך לאחרונה על ידי ALÞћÃ : 12-05-12 ב 02:15. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: גרנדה פונטו 1.4L רובוטי
הודעות: 41
|
לאחר חפירה בפורומים בחול - התופעה המתוארת כאן ניקראת "אפקט הקנגורו" קפיצות ורעידות בתחילת הנסיעה.
התקלה: Valve. Selespeed actuator valve ![]() ישנם 3 כאלה: 0-אחרי על הקלאצ', 1-2 אחראים על ההילוכים(זוגי+אי זוגי) לפותח הדיון היו צריכים רק להחליף את השסתום EV0 האחראי על הקלאצ' והבעיה הייתה ניפתרת בקלות ללא החלפת כל החלקים, עלות החלק בחו"ל כ500 שקל!. לצערי אני רואה שרמת ההכרה במחלות הגיר והפיתרונות של אנשי המיקצוע לוקה בחסר ועולה לצרכן המיסכן כסף רב!. למידע נוסף בנוסף היה עליהם לעשות קליברציה מחדש של הקלאצ (מרווח וכו') שהרובוט ילמד ויכוון עצמו. כניראה זו הסיבה שלאחר נסיעה הוא היה מכוון עצמו מחדש והבעיה הייתה נעלמת אבל ההגדרה הראשונית שלו במחשב הייתה לא מכויילת ולכן אחרי התנעה ובתחילת נסיעה הוא עשה את הרעידות וכו'. "Bunny hops are normally sorted by a clutch self calibration. Clutch position and clutch reference are the 2 options in parameters, you want "clutch position"." "ensure that both are within 28 - 28.5mm if not adjust the rod again and recalibrate" ומדוע החליפו לך את כל מיכלול הרובוט עקב הנזילה? יכול ליהות שזה קרה רק ביגלל מיכל הלחץ(הבלון השחור) שלא שמר לחץ וגורם לפריקת השמן מהמכלול (עלות של כ400 שקל). זה הדיון על תקלה דומה: http://forum.alfa156.net/forum/forum...oil&PN=0&TPN=1 תיקרה בסוף שהנזילות הפסיקו ובעיית הרעד בתחילת הנסיעה הייתה ביגלל קלאצ' לא מכוון OMG - the difference that this makes is just ridiculous! the rod was sitting at 32.750mm! Its like a different car now... in terms of calibration, smaky, what routine should I run? thank you for all your help, guys! בקיצור- אם היו אנשי מיקצוע מבינים וצדיקים - אזי הגיר היה מושלם ואף אחד לא היה מפחד להיתקרב אליו! נערך לאחרונה על ידי מישאל.ח : 27-08-12 ב 14:34. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto Grande Active-Plus 8v
הודעות: 49
|
סחטיין מישאל על הממצא, יש רק בעיה קריטית אחת - בהנחה ואינני טועה, כל הסולונואידים האלו ממוקמים במוח הגיר שכבר הוחלף שנה שעברה (בחדש) והבעיה לא נפתרה. היא בוודאות היתה קיימת גם לפני וקיימת גם היום ונעלמת לחלוטין לאחר שהגיר והמנוע כבר חמימים ושמחים. אני מעדיף שלא להתעסק עם זה עד הפאק הגדול הבא/מכירת הרכב. חבל על הכסף והעצבים, מאחר וכפי שאתה כבר יודע, גם המוסכים המקצועיים של פיאט בישראל פשוט לא יודעים להתמודד עם הגיר הזה.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: ספייס ELX ידני 16V
הודעות: 120
|
פרסמו את הנושא הזה בפורום של היבואן
לא פעם ראשונה שומעים על חוסר ידע מקצועי בנוגע לגיר הרובוטי מעניין מתי כן יהיו מומחים בגיר הזה נערך לאחרונה על ידי dutu79 : 03-09-12 ב 10:26. |
|
|
|
|
|
#7 | ||
|
Member
תאריך הצטרפות: May 2010
מיקום: ראשל"צ
הגלגלים שלי: גרנדה פונטו 1.4L רובוטי
הודעות: 41
|
צטט:
קראתי שאמור ליהיות בפיאט על כ15 מ"מ ובסלספיד של אלפא על 28 מ"מ. והכיוון העדין נעשה ע"י התוכנה שהגיר משולב בהילוך שני נותנים לחיצה מלאה על הדוושה עד שמגיעים ל3000 סל"ד ועוצרים ואז זה אמור ליהיות מכוון בידיוק ולימנוע את הרעידות בתחילת הנסיעה, והרכב חייב ליהיות חם. כניראה הנתון הראשוני הזה לא מכוון בגיר והרכב רועד עד שהמחשב הגיר עושה תיקונים בעצמו אבל בכל מיקרה הקלאצ' לא מכוון ואתה צריך לעבור זאת כל התנעה מחדש. האם ראיתה שעשו לך את כל הפרוצדורה (ללא קיצורי דרך) http://forum.multiecuscan.net/viewto...&start=0#p4699 מישהו יודע להיתעסק עם התוכנה הזו? וחדשות רעות - האקומולטור(צובר-הכדור השחור) שלי ליקראת סופו, המשאבה ניכנסת לפעולה כל מס' דקות גם ללא העברת הילוך צטט:
ככה יותר קל ליגזור קופון של 7500 שקל למנוע מיסכן(משאבת שמן) שבאירופה המוכר מיסתפק רק ב1500 כולל כל המיסים- מדוע בארץ המוכר חייבר לימכור פי 5 כל דבר?? ולהביא את אותו החלק המקורי זה פשוט סיוט ביגלל מדינת הקומבינה היהודית!- ולכן כולם נאלצים לשלם עשרות אלפי שקלים סתם כי יכולים לקחת מהם.
נערך לאחרונה על ידי מישאל.ח : 02-09-12 ב 16:16. |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
תאריך הצטרפות: Apr 2011
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Punto Grande Active-Plus 8v
הודעות: 49
|
בדבר הצובר, נראה לי שאתה נחפז למסקנות מהר מדי. המשאבה אמורה לפעול כל כמה רגעים, גם כשאתה לא מתעסק עם ההילוכים כלל (אמנם לוקח לה יותר זמן אם לא נעשה שימוש בהילוכים, אבל היא עדיין נכנסת לפעולה מדי פעם). לי יש אומדן, מאחר וההתנהגות של המשאבה לא היתה שונה לפני ההחלפה של כלל מוח הגיר (שכאמור כולל גם את הצובר). כיול הקלאץ' והמזלג נעשה עם החלפת המוח וכמובן שבעיית הרעידות המשיכה. ייתכן שבדבר הרעידות במקרה שלי, ישנה בעיה פיזית שלא ניתן לפתור מבלי להחליף את כל הגיר, או אולי אפילו את ה Flywheel. כאמור, אין לי עצבים להתעסק עם זה, מאחר ואף אחד לא מוכן לומר שההתעסקות תעלים את התופעה במאת האחוזים, וכל עוד הרכב ממשיך להתגלגל, שימשיך.
להתלונן לסמל"ת על טיפול לקוי מצד המוסכים המורשים זה כמו להתלונן על המחיר (שמופקע לכל הדיעות, אפילו לדברי אחד מבעלי המוסכים היותר מוערכים של פיאט בישראל). לא יעזור. חזרה לעניין הצובר ; בכדי להעריך את עניין שימור הקיבולת, אתה יכול לעשות נסיון - כשאתה ברכב, מהרגע שאתה שומע שהמשאבה יצאה מפעולה, עם הרגל על הברקס העבר בזריזות את ההילוכים מ 1 ל 2 וחוזר חלילה ותספור את ההעברות שביצעת, עד שתשמע את המשאבה שוב. אצלי מחזור טעינה מספיק ל 7 העברות זריזות בין ההילוכים 1 ו 2 עד שהמשאבה שוב נכנסת לפעולה. חשוב לבצע את הבדיקה מיד עם הפסקת הפעולה של המשאבה, מאחר ובכל השהיה נוספת השמן עדיין ממשיך להתרוקן מהצובר חזרה למיכל הפלסטיק. נערך לאחרונה על ידי ALÞћÃ : 03-09-12 ב 02:13. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: השרון
הגלגלים שלי: ספייס ELX ידני 16V
הודעות: 120
|
תיסתכל על הגיר ממה הוא מורכב, מה כל כך מיוחד ומסובך ומתוחכם בו?? סתם עושים עניין מיציקת אלומינום עם מס' סלנואידים, חיישנים פשוטים בני 10+ שנים,מנוע DC פשוט וצובר לחץ:
ככה יותר קל ליגזור קופון של 7500 שקל למנוע מיסכן(משאבת שמן) שבאירופה המוכר מיסתפק רק ב1500 כולל כל המיסים- מדוע בארץ המוכר חייבר לימכור פי 5 כל דבר?? ולהביא את אותו החלק המקורי זה פשוט סיוט ביגלל מדינת הקומבינה היהודית!- ולכן כולם נאלצים לשלם עשרות אלפי שקלים סתם כי יכולים לקחת מהם. [/quote]אתה יודע, זה צריך לשאול את אנשי פיאט ולפעמים אין בעיה לשלם אפילו מחירים גבוהים העיקר שיסדרו את הבעיה-רק שזה לא קורה כל כך-אתה גם משלם וגם לא פותרים את הבעיה נערך לאחרונה על ידי dutu79 : 03-09-12 ב 19:13. |
|
|
|
![]() |
|
|
נושאים דומים
|
||||
| נושא | מתחיל הנושא | פורום | תגובות | ההודעה האחרונה |
| פונטו דור 1 רועדת בהתחלת נסיעה ובזינוק בעליה | elior93 | פונטו - טכני | 20 | 22-05-12 23:11 |
| "החלקה" של הגיר בהתחלת נסיעה + תושבת רדיאטור שבורה | idobi | פונטו - טכני | 3 | 09-03-10 18:47 |
| צריך עזרה בבקשה.האם אגזוז מקולקל יכול לגרום ל | spirit73 | בראבה - טכני | 24 | 28-12-08 12:45 |
| רעשים בהתחלת נסיעה ועצירה | ran | פונטו - טכני | 8 | 19-10-08 11:11 |
פיאט
מוסכים ושרותי רכב
פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד