מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום כללי > רכב כללי
עקוב אחרינו ב-RSS

רכב כללי מדברים על עולם הרכב (מלבד פיאט).

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שבוע מכירות בצפון, סוכות 2007
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו החדשה שלי!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הרכב שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט פונטו היפיפייה שלי!!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפנדה שלי!


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 13-04-12, 23:42   #1
אלעד ס
Member
 
האווטאר של אלעד ס
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Autobianchi A112 Junior
הודעות: 80
דיון על ספורט מוטורי עממי

שלום חברים,
ראשית הבהרה: אין לי דבר וחצי דבר נגד חברת "קרוס קאונטרי". הם בסה"כ ממלאים ואקום שנוצר בעקבות חקיקה מסויימת ועוסקים בתחום לגיטימי. כל הטענות והתהיות בדבריי מופנות אל המחוקק.

תקציר קל לטובת מי שלא היה היום במפגש מועדון אלפא רומיאו בהרצליה: קיבלנו הרצאה מהדס, נציגת חברת קרוס קאונטרי. חברה זו קיבלה הכרה מהרשות לנהיגה ספורטיבית, לצד מספר חברות נוספות, להכשיר נהגים המעוניינים בכך לקבל רישיון נהיגה ספורטיבי. החברה מציעה את הקורס לחברי המועדון בעלות מוזלת.

כבר שנים שמדברים על כך שאין כאן ספורט מוטורי ושחובבי התחום נרדפים ע"י רשויות החוק. אז לפני כמה שנים נחקק חוק הספורט המוטורי, הוקמה הרשות לנהיגה ספורטיבית והחלו להנפיק רישיונות לנהיגה ספורטיבית. עד כאן הכל טוב ויפה.
מצד שני, נראה שהקערה התהפכה על פיה: אם עד עכשיו הספורט המוטורי העממי התנהל לו פחות או יותר בצורה נינוחה גם אם לעתים בהיחבא, הרי שעכשיו ניתן לעסוק בו בראש חוצות.
אלא מה, צריך לקבל רישיון - בין אם מדובר בדו"ג, במכונית, בקארטינג או טרקטורון. ולא שזה נעצר כאן: גם הרכב זקוק לרישוי. כל עניין הרישיונות, בניכוי מחיר ההכשרה ההתחלתי, עומד על כ-160 ש"ח בשנה. וכל זאת בעבור מה? בעבור שנוכל להמשיך ולקיים את הג'ימקאנות, ימי המסלול, הדרכות הנהיגה ואפילו תחרויות הקארטינג שהיו לנו עד כה מבלי שניחשב לעבריינים, שהרי עיסוק בפעילות מסוג זה מבלי ששולם הכופר השנתי תמורתו הינו עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר. ספורט מוטורי עממי? הצחקתם אותי. זה יותר נראה כמו ניסיון התעשרות על חשבון התחביב שלנו.
מה יעשו אלה שעברו קורס נהיגת מירוצים בקארטינג, קיבלו רישיון מירוצים ולוקחים חלק בליגות פעילות? על פניו, נראה שבן-לילה המדינה הפכה אותם לעבריינים על לא עוול בכפם.
מדוע במסלולים בחו"ל כדוגמת הנורבורגרינג ניתן לשלם X כסף ולעלות עליו עם כל רכב וללא צורך ברישיון נהיגה מיוחד? מה מייחד את מדינת ישראל שדווקא בה צריך רישיון ספציפי לענף שמוגדר כעממי? הדבר מקומם במיוחד על רקע העובדה שלמעט ישראל, אף מדינה אחרת בעולם אינה מכירה ברישיון הזה.

בראייתי, ואשמח אם מישהו יאיר את עיניי אם החמצתי כאן משהו, המדינה קלטה שיש כאן תחום אפור והחליטה להכשיר אותו תוך שהיא גוזרת ממנו קופון נחמד בדרך. ככל שאני הופך בסוגיה הזאת, אינני מצליח למצוא בה צדדים חיוביים: אם אני רוצה להמשיך לעסוק בתחביב שלי ולהשתתף מידי פעם בימי מסלול, ג'ימקאנות או סתם ללכת למסלול קארטינג עם חברים, יהיה עלי להחזיק בקביעות ברישיון נהיגה ספורטיבית ואגב כך גם לייצר תזרים מזומנים קבוע למדינה. אני מעריך שההתעסקות הזאת רק תרחיק מתעניינים פוטנציאליים מתחום הספורט המוטורי מחד, ותהפוך חלק לא מבוטל מהעוסקים בו לעבריינים מאידך. במקום שחובבי הנהיגה הספורטיבית יפרקו את האגרסיות שלהם במקום סטרילי, ההתעסקות המיותרת שהמחוקק יצר רק תגרום לכך שלפחות חלקנו ימצאו פורקן בכבישים ציבוריים - והרי דווקא את התופעה הזאת היה אמור הספורט המוטורי העממי למגר.
עד שמצב העניינים יתבהר, אני מעדיף לשבת על הגדר ולראות לאן נושבות הרוחות. בשלב זה אין לי כוונה לקחת חלק בקורס הזה ובטח שלא להוציא רישיון לנהיגת מירוצים. אם ג'ימקאנה או קארטינג הם ענפי ספורט מסוכנים שדורשים תשלום לא מבוטל לרגולטור כדי לעסוק בהם, אז שיכניסו להסדר הזה גם רכיבה על סוסים, אימוני כדורגל ושחייה אומנותית.

לסיכום, אני רואה עתיד מאוד פסימי. אינני נוהג לפתוח את אותו השרשור בפורומים שונים. הפעם חרגתי ממנהגי מהסיבה שלהבנתי מדובר כאן ביצירת מציאות חדשה ושונה מזאת שאנו מורגלים לה, והייתי שמח לשמוע את דעתכם בעניין, ובמיוחד את דעתו של גדעון שנכח היום במפגש וכמוני, גם הוא התרשם מהדברים בצורה בלתי אמצעית.

קישור לאתר של קרוס קאונטרי: http://www.cross-country.co.il
אלעד ס מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 14-04-12, 12:16   #2
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
דיברתי עם הדס לאחר המפגש.
הועלו נושאים כמו מי מגבה את הרישיון, מה אפשר לעשות איתו מחר בבוקר, למה לא שמעו על זה בתקשורת עד עכשיו, למה אנחנו אלו שצריכים להביא את התקנות ולא הגוף שממומן מכספי המיסים שלנו וכד'

בגדול, על פניו, נראה שאולי אלו הניצנים הראשונים באמת לכל העניין של ספורט מוטורי מוסדר.
לפי מה שהדס אומרת, הם בהחלט מכוונים למצב שבו נוכל להגיע עם הרכב שלנו, למסלול, לשלם ולנהוג כאוות נפשנו. רק שבניגוד לנניח גרמניה והרינג, כאן נצטרך גם רשיון בתוקף. האמת, אם זה יהיה המצב, אני מסוגל לחיות עם זה.

בכל מקרה, אני חושב שאני אהיה מה שנקרא Late Adopter הפעם. נמתין מעט ונראה איך העניין מתפתח ואז נצטרף במידה ויתפתח טוב.

מה שהכי מדאיג אותי האמת, ואולי אני לא מעורב מספיק ולכן זה מדאיג אותי, הוא איך פתאום (לפי איך שזה נראה לי לפחות) מדינת ישראל מאפשרת לי לעבור הכשרה ולקבל רישיון ספורטיבי. מאיפה כל העניין צץ?
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-04-12, 13:03   #3
אלעד ס
Member
 
האווטאר של אלעד ס
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Autobianchi A112 Junior
הודעות: 80
זה בדיוק העניין: יש פה יותר מידי סימני שאלה, ומה שאישית הכי מפחיד זה שבעתיד הקרוב אאלץ לשלם כופר כדי לעסוק בתחביב שעד כה ניתן היה לעסוק בו לגמרי בחינם.
ושלא ימכרו לנו שמדובר בתחום מסוכן. כמה אנשים נפגעו בעשור האחרון בג'ימקאנות? בימי מסלול? במירוצי קארטינג? ולעומתם, כמה נפלו מסוס? כמה פרקו כתף או סתם יצאו עם חבורה נאה בעקבות אימון ג'ודו?
הספורט המוטורי העממי הוא ענף ספורט בטוח מאוד שעד היום שמר על רמת בטיחות ומקצועיות גבוהות מאוד מבלי שהיה חוק שעשה סדר בדברים. מה בדיוק הואילו חכמים בתקנתם?
אלעד ס מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-04-12, 13:29   #4
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
לפני שאני מגיב לגופו של עיניין אני רוצה להבין משהו, ברשותכם:

נניח שאני מעוניין להגיע עם הרכב שלי למסלול ולהתחרות שם. אני צריך להוציא עוד רישיון לנהיגה ספורטיבית מעבר לרישיון רכב הנוכחי? מה הכוונה לרישוי, האם צריך להחליף את מס' הרכב באחד ייעודי כשהוא על המסלול, ואם כן מה קורה אם אני נוסע עם מס' הרכב הספורטיבי על כביש בין עירוני רגיל במהירות חוקית? ובכלל, היכן יש (אם בכלל) מקומות להתחרות בהם?
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-04-12, 13:37   #5
אלעד ס
Member
 
האווטאר של אלעד ס
 
תאריך הצטרפות: Jan 2009
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: Autobianchi A112 Junior
הודעות: 80
גיא, הבנת את הדברים במדויק. גם הרכב וגם הנוהג בו זקוקים לרישוי ספורטיבי. בבואך למסלול עליך להחליף את לוחית הרישוי הצהובה ללוחית אפורה, ובתום האירוע להחליף בחזרה מאפור לצהוב.
אלעד ס מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-04-12, 15:32   #6
stio
כתבנו בצפון
 
תאריך הצטרפות: Oct 2007
מיקום: צפון
הגלגלים שלי: :
הודעות: 3,444
הבנתי. ראשית, אני מסכים עם כך שעל כל נהג שמעוניין להתחרות בכל תחום ספורטיבי כלשהו עם רכבו הפרטי, יהיה להוציא רישיון נהיגה ספורטיבי שיהיה כפוף לקורס ייעודי (בדומה לקורס לנהיגה מתקדמת של היום) ובסופו מבחני הכשרה. אסור שכל נהג חדש יעלה על מסלול ללא טיפת הכשרה וללא ידע מינימלי בשליטה על הרכב, שלא נדבר על ניסיון. הדברים האלה עולים כסף, לרבות עלויות הקורס עצמו והנפקת רישיון נהיגה ספורטיבי, ופה ניתן רק להתווכח על המחיר עצמו - במידה והוא יהיה מופקע.

הבעיה, לפי דעתי, מתחילה בעיניין רישיון הרכב הספורטיבי והרישוי. כמו שציינתם בראשית הפוסט, בחו"ל ניתן לעלות על כל מסלול תמורת תשלום שנקבע מראש, ולהתחרות בשקט ושלווה ללא צורך בשאר קישקושים נלווים תוצרת כחול לבן. במדינה שלנו יושבים כנראה אנשים במשרד האוצר, שחושבים כל היום היכן ניתן לחלוב מאזרחי המדינה עוד ועוד כסף. יכול להיות שהכסף הזה הולך לביטחון (הקמת גדרות בגבולות, כיפות ברזל, רכישת מטוסים וצוללות וכ'), ויכול להיות שהכסף הזה סתם נאגר ולא משמש לכלום, אולי להעשרת שכר חברי הכנסת עוד ועוד. הבעיה הזאת מורכבת מעבר ל"כופר" שאנו נאלצים לשלם על הרישיון והרישוי הספורטיבי, ונמשכת גם לתחום הדלק, מס מצלמות המהירות ע"י משרד האוצר ומשטרת התנועה וכמו כן בתעריפי המיסים (מס הכנסה, ביטוח לאומי, מע"מ וכ').

בתחום הנהיגה הספורטיבית (להבדיל מתחום הדלק והמצלמות המהירות) אנחנו צריכים לשתוק ולשלם, לפחות לעת עתה. כ"כ הרבה שנים נאבקנו על מנת שלא נחשב לעבריינים, ועד שדבר כזה קורה סוף כל סוף עלינו לקבל בהבנה, עד כמה שניתן, את החוקים הרלוונטים ולכבד אותם, וזאת על מנת שחלילה לא יבטלו את התקנות. אני מסכים שזה לא ראוי ואולי אף לא לגיטימי, אבל אנחנו חיים במדינה שבראשה עומדים אנשים שפשוט אוהבים כסף - וזה כבר נושא שנוגע למחאה החברתית שעוד תתפרץ הקיץ בכמות הרבה יותר גדולה ממה שהיה בקיץ שעבר.

כרגע, לדעתי, עלינו להמתין עם כל נושא הרישיון והרישוי הספורטיביים ופשוט לשבת להסתכל מהצד. לראות איך העיניין דופק, איך זה מתנהל. בעוד זמן מה שנראה שאין עם זה בעיות, לא תהיה בעיה להוציא רישיון כזה ולהנפיק לוחיות אפורות ולשלם את האגרות הנלוות לכך - כרגע אין בכך שום צורך, תנו לנושא לצבור תאוצה ולהתפתח, משום שהוא עוד בחיתוליו.
stio מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 14-04-12, 17:15   #7
Caveman
Super Moderator
מנהל
 
האווטאר של Caveman
 
תאריך הצטרפות: Sep 2007
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: APESS
הודעות: 4,200
הקורס הוא תיאורטי בלבד. אין בו חלק מעשי.
תפקידו של הקורס הוא להעביר לך את הידע הדרוש בכל הנוגע לתקנות. ממש כמו מבחן תיאוריה.

בחול ניתן להגיע עם הרכב הפרטי רק בימים שבהם מוגדר שמותר לעלות עם רכבים פרטיים על המסלול.
באירועי מרוצים מוסדרים, יש צורך ברישיון, ניסיון, ורישוי לרכב.
__________________
My Car: Mk3B APESS

הכללים לכתיבת הודעות בפורום. נא לקרוא.
Caveman מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
12V בכול מקום ? doronza פונטו - טכני 1 19-05-11 15:25
ביום שישי הזה, יום מכיות פיאט ביום שישי הקרב. רפי לין פיאט כללי 0 12-10-10 01:41
ספורט מוטורי ישראלי - בימי שישי דובי מילר רכב כללי 6 23-08-08 21:52
ערב ספורט מוטורי - 6/3/08 דובי מילר פורום המועדון 0 21-02-08 17:20
ספורט מוטורי פיאט כללי 2 26-12-05 12:42


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 22:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד