מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פונטו - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פונטו - טכני טכני - דגמי פונטו בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

AMERICAN POWER
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פיאט פונטו ספייס 2001 SX
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

כמה זויות להנצחת תוצאות הפוליש ווקס
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

127
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

My Baby


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 22-02-12, 16:24   #1
komoto
Member
 
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ELX
הודעות: 89
מהירות איטית במאוורר לא עובדת

שלום.
שמתי לב שהמהירות הראשונה במאוורר לא עובדת. כששעון החום מראה על פס אחד מעל החצי, ישר המאוורר מתחיל לפעול על המהירות הגבוהה, בד"כ פחות מדקה, עד שהחום חוזר לחצי וכן הלאה.
לא יודע אם זה קשור, היה לי חור בצינור מים עליון, והוא הוחלף.
השאלות הן:
1. האם יכול להגרם נזק מכך שהמהירות הנמוכה לא עובדת, במקרה שבמהירות הגבוהה הכל בסדר, והחום אף פעם לא עובר את הקו הראשון אחרי החצי.
2. מה מקור התקלה? ניסיתי לחפש פיוז שרוף ולא מצאתי, מה עוד כדאי לבדוק?

הרכב ELX 2001 אוטומט.

תודה מראש.
komoto מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 22-02-12, 16:39   #2
speedfly
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: קרני שומרון
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 18
אצלי המוסכניק שם תרמוסטרט שמפעיל את המאוורר על המהירות הגבוהה ישר בטמפרטורה נמוכה, ככה שבחיים לא יהיה מצב שהמנוע מתחמם, ככה אני שומר על אורך חיי מנוע
speedfly מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-02-12, 17:00   #3
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
קודם כל טרמוסטט לא מפעיל את המאוורר.
הבעיה היא ביונית חום רדיאטור או בנגד.
כן זה לא בריא שהוונטה מתחילה לעבוד במהירות הגבוהה, משום שזה יוצר צריכה מוגברת פתאומית של זרם.
לאורך זמן, הדבר עלול לגרום לנזק במחשב ובחיישנים, שהזרם אליהם מופחת באופן פיתאומי.
דבר נוסף זה גורם לקירור לא נכון של המנוע.

דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.

נערך לאחרונה על ידי davidmzr : 22-02-12 ב 17:14.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-02-12, 22:43   #4
speedfly
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Feb 2012
מיקום: קרני שומרון
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 18
יונית זה מה שמעביר לתרמוסטרט את המידע והוא מחליט אם להעביר את הזרם למערכות השונות או לא.
בכל מקרה הטמפרטורה התקינה של פיאט פונטו היא 90 מעלות, הבעיה היא שיותר קשה למערכת קירור לקרר את המנוע ב90 מעלות מאשר מב80 מעלות לכן התקינו לי תרמוסטרט של 80 שבמקום שאני אגיע ל95 מעלות אז אני מגיע ל83-85 מעלות ביום חם
speedfly מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 22-02-12, 23:59   #5
yair068
Senior Member
 
האווטאר של yair068
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ראשון לציון
הגלגלים שלי: פיאט פונטו
הודעות: 3,222
כמו שאמר דוד לא תקין שעובד על מהירות גבוהה
גם עושה רעש המאוורר גם טמפ' המנוע לא תקינה והרכב צורך יותר דלק וגם משגע את החיישנים
אם הכל תקין אז צריך לעבוד על מהירות 1
זה כמו לנסוע ללא טרמוסטט
yair068 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-02-12, 00:34   #6
komoto
Member
 
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ELX
הודעות: 89
דוד ויאיר, מה אתם מציעים לי לבדוק?
בדקתי את הפיוז לפי הציור שנמצא על מכסה קופסת הפיוזים, יש מצב שלא זה הפיוז המדובר? רעיון אחר?

תודה!
komoto מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-02-12, 00:51   #7
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
צטט:
במקור פורסם על ידי speedfly צפה בהודעה
יונית זה מה שמעביר לתרמוסטרט את המידע והוא מחליט אם להעביר את הזרם למערכות השונות או לא.
בכל מקרה הטמפרטורה התקינה של פיאט פונטו היא 90 מעלות, הבעיה היא שיותר קשה למערכת קירור לקרר את המנוע ב90 מעלות מאשר מב80 מעלות לכן התקינו לי תרמוסטרט של 80 שבמקום שאני אגיע ל95 מעלות אז אני מגיע ל83-85 מעלות ביום חם
חבר, ברוך הבא לפורום, מה שרשמת בהודעה הזאת לא נכון בכלל!
ממליץ לחפש בגוגל ובפורום את עקרון פעולה של מערכת הקירור, כולל שירטוט חשמל.

"מוסכניק" שלך ועוד הרבה "מוסכניקים" בארץ חושבים שהם הרבה יותר חכמים ממהנדסי מערכת קירור של פיאט ולכן מחליפים יוניט חום לאחד שמופעל בטמפ' נמוכה יותר, רובם גם מפרקים טרמוסטט על הדרך וכמו שאמרת משאירים רק מהירות גבוה במאוורר. זה נקרא חאפריות!! זה לא עוזר, זא רק עושה צרות.

במקומך הייתי מוחק את המס' הטלפון שלו ושוכח איפה המוסך שלו.
כמובן שצריך לשחזר את מערכת הקירור חזרה למקורית!
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-02-12, 01:00   #8
komoto
Member
 
תאריך הצטרפות: Nov 2010
מיקום: מרכז
הגלגלים שלי: ELX
הודעות: 89
מוסכניק אחד טען לי פעם שהרכבים מתוכננים לאקלים האירופאי. ובמזג אויר כאן בארץ ממילא רוב השנה נוסעים עם מזגן = מהירות גבוהה, או שממילא החום הוא +30מעלות. והכמה חודשים שבהם המאוורר יעבוד על מהירות גבוהה במקום נמוכה, לא יקרה לרכב כלום.
komoto מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-02-12, 01:08   #9
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
גם באירופה יש +30 ונוסעים עם מזגן.
אני אישית לא נוסע רוב השנה עם המזגן.

כמו שאמרתי, ישנם מס' לא קטן של מוסכניקים שחושבים שהקומבינות שלהם זה שיפור מוצלח, מעניין למה יצרני רכב לא מאמצים את זה...
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 23-02-12, 09:29   #10
davidmzr
Senior Member
 
האווטאר של davidmzr
 
תאריך הצטרפות: May 2008
מיקום: רחובות.
הגלגלים שלי: פונטו
הודעות: 6,029
צטט:
במקור פורסם על ידי komoto צפה בהודעה
מוסכניק אחד טען לי פעם שהרכבים מתוכננים לאקלים האירופאי. ובמזג אויר כאן בארץ ממילא רוב השנה נוסעים עם מזגן = מהירות גבוהה, או שממילא החום הוא +30מעלות. והכמה חודשים שבהם המאוורר יעבוד על מהירות גבוהה במקום נמוכה, לא יקרה לרכב כלום.
ביחס לשאלה הקודמת אני מציע (כפי שכתבתי כבר) לבדוק התנגדות על הנגד שנמצא על חופת הרדיאטור. אם הנגד תקין לבדוק יונית חום על הרדירטור.
נראה שעניין המהירויות לא הובן כראוי.
נכון שלא יקרה כלום כאשר המהירות הגבוהה תעבוד. השאלה היא באיזה שלב של חום המנוע.
ברור שקשה יותר לקרר מים ב-90 מעלות מאשר ב-80.
הבעיה היא יותר של מפלי מתח במערכת החשמל, כאשר הוונטה נדלקת ישר על מהירות גהוהה.
כאשר המנוע יעבוד בסרק עד שרק המהירות הגבוהה תידלק, שים לב לקפיצה בשעון בסל"ד.
מי שרוצה להבין את זה טוב יותר, שיסע לנגריה לראות. שם מפעילים את המסור לחיתוך לוחות עץ, בשלוש מהירויות. עד שמקבלים את המהירות הרצוייה.
אם ידליקו מיד על הגבוהה, הפקק הראשי יקפוץ. בגל מפל מתח וזרם פתאומי.
בהזדמנות תגיד למוסכביק שאמר לך, שלא יקשקש.
דוד.
__________________
שאלות בנושאים טכניים נא לפרסם בפורום.
לכעוס ולהעלב הם, להעניש את עצמך על טעותם של אחרים.
davidmzr מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מהירות מאוורר איטית לא עובדת - פונטו MK1 ארילו פונטו - טכני 13 14-07-14 12:35
מהירות 2 במאוורר לא עובדת-מה עושים? gilad267 בראבה - טכני 8 01-07-11 15:57
חריקות מהגלגלים בנסיעה איטית Niro פונטו - טכני 0 21-06-10 09:59
התנעה איטית Numfiat פונטו - טכני 4 23-12-09 09:29
התחממות איטית פונטו HGT assaf HGT פונטו - טכני 19 02-02-08 02:54


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 21:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד