מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > פנדה - טכני
עקוב אחרינו ב-RSS

פנדה - טכני טכני - דגמי פנדה בלבד.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

4 חודשים עם האונו !
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

פונטו ספייס (יאנג ) "פנינה"
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

האונו היפה שלי ..
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפיאט פונטו היפיפייה שלי!!!
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


תגובה
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 13-12-11, 04:19   #1
שמעון
Member
 
תאריך הצטרפות: Aug 2010
מיקום: דרום
הגלגלים שלי: פנדה
הודעות: 34
האם הפעלת חימום?
משום שיתכן שפעולת החימום מקררת את נוזל הקירור.
ומנגד, המנוע לא מתאמץ מספיק ע"מ לחמם אותו לטמפרטורה הרצויה.
שמעון מנותק  
הגב עם ציטוט
ישן 13-12-11, 11:55   #2
baba
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2010
מיקום: מודיעין
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 22
לא הפעלתי את החימום באותו זמן - אם כי הכפתור יושב על חימום.

מבחינת צריכת דלק - לא הבחנתי בשינוי משמעותי בזמן האחרון.

שאלה נוספת - במידה והטרמוסטט אכן תקוע - האם לא הייתי שומע את המאוורר עובד כל הזמן אחרי נסיעה קצרה בה הטמפ' כן מגיעה לאמצע?
האם גם בירידה בה איני נוגע בגז והסל"ד עומד על 3K (עקב בלימת המנוע) - מחשב המנוע עדיין יידע להעלות סל"ד כדי לחמם את המנוע?


תודה על התשובות.
baba מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 13-12-11, 13:44   #3
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
לא, המאוורר יעבוד רגיל.
למחשב אין יכולת לחמם את המנוע. מנוע מתחמם לבד (עקב שריפת דלק בצלינדרים)

שמעון, בזמן שטרמוסטט תקין, הפעלת חימום לא אמור להשפיע על חום מנוע, גם בכביש מהיר.

נערך לאחרונה על ידי Lexxxa : 13-12-11 ב 13:46.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-12-11, 07:54   #4
panda05
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 43
אין סיבה לדאגה

גם אצלנו בפנדה באותו תוואי ותנאי נסיעה הבחנתי במצב זהה, גם שהפנדה היתה חדשה לגמרי.

זו תופעה טבעית ואין מה לדאוג. ההסבר הטכני ברור :

בנסיעה ממושכת ומהירה במדרון עם בלימת מנוע בסל"ד יחסית גבוה וטמפ' חיצונית נמוכה נוצר מצב בו
המנוע במינימום צריכת דלק , שריפה אפסית של דלק בבוכנות וייצור חום מנוע מועט. במקביל וכנגד נוצר שילוב של תנאי מקסימליים של יעילות למערכת הקירור - משאבת המים סובבת מהר ומגבירה סירקולציית
מע' הקירור , המאוורר מסובב באופן מירבי ע"י הרוח המהירה הנגדית , האויר הנתקל כנגד רכיבי מע'
הקירור (רדיאטור ,צנרת וכו') והמנוע מגיע במהירות רבה והוא קר מאוד ומוריד את טמפ' הרכיבים והנוזל . כל אלו בשילוב מורידים - פיסיקה פשוטה - את טמפ' נוזל
הקירור , באין עומס נגדי שישמור עליו בחום הסטנדרטי.
כתוצאה מכך מד החום מחווה באופן מוצדק ירידה מהטווח הסטנדרטי הקודם . יש לזכור כי מד חום משכך תנודות חום כלפי מעלה ולא כלפי מטה.
panda05 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 17-12-11, 13:59   #5
yulian1986
Senior Member
 
האווטאר של yulian1986
 
תאריך הצטרפות: Sep 2010
מיקום: מעלות
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 283
אצלי דווקא הוא תמיד על חצי ואני גר בצפון,כך שבבקרים מאוד קר פה,פשוט לוקח לו יותר זמן להגיע לחצי.
__________________
היום: פיאט פנדה 2011 ידני.
פעם: פיאט דובלו JTD 2002 ידני.

איטלקיה,לא שותה,שובבה,לא אוהבת להיות חולה-פיאט פנדה
yulian1986 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-12-11, 14:14   #6
baba
Junior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2010
מיקום: מודיעין
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 22
יוליאן,

השאלה אם יש לך ירידה ארוכה שבה אתה יורד ללא גז בכלל? ומה קורה אז?

בירידה מירושלים דרך 443 - החל מבית חורון ועד למחסום מכבים - הנסיעה היא כמעט ללא גז בכלל, רק על בלימת מנוע. מדובר על כ-10 ק"מ של ירידה.

תודה לכולם על התשובות
baba מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 18-12-11, 14:39   #7
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
צטט:
במקור פורסם על ידי panda05 צפה בהודעה
גם אצלנו בפנדה באותו תוואי ותנאי נסיעה הבחנתי במצב זהה, גם שהפנדה היתה חדשה לגמרי.

זו תופעה טבעית ואין מה לדאוג. ההסבר הטכני ברור :

בנסיעה ממושכת ומהירה במדרון עם בלימת מנוע בסל"ד יחסית גבוה וטמפ' חיצונית נמוכה נוצר מצב בו
המנוע במינימום צריכת דלק , שריפה אפסית של דלק בבוכנות וייצור חום מנוע מועט. במקביל וכנגד נוצר שילוב של תנאי מקסימליים של יעילות למערכת הקירור - משאבת המים סובבת מהר ומגבירה סירקולציית
מע' הקירור , המאוורר מסובב באופן מירבי ע"י הרוח המהירה הנגדית , האויר הנתקל כנגד רכיבי מע'
הקירור (רדיאטור ,צנרת וכו') והמנוע מגיע במהירות רבה והוא קר מאוד ומוריד את טמפ' הרכיבים והנוזל . כל אלו בשילוב מורידים - פיסיקה פשוטה - את טמפ' נוזל
הקירור , באין עומס נגדי שישמור עליו בחום הסטנדרטי.
כתוצאה מכך מד החום מחווה באופן מוצדק ירידה מהטווח הסטנדרטי הקודם . יש לזכור כי מד חום משכך תנודות חום כלפי מעלה ולא כלפי מטה.
היי PANDA05, שכחת להסביר דבר קטן נוסף, ברגע שהחום מתחת ל"חצי", הטרמוסטט סגור, וצירקולציה של נוזל קירור היא אך ורק במעגל הפנימי (בתוך המנוע), ולא עוברת דרך רדיאטור.
כך שאין קשר לסיבובי המאוורר.

ירידה בבלימת מנוע בסל"ד גבוה זה ממש לא במינימום צריכת דלק! השריפה היא בידיוק אותה שריפה כשאתה לוחץ גז ומגיע לסל"ד זה.

חבל שאתה בא ומטעה אנשים רק בגלל שאצלך היה מצב דומה.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-12-11, 08:42   #8
panda05
Member
 
תאריך הצטרפות: Dec 2008
מיקום: ירושלים
הגלגלים שלי: פיאט פנדה
הודעות: 43
צטט:
ירידה בבלימת מנוע בסל"ד גבוה זה ממש לא במינימום צריכת דלק! השריפה היא בידיוק אותה שריפה כשאתה לוחץ גז ומגיע לסל"ד זה.
לעניות דעתי , אתה טועה בגדול !

במצב המתואר מחוון צריכת הדלק הרגעי מראה מינימום , וברכבים מסוימים אף 0 ! קיים ויכוח בין מומחים אם מדובר באמת באי צריכת דלק מוחלטת או בכמות מזערית זניחה , אבל בשום אופן לא מה שציינת !
panda05 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 19-12-11, 13:55   #9
Lexxxa
Senior Member
 
האווטאר של Lexxxa
 
תאריך הצטרפות: May 2009
מיקום: פ"ת
הגלגלים שלי: VW GOLF 2.0 Manual
הודעות: 1,562
צריכת דלק 0 זה רק בRenault Fluence ZE

עובדה גם שאצל יוליאן הכל עובד תקין.
Lexxxa מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה



חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
מחפש לקנות פנדה רפי לין קניה 2 07-08-10 19:40
פיאט פנדה tk94 יעוץ ברכישת רכב 1 10-07-09 18:22
פנדה 4X4 ארילו גלריה 0 28-01-08 00:02
פיאט פנדה קרוס ארילו גלריה 0 26-01-08 04:25
גרסה ספורטיבית לפיאט פנדה: פנדה 100hp פיאט כללי 2 05-08-07 23:21


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 18:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד