מועדון פיאט ישראל  

חזור   מועדון פיאט ישראל > פורום טכני > שיפורים וקוסמטיקה
עקוב אחרינו ב-RSS

שיפורים וקוסמטיקה שיפורים וקוסמטיקה כלליים.

גלריה
תמונות מהגלריה
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

7.3 שנים עם האונו הסתיימו
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

שבוע מכירות בצפון, סוכות 2007
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

תוצאה של 6.5 שעות של התברסות על הפונטו.
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

הפונטו היפה שלי
לחץ על התמונה בשביל גרסא גדולה יותר

שם:  
צפיות: 
גודל:   

גלריה צבע לפונטו


מודעות שרות
shimshon
ofer katzav ad


מועדון פיאט בפייסבוק


 
 
כלי נושא הצג מצבים
ישן 10-07-08, 23:56   #1
farmalot
Senior Member
 
תאריך הצטרפות: Mar 2008
מיקום: הוד השרון
הגלגלים שלי: פונטו HGT
הודעות: 148
[פרוייקט מצולם] שינוי צבע לוח שעונים, פונטו ספייס

בס"ד



מה אנחנו הולכים לעשות
הפרוייקט עצמו הוא החלפת הלדים המקוריים בלוח שעונים. ברוב המכוניות, התאורה בלוח שעונים מורכבת מנורות פשוטות (ולא לדים). אצלנו, במקום נורות יש לדים קטנים (ממש קטנים), והם לא נשלפים במשיכה (כמו הנורות), אלא הם מולחמים ללוח.
אנחנו נלחים אותם החוצה, ונלחים אחרים במקומם.
את הלדים נשיג מחברו הטוב ביותר של המשפר –איביי.
הערות
  • המדריך מתאים לפונטו ספייס MK2, מאמין שמתאים גם לשאר, פשוט לא יכול להתחייב על זה.
  • מומלץ לקרוא את כל השלבים ולהבין אותם לפני התחלת הפעולה.
  • כמובן גם שכל מה שאתם עושים הוא על אחריותכם.

מיומניות נדרשות:
מעבר לשני ידים ימניות, אנחנו נעשה עבודות הלחמה מאוד עדינות. כך שדרוש נסיון בהלחמה. אם אין לך, אל תתיאש. פשוט תמצא מישהו שיש לו.
כלים וחומרים:
מלחם וכלי הלחמה (בדיל וכו')
מפתחות הלן (מ"מ, 3 ו- 4 מ"מ)
סכין יפנית
פלאיירים ומברגים
וכמובן הלדים
זמן עבודה:
שעתיים
הוצאות:
סט לדים באיביי עולה 50-100 שקל כולל משלוח.

הכנות:
לדים:
הלדים הם מסוג SMD PLCC LED, והמתח עבודה שלהם הוא 2.4v-1.8v.
לא להיבהל, גם לי זה לא אומר שום דבר. יש באיביי מלא כאלה, כל מה שצריך לעשות זה לעשות חיפוש באיביי, ולמצוא את הצבע והכמות שאתם רוצים.
השלב הראשון הוא לבחור צבעים.


לסט אפ שלי בחרתי בסקאלות בצבע כחול, מחטים בצבע אדום וצבע מסכון קילומטרז' בצבע לבן.
בכל השאר לא נגעתי. אתם מוזמנים לחכות אותי, או לערבל צבעים להנאתכם.
לסקאלות נשתמש ב 8 לדים (מסומנים בכחול בשרטוט)
למחטים נשתמש ב 4 לדים (מסומנים באדום)
לתאורת רקע למסכון נשתמש ב 4 (מסומנים בירוק כהה)
הלדים שמסומנים בכתום הם הלדים של האזהרה על הסקאלות של הדלק וחום המנוע. כל שאר הלדים הם לדים שנורות בקרה שונות, אפשר לשחק גם איתם (למרות שיש קצת הגיון בשה שנורות אזהרה יישארו אדומות..).


אחרי שהחלטנו כמה אנחנו רוצים ממה, נחפש באיביי "SMD PLCC LED". יהיה לנו מגוון תוצאות של צבעים\כמוית\סוגים.
הדבר הראשון שאנחנו בודקים זה תאימות של מתח עבודה. איפשהו בדף תהיה טבלה\רשימה עם פרטים על הלד. אנחנו מחפשים משהו שנקרא
"DC Forward Voltage: Typical" או VF"". בגדול יש שני סוגים של לדים, כאלה שעובדים על 1.8-2.4 וולט, וכאלה שעובדים על 3.4 וולט. אנחנו צריכים את ה 1.8-2.4. אם אתם מסתבכים, תמיד אפשר לשאול מישהו שקצת מבין באלקטרוניקה \ מישהו בפורום.

אם מצאתם את הלד שאתם רוצים, אבל הכמות גדולה\קטנה מדי או שאתם רוצים לשלב צבעים, פשוט תפנו במייל למוכר, תשאלו האם ניתן להזמין את השילוב שאתם רוצים. אני הזמנתי 40 כחולים, 30 לבנים, 20 אדומים ו 10 צהובים באותה הזמנה. היתרון בזה היא שהעלות יורדת.
להזמנה לוקח להגיע שבוע. היו סבלניים. לכו לים בינתיים.

זהו? כבר הגיע? יופי. לפני שמפרקים את האוטו, צריך לדעת שני דברים:
בזמן העבודה, המצבר יהיה מנותק, ואסור יהיה להזיז את האוטו. אז אם יש לכם מה לעשות עם האוטו, תעשו את זה עכשיו. נסיעה\פתיחה של סוויצ' כשלוח השעונים לא מחובר משגע את המחשב של הרכב, ודורש אח"כ איפוס במוסך.
במהלך העבודה, אנחנו הולכים להוציא את המחטים. מה שאומר שגם נצטרך להחזיר אותם לאותו מקום שבו הם היו. אז לפני תחילת עבודה, כדאי שתמלאו מכל מלא, שלא נצטרך לנחש את המיקום של המחט.

שליפת לוח שעונים:
קודם כל ננתק את המחבר השלילי של המצבר.
משחררים את ארבעת הברגים האלו (הלן 3 מ"מ):

ואז יוצא המכסה החיצוני שמסביב ללוח (כן, צבעתי אותו בכסף. יפה, לא?):

משחררים את שלושת הברגים הבאים (הלן 4 מ"מ):

ואז כל הלוח נהיה חופשי. השלב הבא הוא לנתק את חיבור החשמל ללוח (יש רק אחד כזה). מורידים את ההגה למצב הכי נמוך שלו, מושכים טיפה (עם הטיה) את הלוח קדימה ומנסים להגיע לקונקטור החשמל מאחור. ברגע שהקונקטור ויזואלי, מושכים את המנוף האדום שמורכב עליו בסיבוב כלפי הלוח (תוך כדי לחיצה על הפין שמאבטח אותו). לא לנסות למשוך את הקונקטור החוצה בכח, המנוף האדום לא ייתן:

אחרי שהקונקטור משוחרר, אפשר להוציא לגמרי את הלוח. הוציאו את הלוח בעדינות ובסובלנות תוך כדי הטיה ומשחק. יש זוית בודדת שבה הלוח יוצא, ולוקח זמן למצוא אותה. שימו לב לא לשרוט את שאר החלקים באוטו תוך כדי שליפה, וגם שימו לב לא להזיק לזוג הספוגיות שנמצאות מסביב לכפתורים.

זהו. הוא בחוץ. ניקח אותו לשולחן הניתוחים.

המשך בהודעה הבאה.

נערך לאחרונה על ידי raanan_t : 19-05-10 ב 16:10.
farmalot מנותק  
הגב עם ציטוט
 


כלי נושא
הצג מצבים

חוקי פרסום הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הם פועל
[IMG] הקוד הוא פועל
קוד HTML הוא כבוי
עבור לפורום

נושאים דומים
נושא מתחיל הנושא פורום תגובות ההודעה האחרונה
כמה שאלות לגבי פונטו ספייס (נערך) YOSI-BR פיאט כללי 5 15-04-08 01:02
יש לי בעיה בפונטו דיזל (שקשורה למפתח וגם לכ go2222 פונטו - טכני 5 08-04-08 17:35
קניית פנסי ערפל מקוריים לרכב (פונטו דור רא amimalka שיפורים וקוסמטיקה 13 27-12-07 20:53
מחפש ממש לא בדחיפות פונטו ספייס 2001-2002 (נערך) shaked קניה 0 21-12-07 14:12
ספייס - טורים גבוהים לאחר ניקוי מיצעת יעקב פונטו - טכני 7 14-12-07 22:30


כל הזמנים קבועים כ GMT +3. השעה כרגע היא 19:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
FIAT CLUB ISRAEL ©

פיאט מוסכים ושרותי רכב פורום טכני לרכב
אתר רכב הכולל פורום רכב, שימושון רכב, אינדקס מוסכים לחיפוש מוסך ועוד