טוב להלן הדיאגנוזה שלי סעעעעערר עם ע':
היות ואני מבין שהרכב אכל תאונה באותו האזור, הייתי בודק את הצלחת, לעיתים היא מקבלת עיקום, ועל כן, בדוק אם הצלחת זקוקה לחריטה.
כמו כן בדוק קליפר בלימה ימין, יכול להיות שהוא תפוס בעקבות התאונה, היות ומדובר גם בנסיעה לאחור, ניתן לבדוק זאת על ידי הרמת הרכב על ליפט או ג'ק, לשים את הרכב על הילוך סרק, ופשוט לסובב ביד את הגלגל הקידמי ימני, ולראות אם הוא מסתובב חלק, אם אכן הסתובב חלק, גש לתא נהג תן בלימה חזקה, וחזור חזרה לסובב אותו ידנית, אם הוא מסתובב חלק, אז הכל תקין, אם הוא נתפס ומתחיל להסתובב קשה מאוד, אז הקליפר תפוס. פרק אותו, נקה את הגומיות ואת הבוכנה שמן שימון עדין.
עוד בדיקה שאפשר לעשות היא במדרון מאוד עדין, לעצור את הרכב עצירה מלאה. ואז לעזוב את הבלם כאשר הרכב בהילוך סרק, ולראות אם הוא ידרדר, אם הוא מדרדר חלק, הקליפר תקין, אם הוא עומד עדיין במקום (כאילו מישהו מחזיק עדיין את הבלם) אז הקליפר תפוס.
בדוק קליפר ובדוק צלחות.
עוד שיטה לבדוק צלחת עקומה או קליפר תפוס, היא הורדת הגלגל, ומבט על הצלחת, אם יש מקטע בצלחת שהוא בצבע סגלגל, הריי שהקליפר תפוס ויש לשחררו (מקטע סגלגל מראה על חום גבוה מאוד בצלחת, הנובע מקליפר תפוס והתחממות האזור).
קליפר תפוס זה כאילו אתה נוסע ותוך כדי לוחץ על הבלם. בדרך כלל אותו החום הגבוה מתאפיין בשריקה.
__________________
בתקווה שעזרתי, סער
|